collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70838 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #140 Gepost op: juni 30, 2008, 19:20:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
van mij moet hij dat ook niet hoor. mijn ultieme droom en doel met hem is... knuffelhond in het rusthuis!  :coolz:

in theorie kan het...  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: juli 03, 2008, 16:10:41 »
soms is het toch om te vloeken hoor... met libis gaan wandelen, samen met kyra en caro. komen we een man met ierse setter tegen aan de overkant van de straat en die hond was het echt aan het uithangen: trekken, blaffen, piepen... heb onmiddellijk mijn bende laten zitten en de pensstaafjes bovengehaald om hun aandacht bij mij te houden. ging heel goed, de setter was bijna voorbij en mijn honden hadden nog geen kick gegeven, hadden volop aandacht voor mij en de pensstaafjes. tot opeens mijn pensstaafjes op waren, waarop caro zich omdraait en naar de ierse setter blaft. libis natuurlijk direct mee.  :doh: iets meer pensstaafjes en het was gelukt  :bla:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: juli 12, 2008, 11:13:00 »
op vlak van mensen zijn we er bijna  :dance: de laatste weken gaat het in een stroomversnelling, niet normaal... hij kwispelt breed als hij mensen ziet  :D enkel als ze te dicht komen (binnen anderhalve meter) merk je nog wel onzekerheid. met honden wisselt het nog, maar das werk voor na het overwinnen van de mensenvrees  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: juli 17, 2008, 17:31:35 »
hij heeft het vandaag bij de DA gaweldig gedaan  :mrgreen: eerst heel het dorp bijeen geblaft en hij stond te trillen in heel zijn lijf. maar... hij is nadien wel koekjes gaan aannemen bij de DA  :mrgreen: en kon zich dan wat beter onder controle houden.

Offline Roeky

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: juli 17, 2008, 22:41:09 »
gelukkig geeft die koekjes.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: juli 18, 2008, 13:56:36 »
gelukkig geeft die koekjes.

ik heb dan ook een heel goeie DA  :coolz:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: juli 20, 2008, 21:00:43 »
iets nieuws geprobeerd deze week: gaan wandelen aan een lang touw van 10 meter ipv een korte leiband van anderhalve meter. libis was een en al rust. voetgangers deden hem niks, blaffende honden bekeek hij eens, maar de lokroep van mijn stem (of de koekjes in mijn hand  :mrgreen:) haalden het van de blaffende honden en al de afleidingen rondom :dance: hij staat eigenlijk beter onder app

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: juli 23, 2008, 20:26:21 »
ik snap er ff niks meer van...

enkele weken geleden kwam

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: juli 23, 2008, 20:44:31 »
zeker weten dat hij nog ver gaat geraken. aan zijn lichaamstaal zie je wel dat hij nooit met volle goesting naar mensen zal stappen of ze 100% vertrouwen. hij doet deze dingen omdat ik het hem vraag en omdat hij mij vertrouwt. hij zal het wss nooit uit zichzelf doen.

Ge zijt al heeel ver geraakt Wendy, heb ik zelf gezien  :clap: :clap: :clap: en wie weet  :weetniet: zal hij het ooit toch nog wel zelf doen  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: juli 23, 2008, 20:52:56 »
Ge zijt al heeel ver geraakt Wendy, heb ik zelf gezien  :clap: :clap: :clap: en wie weet  :weetniet: zal hij het ooit toch nog wel zelf doen  :thumbs:

ik hoop t en t zit er wel in denk ik. maar ik begrijp zijn wispelturigheid soms niet. ik zie er geen logica in wanneer het beter/slechter gaat.

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: juli 23, 2008, 20:57:22 »
ik hoop t en t zit er wel in denk ik. maar ik begrijp zijn wispelturigheid soms niet. ik zie er geen logica in wanneer het beter/slechter gaat.

Dat is toch niet abnormaal dat je er nog geen logica in ziet, Libis weet het zelf ook nog niet zunne dus zijn lichaamstaal is momenteel heel verwarrend om te lezen  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: juli 23, 2008, 21:08:19 »
welke situaties moeilijk voor hem zijn weet ik ondertussen. maar als hij nu al gaat beginnen met woensdag en zaterdag gaat het wel en dinsdag nimeer...  :mrgreen:

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: juli 23, 2008, 21:33:53 »
welke situaties moeilijk voor hem zijn weet ik ondertussen. maar als hij nu al gaat beginnen met woensdag en zaterdag gaat het wel en dinsdag nimeer...  :mrgreen:

Ah ja?  Is hij in dat stadium?  Des te beter, kunde uw klok erop zetten niewaar, weeral een stappeke vooruit  :happywink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: juli 23, 2008, 21:47:38 »
Ah ja?  Is hij in dat stadium?  Des te beter, kunde uw klok erop zetten niewaar, weeral een stappeke vooruit  :happywink:

heel handig om te weten wanneer je de pensstaafjes moet bovenhalen en de borst moet natmaken :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: juli 29, 2008, 21:49:02 »
jeeej, zijn reactie vandaag bij de meute blaffende honden onderweg: rond mij springen, naar mij kijken en koekjes vragen  :mrgreen: zonder ook maar

Offline Roeky

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: juli 29, 2008, 22:03:16 »
Dat is speciaal: bij andere honden ineens aan koekjes denken.  Toch goed dat koekjes hem meer interesseren en dat zijn geheugen goed is.
Ik ben blij voor jou.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: juli 29, 2008, 22:57:26 »
jeeej, zijn reactie vandaag bij de meute blaffende honden onderweg: rond mij springen, naar mij kijken en koekjes vragen  :mrgreen: zonder ook maar
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: juli 30, 2008, 13:22:33 »
dit was nog op redelijk bekend terrein. nu naar elke blaffende hond nog..  :coolz: das de moeilijkste stap

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #158 Gepost op: juli 30, 2008, 23:30:35 »
Elke stap is moeilijk, op zijn manier  :wink:. Goed hoor! Leuk en vooral heel positief "dagboek" om te lezen, h

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: augustus 02, 2008, 00:15:43 »
het was weer een bewogen dagje met veel avonturen en indrukken  :mrgreen:

wandelingetje met de lange lijn verliep goed, maar redelijk hevig. libis stond zo zot als een achterdeur, heel energiek ook, MAAR luisterde super naar aanwijzingen e.d. (bvb op voetpad gaan, hierkomen, wachten, terugkomen,...). aan een huis waar we niet al te vaak passeren, kwam het koppel dat er woont net aan en we zijn aan de praat geraakt. in het begin was het meet veel kabaal en lawaai, wat ik ondertussen al zeer professioneel totaal kan negeren  :mrgreen: na enkele minuten gaf hij het op en ging hij erbij neerliggen (op een meter of vier van die mensen). de dame die erbij was bleef maar tegen libis praten en probeerde hem te lokken. eerst antwoorde hij met veel geblaf en na een tiental minuten reageerde hij er al niet meer op :clap: allemaal goed en wel, blijken die ook een york/maltheser te hebben die eens kwam dagzeggen aan de poort. in een automatisme onder invloed van stress vliegt libis er naartoe en staan ze even te bekvechten langs de draad, maar ik roep hem terug en hij komt ook onmiddellijk naar mij  :dance: die andere hond blijft rustig staan en libis besluit om toch eens op een rustige manier te gaan kennismaken... geweldig gewoon!

's avonds naar een vergadering op de HS geweest en libis meegenomen. hij moest wel de hele tijd in de auto in zn bench blijven zitten. op zich niet ideaal om een hond zo lang alleen te laten zitten, maar wel met reden gedaan. libis ging vroeger naar die HS en verging van de stress. telkens we nu nog maar in de buurt komen steekt de stress weer op. die zijn we nu aan het afbouwen, door te laten zien dat er niks ergs gebeurt op de HS of in de buurt ervan. hij zit dolgraag in zn bench en voelt zich er veilig. dus hem zo laten zitten (zodat hij mij wel nog kan zien en horen) is voor hem minder bedreigend dan dat hij naast mij en naast vreemd volk moet blijven zitten de hele tijd. tussendoor regelmatig bij hem geweest met lekkers en knuffels. nadien even op het grasplein gaan spelen. de mensen van de HS die hem al even niet meer gezien hebben, vonden dat hij er veeeeeel relaxter uitziet dan voordien en dat hij ook veel rustiger is. voordien kon ik hem zelfs niet alleen laten in de auto. dat gaat nu al wel  :coolz:

mss een rare training vandaag, maar wel eentje met een goed gevoel  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal