collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70702 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #880 Gepost op: augustus 07, 2012, 21:37:33 »
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #881 Gepost op: september 07, 2012, 23:56:52 »
nog eens een update  :mrgreen:

ik ben mega fier op Libis! We zijn vanavond gaan oefenen in het Vrijbroekpark in Mechelen. Er was toch redelijk wat volk en een aantal honden. Ideaal oefenmateriaal dus :-) en het ging heel erg goed! Hij kijkt dus elke keer spontaan naar mij als er een fietser of voetganger aankomt  :thumbs:
daarnaast ook wat gehoorzaamheidsoefe ningen en spelletjes met hem gedaan. Hij staat verder in zijn kunnen dan ik had gedacht: volgen, blijf, apport,... deed hij meer dan behoorlijk :dance:. Niet slecht dus voor een hond die eigenlijk al lang dood had moeten zijn wegens 'te gevaarlijk'  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #882 Gepost op: september 08, 2012, 15:55:38 »
Wat leuk om te lezen dat Libis het zo goed doet :thumbs:

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #883 Gepost op: september 09, 2012, 21:25:05 »
Knap !! :clap:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #884 Gepost op: september 12, 2012, 13:14:42 »
Wat leuk om te lezen dat Libis het zo goed doet :thumbs:

hij is heel gemakkelijk in de omgang geworden  :thumbs: hier en daar is er nog een klein puntje voor verbetering vatbaar, maar we zijn al blij met waar we nu staan  :wink:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #885 Gepost op: september 12, 2012, 13:33:00 »
Geeft wel voldoening voor jullie als je ziet dat al die moeite echt loont ...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #886 Gepost op: september 12, 2012, 13:38:08 »
Geeft wel voldoening voor jullie als je ziet dat al die moeite echt loont ...

idd. en nu lachen we met de commentaar die we in het begin hebben moeten slikken  :mrgreen: we proved them wrong  :thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #887 Gepost op: september 12, 2012, 13:40:34 »
Voila en daar mogen jullie trots op zijn  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #888 Gepost op: september 13, 2012, 15:51:36 »
daarnet passeerde er een vrouw met een ongeleid zwart projectiel aan een flexi. libis liep los in onze voortuin, is mooi gaan zitten toen de hond met de vrouw erachter passeerde, en is mooi blijven zitten tot ze weer weg waren  :dance:

i love my dog  :mrgreen:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #889 Gepost op: september 25, 2012, 22:00:32 »
daarnet passeerde er een vrouw met een ongeleid zwart projectiel aan een flexi. libis liep los in onze voortuin, is mooi gaan zitten toen de hond met de vrouw erachter passeerde, en is mooi blijven zitten tot ze weer weg waren  :dance:

i love my dog  :mrgreen:
Jaja, getraind noemen ze dat! :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #890 Gepost op: januari 19, 2013, 22:03:03 »
net bezoek gehad van kameraden van mijn vriend. veel vreemd volk dus voor Libis. Hij is braaf in zijn zetel gaan zitten en heeft weinig gemaakt van het bezoek. Hij zal wel eens gaan blaffen, maar niet meer vanuit angst zoals vroeger, wel uit gewoonte  :doh:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #891 Gepost op: januari 19, 2013, 23:34:06 »
Een serieuze verbetering  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #892 Gepost op: januari 19, 2013, 23:36:14 »
Een serieuze verbetering  :thumbs:

hij blijft verbeteren en mij verbazen. enkel tov andere honden had hij even een terugval de laatste weken. maar daar gaan we weer hard aan werken  :thumbs:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #893 Gepost op: januari 19, 2013, 23:37:39 »
hij blijft verbeteren en mij verbazen. enkel tov andere honden had hij even een terugval de laatste weken. maar daar gaan we weer hard aan werken  :thumbs:

Je doet dat goed Wendy, hij heeft veel geluk dat hij bij iemand als jou terecht gekomen is  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #894 Gepost op: januari 19, 2013, 23:39:05 »
Je doet dat goed Wendy, hij heeft veel geluk dat hij bij iemand als jou terecht gekomen is  :thumbs:

en dat we niet naar die dwaze Gt hebben geluisterd die adviseerde om hem te laten inslapen  :mrgreen:
hij is ook zo'n zalige hond!

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #895 Gepost op: januari 19, 2013, 23:41:14 »
en dat we niet naar die dwaze Gt hebben geluisterd die adviseerde om hem te laten inslapen  :mrgreen:
hij is ook zo'n zalige hond!

:yeek: Nee, naar zo'n GT kan je beter niet luisteren.
Als je dan ziet wat je al bereikt hebt met hem, dan weet je dat het allemaal de moeite waard is hé...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #896 Gepost op: januari 19, 2013, 23:43:46 »
:yeek: Nee, naar zo'n GT kan je beter niet luisteren.
Als je dan ziet wat je al bereikt hebt met hem, dan weet je dat het allemaal de moeite waard is hé...

idd. en ik zou het zo opnieuw doen  :thumbs: ik heb al veel geleerd van hem en ik hoop dat ik die ervaring in de toekomst kan aanwenden om andere bange honden te helpen hun angst te overwinnen.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #897 Gepost op: januari 19, 2013, 23:45:55 »
idd. en ik zou het zo opnieuw doen  :thumbs: ik heb al veel geleerd van hem en ik hoop dat ik die ervaring in de toekomst kan aanwenden om andere bange honden te helpen hun angst te overwinnen.

Van zo'n honden leer je ook het meeste hé en ze maken het boeiend, hoe moelijk het soms ook is.
Je weet ook dat je het verschil gemaakt hebt voor hen en vlgs mij zijn ze ook heel dankbaar daarvoor op één of andere manier.
Het is mooi om te zien dat je die kennis en gave en de wil hebt om zo een aantal bange honden te helpen  :thumbs:

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #898 Gepost op: januari 27, 2013, 15:08:30 »
Ik heb nog eens grote stukken van dit topic doorgelezen, maar er is toch wel één groot verschil tss. Libis en mijn hond : de mijne valt uit en bijt (aankijken is genoeg, wijzen of aanraken zijn altijd prijs).  Ik heb de raad gekregen om te werken met een TT, "low stimulation", dus géén straf dmv "bang", maar de hond meer sturen door onaangename "low" prikkel te geven als hij nog maar begint te fixeren/blaffen naar bezoek.  Moet aangeleerd worden (ik moet ermee leren werken), het kost veel geld (band+lessen) :eh:  Ben benieuwd wat jullie erover denken.
Ohja, reden is dat belonen blijkbaar niet werkt.  Ik geef blijkbaar ook voortdurend tegenstrijdige signalen (ja, kan, ik ben absoluut nog geen doorwinterde hondenkenner) en té weinig leiding. Hond mag teveel zijn goesting doen.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2013, 15:11:57 door Trace »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #899 Gepost op: januari 27, 2013, 16:45:05 »
Ik heb nog eens grote stukken van dit topic doorgelezen, maar er is toch wel één groot verschil tss. Libis en mijn hond : de mijne valt uit en bijt (aankijken is genoeg, wijzen of aanraken zijn altijd prijs).  Ik heb de raad gekregen om te werken met een TT, "low stimulation", dus géén straf dmv "bang", maar de hond meer sturen door onaangename "low" prikkel te geven als hij nog maar begint te fixeren/blaffen naar bezoek.  Moet aangeleerd worden (ik moet ermee leren werken), het kost veel geld (band+lessen) :eh:  Ben benieuwd wat jullie erover denken.
Ohja, reden is dat belonen blijkbaar niet werkt.  Ik geef blijkbaar ook voortdurend tegenstrijdige signalen (ja, kan, ik ben absoluut nog geen doorwinterde hondenkenner) en té weinig leiding. Hond mag teveel zijn goesting doen.

ik vind het geen goed idee om een hond daarvoor te straffen, en al zeker niet met een TT, hoe laag die ook staat. ik ben voorstander van je hond te leren van niet meer te reageren op oogcontact, of wijzen (alternatief gedrag aanleren). en wat dat aanraken betreft kan je aan een ander vragen om van je hond af te blijven.

waarom werkt beloning niet bij jouw hond? als jij het bent die tegenstrijdige signalen geeft, vind ik het jammer dat je hond daarvoor moet gaan opdraaien en straf moet ondergaan. dan is het aan jou om het wel correct te gaan doen  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal