collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70927 keer)

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #840 Gepost op: maart 27, 2012, 18:51:01 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :thumbs:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #841 Gepost op: maart 27, 2012, 18:51:09 »
vorig weekend heb ik weer wat ideetjes opgedaan om nog wat kleine issues op te lossen. vooral het blaffen naar vreemde mensen die op bezoek komen en nog steeds de stress als andere honden aan de draad staan te blaffen moeten nog verder aangepakt worden. gisteren en vandaag heb ik meteen wat dingen met succes uitgeprobeerd. een uitvliegende hond werd genegeerd en hij stopte meteen met blaffen gisteren toen er mensen aan de deur stonden  :thumbs:  :thumbs:ik zie het wel goedkomen  :mrgreen:

:thumbs: :thumbs:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #842 Gepost op: maart 27, 2012, 18:52:06 »
:thumbs: :thumbs:

heb trouwens een idee hoe ik fleur haar gedrag tov onze voorzitter kan aanpakken  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #843 Gepost op: maart 27, 2012, 19:00:31 »
heb trouwens een idee hoe ik fleur haar gedrag tov onze voorzitter kan aanpakken  :wink:

a super!
(en ik heb een idee hoe ik de voorzitter zijn gedrag tegenover mijne hond kan aanpakken  :mrgreen:)
nee, zonder zever, ik achterhaal echt ni waarom enkel bij hem en bij niemand anders...
der is al vanalles de revue gepasseerd in mijn hoofd, ma ben ni 100% zeker...

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #844 Gepost op: maart 28, 2012, 15:40:34 »
vorig weekend heb ik weer wat ideetjes opgedaan om nog wat kleine issues op te lossen. vooral het blaffen naar vreemde mensen die op bezoek komen en nog steeds de stress als andere honden aan de draad staan te blaffen moeten nog verder aangepakt worden. gisteren en vandaag heb ik meteen wat dingen met succes uitgeprobeerd. een uitvliegende hond werd genegeerd en hij stopte meteen met blaffen gisteren toen er mensen aan de deur stonden  :thumbs:  :thumbs:ik zie het wel goedkomen  :mrgreen:

Vertel vertel  :mrgreen:

Wat doet Fleur naar jullie voorzitter? Ik heb trouwens nog dikwijls terug gedacht aan Inara (van ousaka) en haar gedrag naar jullie voorzitter  :denk:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #845 Gepost op: maart 28, 2012, 16:03:35 »
Vertel vertel  :mrgreen:

Wat doet Fleur naar jullie voorzitter? Ik heb trouwens nog dikwijls terug gedacht aan Inara (van ousaka) en haar gedrag naar jullie voorzitter  :denk:

kort samengevat:
voor het blaffen en uitvliegen: gelijk met zijn tuigje vastnemen en hem omdraaien om het oogcontact te verbreken. dan ook meteen belonen als hij rustig(er) is. maar dat is in het stadium dat hij 'erover' gaat. op het moment dat de eerste stress opkomt laat ik hem contact met mij maken en krijgt hij lekkers. dat deed ik voorheen ook al, maar met dat blaffen en de stress naar mensen kwam ik daarmee niet altijd verder. ook het gebruik van target om een hond/mens voorbij te wandelen is opnieuw onder mijn aandacht gekomen. wat dat lekkers betreft: voorheen gebruikte ik kleine stukjes. deze worden vanaf nu vervangen door hele stukken gedroogde long of pensstaafjes zodat hij langer moet knabbelen :mrgreen:

Fleur is niet bepaald vriendjes met onze voorzitter  :mrgreen: ze eet hem liever op  :lol:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #846 Gepost op: maart 28, 2012, 16:23:44 »
Fleur is niet bepaald vriendjes met onze voorzitter  :mrgreen: ze eet hem liever op  :lol:

Louis?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #847 Gepost op: maart 28, 2012, 16:25:31 »

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #848 Gepost op: maart 28, 2012, 16:48:47 »
Is dat al niet wat taai? :mrgreen:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #849 Gepost op: maart 28, 2012, 16:53:44 »
àls jè hèt dàn àfwissèlt mèt spièvléés nièt  :mrgreen:  - snàppiè?   *ucht*  :roll:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #850 Gepost op: maart 28, 2012, 17:13:26 »
àls jè hèt dàn àfwissèlt mèt spièvléés nièt  :mrgreen:  - snàppiè?   *ucht*  :roll:

maar met een heel prooidier zijn alle verhoudingen wel correct  :mrgreen: :thumbs:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #851 Gepost op: maart 28, 2012, 17:52:59 »

Hoog tijd voor een nieuw toetsenbord  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #852 Gepost op: maart 29, 2012, 18:57:21 »
Louis?

fleur heeft nog nooit iets gedaan naar mensen (naar honden... euhm ja, daar zwijg ik over  :doh:), maar als er haar iets niet aanstaat (mensen die persé willen aaien en blijven aaien en zo), dan draait ze zich vaak gewoon om, of stapt weg... ze gromt dan zelfs niet...

maar om een of ander reden, louis mag doen wattem wil (frontaal er op af, heel voorzichtekes, aangepaste lichaamstaal om haar te benaderen..), ze begint te grommen en valt ook uit...  :weetniet: 
En kheb da es getest met voor haar vreemde mensen (op allerlei manieren laten benaderen) en dan doet ze weer niks...

geen idee wat diene mens misdaan heeft...  :weetniet:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #853 Gepost op: maart 29, 2012, 19:39:45 »
fleur heeft nog nooit iets gedaan naar mensen (naar honden... euhm ja, daar zwijg ik over  :doh:), maar als er haar iets niet aanstaat (mensen die persé willen aaien en blijven aaien en zo), dan draait ze zich vaak gewoon om, of stapt weg... ze gromt dan zelfs niet...

maar om een of ander reden, louis mag doen wattem wil (frontaal er op af, heel voorzichtekes, aangepaste lichaamstaal om haar te benaderen..), ze begint te grommen en valt ook uit...  :weetniet: 
En kheb da es getest met voor haar vreemde mensen (op allerlei manieren laten benaderen) en dan doet ze weer niks...

geen idee wat diene mens misdaan heeft...  :weetniet:
Ocharme, en ik blijf dan met haar rondsjeesen :mrgreen: Ik heb geluk dan :lol:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #854 Gepost op: maart 29, 2012, 22:44:50 »
Ocharme, en ik blijf dan met haar rondsjeesen :mrgreen: Ik heb geluk dan :lol:

maar dan waggelt ze met plezier mee dan zenne, dan zal ze ni wegdraaien of zo

ik denk just aan iet, louis is ni de enige waar ze naar uithaalt... van mijn ex moest ze ook ni hebben, dan dook ze onder tafel, grommen, uithalen... maar ik kan me niet bedenken wat die twee met elkaar gemeen zouden kunnen hebben dat ze er zo op reageert...  :weetniet:  Bij mijn ex zou ik het nog ergens kunnen bedenken: die moest niveel van honden hebben (vandaar ook: ex)... maar wat de voorzitter misdaan heeft in haar ogen... geen flauw idee (wel een paar theorieën als ik te lang nadenk, maar niks dak zou kunnen onderbouwen om te bewijzen dat het dat zou zijn....)

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #855 Gepost op: maart 30, 2012, 09:22:09 »
Nen aftershave of deo misschien?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #856 Gepost op: maart 30, 2012, 10:24:54 »
maar dan waggelt ze met plezier mee dan zenne, dan zal ze ni wegdraaien of zo

ik denk just aan iet, louis is ni de enige waar ze naar uithaalt... van mijn ex moest ze ook ni hebben, dan dook ze onder tafel, grommen, uithalen... maar ik kan me niet bedenken wat die twee met elkaar gemeen zouden kunnen hebben dat ze er zo op reageert...  :weetniet:  Bij mijn ex zou ik het nog ergens kunnen bedenken: die moest niveel van honden hebben (vandaar ook: ex)... maar wat de voorzitter misdaan heeft in haar ogen... geen flauw idee (wel een paar theorieën als ik te lang nadenk, maar niks dak zou kunnen onderbouwen om te bewijzen dat het dat zou zijn....)

hij kan wel soms nogal overweldigend zijn, roepen,... en veel met zijn armen zwaaien. :mrgreen: Misschien heeft dat haar eens doen verschieten?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #857 Gepost op: maart 30, 2012, 22:31:30 »
libis is vandaag meegeweest naar mijn ouders. het viel enorm hard op hoe het vele werk van de afgelopen maanden en jaren begint op te leveren. hij negeerde de andere honden, vermeed conflicten (zelfs toen de leo van mn ouders hem provoceerde :doh:) en was helemaal rustig. we zijn even gaan wandelen samen en ook honden die we tegenkwamen liep hij voorbij zonder er spel rond te maken. hij is ondertussen zo geconditioneerd dat hij bijn als een kangoeroe rond mij gaat staan springen voor snoep als we andere honden tegenkomen  :mrgreen: zo zalig hoe hij nu eindelijk kan genieten in het leven...

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #858 Gepost op: maart 31, 2012, 00:45:57 »
ik blijf volgen ... kan er veel uit leren

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #859 Gepost op: mei 04, 2012, 18:37:47 »
het was vandaag overduidelijk dat libis er een spelletje van maakt als er bezoek over de vloer komt of als we mensen tegenkomen onderweg. hij vindt het geweldig leuk om tegen iedereen te gaan blaffen en geen snoep/actie/... kan daar momenteel tegenop :doh: volgens mij is de angst zo goed als onder controle, maar neemt de opwinding en de chowcow in hem het helemaal over...

naar blaffende honden heeft hij al enorme vorderingen gemaakt. hij focust meteen op mij en vindt het zelfs een leuke oefening  :lol:

you just have to love this dog  :mrgreen:
  • waardeerde dit.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal