collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70913 keer)

Online ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #780 Gepost op: juli 19, 2011, 23:14:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Casper was daar wel effe van onder de indruk.  Is eigenlijk voordien nog nooit echt gecorrigeerd geweest door een andere hond.  Maar was inderdaad even snel weer over.  Ben benieuwd of hij de volgende keer zijn enthousiasme een beetje kan temperen.

Is fantastisch om te zien hoeveel aandacht Libis voor je heeft. :thumbs: Is denk ik ijdele hoop dat ik dat ooit met Casper kan bereiken, maar we gaan dat alleszins proberen.  En wat voel ik me weer zo onervaren als ik naast je sta.

Offline Gwennie4

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #781 Gepost op: juli 20, 2011, 04:52:56 »
hier komt ie:

BEWARE OF THE TERUGVAL!

:mrgreen:

hihihi :rofl:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #782 Gepost op: juli 21, 2011, 23:04:21 »
een update live vanuit de ardennen  :mrgreen:

gisteren en vandaag hebben we serieus wat kilometers gewandeld (28km ofzo), en veel leven zit er momenteel niet meer in libis :mrgreen: met de andere honden hier in de B&B gaat het vrij goed. met een teckel reu, border collie x rottweiler teef, border collie reu, halfverlamde duitse herder in een rolstoel gaat het super goed. met een rottweiler teef gaat het helemaal niet, maar met rottweilers heeft hij het nooit goed kunnen vinden. met de andere gasten kan libis het super goed vinden. nog maar tegen één man hefet hij echt uit angst geblaft. bij de andere gasten ging hij blaffen zonder te weten waarom denk ik  :zot: staartje stond hoog, oortjes rechtop, ogen vrij zacht... met een 'gedaan' was het dan ook ok en toen hij op commando de mensen ging begroeten, trakteerde hij iedereen met een dikke lebber in het gezicht  :whoea:

foto's zullen voor zondag zijn  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #783 Gepost op: juli 21, 2011, 23:14:49 »
 :thumbs: :thumbs:

hij amuseert zich echt wel precies op vakantie!!

sorry voor de sms, ik wou je nt storen, maar was superblij :oops:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #784 Gepost op: juli 21, 2011, 23:22:48 »
:thumbs: :thumbs:

hij amuseert zich echt wel precies op vakantie!!

sorry voor de sms, ik wou je nt storen, maar was superblij :oops:

geen probleem  :wink: ik was superblij met het goede nieuws  :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #785 Gepost op: juli 22, 2011, 23:32:04 »
weer een geslaagde dag voor zwartje  :thumbs: qua kilometers kon het tellen vandaag en ik denk dat hij geen pap meer kan zeggen  :mrgreen: in de B&B zijn vandaag nieuwe mensen met nieuwe honden toegekomen. hij had van geen enkele persoon schrik  :dance: ging er wel naar blaffen (uit gewoonte denk ik), maar dat is goed onder controle te houden. met de kleinere honden ging het suuuuuuuper goed :thumbs: er zijn ook twee leonbergers (redelijk hevige, maar hele lieve :mrgreen:), maar daar houd ik libis van weg. met grote honden vertrouw ik het niet. uiteindelijk zaten we met zijn allen buiten op het terras met alle honden los bij ons en dat ging prima  :thumbs:

heb de voorbije dagen nog een hoop bijgeleerd over lichaamstaal, communicatie en hoe ik er zelf moet naar handelen. nog twee leervolle dagen te gaan  :dance:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #786 Gepost op: juli 24, 2011, 17:45:44 »
we zijn weer thuis. libis is echt dood-dood-moe (hij reageert zelfs niet op de kindjes op het spelplein tov ons huis  :lol:).

vandaag is nog maar eens bewezen dat libis niet bij grote honden kan, zeker als het reuen zijn. slachtoffer vandaag was een super lieve, bedeesde ierse wolfshond (intacte reu). libis fixeerde en ik wou hem nog tegenhouden, maar de eigenaars stonden in mijn weg om voor libis te gaan staan en dus is hij even op die wolfshond gevlogen. hij stopte wel meteen toen ik hem vastgreep. bij een andere reu was libis gespannen en ging hij ook fixeren, maar daar kon ik libis wel goed corrigeren en op afstand houden zodat er uiteindelijk niets gebeurd is.

en dan heeft meneer het nog eens uitgehangen in het bos met een aantal mountainbikers. mijn vriend was te laat om libis bij zich te roepen en daar heeft libis gretig gebruik van gemaakt door er achter en errond te gaan lopen. ik liep enkele meters achter met caro en gipsy die niet konden volgen. aangezien mijn vriend libis niet onder appèl kreeg heb ik maar gefloten op dat hele eind en toen kwam hij wel...

en dan was er nog het gevreesde trio (pincher-cocker-maltheser?) dat de buurt onveilig maakte. vooral die pincher viel honden aan (bijten en blijven hangen  :shock: enkele andere honden van de B&B waren effectief gebeten geweest dit weekend) en jawel toen wij er moesten passeren liepen ze weer los op straat. libis was er als eerste bij... en is met die pincher beginnen spelen  :whoea: de rest van onze honden is gaan kennismaken met de rest zonder één incident :thumbs: ook nadien toen we terugkwamen verliep het vrij rustig  :thumbs:

gisteren zijn we naar la roche geweest met libis, kyra en milor. er was redelijk wat volk en zolang we wandelden negeerde libis elke mens, zelfs als die op enkele centimeters naast hem liepen  :thumbs: vanaf het moment dat we ergens gingen zitten om iets te drinken zag je ze de spanning en angst toenemen. daar is dus nog wat werk aan de winkel. om de stress weg te werken zijn we nog even gestopt langs de ourthe en zijn we nog wat met de frisbee gaan spelen. er kwam op een zeker moment een man toe met een golden retriever. libis negeerde hen eerst even. toen kreeg hij opeens het idee om met die man te gaan frisbeeën, en zo was de man met libis aan het frisbeeën, ik met kyra en milor en was mijn vriend met de golden balletje aan het gooien  :whoea:

jammer dat het weekend weer voorbij is. het was enorm leerrijk voor de honden als voor mij  :thumbs:

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
    • Incah's blog
« Reactie #787 Gepost op: juli 26, 2011, 16:06:46 »
vandaag is nog maar eens bewezen dat libis niet bij grote honden kan, zeker als het reuen zijn.

Tenzij het een argentijnse teef is die hij van kleinsaf zelf opgevoed heeft he  :lol:

Lijkt me dat jullie een superleuke vakantie gehad hebben  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #788 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:40:58 »
vandaag is bella bij ons gekomen. bella is zwaar verwaarloosd van straat gehaald nadat gedraigd werd haar te vergiftigen  :shock: ze is een kanjer in hondentaal, mijdt elk conflict, breekt elke spanning af... zalige hond!!!

de eerste kennismaking met libis is dan ook probleemloos verlopen :thumbs: eventjes gesnuffel van beiden en dan gingen ze hun eigen weg....

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #789 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:44:37 »
zijn we welkom voor een lesje hondentaal? :mrgreen: :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #790 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:45:14 »
zijn we welkom voor een lesje hondentaal? :mrgreen: :mrgreen:

altijd  :thumbs:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #791 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:46:22 »
ik zal er dit WE nt meer geraken, straks gaan eten en morgen drukke dag  :dance:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #792 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:51:37 »
Een nieuw opvangertje dan? Arm ding seg, zoveel meegemaakt  :?

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #793 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:54:58 »
Een nieuw opvangertje dan? Arm ding seg, zoveel meegemaakt  :?

ja voor drie weken. daarna vertrekt ze naar haar definitieve thuis

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #794 Gepost op: augustus 06, 2011, 16:56:00 »
ja voor drie weken. daarna vertrekt ze naar haar definitieve thuis

En dan krijgt ze alvast een geweldige nieuwe start mee  :dance:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #795 Gepost op: augustus 06, 2011, 17:05:35 »
En dan krijgt ze alvast een geweldige nieuwe start mee  :dance:

dat is de bedoeling... :wink: we hebben in elk geval werk genoeg de komende weken om haar gezondheid op peil te brengen :shock:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #796 Gepost op: augustus 06, 2011, 17:08:08 »
nog wondjes?  :?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #797 Gepost op: augustus 06, 2011, 17:09:19 »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #798 Gepost op: augustus 07, 2011, 23:50:25 »
door een incident met een van de opvangers zijn we vanavond met libis naar de DA van wacht kunnen rijden. een diepe snee in zijn voetkussen en drie sneden boven op zijn poot, waardoor hij amper nog op zijn poot kon steunen. libis was heel erg rustig bij de DA  :thumbs: mijn vriend had hem vast en knuffelde hem de hele tijd, terwijl de DA haar werk deed. op het einde trakteerde libis de DA op een dikke vette lebber  :lol:

eens thuis was er weer een incident met diezelfde opvanger (is echt een uitdager  :muur:) waardoor het verband er na nog geen half uur alweer af was  :doh: (nu loopt hij rond met een schoentje, morgen krijgt hij een nieuw verband).

en hij heeft vandaag bewezen heel goed hondentaal te kennen! andere opvanger haar lichaamstaal respecteert hij enorm goed! hij zendt zelf kalmerende signalen uit ed. echt super om te zien!  :thumbs:

die eerste opvanger heeft hij vandaag ferm op haar plek gezet. zij wou zijn knuffelbeer afpakken en ging er zelfs voor vechten toen libis niet wilde lossen  :shock: daarop heeft libis haar gewoon tegen de grond gepind en het was gedaan met onnozel doen  :mrgreen:

het was allemaal heel boeiend om te zien, maar van mij mag het er de komende dagen toch iets rustiger aan toe gaan...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #799 Gepost op: augustus 13, 2011, 02:36:55 »
libis verveelt zich nu hij niet veel kan doen met zijn gekwetste poot en dus doen we veel denkspelletjes binnenshuis. geweldig leuk met zo'n actieve enthousiaste hond  :mrgreen: :thumbs:
sinds gisterenavond begint het super goed te klikken met bella! en vandaag voor het eerst sinds zaterdag stonden de twee neus aan neus elkaar te besnuffelen  :thumbs: het begin van acceptatie in een roedel  :dance:
eeyore is daarnet ook ff langsgeweest om vlees op te halen en ze heeft het toch overleefd  :lol: eerst blafte hij en toen hij het vlees rook en even gaan snuffelen was, was het alweer in orde en is hij maar als een zot rondjes gaan crossen op het pleintje tov ons  :zot: :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal