collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70810 keer)

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Incah's blog
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #760 Gepost op: juni 13, 2011, 18:20:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #761 Gepost op: juni 14, 2011, 18:46:16 »
libis moest vandaag mee naar de DA voor een nieuwe rabiësinenting. gelukkig op afspraak, want ik moest gaan met heel de bende  :mrgreen: toen we binnenkwamen trakteerde libis de DA op een blafconcert  :doh: eens binnen mocht de leiband af en mocht hij los rondlopen. de eerste vijf minuten bleef hij wat onzeker naast mij zitten, daarna voelde hij zich zeker genoeg om even te gaan rondsnuffelen  :thumbs: de DA was eerst met de andere honden bezig en libis vond het nodig om er steeds tussen te komen wringen en de DA een lebber in haar gezicht te geven  :whoea:
op een zeker moment is de DA naar caro's hart aan het luisteren en gaat hij gewoon naast haar zitten en tegen haar leunen, wat de DA uit haar evenwicht bracht en haar elegant op de vloer deed belanden :whoea:. dat heb je dan als je op je hurken op de grond een hond wil onderzoeken :mrgreen:
toen even later de snoepjes nog bovenkwamen was hij helemaal niet meer van de DA weg te slaan en liet hij zelfs een van zijn truukjes zien  :lol:

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #762 Gepost op: juni 14, 2011, 22:52:36 »
de training met blaffende honden begint zijn vruchten af te werpen: http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/blaffende-hond-en-stress/new/#new

daarnet passeerden we ook langs het huis met de steeds loslopende labrador en fox. de labrador zat achteraan en geraakte niet tot bij ons, de fox daarentegen kwam luid blaffend aangerend en glipte mooi door de poort de straat op  :doh: ik stop en laat libis tot rust komen voor we verder gaan... komt die fox toch wel niet braafjes naast mij zitten om ook snoepjes te kunnen krijgen  :whoea: ik denk dat we er een vriendje bij hebben  :lol:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #763 Gepost op: juni 16, 2011, 17:28:00 »
het onweert hier momenteel en ik heb libis uit de tuin moeten halen omdat die lekker in het gras bleef liggen  :whoea: toch iets waar hij niet bang van is  :thumbs:

ons schuifraam staat nu een klein beetje open, waardoor het onweer dus goed hoorbaar (en zichtbaar) is voor de honden. caro, de niet-zo-dappere-als-het-onweert, heb ik ook uit de tuin moeten halen  :lol: ze is dan maar naast mij komen zitten voor toch een beetje ondersteuning (je weet nooit met die enge donder  :mrgreen:). uiteindelijk heb ik iedereen een kauwbeetje gegeven en daar liggen ze nu allemaal lekker op te knabbelen, terwijl het onweer steeds dichterbij komt  :thumbs:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #764 Gepost op: juni 16, 2011, 20:52:39 »
super van libis!! :thumbs:

hier is het voor het moment stralend weer :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #765 Gepost op: juni 16, 2011, 23:27:11 »
super van libis!! :thumbs:

hier is het voor het moment stralend weer :mrgreen:

geniet ervan!  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #766 Gepost op: juni 22, 2011, 23:07:18 »
vandaag heeft libis me weer eens aangenaam verrast. we hebben twee logés momenteel (twee amerikaanse cockers, reu en teef). probleem met de reu is dat die enorme bezitsdrang heeft tov voedsel, het hekje tussen de keuken en de eetplaats  :zot: en mijn aandacht. hij verwittigt enkel door even zijn lip op te trekken, om vervolgens vol op de andere hond(en) te vliegen...

bij dat laatste heeft de cocker zich gisteren ff lelijk mispakt... ik ben snoep aan het uitdelen, en iedereen had zijn snoepjes al op en alle zeven zaten ze nog rond mij, toen libis wat dichter bij mij kwam om te kijken of ik nog wat had. de cocker haalt daarop zijn lip op en vliegt op libis  :zot: foute move van de cocker, want die heeft een correctie gekregen waar hij even niet goed van was. het nieuwe aan libis was nu dat hij over de cocker is gaan staan en bleef snauwen/corrigeren tot deze actieve onderwerpingsgebare n liet zien. daarna was het ook meteen gedaan. was best boeiend om dit staaltje hondentaal te observeren.

vandaag heb ik de test gedaan: snoepjes uitgedeeld. er werden geen lippen getrokken, werd niet uitgevlogen,... alles verliep rustig en netjes. ik denk dat de cocker zijn lesje geleerd heeft :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #767 Gepost op: juni 24, 2011, 21:26:09 »
onze goeie vriend de loslopende bruine labrador was gisteren weer op post. de eerste keer dat we passeerden is hij gaan lopen (tot zover mijn oefensessie :doh:). een uur later is hij rustig blijven staan terwijl we passeerden. libis liep volledig los, heeft even naar de hond gekeken en is toen rustig en ontspannen doorgewandeld :dance:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #768 Gepost op: juni 24, 2011, 21:34:40 »
onze goeie vriend de loslopende bruine labrador was gisteren weer op post. de eerste keer dat we passeerden is hij gaan lopen (tot zover mijn oefensessie :doh:). een uur later is hij rustig blijven staan terwijl we passeerden. libis liep volledig los, heeft even naar de hond gekeken en is toen rustig en ontspannen doorgewandeld :dance:

zo goe bezig he, zo ferm goe  :thumbs:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #769 Gepost op: juni 26, 2011, 01:20:01 »
feestje vandaag en de kleine van mijn schoonbroer was er ook bij. die zit in een 'ik-vind-alle-hondjes-leuk'-fase... libis was niet bang, maar vond het wel spannend en was toch voorzichtig met dat kleine mensje. hij liet toe dat ze hem aaide, snoep gaf, zelfs omhelsde (één keertje toch. de tweede keer heeft hij zich omgedraaid en wat afstand genomen). en eens libis wist dat er lekkers werd gegeven door die kleine (ze was iedereen chips aan het uitdelen en libis kreeg ook wat :lol:) was hij niet meer van haar zijde weg te slaan  :mrgreen:

nadien kwam er nog een hv-ertje langs om onze logeetjes op te halen en dat vond libis ook prima  :thumbs: na tien minuten is hij wel als een blok in slaap gevallen  :mrgreen:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #770 Gepost op: juni 26, 2011, 09:38:57 »
na tien minuten is hij wel als een blok in slaap gevallen  :mrgreen:

ge zou voor minder e, kword al moe van het te lezen  :mrgreen:
(a zoveel chipskes bedelen, daar wordt ge echt moe van zenne  :mrgreen:)

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #771 Gepost op: juli 03, 2011, 23:54:14 »
daarnet hadden we er bijna twee honden bij... we liepen tijdens onze avondwandeling door het bos hier wat verderop. opeens zie ik in een zijpad twee honden lopen (een collie en een pincher). ik blijf ff staan om te kijken waar de eigenaar was, want die was nergens te bespeuren. misschien weggelopen of gedumpte honden, want ze reageerden heel schichtig. ik sla dat pad in met libis, milor en kyra en ga achter die honden aan. milor was de eerste die contact maakte, daarna libis  :thumbs: nog steeds geen eigenaar te zien...
ik lijn de collie aan en probeer ook de pincher vast te krijgen, wanneer er opeens van achter de bocht een man met een verrekijker aankomt. het waren blijkbaar zijn honden. hij zat met zijn kinderen achter de bocht. hij vond het blijkbaar niet erg dat zijn honden alleen op de wandel waren  :zot: en de verrekijker was om in de verte honden te spotten omdat zijn collie niet met andere honden kon opschieten. moeilijk te geloven als je de vijf honden gezellig bij elkaar koffieklets zag houden  :whoea: libis deed het geweldig met die collie (intacte reu trouwens  :thumbs:) en nog beter met die man. libis ging er gewoon naartoe, ging snuffelen en alles... misschien was hij zo rustig omdat hij de hele tijd tijdens deze gebeurtenis los liep

nadien nog een verfrissende duik in de vaart en dan naar huis :lol:

Offline margie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • nothing is better than bright eyes dogs
« Reactie #772 Gepost op: juli 04, 2011, 00:09:16 »
Ik heb je topic nog even door gelezen,en zie dat hartstikke goed gaat.
toppie :thumbs:
Ja die Libis komt er wel.
en als je dan ziet dat hij met sprongen vooruit gaat , dat doet je dan zo goed.
Elke sprong die hij vooruit gaat ,spring jij even goed mee van blijdschap.
Het kost even tijd ,maar het worden zo ontzettende dankbare honden.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #773 Gepost op: juli 07, 2011, 17:10:25 »
Ik heb je topic nog even door gelezen,en zie dat hartstikke goed gaat.
toppie :thumbs:
Ja die Libis komt er wel.en als je dan ziet dat hij met sprongen vooruit gaat , dat doet je dan zo goed.
Elke sprong die hij vooruit gaat ,spring jij even goed mee van blijdschap.
Het kost even tijd ,maar het worden zo ontzettende dankbare honden.

absoluut  :thumbs: en dat heeft hij deze week nog maar eens bewezen. maandag werd libis belaagd door een heel hevige labrador reu. niet agressief, maar wel heel druk en opdringerig. het enige wat libis deed was even snuffelen en zich daarna omdraaien om naast mij te komen liggen  :dance:

gisteren op thor heeft hij nog eens laten zien hoe goed hij andere honden kan negeren. hij bleef heel rustig samen met een stuk of acht andere honden (en een paar hv'ers :wink:). in de kantine kwam er voor de les een jongen van een jaar of 9-10 opeens bij libis staan en streelde libis over zijn hoofd. libis vond het geweldig  :whoea: (en ik nog meer) alsof hij die jongen al jaaaaren kende  :mrgreen::thumbs: met de andere mensen daar ging het ook heel goed en libis vond het nodig om zijn handtouch te demonstreren bij iedereen waarmee ik even bleef praten  :lol:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #774 Gepost op: juli 07, 2011, 17:40:34 »
ik vond hem gisteren op thor schitterend, was tamelijk druk op het terras (met de blijvenplakkenblijv ers  :mrgreen:), veel hondjes, trosje tetterende madammen, gelach... en zijn vrolijke snoet dertussen van: amai, kijk, druk he! dag iedereen  :wave: en dan de blik naar jou van "baasje, aai es even over mn hoofd, dan weet ik zeker dat het allemaal goed is"..

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #775 Gepost op: juli 07, 2011, 18:55:44 »
Ja, amai, ik was serieus onder de  indruk van zijn goede prestatie! En ook van het feit dat hij echt oogcontact zoekt!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
    • Incah's blog
« Reactie #776 Gepost op: juli 07, 2011, 20:52:10 »
En Incah heeft nochtans haar best gedaan om aandacht van libis te krijgen, maar hij liet zich niet verleiden he.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #777 Gepost op: juli 07, 2011, 20:54:21 »
he plays hard to get  :lol: :lol:

Offline sheltieboef

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #778 Gepost op: juli 07, 2011, 22:19:19 »
ik ken jullie niet, maar ik vind jullie verhaal zo supermooi..ik word er mee blij van en als ik dan eens een 'probleemke' heb met een van mijn honden, dan vind ik dat allemaal zo bemoedigend hoe je met veel geduld, de juiste aanpak en training zo'n mooie resultaten boekt...chapeau !

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #779 Gepost op: juli 19, 2011, 21:34:16 »
libis heeft het de voorbije dagen geweldig gedaan, zeker gezien het slechte weer. vroeger reageerde hij heel nerveus en angstig op slecht weer, maar dat lijkt gestabiliseerd te zijn.

gisteren les DD en dat is gewoon een zaligheid om te doen met hem  :thumbs: hij doet het enorm graag en het is altijd dikke fun samen met hem! na de les heeft libis ff casper van ands op zijn plek gezet omdat die te overweldigend over libis kwam hangen. ff een correctie en de twee stonden weer naast elkaar alsof er niets gebeurd was...

morgen mag hij weer op weekend naar onze vaste vakantiestek in de ardennen, met een aantal andere honden van andere gasten. ik heb er in elk geval vertrouwen in dat het goed gaat verlopen  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal