collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70948 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #200 Gepost op: februari 06, 2009, 23:57:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik heb weer met verbazing staan kijken naar onze zwarte duvel  :mrgreen:

gisteren waren caro en gyps met elkaar in conflict gegaan. gyps vloog op caro, caro had gyps vast... en raad eens wie ertussen is gaan staan om de gemoederen te bedaren? jawel, mr libis himself  :mrgreen: degene met de minste sociale vaardigheden heeft zich even geprofileerd als peace maker!

die hond blijft me verbazen!
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: februari 08, 2009, 20:20:22 »
voor de derde dag op rij hebben libis en gyps een speeluurtje afgewerkt. grappig hoe libis gyps gaat uitdagen met een pluche beer en hoe klein dropje gyps en fors geweld libis dan met elkaar beginnen spelen. libis maakte ook verschillende speelbogen  :yes: ik werd er toch even sentimenteel van daarnet toen ze weer maar eens bezig waren  :wink:

en na afloop lagen ze rug tegen rug op hun dekentje te slapen  :coolz:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: februari 09, 2009, 21:24:03 »
libis zag er gisteren en vandaag echt gelukkig uit. hij speelt, is meer voldaan en hij is ook super aanhankelijk naar mij toe. hij staat ook meer open voor nieuwe dingen heb ik gemerkt. hij toont echt veel interesse in al wat er rondom gebeurt. ook het versvoer gaat hem precies wel goed af  :wink: je ziet hem zo genieten als hij zijn vleesbot mag oppeuzelen...

Offline twijfelaarke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Tara, voor altijd bij ons
« Reactie #203 Gepost op: februari 11, 2009, 22:02:06 »
heerlijk! Ik blijf een grote fan van de libis-saga!  :mooi:

pure_

• Gast
« Reactie #204 Gepost op: februari 11, 2009, 22:39:01 »
Zalig om hier te komen lezen.. doe zo verder Libis  :clap:

Offline Vennie+Katrien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: februari 13, 2009, 21:30:39 »
Ik heb effe moeten bijlezen! Lieve Libis doet dat goed... :D
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: februari 13, 2009, 23:15:28 »
thx voor de steun  :huggg:

speciaal voor jullie  :wink::

ik ben libis vanavond even gaan wegen bij de DA (27.9kg en hij komt van 28.8kg), dus dat gaat de goede richting uit. toen we in de wachtkamer binnenkwamen zaten daar twee mensen met een kat. toen libis ze zag piepte hij even (stress), maar toen ik zei 'tis goed' stopte hij meteen. heb daar direct op geclickt en beloond. en vanaf dan was hij die andere mensen vergeten  :mrgreen: hij had alleen nog oog voor mij en je zag hem echt denken hoe hij zijn volgende click zou kunnen verdienen. normaal mag de clicker op zich niet als motivator werken, maar bij hem is dat blijkbaar wel het geval... alsof hij zekerheid haalt uit dat clickgeluid.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: februari 15, 2009, 21:37:53 »
het spelen tussen gyps en libis neemt meer en meer toe. libis heeft vandaag zelfs met kyra gespeeld in de tuin. volgens mij begint hij de smaak te pakken te krijgen.

hij ziet er zo gelukkig uit de laatste dagen, heel relaxed, maakt zich minder druk... bijna een perfecte hond  :mrgreen: :lol:

morgen heb ik weer een mooie uitdaging voor hem: gaan shoppen en nog eens langs de DA. volgens mij is hij er klaar voor  :yes:

Offline snoesje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: februari 15, 2009, 22:08:30 »
Wendy,

kan ik ergens lezen op het forum hoe je de clicker hebt aangelerd bij libis en hoe je hem gebruikt..

dit is iets wat ik nog niet geprobeerd heb bij beamer..
missch toch he tproberen waard als ik jouw ervaring lees ermee bij de DA.

maar ik wee tniks ove rhet systeem met de clicker..
zou he took willen gebruiken om zijn aandacht om te buigne naar mij..

het woordje : het is goed...begint hij nu binnen al onder d knie te hebben...
en kijkt ook al vaker naar mijn reactie als hij iets hoort...

goed bezeg zeg met Libis!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: februari 15, 2009, 22:26:21 »
bij libis heeft het een maand of vier geduurd voor hij de clicker doorhad. hij was in het begin doodsbang van dat doosje en dan dat (voor hem) vreselijke click-geluid erbij  :( heb het hardnekkig volgehouden: clicken (in het begin echt op grote afstand, gedempt...) en snoepje geven. eens hij dat doorhad ben ik voor hem gekende oefeningen gaan inoefenen, met de clicker. normaal wordt het afgeraden om dit te doen, maar bij libis was het een kwestie van vertrouwen. nood breekt wet  :mrgreen: libis is op deze manier steeds beter op de clicker gaan reageren en beetje bij beetje heb ik hem nieuwe dingen kunnen aanleren.

ik leer hem intussen doggydance oefeningen, zelfs heel moeilijke gecombineerde oefeningen, agility, hij heeft zo leren wandelen aan de leiband, noem maar op... maar ook in zijn training tov vreemde mensen en honden gebruik ik de clicker. ik heb mij daarvoor gebaseerd op karen pryor en emma parsons (click to calm). het principe is goed gedrag 'vangen' en hem daarop belonen. bij vreemden is het clicken en belonen voordat hij in stress gaat (grofweg gesteld  :mrgreen:) en als hij rustig blijft.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: februari 16, 2009, 20:29:17 »
het spelen tussen gyps en libis neemt meer en meer toe. libis heeft vandaag zelfs met kyra gespeeld in de tuin. volgens mij begint hij de smaak te pakken te krijgen.

hij ziet er zo gelukkig uit de laatste dagen, heel relaxed, maakt zich minder druk... bijna een perfecte hond  :mrgreen: :lol:

morgen heb ik weer een mooie uitdaging voor hem: gaan shoppen en nog eens langs de DA. volgens mij is hij er klaar voor  :yes:

het shoppen is er door omstandigheden niet gekomen, maar de visite bij de DA wel. er zat een vrouw in de wachtzaal. libis twijfelde of hij moest bang zijn of niet. na zijn geruststellende 'tis goed' had ik zijn aandacht en kreeg hij zijn click (en zn snoepje). daarna was het kinderspel voor hem (nog meer clicks en koekjes).

toen kwam

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: februari 22, 2009, 20:19:15 »
vandaag heb ik voor libis de lat weer eens vrij hoog gelegd. weer naar thor, met veel honden en mensen.

als opwarmtertje zijn we met de bal gaan spelen op

Offline Vennie+Katrien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: februari 22, 2009, 20:49:23 »
'k vond libis er inderdaad h
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: februari 23, 2009, 17:42:25 »
toen ik daarnet in de tuin bij de kippen was hoorde ik libis en caro blaffen aan de omheining. aan onze poort stond idd een vrouw met een border collie die mij wilde spreken. ik geef de honden het woordje 'ok tis goed' en libis stopt onmiddellijk met blaffen (caro niet  :doh:). en raad eens.. libis is heel rustig gebleven, kwam aan het hek snuffelen, ging naast mij zitten  :dance: toen de vrouw weer vertrok heb ik mij gehaast om eerst met mijn honden weer naar achter te komen zodat ze niet het idee konden krijgen dat ze de vrouw en de border hadden weggejaagd  :mrgreen: en dat lukte als vanzelf  :yes:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: februari 25, 2009, 20:17:09 »
sinds gisteren staat caro meer op haar strepen dan ooit en probeert ze meer dan anders libis te domineren en weer haar absolute plek bovenaan in te nemen. de voorbije weken was het alsof libis de overhand had gekregen, maar dat is zich zus duidelijk aan het herstellen. libis zijn reactie: laat me met rust, ik vind dit niet leuk en probeert zich van caro te verwijderen op zo'n momenten. hij gromt ook wel naar caro en zoekt mij op ter ondersteuning en bescherming... gelukkig blijven deze momenten heel beperkt in duur en kyra en gyps helpen ook wel om de gemoederen te bedaren  :yes:

zolang ze het op deze manier kunnen oplossen kom ik er niet tussen

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: februari 26, 2009, 17:31:49 »
vandaag loop ik toch op wolkjes  :dance:

daarnet waren libis en kyra samen in de tuin aan het crossen en spelen. super!  :dance:

zonet is ook een buurvrouw langsgeweest, ttz honden in de tuin, buurvrouw en ik aan de andere kant van de omheining. zo staan we te praten, als libis opeens naast ons aan de andere kant van het poortje komt staan met ene pluchen beest. die duwt hij tussen de spijlen van het poortje en dan bekijkt hij ons met speel-modus in zijn ogen. (iets helemaal anders dan geblaf naar vreemden  :mrgreen:) de buurvrouw en ik gooien elk om beurten het speeltje weg en libis blijft die volenthousiast terugbrengen. zijn staart ging aan 200km per uur  :mrgreen: en hij wilde zelfs het speelgoedje in de hand van de mevrouw leggen en afgeven, hij ging zelfs aan haar handen snuffelen op een rustige manier  :clap: libis ging zelfs zitten als de vrouw hem dat vroeg  :whoea: echt onbeschriijflijk zo'n gevoel. ik kan de hele wereld aan momenteel :D

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: februari 28, 2009, 23:18:51 »
ben weer aan iets nieuws begonnen: deurbeltraining. op verzoek in zn mand gaan liggen kent hij al heel goed ondertussen. nu de bel eraan koppelen. met de eerste poging was t direct kermis, angst, nervositeit... maar de volhouder (ikke dus  :mrgreen:) wint en na vijf keer ging het al zonder geblaf en stond hij echt te kijken alsof hij niet goed wist of hij naar zn mand zou gaan of zou gaan blaffen en druk doen... met wat oefening komt dat ook nog in orde  :wink: (ik vond dat hij dit al zeer snel onder de knie kreeg, hij leert steeds sneller  :yes:)

oh en hij stond hypergemotiveerd. dus tussen de bellen in nog wat doggydance oefeningen gedaan. dat vindt hij super gewoon om te doen! je ziet hem zo genieten  :D

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: maart 01, 2009, 20:42:16 »
vandaag ben ik gestart met ontspanningsoefenin gen en het intrainen van kalmerende signalen. tot nu toe had ik eerder naar zijn gedrag gekeken tov honden en mensen op algemeen niveau, maar weinig aandacht gehad voor zijn kalmerende signalen en ontspanning (om die dan te gebruiken in moeilijke situaties). dat leren ontspannen zal nog wel ff duren denk ik  :mrgreen: hij ziet het als een spelletje (en dat is nu niet meteen de meest ontspannen uitgangspositie).

ivm de beltraining heb ik enkel geoefend op het in zijn mand gaan. dat gebeurt op zijn libis: eerst een toer draaien, dan achteruit stappen tot in de mand en daar dan gaan liggen  :whoea: maar hij doet het wel en das t belangrijkste  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: maart 02, 2009, 17:50:06 »
nog maar eens een poging gedaan tot ontspanningsoefenin gen, deze keer na een wandeling. ging heel goed moet ik zeggen. het duurde niet lang voor hij ontspannen naast mij lag  :dance:

op wandeling heeft hij het goed gedaan. hij heeft bewezen dat hij heel goed op zijn naam reageert, zelfs als er mensen of honden in de buurt zijn. ook zijn 'zit' op onverwachte momenten, ook stress-momenten zit er heel goed ingebakken. we krijgen beetje bij beetje meer controle over de situatie. enkele keren maakte hij spontaan en ontspannen oogcontact als er mensen naderden of honden blaften  :dance:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: maart 03, 2009, 20:23:36 »
gisterenavond heeft libis zich keurig gedragen op hs thor. de voorzitter had pas na een half uur door dat libis er was  :mrgreen: libis is er zelfs in geslaagd om om het even wie naast hem te laten staan zonder geblaf of gegrom  :dance:

vandaag had ik bezoek... heb libis aangelijnd naast mij genomen. na twee minuten lag hij neer, nog even later zag je hem zo ontspannen en na nog enkele minuten lag hij languit op de grond naast mij en de bezoekers. even was hij zo relaxed dat hij zelfs op zijn rug ging liggen  :shock:  :weetniet: :whoea: en van enthousiasme deed hij er nog een rol bij ook  :mrgreen: yes!!  :dance:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal