collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: apporteren  (gelezen 3109 keer)

Offline Sarah

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 96 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
apporteren
« Reactie #20 Gepost op: april 23, 2005, 22:22:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Citaat van: heldengebroed
Citaat van: Sarah
Citaat van: scoobidoo
En wat doe ik als de hond de apport vastneemt, op zijn plaats gaat liggen er ermee speelt?
Als ik hem roep, komt hij wel, maar zonder apport...

ja ma fluke vertikt het dan op die moment om ook gewoon te kome

Werken met een lange lijn als hij niet wil komen hem naar je toe trekken en hem belonen als hij bij je is

Groeten

Johan

ja maar het probleem is dus da fluke perfect apporteert zolang hij vastzit, merkt hij da hij los is, komt em 9kanse op de 10 ni terug.

greetz van fluke, gonzo en sarah

Offline missy

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
apporteren
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2005, 15:39:13 »
Ik heb wel een ander probleem met Missy : ze toont geen enkele interesse voor haar apport.
Kan iemand mij daarbij helpen????

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline Els

• *
  • 155 HV-Punten
apporteren
« Reactie #22 Gepost op: april 24, 2005, 19:38:32 »
Citaat van: missy
Ik heb wel een ander probleem met Missy : ze toont geen enkele interesse voor haar apport.

Neemt ze nooit iets vast ? Doet ze wel een trekspelletje of ook niet ?

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
apporteren
« Reactie #23 Gepost op: april 24, 2005, 19:47:23 »

Idem bij Mitrill. Misschien 1 of 2 keer (buiten, binnen kan ze wel apporteren als ze zin heeft). Trekspelletjes, spelen  met speelgoed, altijd heel enthousiast... maar als ik het speelgoedje weggooi zi

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
apporteren
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2005, 07:59:01 »
Bono heb ik apporteren aangeleerd met de lange lijn. En die deed dat (nog niks afgewerkt of zo, gewoon apprt wegsmijten en terug tot bij mij brengen). Op een gegeven moment deed ze dat ook betrouwbaar zonder lijn. Maar dan heb ik eens examen gedaan om over te gaan en was het gedaan met de fun. Sindsdien kijkt ze zelfs niet meer waar haar apport naartoe vliegt, maar vertrekt gewoon om te beginnen snuffelen. En ik krijg het haar ook niet meer aangeleerd. Zelfs als ik met de clicker probeer om het er opnieuw in te krijgen. Ze begint mooi met expirementeren, totodat ze door heeft dat mijn bedoeling in de richting van apport gaat, dan doet ze ostentatief iets anders.
- Uit mijn hand wil ze geen speeltjes aannemen. En als ze op de grond liggen dan zal ze ze enkel nog met haar pootje beroeren. (En kwaad kijken als ik daarvoor dan niet click  :mrgreen: )

Bij Duvel ben ik nog in het stadium van trekspelletjes en de lange lijn. (En uitbundig belonen als hij anders langs mij moet passeren met een speeltje in de mond.  :mrgreen: Dan houdt ik hem tegen, speel effe en smijt terug weg).

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Sale M

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
apporteren
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2005, 19:15:18 »
Citaat van: Saskia
Cupido,ken jij Robin Mannaerts?Zoja,wat vind je van hem?

Ik heb nog van een Mannaerts gehoord maar of ie Robin heet??
Ik dacht dat die persoon een hondenschool heeft en hij op de positieve methode werkt maar als ik me niet vergis wel met klassieke conditionering ipv operant.

Offline Saskia

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
apporteren
« Reactie #26 Gepost op: april 26, 2005, 09:54:07 »
Hij heeft lang een Martin-Gaus hondenschool gehad,maar is sinds enkele jaren op zichzelf begonnen,wou blijkbaar andere accenten leggen...
'k ga vanavond naar hem toe met Polly...ben curieus...
 :offtopic: kweet hetkweet het...Sorry hoor :?  :mrgreen:
Uit het hart is ze nooit...

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
apporteren
« Reactie #27 Gepost op: april 26, 2005, 10:01:25 »
Met apporteren gelukkig geen problemen hier. Het ging eigenlijk vanzelf en heb er geen moeite voor hoeven doen. Ze komt het netjes brengen en gaat voor me zitten om het af te geven. Ze is zowat de enige die het kan op de boxerschool. Naar het schijnt vinden boxers het erg moeilijk om hun apport vast te houden. Mijn Tyshaatje niet.  Heerlijk toch, zo'n hond!

Offline Sale M

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
apporteren
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2005, 10:05:40 »
Citaat van: Saskia
Hij heeft lang een Martin-Gaus hondenschool gehad,maar is sinds enkele jaren op zichzelf begonnen,wou blijkbaar andere accenten leggen...
'k ga vanavond naar hem toe met Polly...ben curieus...
 :offtopic: kweet hetkweet het...Sorry hoor :?  :mrgreen:

Allee, allee, laat es wa weten ee?    :wink:

Offline Gilraen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Doggy Fun
Re: apporteren
« Reactie #29 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:46:42 »

Neemt ze nooit iets vast ? Doet ze wel een trekspelletje of ook niet ?

Ik heb hetzelfde probleem. Ons Fraika komt ook nooit met iets af... Spelen doet ze wel, maar dan op haar eentje of met de grote zus...

Hoe kan ik haar interesse wekken in een speeltje, eender op welke manier?
Alvast bedankt.

Groetjes

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #30 Gepost op: augustus 18, 2006, 14:25:27 »
Citaat
En wat doe ik als de hond de apport vastneemt, op zijn plaats gaat liggen er ermee speelt?
Als ik hem roep, komt hij wel, maar zonder apport...

Lange lijn niet aan je hond doen maar aan de apport

schelsey

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2006, 17:35:39 »
Ik heb hier ook zo'n geval,paar weken terug ging het redelijk goed en bracht hij 5 tal keer apport,nu niet meer,hij is het spel weer moe en na 1 keer gaat hij iets anders doen,ook met anders speeltjes doet hij het momenteel niet meer.

en ik zou zo graag willen dat hij apporteert :cryblue:,ook om hem moe te kunnen maken op korte tijd natuurlijk

mijn eerste hond lady bracht zelfs een rol wc papier naar het toilet als jimmy erop zat en er geen was,brave hond!

sonja

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #32 Gepost op: augustus 20, 2006, 08:37:14 »
Ik zou je toch aanraden om de methode van Sisl te proberen. Dat is back chaining. Dit betekent dat je eigenlijk de laatste stap eerst leert. Dit is de methode die gebruikt wordt bij engelse obedience en ik moet toegeven dat ik al ongeloofelijk goede resultaten heb gezien met die methode.

Dookia
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 20, 2006, 18:51:34 »
Ik zou je toch aanraden om de methode van Sisl te proberen. Dat is back chaining. Dit betekent dat je eigenlijk de laatste stap eerst leert. Dit is de methode die gebruikt wordt bij engelse obedience en ik moet toegeven dat ik al ongeloofelijk goede resultaten heb gezien met die methode.

Dookia

Ik heb het probleem dat vanaf er iemand op het plein staat mijn hond gaat gaan spelen en haar apport gaat gaan showen, en het apport niet meer terugbrengt naar mij. Alleen gaat het perfect.
Heb ook al dat back chaining geprobeerd maar als ik de apport in haar bek wil steken moet ze er niet van weten. Ze apporteert zeer graag, maar als ik de apport in haar bek wil steken gaat dit onmogelijk.

Offline jelle01

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
    • Flatcoated Retrievers "Glen Clova"
« Reactie #34 Gepost op: augustus 20, 2006, 23:36:16 »
Hoi, misschien enkele tips die kunnen helpen :

1. Train met een halsband ( NOOIT met een slipketting ) en een lange lijn.
2. Splits de oefening op en train alles apart, op verschillende momenten : blijven zitten, apporteren, zit-voor en afgeven.
Wanneer alle onderdelen perfect gekend zijn, mag je combineren.
3. Maak je nooit boos, maar negeer slecht gedrag, berg alles op en stop de training voor die dag. Je hond krijgt op deze manier geen voldoening voor zijn meestal uitdagend gedrag ( = vorm van testen van jouw leiderschap ).
4. Maak gebruik van zijn buitdrift. Dit betekent dat hij niet iedere apport mag halen.
Laat hem als het ware verlangen om een apport te halen. ( 1 apport op 5 )
5. Hou er rekening mee dat "zitten en vasthouden", 2 handelingen zijn die de hond moet uitvoeren en meestal als moeilijk wordt ervaren.
6. Ik lees dat je problemen hebt met het brengen.
Misschien kan je dit eens proberen :
Laat je hond achter in de zit ( eerst aan de lijn, later los ).
Leg het apport op de grond op 5 m van de hond ( niet gooien ) en ga zelf staan op 10 m van de hond.
Roep hem op, ter hoogte van het apport geef je het bevel "vast" en laat hem naar je toekomen. Hou je handen op je rug en NEEM HET APPORT NIET AF !
Beloon je hond uitbundig door hem te wrijven op de flanken en negeer het apport in zijn mond. Na een tijdje kan je hem vragen om het apport te lossen en geeft je hem een snoepje in de plaats.
Ik denk dat jouw hond een grote bezitsdrang heeft en weet dat als hij zijn apport brengt dat je het onmiddellijk zal afnemen. Voor hem is het dus niet interessant om jou het apport te brengen.
Als je opnieuw begint, zou ik ook zoeken achter een nieuw apport die hij helemaal niet kent. Kwestie van met een schone lei te beginnen !

Groetjes,
Jelle met Drammer en Ice

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #35 Gepost op: augustus 21, 2006, 08:41:33 »
Citaat van: Sarah
ah ma , kan ik da ook zonder die clicker doen en gewoon met stem en beloning? want de clicker kent fluke ni.
Je kan 't ook zonder clicker, alleen is 't dan moeilijker om op 't juiste moment te belonen.

bwa bij Lady lukt dat erg goed.
Ze reageert goed op mijn stem. Op het moment dat ze de apport vastnam beloonde ik haar erg uitbundig met mijn stem zoals 'ja goed zo, flinke meid',...en riep ze dan terug bij me.
Nadien erg uitbundig belonen als ze met het apport tot bij mij kwam.
Wat bij Lady ook erg goed helpt is haar eerst goed zot maken....anders heeft ze ook niet veel zin.

Offline daikin

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 23, 2006, 17:52:13 »
Bono heb ik apporteren aangeleerd met de lange lijn. En die deed dat (nog niks afgewerkt of zo, gewoon apprt wegsmijten en terug tot bij mij brengen). Op een gegeven moment deed ze dat ook betrouwbaar zonder lijn. Maar dan heb ik eens examen gedaan om over te gaan en was het gedaan met de fun. Sindsdien kijkt ze zelfs niet meer waar haar apport naartoe vliegt, maar vertrekt gewoon om te beginnen snuffelen. En ik krijg het haar ook niet meer aangeleerd. Zelfs als ik met de clicker probeer om het er opnieuw in te krijgen. Ze begint mooi met expirementeren, totodat ze door heeft dat mijn bedoeling in de richting van apport gaat, dan doet ze ostentatief iets anders.
- Uit mijn hand wil ze geen speeltjes aannemen. En als ze op de grond liggen dan zal ze ze enkel nog met haar pootje beroeren. (En kwaad kijken als ik daarvoor dan niet click  :mrgreen: )

Bij Duvel ben ik nog in het stadium van trekspelletjes en de lange lijn. (En uitbundig belonen als hij anders langs mij moet passeren met een speeltje in de mond.  :mrgreen: Dan houdt ik hem tegen, speel effe en smijt terug weg).

die bono van jou heeft schijnbaar wat mee van Daikin die weet ook verdomd goed wat er staat te gebeuren en als ie nie wil  dan wil ie niet.  Bijten, happe, happe, das tof maar wa manieren leren .....  Ik zal eens een eigen snuffelprogramma uitwerken :mrgreen:
If it's not a boxer, it's just a dog!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal