collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Als kat en hond... tips?  (gelezen 574 keer)

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Als kat en hond... tips?
« Gepost op: mei 08, 2013, 18:23:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
De vraag lijkt me al vrij duidelijk, maar toch nog even wat duiding.

Ons Liza is nu 8 maand, maar blijft maar achter de poesjes zitten als ze kan. Het is duidelijk om te spelen, want ze bijt niet echt ofzo. Het is eerder ik-wil-je-laten-zien-dat-ik-de-baas-ben.. 

Dus als ze binnen de kans krijgt, gaat ze er naartoe en begint ze op haar puppy manier haar dominantie te testen: er volledig boven gaan staan (ook niet moeilijk met zo'n lange poten), poten er bovenop leggen en dan ja, zowat wild doen he. ;)

Buiten van 't zelfde, alleen kunnen de poezen daar rapper de tuin uit om te vluchten. Maar ja, dat vluchten is net zo plezant he! :)

Ze kan zich ook jaloers gedragen naar de poesjes toe. Zoals daarstraks nog. Ze had even time-out in de bench gekregen en een van de poezen kwam kort dag zeggen in de zetel. Gevolg: janken, janken, janken tot ons poezeltje terug van mij weg gewandeld was. Moest het deurtje van haar bench niet toe zijn in zo'n situatie zou ze ons poesje ongetwijfeld uit de zetel komen jagen zijn.

Ik vind dit heel jammer en hoop dat er nog tips zijn om dit 'probleem' op te lossen. Zeker aangezien ons poesjes Liza ondertussen al uitstekend aanvaard hebben, maar het enkel niet fijn vinden wanneer Liza op hen afvliegt (begrijpelijk ook).

Wat we al geprobeerd hebben: belonen wanneer ze (uitzonderlijk) rustig blijft liggen als een vd poezen voorbij wandelt en omgekeerd time-out geven in de bench als ze dit niet deed. Belonen als ze rustig dag zegt tegen hen,... Verplichten om te blijven liggen, maar als de veer te gespannen komt te staan, schiet ze toch weer in actie.

Op zich geen gigantisch probleem, want ze kunnen apart zitten, maar het zou toch fijner zijn als de poezen 's avonds ook kunnen genieten van hun krabpaal in de living. ;)

Sorry voor het halve boek aan uitleg... :D

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
Re: Als kat en hond... tips?
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2013, 20:27:44 »
Telkens corrigeren, en volhouden  :wink: Ik moet tegen 2 van de honden soms ook zeggen dat ze moeten ophouden en ze doen dat dan ook.
Bij Goya is het meestal om te spelen, maar als de betreffende kat geen zin heeft, dan moet hij dat respecteren.
Bij Tupac is het eerder om de kat te verjagen omdat die toevallig langs komt als hij bijvoorbeeld een beentje heeft. Hij mag aangeven dat hij niet wil dat de kat te dicht komt, maar als hij té is dan waarschuw ik even.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2013, 20:43:56 »
Telkens corrigeren, en volhouden  :wink:

Doen we volop! :) Hoe oud zijn die van jou nu? Ik hoop dat het er gewoon met de tijd wat uitgaat als ze wat ouder en minder speels is.

Ik vind het gewoon op dit moment nog wat jammer omdat een van de twee poezen regelmatig wel toenadering zoekt als Liza zelf rustig is. En da's zo lief dan: snoetje tegen snoetje allebei aan't snuffelen. ;)

Liza lekt haar soms ook als ze er boven hangt, dus ze heeft geen kwaad in de zin. Maar zelfs dat lekken moet ze dan weer zo wild doen. :D

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2013, 23:27:59 »
Goya is 8 maanden
Tupac 2,5 jaar
Hera 1 jaar en 2 maanden
Bailey 2 jaar

En het zijn dus de jongste en de oudste die ik af en toe onder hun voeten moet geven  :mrgreen:

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2013, 00:38:11 »
Inderdaad gewoon consequent zijn
bij ons gaat het vrij vlot, al is het evenwicht soms vrij broos. Zsiska moet van de katten wegblijven, als ze zich er op begint te focussen of aanstalten maakt om er heen te gaan proberen we haar aandacht af te leiden door haar bij ons te roepen en dan een balletje te gooien. Chico kan beter met de katten om, maar als hij begint te overdrijven zeggen we hem gewoon van "zachtjes" met hen om te springen, bij hem is dat voldoende.
Voor de rest wordt hier geen enkele vorm van agressie tussen kat of hond getolereerd en dat mes snijdt langs twee kanten. Als ik merk dat 1 van de katten naar de honden uithaalt (of uitdaagt) vliegt die onverbiddelijk buiten en zelfs een grom van de honden wordt gecorrigeerd. (neen, kom, hou u met iets anders bezig)
Dat laatste komt eigenlijk zelden voor, als er problemen zijn is dat bijna altijd omdat Aziza Zsiska gaat lastigvallen (want als ik dat niet zie en Zsiska haalt uit krijgt zij naar haar voeten en dat weet Aziza maar al te goed, de trut  :hmpf:)

succes  :thumbs:
laten we lekker link gaan doen!

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2013, 08:01:07 »
@Lizzz, wij hebben exact dezelfde situatie met Django. We blijven corrigeren. Het heeft wel wat effect, maar het gaat traag.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2013, 08:58:04 »
Inderdaad gewoon consequent zijn
bij ons gaat het vrij vlot, al is het evenwicht soms vrij broos. Zsiska moet van de katten wegblijven, als ze zich er op begint te focussen of aanstalten maakt om er heen te gaan proberen we haar aandacht af te leiden door haar bij ons te roepen en dan een balletje te gooien. Chico kan beter met de katten om, maar als hij begint te overdrijven zeggen we hem gewoon van "zachtjes" met hen om te springen, bij hem is dat voldoende.
Voor de rest wordt hier geen enkele vorm van agressie tussen kat of hond getolereerd en dat mes snijdt langs twee kanten. Als ik merk dat 1 van de katten naar de honden uithaalt (of uitdaagt) vliegt die onverbiddelijk buiten en zelfs een grom van de honden wordt gecorrigeerd. (neen, kom, hou u met iets anders bezig)
Dat laatste komt eigenlijk zelden voor, als er problemen zijn is dat bijna altijd omdat Aziza Zsiska gaat lastigvallen (want als ik dat niet zie en Zsiska haalt uit krijgt zij naar haar voeten en dat weet Aziza maar al te goed, de trut  :hmpf:)

succes  :thumbs:

Hier dagen de katten gelukkig nooit uit, dus dat probleem hebben we niet. ;) En als ze naar Liza uithalen, is dat altijd zonder nagels. Een ware pussy fight dus. ;)

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2013, 09:01:09 »
@Lizzz, wij hebben exact dezelfde situatie met Django. We blijven corrigeren. Het heeft wel wat effect, maar het gaat traag.

Oke, dat geeft me hoop! Soms kunnen we haar er inderdaad van weerhouden, maar nog maar heel weinig. Ik veronderstel dat dat stilaan wel zal komen. ;) Alleen in de tuin is dat lastiger, want dan volgt ze de katten langs de hele draad mee, als een pijl uit een boog. Maar daar vinden we ook nog wel eens iets op! :)

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2013, 09:51:14 »
Oke, dat geeft me hoop! Soms kunnen we haar er inderdaad van weerhouden, maar nog maar heel weinig. Ik veronderstel dat dat stilaan wel zal komen. ;) Alleen in de tuin is dat lastiger, want dan volgt ze de katten langs de hele draad mee, als een pijl uit een boog. Maar daar vinden we ook nog wel eens iets op! :)
In de tuin proberen we het nog niet eens  :lol: Integendeel als ze beiden binnen elkaar blijven lastig vallen (want onze kat komt de hond ook uitdagen om te spelen) dan zwier ik ze buiten.
Ik vrees dat zolang het hier puppy/puber tijd zal zijn, we daar niet superveel verandering in zullen zien. Onze kat is ook nog geen jaar oud, dus het zijn hier 2 speelvogels.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2013, 11:16:01 »
In de tuin proberen we het nog niet eens  :lol: Integendeel als ze beiden binnen elkaar blijven lastig vallen (want onze kat komt de hond ook uitdagen om te spelen) dan zwier ik ze buiten.
Ik vrees dat zolang het hier puppy/puber tijd zal zijn, we daar niet superveel verandering in zullen zien. Onze kat is ook nog geen jaar oud, dus het zijn hier 2 speelvogels.

Haha, als het van beide kanten komt, zal het inderdaad moeilijk zijn. ;) Onze poesjes zijn nu ongeveer 1,5 jaar oud, maar toch dagen ze niet uit. Nochtans spelen ze ook graag met elkaar of met ons. Alleen (nog) niet met dat 'groot' beest.

Hier is Liza wel koningin van de tuin, maar het weerhoudt ons Soekie er toch niet van om op de vensterbank te komen zitten terwijl Liza buiten is. Ook al wordt ze daar vaak afgejaagd. Ninja zal eerder wachten tot Liza binnen is of vanachter zit.

Ach ja, het zal waarschijnlijk ook deels uit zichzelf wel beteren als Liza wat ouder is. Ondertussen zit er blijkbaar niets anders op dan me erbij neer te leggen en te blijven corrigeren. :D

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2013, 19:20:11 »
Hier dagen de katten gelukkig nooit uit, dus dat probleem hebben we niet. ;) En als ze naar Liza uithalen, is dat altijd zonder nagels. Een ware pussy fight dus. ;)
hmja, de katers hier zullen ook nooit met nagels uithalen naar de honden, Boudewijn laat zich gewoon besnuffelen en Leo gaat zelfs regelmatig eens langs bij de honden om een kopke te geven (snapt Zsiska niks van) ik kan me niet herinneren dat een van die twee al ooit (met nagels) naar de honden heeft uitgehaald. Aziza is een ander paar mouwen, die wil met de honden niks te maken hebben en als ze te dicht in haar buurt komen terwijl het haar niet aanstaat haalt ze vol uit. Chico loopt dan ook steeds in een grote boog om haar heen  :vuistje: maar met Zsiska ligt dat gevoeliger, die staat zelf wat meer op haar strepen.
laten we lekker link gaan doen!

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2013, 21:47:48 »
idd gewoon consequent zijn en maken dat je straf ook wel effect geeft. Ik ga niet afleiden met koekjes en zo, hier ligt een slipketting op de tafel en heb ze maar een paar keer moeten gebruiken.

Als er een poesje bij ons in de zetel zit, mag ze die enkel rustig benaderen en niet haar zotte puppy power zelf. Soms moet ze dan zelfs wegblijven,afhankelijk van welke poes bij ons ligt.

Hiet gaat de hond NOOIT voorrang krijgen op de kat

He is watching over Eiji & Shunka

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal