collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: agressieve hond  (gelezen 4583 keer)

Online pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: agressieve hond
« Reactie #40 Gepost op: april 23, 2013, 21:27:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Een asiel heeft geen enkele rechtsgeldigheid, enkel de politie kan iets doen. Misschien als je het FOD aanschrijft maar ik zou er allezinds m'n boontjes niet op te week leggen :( zo rot dat de flikken (alweer) de ernst er niet van inzien...
Het probleem is dat die niets kunnen ondernemen vooraleer er een gewonde valt. Ze zijn preventief al meermaals langs geweest blijkbaar. Dus blijven klacht neerleggen, elke keer opnieuw.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #41 Gepost op: april 23, 2013, 21:58:40 »
Het probleem is dat die niets kunnen ondernemen vooraleer er een gewonde valt. Ze zijn preventief al meermaals langs geweest blijkbaar. Dus blijven klacht neerleggen, elke keer opnieuw.

Hoe komt het dan dat ze sommige mensen kunnen dwingen hun hond weg te doen wegens overlast bij de buren?
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: april 23, 2013, 22:26:41 »
Hoe komt het dan dat ze sommige mensen kunnen dwingen hun hond weg te doen wegens overlast bij de buren?
juist.
Ik ben eens een melding gaan doen voor ene met zijn pitbull. De wijkagent is daar langs geweest en dat hielp. Maar een klacht neerleggen ging niet, omdta hij niet gebeten had. Dat zal het geweest zijn dan.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: april 24, 2013, 11:43:37 »
juist.
Ik ben eens een melding gaan doen voor ene met zijn pitbull. De wijkagent is daar langs geweest en dat hielp. Maar een klacht neerleggen ging niet, omdta hij niet gebeten had. Dat zal het geweest zijn dan.

Maar nu heeft hij dus wl gebeten.  Momenteel ben ik niet thuis, maar als ik terug ben ga ik opnieuw naar de wijkagent voor een serieus klapke.  Ik durf daar echt niet meer de straat op, en zeker niet langs hen.  Maar dat is niet evident, moet een hele grote omweg maken dan, en hopen dat hij niet buiten is met zijn baasje die hem niet kan houden, of dat hij niet los loopt.  Verdekke h, als ieder zijn verantwoording nu eens zou nemen!
De buren waren eens gaan klagen omdat hij 's avonds continu aan het blaffen was buiten, en die mensen hebben ne kleine.....  Het laconieke antwoord was:  Ah ja, 't is een waakhond h, die moeten blaffen  :doh:

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: april 24, 2013, 13:03:02 »
Persoonlijk zou ik toch niet kloppen met een stok op zo een hond. Die gaat in verweerdrift gaan en misschien zelfs u beetpakken. Ofwel nog harder jouw hond gaan bijten.
Ofwel moet je zien dat je zo een elektrische stroomstok bij hebt, ter verdediging van jezelf en je hond, ofwel loopt je daar elke dag een paar keer langs met snoepjes zodat die hond je graag ziet komen en dan pas terug met je hond erbij langswandelen.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: april 24, 2013, 14:02:09 »
Persoonlijk zou ik toch niet kloppen met een stok op zo een hond. Die gaat in verweerdrift gaan en misschien zelfs u beetpakken. Ofwel nog harder jouw hond gaan bijten.
Ofwel moet je zien dat je zo een elektrische stroomstok bij hebt, ter verdediging van jezelf en je hond, ofwel loopt je daar elke dag een paar keer langs met snoepjes zodat die hond je graag ziet komen en dan pas terug met je hond erbij langswandelen.

Met die koekjes, dat heb ik idd uitgeprobeerd, steeds koekjes gegooid als we langskwamen, helaas........

Aan het verweren heb ik ook gedacht, maar wat wil je, ik weet het anders ook niet :weetniet:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: april 24, 2013, 14:12:05 »
Vind het een zeer nare situatie voor je... het is ook zo'n grote hond h, als die echt razend wordt kun je daar echt niet veel tegen beginnen, ik snap echt nie hoe die eigenaars en de agenten de ernst ervan niet kunnen/willen inzien...

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #47 Gepost op: april 24, 2013, 14:51:16 »
zeer moeilijk hoor... ik heb een gelijkaardige situatie maar absoluut niet zo gevaarlijk: in de buurt steeds een Malthezer die uitbreekt en Maks langs achter aanvliegt, ondanks het feit dat het voor maks belange niet zo gevaarlijk of bedreigend is vind ik het ook enorm frustrerend: ook die hond heeft niks geleerd en is niet sociaal, hij breekt los omdat tuin ook niet deftig afgesloten is, komt mijn hond aanvallen midden op straat, loopt los en nooit iemand van de eigenaars in de buurt, maar als mijn hond n keer terugbijt -en dat probeert hij uit verdediging maar is aangelijnd dus ik hou hem in bedwang- is het wel gedaan met dat Malthezertje.
en ook hier geven de buren in kwestie nooit thuis, ben er ondertussen vrij zeker van dat ze speciaal niet open doen omdat ze al weten waarvoor het is, heb de mevrouw n keer aangesproken hierover maar die kwam van bij buren en ze zei dat zij daar niet woonde, wat ik moeilijk kan geloven... ook onverschilligheid. maar bon, wegens het minimale gevaar nog geen politie gebeld of klacht neergelegd... kan me inbeelden als dat een joekel van een Duitse Dog is...  :shock:

maar wat doe ik tegenwoordig, want het stomme ervan is: ik stap -of rijd als ik met de fiets ben- wel weg maar die Maltheser ziet dat als zwakheid, -ahja, Maks moet ook verderlopen als ik verderfiets- maar Maks wil tegelijk de confrontatie aangaan dus die trekt naar achter terwijl ik naar voor trek, en een Staff heeft vl macht als hij wil en terwijl probeert die maltheser in z'n staart te bijten en achtervolgt die onst tot het einde van de straat als het moet dus..... zoals je zelf ook al gedaan hebt: afleiden met koekjes...
probleem is echter: als 2 honden zo op elkaar gefocust zijn dat koekjes soms niet helpen, dus ik neem nu een omweg en ik vermijd die straat gewoon, maar ik weet niet of dat in jouw geval mogelijk is, als het in je eigen straat is bvb. wordt dat moeilijk he...
ik weet het, ik zou ook naar de politie moeten stappen maar na 4 5 jaar in proces te hebben gelegen met een vorige buur, k omwille van een hond, heb ik daar echt geen zin meer in want het is wat het is: Politie en gerecht klasseren deze geschillen vaak als onbelangrijk, maar het moet je buur maar eens zijn he.  :roll:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: april 24, 2013, 17:11:14 »
Mijn ouders hebben het op hun wandeling met Nita (hun newfy) nu al 3x gehad, een JR die altijd losloopt, vroeger stopte hij waar z'n tuin stopt maar al drie maal is hij erover gegaan en hun hond aangevallen. De eigenares stond er de twee eerste keren op te kijken, de derde keer is de zoon tussengekomen.

Voor m'n ouders is dit absoluut niet prettig wandelen, m'n mama zegt ook: 'gelukkig is Nita zo'n brave, ze snauwt eens terug en loopt gewoon door, de JR bijt toch maar in haar vacht' Maar ik zei haar ook dat Nita een aversie kan beginnen ontwikkelen voor kleine hondjes, of mss voor JR's in het bijzonder. Nita is nu braaf en rustig, maar als zo'n newfoundlander plots een hond wil gaan aanvallen, tja... dan denk ik niet dat m'n moeder met haar volle 1m60 die zal tegenhouden... Het zou toch wel heel jammer zijn omdat n iemand weigert z'n hond in de hand te houden dat m'n ouders hun hond een probleem gaat ontwikkelen   :doh:

M'n vader was mee de derde keer en die schopt die JR weg... bij een JR kan je dat makkelijker doen dan met een DD natuurlijk...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #49 Gepost op: april 24, 2013, 18:28:53 »

Dat mag dan al een stroomschok zijn die de hond op slag platlegt, want anders is de kans dat ie in verweer gaat even groot als met een stok hoor..  :weetniet: (met dat verschil dat je hem met een stok tenminste nog op afstand kan houden, terwijl je met zo'n stroomstoter toch al erg dichtbij moet komen...)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline duke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #50 Gepost op: april 24, 2013, 21:32:39 »
Neen, hoor, ik laat mijn hond rustig doodbijten.

Gewoon "ja" was ook goed geweest hoor. Je hoeft niet zo cynisch te antwoorden. Ik ben zelf geen voorstander van je voorstel, maar ik ga er niet cynisch over doen. En neen, ik zou mijn honden ook niet zomaar laten doodbijten.
Maar met voorbedachte rade een persoon als helper meenemen, en een stok om de hond af te ranselen ? Neen, geef mij dan maar de preventieve weg.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: april 24, 2013, 21:40:47 »

Maar met voorbedachte rade een persoon als helper meenemen, en een stok om de hond af te ranselen ? Neen, geef mij dan maar de preventieve weg.

En die preventieve weg is???????
Je stelt het ook wel cru hoor.  Er is niks met voorbedachte rade, enkel het willen voorbereid zijn voor in geval van nood  :yes:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #52 Gepost op: april 24, 2013, 21:48:47 »
Gewoon "ja" was ook goed geweest hoor. Je hoeft niet zo cynisch te antwoorden. Ik ben zelf geen voorstander van je voorstel, maar ik ga er niet cynisch over doen. En neen, ik zou mijn honden ook niet zomaar laten doodbijten.

Zelf thuisblijven dus?  :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline duke

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: april 25, 2013, 08:20:45 »
En die preventieve weg is???????
Je stelt het ook wel cru hoor.  Er is niks met voorbedachte rade, enkel het willen voorbereid zijn voor in geval van nood  :yes:

Ik stel het zo cru omdat ik het zo opneem als ik het lees.  Als jullie het niet zo "lezen", dan zal het aan mijn interpretatie liggen. Dat is het arme van digitale communicatie eh.

Maar goed; de preventieve weg voor mij ?  Uiteraard politie en andere inschakelen, en niet gerust laten. En in tussentijd zou ik mijn wandeling niet meer starten voorbij die hond. En als dat logistiek niet haalbaar is, dan zou ik mijn hond gerust in de auto steken en de wandeling voorbij die hond starten.

Wij zijn op wandeling, vaak in de Ardennen, ook al dikwijls geconfronteerd met loslopende dreigende honden. Ik raap ook een stok op als ik denk dat er gevaar is voor mij of mijn hond. En in Engeland heb ik ook een een jack Russel een erge trap verkocht omdat hij Duke aanviel. Maar dat zijn telkens situaties waarop we ons niet konden voorbereiden, en dus "quick thinking".  Wees gerust, als ze mij of mijn honden aanvallen zal ik ook niet gewoon toezien. 't Is trouwens vaak gewoon reflex van verwering te gebruiken. Met die jack russel ging het zodanig snel dat ik zelfs niet besefte dat ik aan het schoppen was... je doet gewoon iets eh..

Maar als er nu bij mij in de straat een Deense Dog zou zitten, die frekwent uitbreekt om mijn honden aan te vallen als ik passeer dan zou ik daar echt niet meer durven passeren. Volgens mij kan je tegen zo een hond echt weinig beginnen, zelfs al neem je een stok mee. Ik vind het gewoon een enorm risico. En ik denk ook niet dat de hond afweren met een stok ( desnoods keer op keer ) een blijvende oplossing is.

Schnauzerfan, ik vind het heel erg voor jou en je hond, en ik hoop dat er snel een blijvende oplossing is.

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: april 25, 2013, 08:48:13 »
Ik doe niet cynisch en ik ben ook geen voorstander van mijn eigen voorstel. Preventief is er alles al aan gedaan. Snoepjes werpen, buur aanspreken, wijkagent enz.

Wat is jouw voorstel dan? Die extra persoon meenemen is pure noodzaak. Hoe ga jij die hond afhouden wanneer je je eigen hond vast hebt?

Offline duke

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: april 25, 2013, 08:55:53 »
Ik doe niet cynisch en ik ben ook geen voorstander van mijn eigen voorstel. Preventief is er alles al aan gedaan. Snoepjes werpen, buur aanspreken, wijkagent enz.

Wat is jouw voorstel dan? Die extra persoon meenemen is pure noodzaak. Hoe ga jij die hond afhouden wanneer je je eigen hond vast hebt?

Pipo, lees mijn bovenstaande post aub.

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: april 25, 2013, 10:52:16 »
Pipo, lees mijn bovenstaande post aub.
Ik heb het ondertussen gelezen, maar reactie was al gepost.  :wink:

Offline vs89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 577 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #57 Gepost op: april 25, 2013, 19:31:38 »
Zo'n uitschuifbare wandelstok meenemen. Met 2 gaan wandelen, iemand anders houdt jouw hond vast, jij neemt de Duitste dog onder handen.
ben je veel veiliger af met gewoon de andere kant uit te gaan als je weet dat er daar altijd zo'on hond losloopt ;) het  blijft een nare situatie en kan overal gebeuren maar als je er al effectief van uit gaat om langs te hond te gaan lopen met 2 om hem dan aan te pakken dan denk je toch ook niet 100 % na over je actie's en al zeker niet tegenover een grote hond de kans is groter dat je hem enkel agressiever maakt met die stok dan dat je hem wegjaagt

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #58 Gepost op: april 26, 2013, 13:40:13 »
die hond verveelt zich, en heeft een idefix ontwikkeld, zijn prooidrift. is eigenlijk geen agressie. bewijs, met voedseldrift heb je het overruled.
stel die man voor om met zijn hond te gaan wandelen
In trouwe vast

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: mei 04, 2013, 15:36:07 »
ben je veel veiliger af met gewoon de andere kant uit te gaan als je weet dat er daar altijd zo'on hond losloopt ;) het  blijft een nare situatie en kan overal gebeuren maar als je er al effectief van uit gaat om langs te hond te gaan lopen met 2 om hem dan aan te pakken dan denk je toch ook niet 100 % na over je actie's en al zeker niet tegenover een grote hond de kans is groter dat je hem enkel agressiever maakt met die stok dan dat je hem wegjaagt
Dit is de wereld op zijn kop. Het is niet aan de eigenaar vd DD te bepalen wie er door de straat kan lopen en wie niet.

En ik denk er zeker over na, anders zou ik er onvoorbereid staan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal