collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: agressieve hond  (gelezen 4578 keer)

Offline Pingo

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1689 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
Re: agressieve hond
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2013, 12:11:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik zou dus ook voor deze optie gaan... aangezien die hond niks van leiding krijgt, is de kans best wel groot dat die vrij snel op het rechte pad te krijgen is bij een ander baasje...

Zo'n hond ih asiel, ze gaan lachen... zo'n groot dier die andere honden wil aanvallen, dat lijkt mij niet de beste optie iig  :shifty: da's levensgevaarlijk voor de andere honden die er zitten. Ik denk dat een opvanggezin met kennis van zaken beter zou zijn.
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #21 Gepost op: april 21, 2013, 12:29:59 »
Ik zou hond vangen en naar het asiel doen.
Het is in elk geval voor iedereen veiliger dan op hol geslagen onopgevoede Duitse Dog.

Dat hij zo agressief reageert op zijn territorium wil niet zeggen dat hij niet met andere honden kan samenleven.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: april 21, 2013, 12:58:48 »
Dat is dan zijn schuld en is'm maar bij verstek veroordeeld ... Dan hebben de buren tenminste ne titel in handen  :weetniet:
Als de tegenpartij niet komt opdagen, wordt er niet eens over gesproken en ken je gewoon op je stappen terugkeren...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: april 21, 2013, 13:00:06 »
Zo'n grote hond die zo vol met adrenaline zit om een andere hond te kunnen pakken zal dat wss niet voelen hoor

Ik heb het twee keer meegemaakt in het asiel dat een (grote) hond een andere hond door de tralies trok, ik heb vanalles gedaan om die te laten lossen, er werkte niks.

Gelukkig reageerde ie wel op de koekjes, ik denk als zo'n dog wil doorgaan je hondje gewoon tot schroot wordt herleid
Ik heb het al meegemaakt. Maar wat moet je doen? Hard genoeg kloppen.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: april 21, 2013, 13:01:18 »
ik zou dus ook voor deze optie gaan... aangezien die hond niks van leiding krijgt, is de kans best wel groot dat die vrij snel op het rechte pad te krijgen is bij een ander baasje...
Daar vrees ik voor.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: april 21, 2013, 13:53:20 »
Daar vrees ik voor.

Ik weet het niet.  Op zich is dat geen stoute hond, is niet agressief naar mensen zover ik weet.  Maar wat wil je, je dagen slijten op 20m kiezel en altijd honden zien voorbijwandelen.... .. 
Ik heb echt het vermoeden dat als je je er goed mee bezighoudt, opvoedt, dingen leert en mentaal wat te doen geeft, dat er dan best nog wel wat kan van terechtkomen.  Die baasjes (koppel van 60-70j - onverschillig voor alles en iedereen), die zou ik tegen de muur plakken!!

Maar moeten we nu echt weer wachten tot er in de krant komt dat weeral een hond een andere heeft doodgebeten, ondanks de vele waarschuwingen en oproepen van omwoners??????   Ik kan er echt met mijn verstand niet bij  :cry:
Maar heb nu in elk geval een stok mee in de hoop dat ik hem daarmee verrot kan slaan, hoe jammer ik het voor hem vind.  Het is een sukkelaar  :cry:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: april 21, 2013, 14:04:38 »
shnauzerfan is echt sneu voor je dat je al op voorhand angstig moet zijn om je hond uit te laten :huggg:

Anderzijds heb ik ook met de hond te doen, is geen leven voor de hond...

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: april 21, 2013, 14:36:23 »
Ik zou hond vangen en naar het asiel doen.
Het is in elk geval voor iedereen veiliger dan op hol geslagen onopgevoede Duitse Dog.

Dat hij zo agressief reageert op zijn territorium wil niet zeggen dat hij niet met andere honden kan samenleven.

In een asiel zal dat bij veel honden enkel versterkt worden en dan lopen de andere dieren daar gevaar.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: april 21, 2013, 18:16:22 »
shnauzerfan is echt sneu voor je dat je al op voorhand angstig moet zijn om je hond uit te laten :huggg:

Anderzijds heb ik ook met de hond te doen, is geen leven voor de hond...

Idd geen leven, voor niemand van ons  :cry:

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: april 22, 2013, 10:08:49 »
heb niet echt advies; maar sowieso veel beterschap voor uw hondje. Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #30 Gepost op: april 22, 2013, 11:53:55 »
Pff ik zou ook geen seconde gerust zijn en zelfs niet meer langs dat huis wandelen denk ik.

Maar ik volg sommige hier: indien die hond sociaal is naar mensen en je kan hem aanlijnen zou ik dat doen en de hond naar een asiel brengen.
Ze zullen daar in het asiel niet happy om zijn, maar er moet iets gebeuren en blijkbaar neemt de eigenaar zijn verantwoordelijkhei d niet op.

Offline barbie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: april 22, 2013, 20:22:38 »
ik zou de wijkagent een keertje uitnodigen, met miss wat buurtbewoners erbij. Dan weet ie echt hoe alles in elkaar zit.

heb eens een soortgelijk geval gehad en had toen de diereninspectie ingelicht. en die zijn wl gekomen en hebben wl iets gedaan.

verder blijven bellen naar de politie telkens ie losloopt, elke telefoon wordt genoteerd en kunnen ze niet blijven negeren, denk ik dan???

veel succes
Don't dream your life
just live your dream

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: april 22, 2013, 21:30:05 »
ik zou de wijkagent een keertje uitnodigen, met miss wat buurtbewoners erbij. Dan weet ie echt hoe alles in elkaar zit.

heb eens een soortgelijk geval gehad en had toen de diereninspectie ingelicht. en die zijn wl gekomen en hebben wl iets gedaan.

verder blijven bellen naar de politie telkens ie losloopt, elke telefoon wordt genoteerd en kunnen ze niet blijven negeren, denk ik dan???

veel succes
:thumbs:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: april 23, 2013, 12:04:45 »

veel succes

Dat is al gebeurd!  Wijkagent is volledig op de hoogte, desondanks.......  ze gaan gewoon altijd eens een klapke doen en laten verder alles wat het is.
Een diereninspectie, is dat het dierenasiel????  Kunnen die optreden?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #34 Gepost op: april 23, 2013, 13:04:38 »
K'vrees ervoor ze :s Ik vrees echt dat jullie jullie handen in elkaar moeten slaan en hem voor het gerecht dagen ! T'es spijtig maar is de enige manier om in Belgie iets gedaan te krijgen

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: april 23, 2013, 18:05:33 »
Dat is al gebeurd!  Wijkagent is volledig op de hoogte, desondanks.......  ze gaan gewoon altijd eens een klapke doen en laten verder alles wat het is.
Een diereninspectie, is dat het dierenasiel????  Kunnen die optreden?

Een asiel heeft geen enkele rechtsgeldigheid, enkel de politie kan iets doen. Misschien als je het FOD aanschrijft maar ik zou er allezinds m'n boontjes niet op te week leggen :( zo rot dat de flikken (alweer) de ernst er niet van inzien...

Offline duke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #36 Gepost op: april 23, 2013, 20:51:23 »
Zo'n uitschuifbare wandelstok meenemen. Met 2 gaan wandelen, iemand anders houdt jouw hond vast, jij neemt de Duitste dog onder handen.

Meen je dat nu ?

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: april 23, 2013, 21:10:21 »
Meen je dat nu ?

Duke, ik neem nu in elk geval een stok mee en voel me toch iets geruster.  Als mijn hond in gevaar is schiet mijn adrenaline omhoog  hoor :mrgreen:

Offline Ann C

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 377 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: april 23, 2013, 21:12:37 »

Dat ken ik, geloof me, en uiteindelijk zitten jullie je ongerust/kwaad te maken, en verder gebeurd er niets.
Klacht indienen en de dierenbescherming bellen brengt hopelijk meer op.

Het blijft wel erg voor de hond zelf, want als ik alles lees, geloof ik ook niet dat het een slechte hond is, maar jammer maar helaas eentje
die geen beweging, aandacht of opvoeding krijgt. En dat is niet de hond zijn schuld natuurlijk.

Hou de moed erin en veel succes ermee !  :huggg:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: april 23, 2013, 21:25:21 »
Meen je dat nu ?
Neen, hoor, ik laat mijn hond rustig doodbijten.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal