collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: agressieve hond  (gelezen 4575 keer)

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
agressieve hond
« Gepost op: april 19, 2013, 17:12:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zit met de handen in het haar!!!!!  Een paar huizen verder zit een deense dog van ruim 1j.  Deze hond heeft nooit iets geleerd, krijgt geen uitdagingen, terroriseert de buurt door geblaf.  Politie is er al talloze keren langsgeweest omdat de hond uitbreekt, tuin onvoldoende afgezet is, blaft etc.
Als het baasje (ong 70j) met hem op straat loopt, trekt de hond de baas omver en vliegt zo op andere honden. Daarom wordt er dus heel weinig gewandeld, en zit hij steeds in een veel te kleine tuin.  Dit heb ik enkele maanden geleden voorgehad, gelukkig had Igor niks.  Ik heb klacht neergelegd om dit aan de kaak te stellen: grote hond die geen opvoeding of uitdagingen krijgt in een onvoldoende afgesloten tuin, met een eigenaar die hem niet kan houden.
Ondertussen wordt de politie er door deze en gene regelmatig bijgehaald wegens allerlei incidenten.

Deze morgen loop ik met Igor op straat en vliegt die hond plots over de omheining Igor langs achter aan, pakt hem bij zijn nekvel, schudt hem, pakt hem opzij....... en niemand in de buurt!  Gelukkig had ik een zak vol koekjes die ik kwistig uitgestrooid heb zodat we naar huis konden (waren gelukkig nog vlakbij)
Wij zijn direkt naar DA gegaan, 2 bijtwonden, heeft foto's en attest gemaakt.  Daarna ben ik klacht gaan neerleggen, voor de 2de keer dus.
Zegt die agent: "bwa, je kunt een klacht neerleggen maar dat haalt niks uit, het parket legt dat naast zich neer"  en "'t is gelukkig nog niet al te erg"  :zot: :zot:  Ik hoop dat Igor er geen gedragsverandering van ondervindt, maar gaan ze dan echt wachten tot hij een hond doodbijt, of een kind??  Op mijn vraag wat ik wel kon doen haalde hij de schouders op: mss naar dierenbescherming bellen....  Haha, die hond krijgt eten en drinken, dan kunnen zij ook niks doen h.

Enfin, ik heb mijn klacht wel neergelegd hoor, wil ook de da kosten terug.
Maar kan er niet geist worden dat het asiel de hond in bewaring neemt tot de eigenaars de tuin doeltreffend afzetten?  En als ze dat niet doen, dan komt de hond niet terug.  Kan dat nu niet?  Ik durf niet meer met Igor naar buiten nu, hij heeft het echt op hem gemunt.

Wat kan ik nu toch doen aan die situatie??  Iemand een idee?

Offline Balou

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1961 HV-Punten
Re: agressieve hond
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2013, 17:43:18 »
Dat is niet leuk! misschien kan je eens met de eigenaar praten?
Soms lost dat meer op dan via de politie te gaan!

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2013, 17:48:14 »
We zijn al met verschillenden met de eigenaar gaan praten, maar die lacht iedereen uit.  Echt, de onverschilligheid druipt eraf.  Het is alsof hij dat stoer vindt dat iedereen bang is van zijn hond :weetniet:
Helpt dus niets!

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2013, 17:51:11 »
Ik heb indertijd iets gelijkaardigs meegemaakt.
Bij politie klacht gaan neerleggen. Ik mocht alle papieren van da en apotheek binnenbrengen. Politie is naar de eigenaar gegaan, eigenaar heeft alles betaald.

Offline Balou

• *
  • 1961 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2013, 19:08:39 »
en voor uw wandelprobleem. Neem elke keer een botje mee en gooi over de omheining voor je passeert?

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2013, 19:16:48 »
ik zou denk ik niet zo vriendelijk blijven... deze situatie is levensgevaarlijk, op zijn minst al voor de buurthonden.

Wettelijk gezien is die eigenaar verantwoordelijk voor zijn hond, die mag niet uitbreken. Dus naast zich neerleggen mag de politie echt niet doen hoor. Je hebt recht op de gemaakte kosten.

ik hoop voor Igor dat hij er geen letsels aan over houdt, wat een rothond... je schrikt je toch dood zeg, tegen zo een hond kun je ook gewoon niets beginnen  :huggg:

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2013, 19:22:42 »
: ik volg maart hierin, vind het een gevaarlijke situatie ..

Beterschap voor je hond schnauzerfan :huggg:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2013, 19:50:21 »
Wat een verhaal!

Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden en dat de politie optreedt.

En ik hoop vooral dat lieve Igor er helemaal niets aan overhoudt.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2013, 19:52:10 »
Wat een verhaal!

Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden en dat de politie optreedt.

En ik hoop vooral dat lieve Igor er helemaal niets aan overhoudt.

x2
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2013, 21:32:43 »
Zo'n uitschuifbare wandelstok meenemen. Met 2 gaan wandelen, iemand anders houdt jouw hond vast, jij neemt de Duitste dog onder handen.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2013, 21:40:48 »
Ik heb indertijd iets gelijkaardigs meegemaakt.
Bij politie klacht gaan neerleggen. Ik mocht alle papieren van da en apotheek binnenbrengen. Politie is naar de eigenaar gegaan, eigenaar heeft alles betaald.

Dat is al het minste, hij zal hier ook de kosten betalen, maar daarmee is het probleem niet opgelost h.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2013, 21:45:55 »
Zo'n uitschuifbare wandelstok meenemen. Met 2 gaan wandelen, iemand anders houdt jouw hond vast, jij neemt de Duitste dog onder handen.

Daar zeg je zoiets, goed idee Pipo!

Ik heb nu de dienst voor buurtbemiddeling aangeschreven, en een buur is nogal thuis in rechtszaken en we gaan een dossier maken voor het vredegerecht.  Die mens heeft zelf ook al ontelbare keren politie gebeld en getracht bij de buur te bemiddelen....... nada!

Deze middag een fijne strandwandeling gemaakt waar Igor zich heeft kunnen uitleven.  Hij lijkt wel O.K.,

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2013, 22:59:16 »
Kan je die hond niet vangen en naar het asiel doen? Als dit enkele keren gebeurt dan gaat de eigenaar hem daar mss laten? De hond zal beter af zijn in een goed asiel dan bij zo'n baas...

Offline tinker

• *
  • 43192 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2013, 07:22:38 »
Ik denk niet dat een asiel op zo'n hond zit te wachten. Hij moet nog wel
herplaatsbaar zijn he. Met een beetje geluk verandert hij misschien in een
andere situatie, maar toch...
Bij een volgend incident is het dan de schuld van het asiel dan ??
Deze "oplossing" is maar opschuiven van het probleem.
Dit is de verantwoordelijkhei d van het baasje. Die moet opdraaien voor de kosten.
Canina: heeft ruimte voor de dieren, is er ook voor oudjes of dieren met een mankementje, draait volledig met vrijwilligers, heeft een mooi kattenbeleid, bestaat al ruim 30jr, is elke dag open,... is uniek anders !!

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #14 Gepost op: april 20, 2013, 07:51:29 »
Ik zou idd ook richting Vredegerecht stappen. T'zijn gevaarlijke situaties, de buur is niet voor rede vatbaar ..

Je hoeft geen advocaat te nemen als voor het Vredegerecht gaat  :cheeky: Dus t'valt zker te proberen. In't beste geval staan jullie daar met de hele buurt en dwingt de Vrederechter hem ofwel zijn tuin degelijk af te sluiten, ofwel de hond weg te doen ...

Succes!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: april 20, 2013, 10:07:12 »
Die man gaat waarschijnlijk niet eens komen opdagen op het vredegerecht, want dat is niet verplicht.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2013, 10:31:51 »
Die man gaat waarschijnlijk niet eens komen opdagen op het vredegerecht, want dat is niet verplicht.

Dat is dan zijn schuld en is'm maar bij verstek veroordeeld ... Dan hebben de buren tenminste ne titel in handen  :weetniet:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #17 Gepost op: april 20, 2013, 10:35:50 »

Zo'n grote hond die zo vol met adrenaline zit om een andere hond te kunnen pakken zal dat wss niet voelen hoor

Ik heb het twee keer meegemaakt in het asiel dat een (grote) hond een andere hond door de tralies trok, ik heb vanalles gedaan om die te laten lossen, er werkte niks.

Gelukkig reageerde ie wel op de koekjes, ik denk als zo'n dog wil doorgaan je hondje gewoon tot schroot wordt herleid
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: april 20, 2013, 10:43:53 »
Dat is al het minste, hij zal hier ook de kosten betalen, maar daarmee is het probleem niet opgelost h.

De eigenaar heeft de hond toen ook weggedaan.
Als die hond een gevaar is voor de buurt, zal de politie daar toch iets aan moeten doen he.
Erg, dat je niet ontspannen in je eigen buurt kan wandelen  :boos:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #19 Gepost op: april 20, 2013, 12:08:34 »
Kan je die hond niet vangen en naar het asiel doen? Als dit enkele keren gebeurt dan gaat de eigenaar hem daar mss laten? De hond zal beter af zijn in een goed asiel dan bij zo'n baas...

ik zou dus ook voor deze optie gaan... aangezien die hond niks van leiding krijgt, is de kans best wel groot dat die vrij snel op het rechte pad te krijgen is bij een ander baasje...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal