collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Aanvallen zonder waarschuwing: normaal of gestoord?  (gelezen 7041 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanvallen zonder waarschuwing: normaal of gestoord?
« Reactie #180 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:33:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ja , dat ken ik ! Dan is hij een kakske aan het doen, en dat blijft hij er staan met een triestig gezicht. Ga ik kijken en zie ik nog een stukje drol eruit steken. Dn moet ik daaraan trekken, omdat dat vastzit aan een stukje touw in zijn darm.  :doh: Het komt er dan wel ut hoor, maar ik doe het liever toch niet !   :vuistje:

Been there done that, en dan gaat ie zo met z'n gat over de grond wrijven om dat laatste stukje er toch uit te krijgen  :lol: en dan passeren er nét mensen die denken van: wtf doet die hond  :lol:  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #181 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:34:57 »
al een lederen bal geprobeerd?
met wat geluk... niet dat dat supersterk is, maar de onze vind het fantastisch om plat te bijten, open te halen, rubberen binnenblaas uit te halen en dan kan die nog weken nagenieten op het lederen gedeelte, die haalt alle draadjes er uit.  :vuistje:
verder interesseert die zich ook niet voor speeltjes als er geen pieperke in zit of het is geen lederen bal.

+ een leren bal kost twee keer niks, voor 4 euro hebt ge al een goedkoop model. voor 10 of 15 euro hebt ge ne stevige dikke.

Ja tis het proberen waard eigenlijk, tzal wel schelen in mijn portemonnee ook  :lol:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #182 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:50:48 »
Ja tis het proberen waard eigenlijk, tzal wel schelen in mijn portemonnee ook  :lol:

:yes: idd...

en ik was het nog vergeten maar weet niet of jij daar in de buurt een Action hebt?
zo van die SUPERgoedkope winkels waar je eigenlijk wat vanalles kunt gaan kopen, van servies tot vuilbakjes tot bedovertrekken tot koplampen voor auto's (niet doen trouwens want die zijn écht slecht en niet eens gehomologeerd  :mrgreen: )
maar bepaalde zaken -zoals plastieken vuilbakjes- kunt ge niet mee miskopen he, dat kost daar 1 euro en als het kapot gaat is het kapot, zo niet; des te beter, en ik denk dat ge daar lederen voetballen kunt kopen voor minder dan 1 euro!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #183 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:52:46 »
:yes: idd...

en ik was het nog vergeten maar weet niet of jij daar in de buurt een Action hebt?
zo van die SUPERgoedkope winkels waar je eigenlijk wat vanalles kunt gaan kopen, van servies tot vuilbakjes tot bedovertrekken tot koplampen voor auto's (niet doen trouwens want die zijn écht slecht en niet eens gehomologeerd  :mrgreen: )
maar bepaalde zaken -zoals plastieken vuilbakjes- kunt ge niet mee miskopen he, dat kost daar 1 euro en als het kapot gaat is het kapot, zo niet; des te beter, en ik denk dat ge daar lederen voetballen kunt kopen voor minder dan 1 euro!

Ja er is hier wel een action, kzal daar es kijken  :shifty: thank yoooou  :bow:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #184 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:58:30 »
wat een gestoorde honden allemaal :zot: :mrgreen:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #185 Gepost op: augustus 23, 2013, 11:34:56 »
Ja er is hier wel een action, kzal daar es kijken  :shifty: thank yoooou  :bow:

met plezier!

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: augustus 23, 2013, 12:20:56 »
wat een gestoorde honden allemaal :zot: :mrgreen:

Zou er dan toch iets van waar zijn : zo baasje, zo hond ?? Alhoewel, ikzelf heb nog nooit voorgehad met een draadje in mijn .....  :yeek:   :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #187 Gepost op: augustus 23, 2013, 12:55:02 »
Zou er dan toch iets van waar zijn : zo baasje, zo hond ?? Alhoewel, ikzelf heb nog nooit voorgehad met een draadje in mijn .....  :yeek:   :vuistje:

mah koen!!!!  :puke:
 :lol: :lol: :lol: :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #188 Gepost op: augustus 23, 2013, 13:33:35 »

Gatver Koen! Ik mag inderdaad hopen dat jij je touw nog nooit hebt opgevreten  :mrgreen:

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
Aanvallen zonder waarschuwing: normaal of gestoord?
« Reactie #189 Gepost op: augustus 23, 2013, 15:57:46 »

Tenzij hij die lederen stukjes gaat opvreten, en ze gaan blijven plakken in de darm. Dan wordt het een duurkoop aan DA kosten  :happywink:. Hier krijgen ze geen leder om te vernielen, en de voetbal enkel onder toezicht.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: augustus 23, 2013, 16:02:38 »
Tenzij hij die lederen stukjes gaat opvreten, en ze gaan blijven plakken in de darm. Dan wordt het een duurkoop aan DA kosten  :happywink:. Hier krijgen ze geen leder om te vernielen, en de voetbal enkel onder toezicht.

Hij zou soms durven iets opeten van het speeltje waar hij mee speelt.. Paar keer kunnen verplichten om het te lossen en af te geven, andere keren verdween het richting maag, en kwam het mee naar boven, maar als dat zo is van dat leder dan ga ik dat niet riskeren. Meneer kan nog niet altijd goed uitmaken wat om op te eten is en wat niet  :shifty:

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: augustus 23, 2013, 16:09:48 »
Hij zou soms durven iets opeten van het speeltje waar hij mee speelt.. Paar keer kunnen verplichten om het te lossen en af te geven, andere keren verdween het richting maag, en kwam het mee naar boven, maar als dat zo is van dat leder dan ga ik dat niet riskeren. Meneer kan nog niet altijd goed uitmaken wat om op te eten is en wat niet  :shifty:

Ken dat, heb hier ook zo'n rosse drol lopen die alles richting darm doorsjast :roll:. Ben al een keer naar de DA gemoeten om mijn sok terug te krijgen, in één geheel zelfs, maar heb ze toch maar weggesmeten  :mrgreen:. Met wat geluk geraakt het niet verder dan de maag en braken ze het uit. Zo niet kan het het grote problemen geven. Ken er eentje die stukken van haar lederen riem opat => darmoperatie als gevolg.

De meeste speeltjes zouden erop moeten voorzien zijn dat het geen kwaad kan als de hond er stukjes van binnen krijgt. Bij alles wat groot is of van stof is (kan knopen en vast komen te zitten) doe ik ze toch liever zo snel mogelijk braken.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Kellp

• warme hondenvriend
  • *
  • 551 HV-Punten
« Reactie #192 Gepost op: augustus 23, 2013, 22:15:42 »
Ik heb natuurlijk niet alles gelezen hier, maar ik heb hier ook zo een geval. Het is niet mijn hond, maar een hond waarmee ik meermaals de week mee ga wandelen of joggen. Het is een Boxer reu van 3 jaar en valt ook aan zonder te waarschuwen en stopt niet ... Heb het voor de eerste X vorige week voorgehad in de 2 jaar dat ik met hem wandel. De eigenares had me een andere halsband gegeven en hij heeft deze bij het zien van een andere hond kapot gekregen en meteen in de aanval gegaan .... Dit was voor mij een enorme schok ! Ik was al enorm blij dat de andere hond niets had ...

Maar wat kan ik hier het beste aan doen? De eigenares zegt dat hij als pup wel is aangevallen geweest en dat dit dan misschien ook de oorzaak is, maar hij waarschuwd helemaal niet (niet blaffen, grommen, trekken) staren doet hij wel, maar dit kan ik tijdens wandeling wel controleren.

Ik hoop dat dit de enige keer blijft en dat hij niet meer ontsnapt ... Maar ik zou toch wel graag iets willen doen om het te verbeteren en te voorkomen, maar ik weet niet hoe  :weetniet:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #193 Gepost op: augustus 23, 2013, 22:56:20 »
Maar wat kan ik hier het beste aan doen? De eigenares zegt dat hij als pup wel is aangevallen geweest en dat dit dan misschien ook de oorzaak is, maar hij waarschuwd helemaal niet (niet blaffen, grommen, trekken) staren doet hij wel, maar dit kan ik tijdens wandeling wel controleren.

dan waarschuwt hij wel he ;)
bij veel honden is fixeren de enige waarschuwing, en als je het ziet, kan je er op anticiperen...

jij de omgeving nog rapper scannen dan hij dat kan, zodat je de hond al gezien hebt... begint ie te fixeren, die fixatie doorbreken (aandacht vragen en superhard belonen (jackpot!) als hij die geeft... eventueel even een andere weg op gaan, of indien niet mogelijk, omdraaien en de andere kant uitwandelen)...

je kunt zo'n situatie eventueel in scene zetten met een rustige hond die andere honden kan negeren (op commando)... zo leer je nog beter zien op welk moment de fixatie start, en wanneer je dus kan ingrijpen, plus het geeft je de kans hem aan te leren dat het zien van andere honden de aankondiging is van iets leuks (vb snoepjes) (en dit trainen duurt lang, is ni op 2 lesjes klaar... geduld en doorzetten )

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #194 Gepost op: augustus 23, 2013, 23:00:41 »
dan waarschuwt hij wel he ;)
bij veel honden is fixeren de enige waarschuwing, en als je het ziet, kan je er op anticiperen...

jij de omgeving nog rapper scannen dan hij dat kan, zodat je de hond al gezien hebt... begint ie te fixeren, die fixatie doorbreken (aandacht vragen en superhard belonen (jackpot!) als hij die geeft... eventueel even een andere weg op gaan, of indien niet mogelijk, omdraaien en de andere kant uitwandelen)...

je kunt zo'n situatie eventueel in scene zetten met een rustige hond die andere honden kan negeren (op commando)... zo leer je nog beter zien op welk moment de fixatie start, en wanneer je dus kan ingrijpen, plus het geeft je de kans hem aan te leren dat het zien van andere honden de aankondiging is van iets leuks (vb snoepjes) (en dit trainen duurt lang, is ni op 2 lesjes klaar... geduld en doorzetten )

ja en nee  :mrgreen: als een hond een andere hond fixeert is hij al vol agressie aan het inzetten. als je hem dan afleidt en beloont beloon je eigenlijk het fixeren. je kan beter gewoon de andere kant op wandelen en wat lekkers geven voor hij gaat fixeren  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #195 Gepost op: augustus 24, 2013, 00:10:01 »
ja en nee  :mrgreen: als een hond een andere hond fixeert is hij al vol agressie aan het inzetten. als je hem dan afleidt en beloont beloon je eigenlijk het fixeren. je kan beter gewoon de andere kant op wandelen en wat lekkers geven voor hij gaat fixeren  :wink:

twas ongeveer da dak ging zeggen zenne, ma kheb te lang in de zon gezeten vandaag  :mrgreen:

want kzei al dat zij haar omgeving sneller moet scannen, zodat ze andere honden sneller opmerkt dan hij... (en dan moest daar achter komen: "en voor hij fixeert....)

soit, we klappen der morgen nog wel over  :mrgreen:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Kellp

• warme hondenvriend
  • *
  • 551 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: augustus 24, 2013, 09:08:08 »
Dankuu !  :thumbs:
Ik zal een rondvragen voor iemand met een rustige hond die negeerd die een paar x de week met mij wilt gaan oefenen en hopelijk gaat het na een tijdje dan wat beter :)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: september 15, 2013, 08:31:44 »
Intussen heeft Goya voor de allereerste keer naar een mens geknapt. Gisteren moest een omgevallen boom in haar ren afgezaagd worden. De buren kwamen helpen. Ze zat aan een lijn op het terras en de buurvrouw, die ze zeer goed kent, passeert. Goya springt omhoog voor een knuffel (haar typische knuffel-vraag gedrag), buurvrouw pakt haar vast en brengt haar gezicht naar Goya => een gromblaf en knap vlak bij haar kin. Er niet in, we ertegen (rode plek, geen wonde).

We zijn hier erg van geschrokken. Ik weet wel dat de omstandigheden niet ideaal waren (hond die aan een lijn zit, veel lawaai en gedoe), maar Goya is altijd een zeer stabiele en vriendelijke hond geweest. Zelfs in die mate dat wij haar in de grond het meeste betrouwden van de 3 (in de zin dat zij niet raar zou doen naar mensen die haar aanhaalden).
Al lieten we haar nooit zomaar bij wildvreemde mensen en kinderen komen, want het blijft een mechel met veel kracht en een serieus gebit. En ze is altijd een kleine bruut geweest, die snel pijn doet omdat ze zo wild en sterk is). Maar mensen die haar wel kenden konden haar altijd zonder problemen aanhalen.

Nog voorzichtiger worden, nu, dus. Nog altijd geen rampen, maar leuk vind ik het allerminst.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: september 15, 2013, 08:36:34 »
Heeft er soms nog iemand ervaren dat een 'oudere' hond (6 in oktober) op korte termijn moeilijker wordt?

Ik zou denken dat het algemeen gezien niet ligt aan frustratie (behalve dat de directe aanleiding tot dit incidentje mss toch uit frustratie was => veel beweging en dan vastgemaakt zitten), want sinds een jaar krijgt ze meer beweging en aandacht dan tevoren. Ze gaat nu altijd sporten met mijn vriend.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #199 Gepost op: september 15, 2013, 09:05:48 »
Zeker ook een volledige check-up doen om te zien of het niet lichaamlijk kan zijn. (gewrichten, heupen,....)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal