collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Witte herdershond fokker gezocht  (gelezen 8064 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Witte herdershond fokker gezocht
« Reactie #20 Gepost op: januari 01, 2012, 18:13:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wow zo'n mooie honden, en supermooie foto's van in het water, ja, het is heel belangrijk dat ze graag het water in gaan hier, want mijn golden mist wel een speelmakkelr voor in het water he haha! Ik heb je ondertussen ook gemaild en leuke info gekregen, maar zoals ik zie ga je nog niet direct een nesteje hebben, en mijn zoon die wil nu persee een nieuwe pup in huis tegen de lente -zomer !! Als er een betrouwbare en goede fokker van hier op het forum een nestje doçet, laat het me aub. weten he, want ik heb het mijn zoon beloofd dat ik er eentje wil en ook mijn man staat er nu ook helemaal achter, moest hem overtuigen maar is intussen al helemaal weg van een tweede hond, we hebben ook onze dierenarts geraadpleegd over wat hij vond, en hij vind dat het geen probleem zal zijn met Haeyley, ze is zo lief aanhanlijk sosiaal tegenover vreemde soms iets terughouden, maar lief, leuk mooi en goede mijn beste maatje, ik hoop dat ik leuk nieuws krijg, wil eerst zo veel mogelijk info en een afspraakje met de eigenaard en wandeling?  Grtjs Ann

witte duivels op het forum  :wink:  http://www.witteduivelsdomein.be/

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: januari 01, 2012, 19:22:21 »
Wow zo'n mooie honden, en supermooie foto's van in het water, ja, het is heel belangrijk dat ze graag het water in gaan hier, want mijn golden mist wel een speelmakkelr voor in het water he haha! Ik heb je ondertussen ook gemaild en leuke info gekregen, maar zoals ik zie ga je nog niet direct een nesteje hebben, en mijn zoon die wil nu persee een nieuwe pup in huis tegen de lente -zomer !! Als er een betrouwbare en goede fokker van hier op het forum een nestje doçet, laat het me aub. weten he, want ik heb het mijn zoon beloofd dat ik er eentje wil en ook mijn man staat er nu ook helemaal achter, moest hem overtuigen maar is intussen al helemaal weg van een tweede hond, we hebben ook onze dierenarts geraadpleegd over wat hij vond, en hij vind dat het geen probleem zal zijn met Haeyley, ze is zo lief aanhanlijk sosiaal tegenover vreemde soms iets terughouden, maar lief, leuk mooi en goede mijn beste maatje, ik hoop dat ik leuk nieuws krijg, wil eerst zo veel mogelijk info en een afspraakje met de eigenaard en wandeling?  Grtjs Ann

Hoi,

Als alles goed gaat, wil zeggen alles normaal verloopt. Zal er hier terug een nestje zijn  in Augustus-September. (naar gelang de loopsheid) , het is dan iets meer dan 1 jaar tussen  de 2 nestjes , en zoals het hoort één loopsheid tussen.

Ik heb altijd gezegd, van Vaya wil ik 2 nestjes. Dus zal dit haar laatste nest zijn.

Maar inderdaad vlak voor de zomer zal hier niet lukken, dat zou immers niet juist zijn van mij want dat zou er géén loopsheid tussen de 2 nestjes geweest zijn.

Als ik een nestje weet die ongeveer die periode valt zal ik het je laten weten; ik weet er 2 hele toffe combi's maar ja, helaas in't buitenland dus heb geen idee tot hoe ver je eventueel zou willen gaan ?

Ik ben ik, en ik ben altijd eerlijk; K'vind het eigenlijk jammer dat er zo'n 'plak' datum op staat. Je wil bij een goede fokker terecht komen, dan heeft het soms ook het nadeel om eventjes te wachten. Geduld loont altijd.  :wink: ; Is helemaal niet slecht bedoeld hoor is juist een vaststelling. Iets wat ik wel meer vast stel de laatste jaren.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: januari 01, 2012, 19:28:56 »
Maar er zijn heus wel meerdere goeie fokkers dan enkel jij én die in die tijdspanne een nest verwachten.
Ik werd in augustus gecontacteerd door mensen die een mechel zochten en één van mij wouden. Maar ze hadden liever iets sneller een pup dan te wachten tot wanneer ik mijn nest ging hebben.
Ik heb die mensen een fokker aangeraden die toen een nest had, ze hebben er één van genomen en zijn ontzettend tevreden met hun pup (ik heb nog contact met die mensen omdat ze -ondanks ze geen pup nemen dus- wel nog steeds geïnteresseerd zijn in mijn nest).

Waarom daar problemen van maken en mensen persé willen laten wachten?
geen tijdspanne... die mens wil die pup tegen de zomer, ik vind dat toch een behoorlijke tijdspanne hoor  :weetniet:  er zijn zeker fokkers waar je daarrond een pup betrouwbaar kunt gaan halen.

Maar ja, je zal er zal dan geen kunnen aan verkopen hé  :weetniet: 

Samenwerking tussen fokkers kan ontzettend fijn zijn hoor  :wink:

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: januari 01, 2012, 20:02:44 »

Ow hé maart !

Ik ben niet alleen, en ik stuur gerust door heb daar totaal geen probleem mee.

Maar ik heb het misschien verkeerd verwoord en t'heeft niet alleen betrekkelijk met dit te maken, ik vind persoonlijk dat we in een maatschappij leven waar mensen helaas zelden nog weinig geduld kunnen opbrengen.

En de natuur kan je helaas niet 'dwingen', het stoort mij niet hoor dat 'Retrieverke' bij iemand anders een leuke pup gaat halen.

Maar vind het wel jammer dat er een tijds-limiet op staat, dat mag ik toch jammer vinden ? niet ?

--------------------------------------------

Om verder te helpen;

Bij Hildegard, is er voor de Zomer nog 1 puppy bespreekbaar; en dat is voor Zomer 2012

http://www.witte-herder.be/nestyindee.html

---

Als je deze mensen contacteert, Jean en Rita; zij kunnen je doorverwijzen naar een teefje die gedekt is door hun reu; t'laatste wat ik ervan gehoord heb is dat er nog 5 pups beschikbaar waren.

http://users.telenet.be/witteherder/zwitsersewitteherder/index.html

-----

Hier ook een planning voor 2012, je zal zelf eens moeten mailen om de exacte datum; te weten.

http://www.white-spirit-of-dreams.de/wurfplanung-1/index.html

----------

http://www.of-white-sharonnight.de/

Hier ook voor 'midden' 2012.

--------

http://www.lovely-white-shepherd.nl/

Hier ook plannen voor 2012

-----------

Maar zoals gezegd; ik weet enkele heel leuke combi's in het buitenland , Mooi en leuke werkers; maar ik weet niet precies hoe ver Retrieverke hiervoor wil gaan?

« Laatst bewerkt op: januari 01, 2012, 20:11:50 door Voica »

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: januari 01, 2012, 20:17:01 »

En Maart; ik maak me al helemaal geen zorgen over de 'verkoop' van mijn pups, want 1 .... is het mij daarom niet te doen. En 2.... Degene die nu op de lijst staan weten dat als er niet voldoende mensen op mijn lijst staan er gewoon dan géén nest komt maar eventueel een loopsheid of zelfs 2 later. Daar maak ik geen probleem van en de mensen die hier op de lijst staan zijn daar ook van op de hoogte en kunnen zo zich nog zonder zorgen van de lijst laten halen.

Zo heb ik hier 3 mensen doorverwezen omdat ze absoluut 'kort' wilden, heb ze doorverwezen naar alle fokkers die hier in Belgie zijn; 2 zijn naar Nederland gegaan en 1 is bij Jeldou gegaan (Chris kent Jeldou ook wel) , en ja daar heb ik nog steeds contact mee met die mensen, dus néén het maakt me niet uit waar ze een pup halen zolang ze er zich maar goed bij voelen.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: januari 01, 2012, 20:17:12 »

Maar vind het wel jammer dat er een tijds-limiet op staat, dat mag ik toch jammer vinden ? niet ?

Dat hoeft toch niet?
als Runar morgen sterft, ga ik heus geen maanden wachten eer een nieuwe pup te halen, maar kijk meteen op working-dog naar de nesten. Tegen het eind van de maand zou ik denk ik een nieuwe hond hebben.
En dit niet van een broodfokker ofzo.

Als het nu morgen moet zijn, dan tja, dan zou ik ook niet meteen iets weten (toch niet bij jouw ras, bij het mijne mss wel nog) en zou het ook wel wat impulsief vinden.
Maar 6-7 maanden vind ik toch wel een ontzettend mooie tijd om op het gemak een leuke fokker te zoeken  :weetniet:

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: januari 01, 2012, 20:21:16 »
Dat hoeft toch niet?
als Runar morgen sterft, ga ik heus geen maanden wachten eer een nieuwe pup te halen, maar kijk meteen op working-dog naar de nesten. Tegen het eind van de maand zou ik denk ik een nieuwe hond hebben.
En dit niet van een broodfokker ofzo.

Als het nu morgen moet zijn, dan tja, dan zou ik ook niet meteen iets weten (toch niet bij jouw ras, bij het mijne mss wel nog) en zou het ook wel wat impulsief vinden.
Maar 6-7 maanden vind ik toch wel een ontzettend mooie tijd om op het gemak een leuke fokker te zoeken  :weetniet:

taantal mh's ligt pak hoger dan witte he die gefokt worden. ne mh en ne duits vinde bijna op iederen hoek van straat bij wijze van spreken

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: januari 01, 2012, 20:25:14 »
taantal mh's ligt pak hoger dan witte he die gefokt worden. ne mh en ne duits vinde bijna op iederen hoek van straat bij wijze van spreken

als je leest, zie je dat ik zelf ook zeg.
En verder is heb je MH en MH. Er zijn er meer die ik niet zou moeten of willen, dan wel zou willen. Maar daar gaat het hier nu niet over.

Als ik verder kijk naar welke fokkers voica nu wel allemaal heeft gepost, zijn er lijkt me ook wel genoeg  :wink:

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: januari 01, 2012, 20:31:08 »
Als ik verder kijk naar welke fokkers voica nu wel allemaal heeft gepost, zijn er lijkt me ook wel genoeg  :wink:

Er zijn er voldoende ja, maar niet altijd dichtbij helaas. Dus de vraag is, hoe ver wil Retrieverke hiervoor gaan ?

Ik zou de wereld rond rijden voor mijn gedacht te volgen, maar niet iedereen is zo uiteraard.

En dan moet je je nog goed voelen bij die fokker en wil je ze eventueel nog meerdere keren bezoeken.

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #29 Gepost op: januari 01, 2012, 20:31:37 »
als je leest, zie je dat ik zelf ook zeg.
En verder is heb je MH en MH. Er zijn er meer die ik niet zou moeten of willen, dan wel zou willen. Maar daar gaat het hier nu niet over.

Ook is het vaak zo dat mensen die geen geduld hebben uiteindelijk bij een broodfokker terechtkomen aangezien idd dat er minder nesten zijn dan MH's of duitsers.
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: januari 01, 2012, 20:42:00 »
Ook is het vaak zo dat mensen die geen geduld hebben uiteindelijk bij een broodfokker terechtkomen aangezien idd dat er minder nesten zijn dan MH's of duitsers.

dus 5-6 maand is geen geduld?

Nu idd, als je enkel maar je eigen prijswaar aanbeveeld en de mensen niet willen wachten, dan kijken ze idd zelf.
net daarmee dat ik zeg dat samenwerking tussen fokkers leuk kan zijn  :wink: Al deze die ik doorverwijs, verwijs ik niet door naar broodfokkers hoor. het is ook niet omdat er meer fokkers in mijn ras zijn, dat er daarom alleen en meer correct gefokt wordt, integendeel. Er wordt maar lukraak op elkaar gezet, meer fokkers betekent ook meer broodfokkers hé  :wink: (maar ook dat is een subjectief gegeven, ik geef ook kennels door waar ik zelf geen pup zou halen en geef daar mijn mening bij. Deze kan prima botsen met de mening van de persoon die een pup zoekt dus).

Maar ok, genoeg hier, want er wordt hier precies een ganse meute verzameld. Ik heb mijn mening gedeeld. Wat retrieverke ermee doet (of haar zoon) kan ze prima zelf weten lijkt me. Maar ongeduldig en impulsief lijkt die me alvast niet over te komen.

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: januari 01, 2012, 20:57:22 »
dus 5-6 maand is geen geduld?

Nu idd, als je enkel maar je eigen prijswaar aanbeveeld en de mensen niet willen wachten, dan kijken ze idd zelf.
net daarmee dat ik zeg dat samenwerking tussen fokkers leuk kan zijn  :wink: Al deze die ik doorverwijs, verwijs ik niet door naar broodfokkers hoor. het is ook niet omdat er meer fokkers in mijn ras zijn, dat er daarom alleen en meer correct gefokt wordt, integendeel. Er wordt maar lukraak op elkaar gezet, meer fokkers betekent ook meer broodfokkers hé  :wink: (maar ook dat is een subjectief gegeven, ik geef ook kennels door waar ik zelf geen pup zou halen en geef daar mijn mening bij. Deze kan prima botsen met de mening van de persoon die een pup zoekt dus).

Maar ok, genoeg hier, want er wordt hier precies een ganse meute verzameld. Ik heb mijn mening gedeeld. Wat retrieverke ermee doet (of haar zoon) kan ze prima zelf weten lijkt me. Maar ongeduldig en impulsief lijkt die me alvast niet over te komen.

Er wordt hier helemaal geen Meute verzameld.
---------------------------------------

Daarnaast heb ik ook alles gezegd wat ik wou zeggen, ik ben altijd bereid te helpen en door te sturen.

Ik had in mijn mail naar Retrieverke (Ann) gezegd dat het eigenlijk goed mogelijk was dat het niet voor 2012 zou worden , maar voor 2013; omdat ik nog geen concrete gegevens heb van de dekreu (die ik in gedachten heb) en het allemaal nog moest regelen op het werk enz..

En omdat ik nu meer concrete plannen heb en het via deze weg laat weten, wordt ik er direct door jou op afgerekend. Dat ik enkel alleen aan mezelf zou denken; waar je mee tamelijk op mijn tenen trapte, mag je gerust weten.

Want er staat letterlijk in mijn mail naar Ann;

Ik vind het heel leuk dat je direct zo enthousiast reageert, maar ik zou zeggen contacteer ook andere fokkers gerust hoe meer evaring je op doet
hoe beter. Je moet je echt wel goed voelen bij een fokker en bij de ouderdieren. Dus contacteer gerust meerdere fokkers.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: januari 01, 2012, 21:01:15 »
Toch volg ik Maart een beetje. Ik bijvoorbeeld wacht ook geen maanden op een nieuwe hond (zal dan ook wel het geduld niet hebben, hoewel mijn eisenpakket een stuk hoger ligt dan de gemiddelde hondenbezitter, denk ik)  :mrgreen:

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: januari 01, 2012, 21:03:37 »
Maar ok, genoeg hier, want er wordt hier precies een ganse meute verzameld.

een meute ? waar ziede gij da ?

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: januari 01, 2012, 23:03:54 »
een meute ? waar ziede gij da ?
in Syrië.

Gohja, 5-6 maanden is een behoorlijke periode toch.  :weetniet: Ik zou langer wachten voor een hond van bepaalde fokkers, maar daar kies je tenslotte zelf voor. In 6 maanden moet het toch mogelijk zijn om een pup te vinden zonder bij een broodfokker terecht te komen. :)
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: januari 02, 2012, 09:29:38 »
Ik ken Ann buiten HV (van op de HS en wandelingen) en ik vind het super dat ze op zoek is naar een goede stamboomfokker.
De tijd die ze in gedachten heeft vind ik ook een goede periode om een goede fokker te vinden.
Alé ja, moest ze persé een pupje willen dan gaat ze vandaag wel naar Anim*l Expr*ss ofzo, dan heb je er direct één  :?.

Persoonlijk zou ik zelf ook langer kunnen wachten maar ik begrijp mensen die gewoon maar een pupje willen ook heel goed.
Voor Ann is het gewoon een leuke gezinshond, om mee te gaan zwemmen en mee te wandelen,
dat beestje zal daar niet lang zo mooi wit zijn  :grijns:.

Succes Ann!!  :HV-kerst:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: januari 02, 2012, 10:25:35 »
in Syrië.

Gohja, 5-6 maanden is een behoorlijke periode toch.  :weetniet: Ik zou langer wachten voor een hond van bepaalde fokkers, maar daar kies je tenslotte zelf voor. In 6 maanden moet het toch mogelijk zijn om een pup te vinden zonder bij een broodfokker terecht te komen. :)

Bwa, ja! Ik had voor Ig ook gerekend op 6m-1j en toen bleek bij mijn fokker van keuze net een nest te liggen met een hondje naar mijn smaak. Een maand later had ik ze en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik haar toen direct heb genomen en niet nog verder gezocht heb naar een  4de, 5de, 6de fokker. (Eerste fokker was voor mij aan tel. direct no go, 2de twijfel wegens lijnen die ik niet in mijn omstandigheden zag passen.)
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline retrieverke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: januari 03, 2012, 17:31:13 »
Hoi, ik had 2 fokkers in gedachten en heb er eentje gevonden die zeker puppies gaat doen dit jaar!  Het worden de witte duivels en anders als ze geen nestje doen of krijgen wacht ik wel tot Voica eventueel nog eentje zou doen.... maar de witte duivels hebben mij overtuigd nu, en ik ga er voor! We gaan alvast een afspraak plannen om eens te wandelen en kennis te maken...thx. voor al de leuke tips! Omdat Voica nog niet zekler is van een nestje en mijn zoon dit voorjaar  of zomer een pupje wil, ga ik verder onderhandelen met de witte duivels,,, lijkt me een uitstekende fokker ook! Ook bedankt aan Voica, die me ook deze fokker aanduidde als een van de betere fokkers.... hahah  Kathytje, ja ik kan je ook en ik vind je een leuke vriendin en je weet dat ik veel wandelen ga met de honden, maar deze is ook voor Matthias, en wil er zelfs shows mee doen als hij kan,  wij gaan veel wandelen met de honden en veel zwemme, he, maar ook andere uitstappen he, , wedstrijden ook en hondeschool .....kortom , hij moet toch ook mooi zijn om mee te gaan met ons, al zalm hij dan misschien achter

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: januari 03, 2012, 17:57:37 »
Hoi, ik had 2 fokkers in gedachten en heb er eentje gevonden die zeker puppies gaat doen dit jaar!  Het worden de witte duivels en anders als ze geen nestje doen of krijgen wacht ik wel tot Voica eventueel nog eentje zou doen.... maar de witte duivels hebben mij overtuigd nu, en ik ga er voor! We gaan alvast een afspraak plannen om eens te wandelen en kennis te maken...thx. voor al de leuke tips! Omdat Voica nog niet zekler is van een nestje en mijn zoon dit voorjaar  of zomer een pupje wil, ga ik verder onderhandelen met de witte duivels,,, lijkt me een uitstekende fokker ook! Ook bedankt aan Voica, die me ook deze fokker aanduidde als een van de betere fokkers.... hahah  Kathytje, ja ik kan je ook en ik vind je een leuke vriendin en je weet dat ik veel wandelen ga met de honden, maar deze is ook voor Matthias, en wil er zelfs shows mee doen als hij kan,  wij gaan veel wandelen met de honden en veel zwemme, he, maar ook andere uitstappen he, , wedstrijden ook en hondeschool .....kortom , hij moet toch ook mooi zijn om mee te gaan met ons, al zalm hij dan misschien achter

Heel fijn voor je, succes met je bezoekje en kennis maken met Chris.

Dan zal het eentje worden uit de combinatie van Candy.
Leuke combinatie, een combinatie met Chris's eigen reu Ike.

K'ben alvast benieuwd wat deze combinatie gaat geven.
Er zit een deeltje van Candy's familie leden in de 'dekreu' die ik vorige keer gebruikt heb,
'Von Tasz'.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2012, 18:07:54 door Voica »

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: januari 03, 2012, 19:08:28 »
Shows lopen? leuk zeg Ann, dan gaan we elkaar daar ook nog tegenkomen  :thumbs: :thumbs:
Fijn ik zal het hondje dan zeker en vast nog veel tegenkomen  :grijns: vind Witte Herders ook helemaal top! (alleen heeft manlief het niet zo voor Herders helaas  :()

Ga je voor zo'n langhaar of korthaar?

~ Yana 16/01/2012 ~

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal