collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: border collie begin 2013  (gelezen 3521 keer)

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: border collie begin 2013
« Reactie #20 Gepost op: september 09, 2012, 22:39:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bij BC zijn de stambomen heel vaak gekend over vele generaties.
Is een site die dat allemaal bijhoudt, en iedereen kan daar zijn honden aan toevoegen (met stamboom natuurlijk).
Ook gezondheidsresulate n kunnen daar aan toegevoegd worden.

1% is niet moeilijk te bekomen, maar dan ga je natuurlijk wel meestal lijnen en types gaan mengen.
Binnen bvb pure showlijnen, kom je al moeilijker tot een laag percentage omdat daar wel vaker gemeenschappelijke voorouders inzitten.
(nuja, 't is te zeggen, je hebt bvb nog Austalische showlijnen en de pure oude Engelse showlijnen, die liggen ook wel nog uit elkaar)

Wat is dan eigenlijk nog een aanvaardbaar % inteelt in 11 generaties. 1% is natuurlijk super!

Offline Bandolero

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2012, 23:00:46 »
Wat is dan eigenlijk nog een aanvaardbaar % inteelt in 11 generaties. 1% is natuurlijk super!

da's persoonlijk...  :wink:
Ikzelf heb zeker niet graag meer dan 15% en al helemaal niet meer dan 20%...
Maar hangt voor mij ook af welke namen terugkomen in de stambomen...
(Borderfame Heart N Soul bvb, heel mooie gezonde vererver, vindt ik nu nog niet zo erg als die er bij beide ouders inzit redelijk dicht op elkaar (als zelfde grootouder bvb).
En dan nog het allerbelangrijkste natuurlijk, als het met kennis van zake gebeurd is  :mrgreen: (en daar wil het wel al eens foutlopen :vuistje:)

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #22 Gepost op: september 09, 2012, 23:53:18 »
Oh, maar 'k geef u 100% gelijk hoor  :mrgreen: :lol:
't Is u geraden. :vuistje:
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Offline Bonnieblue

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.bonnieblue.be/
« Reactie #23 Gepost op: september 10, 2012, 09:01:59 »
Ik ga niet zeggen dat wij een echte werklijn hebben. Maar pure showlijn is het dan weer ook niet als je naar Cate kijkt.
Ik zou onze honden als sportlijn zien hoewel de meeste daar ook mssn een andere mening over zullen hebben.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dt wij fokken met honden di vrij zijn op alles en dat is toch ook al veel als ik solmige andere kennels bekijk.

Kijk wij plaatsen ook niet zomaar iedereen op onze lijst. Ik weet ook dat ik een border als Cate niet in iemand zijn handen moet steken die geen ervaring heeft of er niet mee bezig zal zijn.

Wij sturen geregeld mensen door naar andere omdat we daarvan weten dat het iets rustigere borders eijn dan de onze. Wij kweken niet vaak maar zoeken echt wel naar baasjes die passen bij de pups.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal