collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: border collie begin 2013  (gelezen 3519 keer)

Offline brigitte64

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
border collie begin 2013
« Gepost op: mei 15, 2012, 13:44:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Graag had ik begin januari-februari een pupje gehad maar ik zoek opnieuw een blue merle teef en het liefst langharig.Ze mag uit de show (en of werklijn komen) Ik heb al overal rondgekeken maar vind ze eigenlijk niet :weetniet: Ze mogen zelfs uit Nederland of Frankrijk komen indien het echt nodig is.Wie kan me helpen aan een goede fokker of een adres.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen   Brigitte
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2012, 16:26:09 door Marengo »

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
Re: Pup gezocht begin 2013
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2012, 15:08:09 »
een border collie dus ;) Misschien handig als je het ras vermeld in het topic ;)

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2012, 15:18:10 »
Kijk hier eens,blijkbaar wordt er een ganse kleurboek verwacht. :lol:
Een uitstekende fokker. :thumbs:

http://www.bonnieblue.be/pupjesverwacht.html
  • waardeerde dit.

Wakkere honden slapend maken.

Offline Bonnieblue

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.bonnieblue.be/
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2012, 10:56:43 »
Kijk hier eens,blijkbaar wordt er een ganse kleurboek verwacht. :lol:
Een uitstekende fokker. :thumbs:

http://www.bonnieblue.be/pupjesverwacht.html

Thx voor het compliment. We doen ons best ;)

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2012, 11:28:43 »
Thx voor het compliment. We doen ons best ;)

Graag gedaan.Jullie site is dan ook 1 van de eerste die ik bekijk om te zien wat er 'verwacht' wordt,als er iemand een pup zoekt.Jullie hebben nu eenmaal een schat van een reu.Dat er een combinatie met Cate op stond was voor mij eigenlijk een verrassing.Eigenlij k keek ik om te weten of Kimmy ergens een buitendek had met blue -merle. :lol:
Niet dat ik zo dikwijls fokkers doorgeef en al zeker niet als er 'kleur' gezocht wordt.Dan geef ik liever eentje door waar de kleur toevallig aanwezig is,en niet en die fokt omdat het kleur geeft.
Er zijn border collie fokkers genoeg,maar weinig uitstekende i.m.o.  (maar 'k ben dan ook een 'vieze' )  :shhh:
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2012, 11:34:25 door Fay-Heathcliff »
  • waardeerde dit.

Wakkere honden slapend maken.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2012, 11:48:46 »
Er zijn border collie fokkers genoeg,maar weinig uitstekende i.m.o.  (maar 'k ben dan ook een 'vieze' )  :shhh:

ge zijt niet de enigste vieze hoor  :lol:

Offline Bonnieblue

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.bonnieblue.be/
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2012, 00:14:33 »
Graag gedaan.Jullie site is dan ook 1 van de eerste die ik bekijk om te zien wat er 'verwacht' wordt,als er iemand een pup zoekt.Jullie hebben nu eenmaal een schat van een reu.Dat er een combinatie met Cate op stond was voor mij eigenlijk een verrassing.Eigenlij k keek ik om te weten of Kimmy ergens een buitendek had met blue -merle. :lol:
Niet dat ik zo dikwijls fokkers doorgeef en al zeker niet als er 'kleur' gezocht wordt.Dan geef ik liever eentje door waar de kleur toevallig aanwezig is,en niet en die fokt omdat het kleur geeft.

Ik moet eerlijk zijn. Als mensen naar een bepaalde kleur vragen verwijzen we ze liever door. Wij hebben liever iemand op onze lijst die achter de combinatie staat dan dat die een bepaalde kleur wil hebben.
Ik schrijf het vaak naar de mensen. Het zijn onze pupjes en deze zijn voor ons toch wel wat waard.
Kimmy heeft echt een superkarakter en dat ik voor ons ook een van de redenen waarom wij dan toch besluiten om hem zelf ook te gebruiken. Uit de combinatie Kimmy en Cate verwachten we echt hele lieve pupjes ;).

Cate is voor mij echt de ideale border (hoewel dit voor andere niet zal zijn, ze kan niet schapendrijven) ik ben echt verzot op haar ;) maar ja mijn kind schoon kind zeker he.

Offline jen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
Re: border collie begin 2013
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2012, 11:49:59 »
hier kun je terecht met al ge vragen
http://www.ofmarannshome.be/gvk/

Offline Nesssa s Borders

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2012, 15:44:06 »
Wij plannen ons 2e nestje in begin 2013
Vader blue merle en moeder zwart wit

http://homeofangelwings.come2me.nl/

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2012, 16:04:45 »
Ik kan er compleet naast zitten, maar is het niet belangrijk om de keuze te maken tussen een werklijn of showlijn? 
Het lijkt me een fundamenteel verschil te zijn en belangrijk om te weten wat je ermee wilt doen.  Wil je een fijne huishond in een gezin, dan is het toch belangrijk om geen werklijn met veel energie en werklust te nemen.  Anderzijds als je graag schapen wilt drijven en je zit met een showlijntje.......
Ik kan fout zijn, maar heb de indruk dat het enige wat telt de "blue merle" is :denk:  Sorry als ik fout ben h.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2012, 17:08:53 »
Anderzijds als je graag schapen wilt drijven en je zit met een showlijntje.......

Ik doe ook schapendrijven met mijn showlijntjes  :weetniet:
Ok, het is anders dan met echte werklijnen, maar als beginner en puur voor het amusement gaat dat zeker ook  :mrgreen:
Haar eerste border is redelijk uit showlijnen (dacht ik, niet zeker meer) dus ik neem aan dat ze iets soortgelijks zoekt.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2012, 18:35:17 »
Www.bordercollies.nl de speciaal kleurtjes vliegen er rond je oren.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2012, 19:18:28 »
Www.bordercollies.nl de speciaal kleurtjes vliegen er rond je oren.

zijn wel sport/werklijnen.
(moest het voor TS uitmaken)

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2012, 19:34:52 »
Niks ten nadele van die fokker, ik zou dat eerder "sportlijn" noemen.
Ik ging er daar geen kopen om te schapendrijven  :weetniet:

Maar voor de ts is dat waarschijnlijk precies wat ze zoekt, geloof niet dat de ts nu persee wil schapendrijven.

Uit een zuivere werklijn (isds) ga je waarschijnlijk ook geen blue merle vinden.
Of je zou al eens naar honden uit de Sadghyl lijnen moeten kijken.
Maar zoveel lopen er daar niet van rond.

Zeker genoeg fokkers waar speciale kleurtjes te krijgen zijn, ieder zijn eigen ding h  :wink:

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2012, 21:28:13 »
Zelfs sportlijn gaat voor mij wat ver, maar goed, ieder zijn mening. Maar werklijnen, lol neen.
En idd, al vermeldt TS het woord "werklijn" heb ik ook bepaald niet het vermoeden dat dat is wat TS zoekt. Sommige mensen lijken te denken dat als het geen pure showlijn is, het een werklijn is maar het spectrum is heel wat breder dan dat.
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2012, 21:33:31 »
Sommige mensen lijken te denken dat als het geen pure showlijn is, het een werklijn is maar het spectrum is heel wat breder dan dat.

:mrgreen: :vuistje:

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2012, 21:42:41 »
:mrgreen: :vuistje:
Watte? Is toch zo? :mrgreen:
Behalve dat ik daar misschien nog een stukje vergeten ben en had moeten schrijven 'Sommige mensen en fokkers lijken ...'

Nu, ik zie dat TS hier na het posten van haar topic niet meer online geweest is, dus mogelijk heeft ze al een fokker/pup gevonden. :wink:
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 09, 2012, 21:54:14 »
Watte? Is toch zo? :mrgreen:
Behalve dat ik daar misschien nog een stukje vergeten ben en had moeten schrijven 'Sommige mensen en fokkers lijken ...'

Oh, maar 'k geef u 100% gelijk hoor  :mrgreen: :lol:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #18 Gepost op: september 09, 2012, 22:00:50 »
Ik moet eerlijk zijn. Als mensen naar een bepaalde kleur vragen verwijzen we ze liever door. Wij hebben liever iemand op onze lijst die achter de combinatie staat dan dat die een bepaalde kleur wil hebben.
Ik schrijf het vaak naar de mensen. Het zijn onze pupjes en deze zijn voor ons toch wel wat waard.
Kimmy heeft echt een superkarakter en dat ik voor ons ook een van de redenen waarom wij dan toch besluiten om hem zelf ook te gebruiken. Uit de combinatie Kimmy en Cate verwachten we echt hele lieve pupjes ;).

Cate is voor mij echt de ideale border (hoewel dit voor andere niet zal zijn, ze kan niet schapendrijven) ik ben echt verzot op haar ;) maar ja mijn kind schoon kind zeker he.

Geheel off topic, maar aangezien we de TS toch niet terug zien  :mrgreen:

Die 1% inteelt over 11 generatie's... Zijn die 11 generaties dan helemaal volledig gekend? En zo ja, is dat normaal dat je aan 1% komt bij de borders? Of moet je daar al heel veel moeite voor doen? (gewoon interesse dus h  :lol:)

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 09, 2012, 22:14:03 »
Die 1% inteelt over 11 generatie's... Zijn die 11 generaties dan helemaal volledig gekend? En zo ja, is dat normaal dat je aan 1% komt bij de borders? Of moet je daar al heel veel moeite voor doen? (gewoon interesse dus h  :lol:)

Bij BC zijn de stambomen heel vaak gekend over vele generaties.
Is een site die dat allemaal bijhoudt, en iedereen kan daar zijn honden aan toevoegen (met stamboom natuurlijk).
Ook gezondheidsresulate n kunnen daar aan toegevoegd worden.

1% is niet moeilijk te bekomen, maar dan ga je natuurlijk wel meestal lijnen en types gaan mengen.
Binnen bvb pure showlijnen, kom je al moeilijker tot een laag percentage omdat daar wel vaker gemeenschappelijke voorouders inzitten.
(nuja, 't is te zeggen, je hebt bvb nog Austalische showlijnen en de pure oude Engelse showlijnen, die liggen ook wel nog uit elkaar)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal