collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Mudi  (gelezen 2477 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Mudi
« Gepost op: juli 18, 2013, 08:53:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Indien jullie een fokker weten zitten, van gezonde, sportieve, sociale en stabiele (alle 4 samen aub  :mrgreen:) Mudi's, laat het me maar weten.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: Mudi
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2013, 08:55:53 »
Indien jullie een fokker weten zitten, van gezonde, sportieve, sociale en stabiele (alle 4 samen aub  :mrgreen:) Mudi's, laat het me maar weten.

Iemand waarmee ik samen train zal binnenkort een Mudi hebben. Ik zal eens horen van welke fokker die komt.  :thumbs:

Offline Ziganeke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 573 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2013, 12:46:53 »
Vrienden van ons hebben binnenkort een nestje (pups verwacht op 26 juli). Indien je wil mag je me altijd pb'en voor meer info!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2013, 12:51:16 »
Vrienden van ons hebben binnenkort een nestje (pups verwacht op 26 juli). Indien je wil mag je me altijd pb'en voor meer info!
Het is nog niet voor nu. Ze gaan eerst verhuizen, maar kijken al uit naar 'een waakhond die flyball kan lopen".

Geef de website maar hoor. eventueel vis pb als dat nodig is. Die website gaat naar 2 mensen, nl ik en die mensen

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2013, 10:38:53 »
Hoi Pipo,

Ik heb het nagevraagd bij die mensen die ik ken en dit was hun antwoord:

hoi,
ik weet nog niet of ik er eentje zal hebben want ze is nog niet bevallen, nog een week ongeveer, maar de fokkers zijn Yvonne en Petrone Hoebeeck. doen die mensen agility want dan kennen ze hun wel.
Ze wonen in de buurt van geraardsbergen, het is wel hun eerste nestje maar ze gaan er waarschijnlijk wel een 2de doen.
Het teefje dat zwanger is komt van de Tsjechische kennel Bestmudi, een hele goede kennel.
de reu komt van de zweedse kennel MV's, ook een goeie kennel, waar binnenkort ook een nestje zou zijn. Het is een supergoeie combinatie, vooral qua genen want hun COI is heel laag, en dat is niet zo vanzelfsprekend bij een klein ras (in aantal) als de mudi.
en wat willen ze er mee doen, want ik ken wel meer goede fokkers, bv in finland, maar die hebben nogal grote mudi's, ikzelf wil graag een medium en heb dus echt gezocht naar kleinere mudi's (al is de teef wel een large).
maar daar moet je dus wel een beetje naar kijken. als de grootte niet uitmaakt zijn er 2 duitse kennels die ook wel leuke mudi's hebben: mokas magyar en vom schloss feengrund, maar dus iets groter.
In Hongarije zijn er heel veel mudi fokkers te vinden.
zeker wegblijven bij la croix bernifa (= belgische kennel, waar een vd honden van petrone van komt, maar zij willen daar niet meer terug want er zitten gedragsgestoorde honden tussen en de fokker fokt met te jonge teven en te veel nesten) en bij kormosvari-hajto (= een Hongaarse fokker die fokt met honden die te nauw verwant zijn en epilepsie hebben).
hopelijk kan ik binnenkort echt zeggen : mijn mudi

Hopelijk heb je hier iets aan! :thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2013, 10:56:49 »
Dank je wel. Ik ga eens op zoek zie, want er staat heel wat in.  :thumbs:

Offline Nesssa s Borders

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2013, 21:23:07 »
Iemand waarmee ik samen train zal binnenkort een Mudi hebben. Ik zal eens horen van welke fokker die komt.  :thumbs:

Hihi binnen kort... tis een 3 jaren plan  :lol: Maar kan zijn dat ze naar Hungarije zelf gaat om daar te zien voor een puppje (als je het over Bryce hebt he!!)

Offline marver

• Global-Moderator
  • *
  • 140 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:11:54 »
Op vraag van TS.  :sluit:
Een pup red je niet uit zijn aquarium, je laat enkel het moederdier verder afzien.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal