collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Labrador Pup  (gelezen 2625 keer)

Offline Evolv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Labrador Pup
« Gepost op: december 19, 2012, 20:11:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Beste,

Mijn vriendin en ik hebben een chocolade labrador pup, een reu. Nu zouden we graag een 2de pup erbij willen zodat hij een speelkameraadje heeft.
Is er hier toevallig iemand die een goede fokker weet? Of iemand kent die toevallig nu labrador pups heeft? Liefst zo vlug mogelijk.
Het moet niet met stamboom zijn, bij iemand aan huis mag ook. GEEN BROODFOKKER AUB!

Mvg Mario

Offline Linsay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 282 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Labrador Pup
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2012, 20:21:33 »
Waarom zo vlug mogelijk? Is er haast bij.
Hoe oud is jullie pupje nu.
Er zijn wel goede fokkers hoor, maar die hebben niet direct een kant en klare pup voor je

Offline Evolv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2012, 21:06:51 »
beste,

Onze pup is nu 3 maanden. We zouden graag gelijk naar de puppy/hondenschool willen gaan. En zodat hij nu al niet te vaak alleen zit.
We werken beiden namelijk full time. Voor de moment komt er tijdens we werken zijn 2 keer iemand hem uitlaten.

Mvg Mario

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2012, 21:09:55 »
Waarom moet dat zo vlug mogelijk?  Hoe oud is hij nu?  Mij lijkt het verstandiger om eerst deze pup op te voeden tot een stabiele hond, en pas dan een 2de hond erbij te nemen.  Je gaat er dan veel voordeel uit halen dat deze pup een goed voorbeeld heeft.

Ik zou niet graag met 2 puberende labradors in huis zitten :schok:

Offline Evolv

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2012, 21:18:11 »
Beste,

Maar nu hij nog maar 3 maanden is en nog niet 100% zindelijk is, leek mij het beste om nu een 2de bij te nemen en samen te leren.
Heb al gehoord dat een zindelijke hond van een paar jaar terug in huis plast als er een pup bij komt dus daardoor..

Mvg Mario

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2012, 08:36:58 »
een hond die zindelijk is gaat niet terug in huis plassen hoor als er een pup bijkomt.

Zorg er eerst voor dat je deze pup een goede start geeft. Nu heb je hem nog alleen en kan je er extra veel tijd insteken.

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 20, 2012, 09:23:31 »
Je werkt beiden fulltime, je pup is 3 maand oud, nog niet zindelijk en je wil er een andere pup bij steken zodat je huidige pup een vriendje heeft.
Ik geef jullie een hele goeie tip: voed eerst deze pup deftig op en als die anderhalf jaar 2 jaar oud is, dan kunnen jullie er eventueel een 2e pup bijsteken.
2 pups opvoeden vergt enorm veel energie en tijd.
Koop nooit een hond als vriendje voor de andere hond.  Een hond koop je omdat je dat zelf wil en zelf de tijd en energie hebt om die op te voeden. 
En een stabiele volwassen hond gaat heus niet opnieuw in huis beginnen plassen omdat je er plots een pup bijneemt hoor.  :wink:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: december 20, 2012, 09:32:02 »
Denk er goed over na!!!  Wil je twee puberende labradors tegelijk in huis hebben?
Haal geen tweede hond in huis enkel en alleen omdat je gezelschap wil voor je pup, want dan zou je wel eens bedrogen kunnen uitkomen.

Offline Jolle

• *
  • 183 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 20, 2012, 09:53:42 »
Denk eerst eens goed na, het is niet verstandig om nu een tweede pup erbij te nemen, voed eerst je pup van 3 maanden op tot een stabiele hond en ga dan voor een tweede labrador, twee labradorpups samen weet waar je aan begint het lijkt mooi maar het is niet zo evident hoor.
Ik heb nu mijn eerste nestje labradors gehad, ik heb zelf een teefje eruit aangehouden, n van de reukes is een paar weken langer gebleven omdat de baasjes eerst naar hun nieuwe huis moesten verhuizen, geloof me op het einde was ik blij dat ze hem kwamen halen twee pups gelijktijdig in huis ik wil er echt niet aan beginnen ook al ben ik labradors gewoon.

Bij mij zullen nooit mensen twee pups gelijktijdig uit een nestje krijgen.

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 20, 2012, 12:47:31 »
Ik zou ook eerst deze pup opvoeden en dan nadien kan je nog zien of je er een tweede bij wil.

2labrador pups tegelijk opvoeden, daar zou ik niet willen aan beginnen :grijns: :grijns: :grijns:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: december 20, 2012, 13:42:03 »
Ik zou ook eerst deze pup opvoeden en dan nadien kan je nog zien of je er een tweede bij wil.

2labrador pups tegelijk opvoeden, daar zou ik niet willen aan beginnen :grijns: :grijns: :grijns:

Ik ook niet.  :silenced: :mrgreen:

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: december 20, 2012, 13:43:55 »
Ik ook niet.  :silenced: :mrgreen:

pasop het is en zal steeds mijn lievelings ras blijven h en ooit komt er hier terug een labje in huis, maar dan wel maar ntje daar zal ik mijn handen meer dan genoeg vol mee hebben :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: december 20, 2012, 13:45:02 »
pasop het is en zal steeds mijn lievelings ras blijven h en ooit komt er hier terug een labje in huis, maar dan wel maar ntje daar zal ik mijn handen meer dan genoeg vol mee hebben :HV-kerst: :HV-kerst: :HV-kerst:

Hier komt er zelfs niet ntje meer in huis.   :grijns:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: december 20, 2012, 13:55:55 »
Bij mij zullen nooit mensen twee pups gelijktijdig uit een nestje krijgen.

Waarom niet? Als het mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn...

Maar aan TS geef ik toch ook de tip om daar nog mee te wachten.
Een pup bijkopen enkel als speelkameraadje is geen goed idee.

Offline Jolle

• *
  • 183 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 20, 2012, 16:51:34 »
Waarom niet? Als het mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn...

Maar aan TS geef ik toch ook de tip om daar nog mee te wachten.
Een pup bijkopen enkel als speelkameraadje is geen goed idee.

Dan moeten het echt al mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn, 2 pups tegelijk het is echt niet gemakkelijk, en 2 pups gelijk nemen zodat de ene een speelkameraadje heeft zeker al niet.

Voed eerst de ene pup op en als die opgevoed is ga dan voor een tweede.

Offline Jolle

• *
  • 183 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: december 20, 2012, 16:52:21 »

Het is een zalig ras  :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: december 20, 2012, 17:22:02 »
Dan moeten het echt al mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn, 2 pups tegelijk het is echt niet gemakkelijk, en 2 pups gelijk nemen zodat de ene een speelkameraadje heeft zeker al niet.

Voed eerst de ene pup op en als die opgevoed is ga dan voor een tweede.

Oh, maar dat het niet altijd makkelijk is moet je tegen mij niet zeggen hoor  :lol:
Ik heb 2 pups gehad met nog geen 3 weken leeftijdsverschil, en daarna nog ene die net geen 4 maand jonger is...
Dus 3 op een jaar tijd...
Geen problemen mee gehad dat de leeftijden zo dicht op elkaar liggen (so far  :fuu: ).
Maar ik weet ondertussen natuurlijk ook wel al een beetje hoe het moet...  :)

Maar hier was het dan natuurlijk ook niet als gezelschap voor elkaar  :knipoog:
Da's geen onderbouwde reden om een hond bij te halen, en getuigt niet van al te veel inzicht. (no offence TS, maar zo is het wel)
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 17:24:04 door Bandolero »

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: december 20, 2012, 17:33:10 »
Ik heb Kalina ook vooral erbij genomen als gezelschap voor Joyco...
(zat wel bijna een jaar tussen de twee toen Kalina hier in huis kwam, maar de aanvraag was al vroeg ingediend)
Waarom? Omdat ik zag dat hij zich heel erg optrok aan Romi, die hier dus verschillende maanden gelogeerd heeft.
Hij heeft daar heel wat uit geleerd en nog steeds zijn zowel Joy en Romi als Joy en Kalina, twee handen op 1 buik. Dus ik heb er wel mijn voordeel uit gehaald...
Natuurlijk ook omdat we een tweede hond wilden en ook omdat het ras en de lijn me erg aanstond... maar toch...
Zou ik het opnieuw doen? Ja, wellicht wel... omdat ik de tijd ervoor had op dat moment.

Welke redenen zou een mens kunnen hebben om meerdere pups op een jaar in huis te halen/nemen? (Dit is dan een vraag die voornamelijk aan fokkers gericht is... want ik heb zo het vermoeden dat die vraag vaker voorkomt dan we denken?)
En zou je het ook doen als je full time werkt? En financieel?
Ik neem aan dat als je naar stamboom en dergelijke kijkt, dat niet iedereen meerdere honden op een jaar in huis kan nemen.

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom gn dier uit een asiel?
« Reactie #18 Gepost op: december 20, 2012, 18:06:42 »
http://www.hondenvrienden.be/forum/plaatsingen-particulier/chocolade-labrador-pup-reu-10-weken/msg3233368/?topicseen#msg3233368

2 pups samen is een hele inspanning.  Vroeger (thuis) gedaan, 2 pups uit eenzelfde nest in huis gehaald.  We hadden toch plaats en tijd genoeg.  Dit is goed gekomen, maar vraagt vl geduld.  Alle "problemen" komen dubbel en ze halen samen puppie-kwaad uit.

Dus goed nadenken r je de beslissing neemt!
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 18:09:19 door Begfa »

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Cindy-Ciske

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: december 20, 2012, 18:42:55 »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal