collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Labrador-fokker (Heist-op-de-berg)  (gelezen 18896 keer)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
Re: Labrador-fokker (Heist-op-de-berg)
« Reactie #60 Gepost op: juni 22, 2011, 18:13:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
oef, tijd om te sluiten, moet afkoelen  :wave:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #61 Gepost op: juni 22, 2011, 18:16:09 »
Ik zeg het toch, ik vind dat er een stop gezet moet worden achter de broodfok, maar ik vind niet dat men het daarom moet laten er pups te kopen.
Ik vind dat die beestjes een even grote kans verdienen als de pups van een hobbyfokker, zij kunnen er immers niets aan doen.  :muur:

je geeft hier de definitie van broodfok he, da besef je toch?  :?
die pups kunnen er niks aan doen nee... de mama ook ni  :silenced:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline karlien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
    • Blindengeleidehondenschool Genk
« Reactie #62 Gepost op: juni 22, 2011, 18:19:26 »
Ik zeg het toch, ik vind dat er een stop gezet moet worden achter de broodfok, maar ik vind niet dat men het daarom moet laten er pups te kopen.
Ik vind dat die beestjes een even grote kans verdienen als de pups van een hobbyfokker, zij kunnen er immers niets aan doen.  :muur:

Hoe meer mensen zo denken, des te langer de broodfok in stand gehouden wordt.
Als niemand nog een pup (of spulletjes) zou kopen in een winkel die honden verkoopt, dan bestaat de kans dat er een einde komt aan deze praktijken.

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: juni 22, 2011, 18:28:48 »

tis zo da je die praktijken in stand houdt verdorie!!!  :doh:

je geeft hier de definitie van broodfok he, da besef je toch?  :?
die pups kunnen er niks aan doen nee... de mama ook ni  :silenced:

Hoe meer mensen zo denken, des te langer de broodfok in stand gehouden wordt.
Als niemand nog een pup (of spulletjes) zou kopen in een winkel die honden verkoopt, dan bestaat de kans dat er een einde komt aan deze praktijken.

@Epona: Je hoeft hier niet boos om te worden.

Ik geef mijn mening en jullie hebben jullie mening.

En dat de overheid er dan iets aan doet...
Als je liever hebt dat die beestjes daar zitten weg te kwijnen terwijl ze ook een fantastische thuis zouden kunnen krijgen waar ze véél beter verzorgd worden, dat is dan jullie keuze?

En idd de mama's kunnen er ook niks aan doen, dus moeten ze er ook weggehaald worden op de één of andere manier.
Aan de overheid om er iets aan te doen!

@Fleureke: En wat is er mis met het geven van een definitie? Ik zie trouwens nergens een definitie staan hoor, alleen mijn mening.

En het zou best kunnen dat als er niemand nog pups of spulletjes koopt bij een broodfokker er misschien eindelijk een stop gezet wordt achter deze praktijken, maar wat gebeurt er dan met de pups die niet verkocht worden?
Wie weet worden ze wel op een gruwelijke wijze afgeslacht.. Who knows?
Nu dat zie ik echt niet zitten, ik wil ook niet de broodfok aanprijzen, maar ik vind ook zeker niet dat de dieren eronder mogen lijden (ook de mama's niet daar hebben jullie gelijk in).

« Laatst bewerkt op: juni 22, 2011, 18:31:19 door Myraah »

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: juni 22, 2011, 18:55:41 »
maar myraah, als iedereen daar hondjes blijft kopen, gaan die toch niet stoppen met kweken?
voor mij hoeft een hond ook niet perfect te zijn, die van mij zijn dat verre van (maar ik vind ze wel mooi  :hmpf: :mrgreen:), maar ik vind het wel belangrijk dat ook de ouders een dierwaardig bestaan hebben, en dat hebben de kweekteefjes die bij zo'n broodfokker zitten echt niet hoor!!!

en wt betreft de overheid, die zal pas er iets aan doen als er voldoende draagkracht is bij de consument, dwz, als er voldoende consumenten/burgers zijn die er iets aan willen veranderen. dus als de druk van de maatschappij groot genoeg is. want de overheid die krijgt natuurlijk haar belastingcentjes... en daarbij, we leven nu al in zo'n pampermaatschappij. dat zie ik elke dag bij mji op t werk. als er begot een takje van de buren over hun grond groeit, dan moet de gemeente daar maar iets aan doen, ipv zelf eerst eens met de buren te gaan praten. de overheid kan niet alles oplossen hoor. je hebt in deze echt wel zelf een heel groot stuk verantwoordelijkhei d vind ik.

jij draait de redenering gewoon helemaal om!  :doh: :doh: zolang er mensen zijn zoals jij die bij zo'n fokkers hondjes kopen, zullen er dus zo'n fokkers zijn, dat besef je toch?

Banner made by Labje Emmy

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: juni 22, 2011, 19:05:48 »
Door bij een broodfokker te kopen hou je de broodfok gewoonweg in stand!

Ik ben akkoord dat de overheid er iets aan zou moeten doen. Maar als dat niet gebeurt, vind ik niet dat dat ons (als hondenVRIENDEN) het recht geeft geeft om onze kop in het zand te steken en er gewoon pupjes te blijven kopen. Je "redt" misschien één pupje, maar voor dat ene pupje komen er verschillende andere in de plaats. En doordat de pupjes verkocht geraken, zal de moeder NOG MEER moeten afzien.
Dus één pupje "redden" haalt NIKS uit, integendeel, het maakt alles nog erger...

Als niemand er nog pupjes zou kopen, zouden de broodfokkers ermee moeten stoppen en zijn eindelijk ook de moederdieren van hun ellendige leventje vanaf.

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: juni 22, 2011, 19:16:21 »
maar myraah, als iedereen daar hondjes blijft kopen, gaan die toch niet stoppen met kweken?
voor mij hoeft een hond ook niet perfect te zijn, die van mij zijn dat verre van (maar ik vind ze wel mooi  :hmpf: :mrgreen:), maar ik vind het wel belangrijk dat ook de ouders een dierwaardig bestaan hebben, en dat hebben de kweekteefjes die bij zo'n broodfokker zitten echt niet hoor!!!

en wt betreft de overheid, die zal pas er iets aan doen als er voldoende draagkracht is bij de consument, dwz, als er voldoende consumenten/burgers zijn die er iets aan willen veranderen. dus als de druk van de maatschappij groot genoeg is. want de overheid die krijgt natuurlijk haar belastingcentjes... en daarbij, we leven nu al in zo'n pampermaatschappij. dat zie ik elke dag bij mji op t werk. als er begot een takje van de buren over hun grond groeit, dan moet de gemeente daar maar iets aan doen, ipv zelf eerst eens met de buren te gaan praten. de overheid kan niet alles oplossen hoor. je hebt in deze echt wel zelf een heel groot stuk verantwoordelijkhei d vind ik.

jij draait de redenering gewoon helemaal om!  :doh: :doh: zolang er mensen zijn zoals jij die bij zo'n fokkers hondjes kopen, zullen er dus zo'n fokkers zijn, dat besef je toch?

Ik koop geen honden bij broodfokkers, onze oudste hond is van de overleden moeder van mijn vriend, de 2de oudste hond is daar een dochtertje van (moeder zat eerst bij mijn vriend z'n broer en die had ook een reutje,
natuurlijk trokken ze zich er niets van aan en gebeurde er een ongelukje, was ik echt kwaad om, daarom is ze ook naar ons gekomen) en onze 3de hond komt van op een boerderij (heb mama en papa gezien en was helemaal niks mis mee, niet overfokt e.d), maar mij gaat het hierom:

Ik bedenk gewoon dat er ook andere manieren moeten zijn om de broodfok een halt toe te roepen, zonder dat de pups er ook nog eens onder moeten lijden.
Het is nog niet erg genoeg dat ze mama’s eronder lijden, dat de pups dat dan óók nog eens moeten meemaken.
Jullie denken dat "geen pups meer kopen" de enige manier is om de broodfok halt toe te roepen, sorry maar waar een wil is is een weg en er moeten meerdere manieren zijn, welke weet ik niet en heb nu ook geen zin om er m'n hoofd over te breken en hier nog verder op in te gaan.
En dit is het laatste dat ik hierover zeg, jullie hebben je mening gezegd, ik de mijne.
Amen en uit, door te discussiëren gaat er ook zeker niets veranderen.

Als niemand er nog pupjes zou kopen, zouden de broodfokkers ermee moeten stoppen en zijn eindelijk ook de moederdieren van hun ellendige leventje vanaf.

Dan zijn ze inderdaad van hun ellendige leventje vanaf want ze geven ze gewoon een spuitje..  :thumbs:
Ik vind dat de moederdieren ook een nieuwe thuis moeten krijgen.

Er moeten toch andere manieren zijn zeker. :shock:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: juni 22, 2011, 19:20:31 »
Dan zijn ze inderdaad van hun ellendige leventje vanaf want ze geven ze gewoon een spuitje..  :thumbs:

Om hard te zijn: beter 10 hondjes die een spuitje krijgen als het dan GEDAAN is met broodfok, dan 100'den hondjes die een ellendig leven hebben en blijven hebben. (Even vereenvoudigd gesteld).

Andere manieren zijn er jammer genoeg niet, op deze moment.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #68 Gepost op: juni 22, 2011, 19:26:30 »
@Epona: Je hoeft hier niet boos om te worden.

Ik geef mijn mening en jullie hebben jullie mening.

En dat de overheid er dan iets aan doet...
Als je liever hebt dat die beestjes daar zitten weg te kwijnen terwijl ze ook een fantastische thuis zouden kunnen krijgen waar ze véél beter verzorgd worden, dat is dan jullie keuze?

En idd de mama's kunnen er ook niks aan doen, dus moeten ze er ook weggehaald worden op de één of andere manier.
Aan de overheid om er iets aan te doen!

@Fleureke: En wat is er mis met het geven van een definitie? Ik zie trouwens nergens een definitie staan hoor, alleen mijn mening.

En het zou best kunnen dat als er niemand nog pups of spulletjes koopt bij een broodfokker er misschien eindelijk een stop gezet wordt achter deze praktijken, maar wat gebeurt er dan met de pups die niet verkocht worden?
Wie weet worden ze wel op een gruwelijke wijze afgeslacht.. Who knows?
Nu dat zie ik echt niet zitten, ik wil ook niet de broodfok aanprijzen, maar ik vind ook zeker niet dat de dieren eronder mogen lijden (ook de mama's niet daar hebben jullie gelijk in).

You can't beat stupidity  :muur: :muur: :muur: :muur:

Ik vraag me af waarom we hier met zen allen nog zo tegen zitten te vechten  :silenced: :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: juni 22, 2011, 19:27:28 »

Als dat nodig is om eindelijk definitief een halt te roepen aan de broodfok: GRAAG !!!!  :bow:

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: juni 22, 2011, 19:40:32 »
Als dat nodig is om eindelijk definitief een halt te roepen aan de broodfok: GRAAG !!!!  :bow:

Dat gaat sowieso niet zonder de hulp van de overheid.
Zie dat toch eens in mensen, dit zit zo hard in jullie kopkes ingeprent dat jullie niet eens meer open zouden staan voor andere manieren.
Er zullen altijd mensen zijn die pups blijven kopen bij broodfokkers omdat ze niet beter weten (niet iedereen komt op hondenforums kijken he!!).
Dus het blijft onbegonnen werk......
De pups zullen blijven afzien en de moeders ook, broodfokkers zullen altijd blijven bestaan zolang de broodfok niet afgestraft wordt door de overheid.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: juni 22, 2011, 19:42:37 »
Dat gaat sowieso niet zonder de hulp van de overheid.
Zie dat toch eens in mensen, dit zit zo hard in jullie kopkes ingeprent dat jullie niet eens meer open zouden staan voor andere manieren.
Er zullen altijd mensen zijn die pups blijven kopen bij broodfokkers omdat ze niet beter weten (niet iedereen komt op hondenforums kijken he!!).
Dus het blijft onbegonnen werk......
De pups zullen blijven afzien en de moeders ook, broodfokkers zullen altijd blijven bestaan zolang de broodfok niet afgestraft wordt door de overheid.

En zolang de overheid winst blijft maken op broodfokkers zullen die écht niet gaan ingrijpen hoor  :weetniet:
Dus is het aan ONS om op een ANDERE manier het gevecht tegen deze wantoestanden aan te gaan!!

Gaan wachten tot de overheid ingrijpt is luierikkentaal  :silenced:

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: juni 22, 2011, 19:45:00 »

You can't beat stupidity  :muur: :muur: :muur: :muur:

Ik vraag me af waarom we hier met zen allen nog zo tegen zitten te vechten  :silenced: :silenced:

Doe het dan niet.
Jullie horen en zien alleen wat jullie zelf willen, dit zit zo hard in jullie kopke geprent dat jullie zelfs niet meer open zouden staan voor andere manieren.

We zouden beter met z'n allen samenwerken en iets bedenken om de overheid van het feit te overtuigen, ipv in discussie te treden.
Aangezien we al bij al toch allen tegen de broodfok zijn.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: juni 22, 2011, 19:46:08 »
Denk je dat dat nog niet gebeurd?  :weetniet:

Misschien eens het topic van de brillenactie opzoeken anders  :wink:

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: juni 22, 2011, 19:46:44 »
En zolang de overheid winst blijft maken op broodfokkers zullen die écht niet gaan ingrijpen hoor  :weetniet:
Dus is het aan ONS om op een ANDERE manier het gevecht tegen deze wantoestanden aan te gaan!!

Gaan wachten tot de overheid ingrijpt is luierikkentaal  :silenced:

Heb ik gezegd dat we erop moeten gaan wachten?
We moeten ons niet richten op de broodfokkers zelf, maar op de overheid en hén ervan overtuigen.
Anders gaat het toch nooit helpen hoor..

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: juni 22, 2011, 19:47:11 »
We zouden beter met z'n allen samenwerken en iets bedenken om de overheid van het feit te overtuigen, ipv in discussie te treden.
Aangezien we al bij al toch allen tegen de broodfok zijn.
Euh, met z'n allen samenwerken tegen broodfok is moeilijk als je bewust bij broodfokkers gaat kopen hé? Of zie ik het nu verkeerd? :denk:

*en een edit* awel hé, ook al maakt het niks uit, tegen iemand die bewust bij een broodfokker een pup zou gaan halen, zal ik altijd in discussie treden. Dat is nu eens sterker dan mezelf. :wink:

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: juni 22, 2011, 19:47:47 »
Denk je dat dat nog niet gebeurd?  :weetniet:

Misschien eens het topic van de brillenactie opzoeken anders  :wink:

Zal ik zeker eens doen.  :wink:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: juni 22, 2011, 19:48:51 »
Heb ik gezegd dat we erop moeten gaan wachten?
We moeten ons niet richten op de broodfokkers zelf, maar op de overheid en hén ervan overtuigen.
Anders gaat het toch nooit helpen hoor..

Er wordt op beide gericht  :wink:
Want door op maar 1 van beide te richten gaat het nooit helpen..

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: juni 22, 2011, 19:50:40 »
Ik koop geen honden bij broodfokkers, onze oudste hond is van de overleden moeder van mijn vriend, de 2de oudste hond is daar een dochtertje van (moeder zat eerst bij mijn vriend z'n broer en die had ook een reutje,
natuurlijk trokken ze zich er niets van aan en gebeurde er een ongelukje, was ik echt kwaad om, daarom is ze ook naar ons gekomen) en onze 3de hond komt van op een boerderij (heb mama en papa gezien en was helemaal niks mis mee, niet overfokt e.d), maar mij gaat het hierom:

Ik bedenk gewoon dat er ook andere manieren moeten zijn om de broodfok een halt toe te roepen, zonder dat de pups er ook nog eens onder moeten lijden.
Het is nog niet erg genoeg dat ze mama’s eronder lijden, dat de pups dat dan óók nog eens moeten meemaken.
Jullie denken dat "geen pups meer kopen" de enige manier is om de broodfok halt toe te roepen, sorry maar waar een wil is is een weg en er moeten meerdere manieren zijn, welke weet ik niet en heb nu ook geen zin om er m'n hoofd over te breken en hier nog verder op in te gaan.
En dit is het laatste dat ik hierover zeg, jullie hebben je mening gezegd, ik de mijne.
Amen en uit, door te discussiëren gaat er ook zeker niets veranderen.

ok, dan heb ik jouw post verkeerd begrepen. ik had begrepen dat je een hondje had van bij een broodfokker met dat je zei dat die van jou niet agressief was en niet hapte.

het geen pups kopen gaat wel helpen, omdat dit dagdagelijks met allerlei zaken zo gebeurt: dat heet de oeroude wet van vraag en aanbod. is er geen vraag, dan zal het aanbod uiteindelijk verdwijnen. dit is één van de basisprincipes van de economie. dat zie je bijv. ook bij het vlaams paard (het boerenpaard). vroeger had elke boer een paard, hetzij om de kar te trekken, om op het land te werken,... ze hadden dat nodig, dus er was vraag naar, en ze werden gefokt, omdat fokkers een afzetmarkt hadden. stilaan werden die paarden vervangen door machines, door tractors, door bestelwagens. dus was er geen vraag meer naar ons vlaamse paard. bijgevolg werden ze niet meer gefokt, en nu zijn ze zo goed als uitgestorven. enkel een kleine groep die-hard fans blijven dit paard nog in stand houden.

en met die opmerking (ik heb hem in het schuin gezet) denk ik dat je hier heel veel mensen die al heel veel goed werk geleverd hebben, serieus op het hart trapt, ik denk zo aan oude meiden, marver, carl, doris en wie ik nog allemaal vergeet. zij doen fantastisch werk en vechten elke dag met alle middelen die ze ter beschikking hebben. jij hebt gelijk dat de moederdieren een thuis moeten krijgen, maar voorlopig ziet de overheid maar één ding: elk hondje dat daar verkocht wordt, brengt belastingcentjes op. waarom zouden zij dat stopzetten en zoveel centjes mislopen? pas als de druk van de maatschappij zodanig groot wordt, en er niemand nog een pupje daar gaat kopen, gaat de overheid de schellen van de ogen vallen...

edit: en verder moet er vooral gewerkt worden aan het voorlichten van onwetende mensen, zodat die ook geen pup meer gaan kopen bij zo'n broodfokker.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2011, 19:53:49 door bieke123 »

Banner made by Labje Emmy

Offline Myraah

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: juni 22, 2011, 20:05:09 »
Ik denk dat er ook veel mensen bij een broodfokker gaan omdat deze in het algemeen goedkoper zijn dan een hobbyfokker.
Ik ben iemand die gerust 1000 euro aan een hond wil uitgeven, maar er zijn ook mensen die het zich niet kunnen veroorloven en maar een budget van 3-4-500 euro hebben en dus naar een broodfokker gaan.
En dat deze mensen minder geld kunnen uitgeven aan een hond wil niet zeggen dat ze er minder voor kunnen zorgen.µ
(oké mensne die écht geen geld hebben en dus ook de zorg voor de hond niet op zich kunnen nemen, reken ik hier niet bij :silenced:, maar die gaan dan ook eerder vragen om het op afbetaling te doen.)

Voor broodfokkers is het hun broodwinst, maar voor hobbyfokkers is het hun hobby, dus maakt geld toch eigenlijk niet veel uit?

Misschien moet er hier iets op gevonden worden?
Dat de overheid op de 1 of andere manier via hobbyfokkers toch iets binnen krijgt?

Je mag me verbeteren als het niet zo is, maar begin a.u.b. niet m'n neus af te bijten aub, ik blijf ook vriendelijk en beleefd!

@bieke123: Het was helemaal niet mijn bedoeling iemand op het hart te trappen, maar iedereen heeft hier schijnbaar lapjes voor z'n ogen en is maar op 1 "oplossing" gericht; ervoor zorgen dat niemand nog pups koopt bij een broodfokker.
Terwijl er nog zoveel andere oplossingen kunnen zijn.. Als men er maar over nadenkt.

Maar jullie hebben nu gewoon een slecht gedahct over mij, terwijl ik ook maar het beste wil voor die beestjes en ik in tegendeel van jullie (want zo laten jullie het eigenlijk wle een beetje uitschijnen), eigenlijk alle beestjes wil redden, dus ook diegenen die nu in de broodfokwereld zitten en niet alleen de 'toekomstige'.

Ik probeer alleen maar andere manieren te zoeken en dit is idd met vallen en opstaan en kritiek is altijd welkom, maar houdt dan toch geen flapjes voor jullie ogen..

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal