collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Weimaraner pup ( reu)  (gelezen 6856 keer)

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Dillen
Re: ik zoek een lieve gezonde weimaraner pup ( reu)
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2012, 16:21:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :oops: 'k word er rood van. bedankt voor het compliment. ik zie het zo, het is een metgezel voor een tien jaar. Dus het steekt niet op een maandje wachten of zoeken. En de pup heeft geen enkele inzag in waar hij terecht komt.  Wel, ik wil  mijn hond kunnen geven wat hij nodig heeft. En dat wat hij nodig heeft, moet min of meer overeenstemmen met m'n gezin en ons/mijn ritme van leven. Och ik hoop zo dat het klikt! en dat ik het vind... Want ik maak me géén illusies dat m'n puberende jongens véél tijd voor onze hond zullen maken als vriend en lief op het toneel zijn verschenen en de pup een statige hond is van 35 kg geworden. Dus ik en m'n ventje zullen het leeuwendeel ervan verzetten.

Hopelijk maak ik het ook allemaal waar... want wringt daar bij velen het schoentje niet? De daad bij het woord voegen...ach ik heb nog een jaar van zoeken, informeren en hier overal eens m'n oor te luister te leggen :wink:
ik heb ook al wat toffe reactie gehad van weimaraner fokkers.
@steve bedankt he

Offline Piet

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2012, 20:35:54 »
Hallo,

Hier ook een weimaraner teef en een engelse pointer reu!
Weimpjes zijn echt niet de gemakkelijksten, dat heb ik gemerkt toen we onze Vince hadden (pointer). Ik heb serieus afgezien met Kobi (weim), opvoeding, alleen blijven, medisch... noem maar op, ze is nu net 4 jaar geworden en dan denk je van het ergste zal wel door zijn, maar van het moment dat je iets of wat nonchalanter wordt hebben ze je liggen!  :doh: Maar Kobi is een super zalige hond hoor, die op dit moment langs me ligt te snurken, dat wel op voorwaarde dat ze heeft mogen crossen in het bos, en regen, sneeuw, storm... maakt voor hun niks uit. Zolang je ze hun hersenen laat gebruiken en ze die lading dynamiet kunnen kwijtgeraken geen probleem, elk ras heeft trouwens recht op een dagelijkse wandeling vind ik. En het jagen hoeft op zich niet maar het is wel prachtig om een hond te zien doen waarvoor hij is gemaakt, een halve dag jagen is gelijk aan de rest van de dag strike liggen hier. Van het moment dat het eerste schot hierachter in het veld klinkt weet madam hoe laat het is en staat ze elke zondag ochtend paraat!
Ik weet niet of een pointer je iets zegt? Vrij zacht van karakter, niet zo nerveus als ons Kobi, enige 'nadeel voor sommigen' is dat ze op korte tijd serieuze afstanden kunnen afleggen inclusief bananen in hun oren, Kobi die loopt ook wel ver maar Vince die gaat nog 3 keer zo ver, maar het loslopen heeft iedere jachthond nodig en dat ze afstand van je nemen moet je erbij pakken.
Kortom, het zijn zalige familiehonden als je ze geeft wat ze nodig hebben!
Veel succes ermee!

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #22 Gepost op: februari 08, 2012, 19:20:04 »
dag Piet ,

Neen ik kende de pointer niet. 'k heb het eventjes opgezocht.   Ja, maar m'n voorkeur gaat dan toch meer naar een egale duitse staande of een weim.  Je zegt dat Kobi je "liggen " heeft als je eventjes de teugels laat vieren. Wat soort kattekwaad is dat dan?

Aan djeenie
de mijne heet Barolo  :thumbs:

Offline Piet

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: februari 09, 2012, 07:02:51 »
Hoi Wijntje (mmm... Barolo  :wink:)

Wat ik bedoelde is dat je bij een weim, ook al is hij goed opgeleerd en luistert hij perfect, altijd consequent moet blijven, bijvoorbeeld als wij gaan wandelen fluit ik hun regelmatig terug en een paar keer vond ik het goed als ze op het pad was en liet ik ze niet volledig tot bij mij komen, ben dus terug vanaf 0 moeten beginnen hè, want madam vond het helemaal niet meer nodig om op de fluit te reageren! Nee blijft nee, ook al is het dikwijls moeilijk, dan denk je ooit als ze zo super zielig naar je kijken, ach één keer kan geen kwaad maar bij hun is 1 keer ja voor altijd ja!
Kattekwaad is hier dagelijkse kost hoor, stiekem het eten van de katten opeten, de kattenbak zuiver maken, alle pluche uit hun speeltjes halen, mollengangen volledig opengraven, eten van het aanrecht pikken, alle kussens bijeensprokkelen om op een toren van 5 kussen te kunnen liggen en dan nog zagen en zumpen. Maar ja, iedere hond kan kattekwaad uithalen, zelfs de katten bij ons!
Groetjes

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #24 Gepost op: februari 10, 2012, 11:11:21 »
'k zie het zo voor me.... Basil, m'n vorige hond, had een voorliefde voor de krant... 't was een kwestie van het eerst bij de brievenbus te zijn. Anders lag hij in stukjes door het huis.

de Kattenbak zuiveren? Hij eet dat toch niet op? jakkes.

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #25 Gepost op: februari 10, 2012, 14:13:30 »
de kogel is door de kerk, we gaan pas volgend jaar voor een pup. m'n man wil géén pup tijdens de verbouwingen en vandaar stellen we het een jaartje uit. we gaan ons alleszins goed kunnen bezinnen over de waar, wie en wanneer. Hopelijk vind je het niet erg als ik als hondloze hier nog wat langer rondhang. 2013 mag voor mijn part snel komen.... Over de soort hond is m'n man het zeker: een weimaraner. Alleen niet nu! Terwijl ik zoiets heb van" nu mag gerust" , maar een weimaraner? Ik zou ze graag een keer in actie zien. Zijn jullie soms met de vereniging eens rond Brugge? Ik loop nu heel vaak, ben voor leveringen overal rond Brugge en heb nog nooit géén weimaraner gezien in 't echt. Op verleden zondag na!

groetjes
delphine

Op canicross wedstrijden zie je ze heel vaak  :wink:

fijn dat jullie zo de tijd nemen om te wikken en te wegen  :thumbs:

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #26 Gepost op: februari 12, 2012, 17:03:47 »
Op canicross wedstrijden zie je ze heel vaak  :wink:

fijn dat jullie zo de tijd nemen om te wikken en te wegen  :thumbs:

wat leuk, 'k wist niet eens dat het bestond. En ook echt wel iets voor mij. Super dat je dit even vermeld. Hartelijk bedankt.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: februari 12, 2012, 21:43:14 »
wat leuk, 'k wist niet eens dat het bestond. En ook echt wel iets voor mij. Super dat je dit even vermeld. Hartelijk bedankt.

Moest je er in rollen, kom je mij daar ook wel tegen.  :wink:

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #28 Gepost op: februari 13, 2012, 12:47:32 »
@ sepke,

lol

'k zie me al lopen met m'n hond. Of de hond die loopt met mij.... :dance: En 8km veldcross da's nu ook de wereld niet hé.

Enfin ze moeten een jaar oud zijn, niet? Wanneer kan een pup infeite km' ers beginnen verslinden? Langzaam opbouwen of sowieso wachten tot ze volgroeid zijn? 'k moet eerlijk zeggen dat zo'n pupje van 3-6 maand géén 5 km zie doen. Die kleine pootjes en dat klungelig lijfje lijken me daar niet echt tegen bestand. Of vergis ik me en kunnen ze dat best aan, mits opbouw training?  'k zie die pup ook geen 5km wandelen.... als je ziet hoe klein ze zijn als je ze mee krijgt, komt er bij mij een moederinstinct naar boven. Maar misschien zie ik dat te menselijk?

Offline Tineken

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2012, 10:45:28 »
Hoi, ik ben nieuw hier en zag toevallig je berichtje. Ik heb hier een superlieve weimaraner reu zitten van 5 maanden oud, is al zindelijk (als je er op tijd mee buitengaat uiteraard), ook 's nachts doet hij niets in huis. Luistert al enorm goed, apporteert en kent het woord "mand". Is ook kindjes gewoon. Dus als je interesse mocht hebben? Hierbij geef ik alvast een fotootje!

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: februari 15, 2012, 10:46:54 »
Hoi, ik ben nieuw hier en zag toevallig je berichtje. Ik heb hier een superlieve weimaraner reu zitten van 5 maanden oud, is al zindelijk (als je er op tijd mee buitengaat uiteraard), ook 's nachts doet hij niets in huis. Luistert al enorm goed, apporteert en kent het woord "mand". Is ook kindjes gewoon. Dus als je interesse mocht hebben? Hierbij geef ik alvast een fotootje!
Die ziet er precies wat magertjes uit.

Tineke: je bent het makkelijkst van hem van eerste keer in het herplaatsinghoekje te plaatsen.
Je kan daar een vragenlijst in vullen en een foto bij steken. Zo maakt hij meer kans!

groetjes

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2012, 10:47:21 »
@ sepke,

lol

'k zie me al lopen met m'n hond. Of de hond die loopt met mij.... :dance: En 8km veldcross da's nu ook de wereld niet hé.

Enfin ze moeten een jaar oud zijn, niet? Wanneer kan een pup infeite km' ers beginnen verslinden? Langzaam opbouwen of sowieso wachten tot ze volgroeid zijn? 'k moet eerlijk zeggen dat zo'n pupje van 3-6 maand géén 5 km zie doen. Die kleine pootjes en dat klungelig lijfje lijken me daar niet echt tegen bestand. Of vergis ik me en kunnen ze dat best aan, mits opbouw training?  'k zie die pup ook geen 5km wandelen.... als je ziet hoe klein ze zijn als je ze mee krijgt, komt er bij mij een moederinstinct naar boven. Maar misschien zie ik dat te menselijk?
De bedoeling is hier wel dat hij een beetje loopt met jou hoor.  :fuu:

Maar idd, ze mogen dat nog niet van puppy af. Zou een beetje raar zijn hé.  :wink:

Je hebt trouwens ook een heel korte afstand (ideaal om beginnende honden het vak wat te leren) en een gewone korte afstand (ongeveer 3 km).

Offline Tineken

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: februari 15, 2012, 10:53:57 »
Die ziet er precies wat magertjes uit.

Tineke: je bent het makkelijkst van hem van eerste keer in het herplaatsinghoekje te plaatsen.
Je kan daar een vragenlijst in vullen en een foto bij steken. Zo maakt hij meer kans!

groetjes

Ja, hij is niet de dikste, maar de foto kan ook beter, zal er maar een andere opzetten. Bedankt! Groetjes

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2012, 14:19:02 »
Ja, hij is niet de dikste, maar de foto kan ook beter, zal er maar een andere opzetten. Bedankt! Groetjes

Hoi Tineke,

'k zal het er eens over hebben met m'n man. Maar ik vrees ervoor, die badkamer.... Waarom doe je hem weg? En van waar komt hij? Komt hij uit een werkerslijn?  Is hij al naar de hondenschool geweest? is hij katten gewoon?
Veel groetjes
Delphine

Offline wijntje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Dillen
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2012, 21:28:32 »
dat was nu eens een dikke "no-no" van m'n man.

Letterlijk( dubbelgeplooid met armen in de buik): "Schatje, we hebben die discussie al gevoerd en we gingen wachten tot de badkamer er was.".

Bij een tweede keer aandringen en het"negatieve" vergeten te vermelden; mijn ventje; kreunend in vettig Vlaams:" Oh neen, zijt ge daorweer...Ge gaat algauw alleen moage goan slap'n in ju'nnen badkamer, ment er al over gehad!".

bij deze, ge weet wie dat de broek draagt....
Ps 'k Heb es gevraagd of hij liever voor een derde wou gaan... 'k Bespaar u dat antwoord. :silenced:
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2012, 21:30:47 door wijntje »

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: februari 16, 2012, 21:19:21 »
de Kattenbak zuiveren? Hij eet dat toch niet op? jakkes.

Helaas wel... en er zijn veel honden die dat doen. Zo ook de mijne. Wij gaan dus de bak zodanig moeten zetten dat meneertje er niet aan kan. Nu is dat nog niet nodig, hij staat in de gang. Maar in het appartement moeten we een andere oplossing vinden.

De reden dat katten uitwerpselen zo lekker worden gevonden, zou te maken hebben met de geur. In kattenvoer zit over het algemeen veel eiwit en vet. Dat is heel aantrekkelijk voor een hond.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal