collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Gecoupeerde Doberman puppy (Modedit:pag.2)  (gelezen 11643 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Gecoupeerde Doberman puppy
« Reactie #20 Gepost op: mei 29, 2012, 19:53:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Maar dan weet je dat het een goede fokker is?

Een teckel zou ik er durven kopen alleszins (zowel bloedlijnen als karakters zijn goed, ze zijn ermee bezig, niet alleen show, maar dus ook jacht) MAAR dat heb je nu éénmaal met fokkers 'ver weg' hè  :weetniet: Je moet verder gaan op 'je gevoel' aan de hand van mail/telefonisch contact en dat kan dus al eens tegen slagen  :fuu:
Hier zit geen enkele Belgische Teckel, degene uit Duitsland zijn 'bezocht', de andere niet... eentje is dus HEEL hard tegen geslagen. Communicatie verliep heel moeilijk omwille van taalbarrière (is bij die Roemenen geen probleem btw, engels is zeer goed), referentie's waren ZEER goed, maar helaas... Wij hebben dus een gestoord geval in huis  :fuu:
Ik importeer nog wel steeds, maar niet meer als je niet deftig met de fokker zelf kan communiceren. Intussen ben ik er ook wel meer in thuis, wat de zaken wat vergemakkelijkt. Als je niemand kent of niet bijster veel van het ras weet, lijkt het me beter om 'een deal te sluiten met een fokker hier' of alleszins iemand hier die er al jaren inzit je te laten helpen... Moest ik destijds wat 'naam en faam' gehad hebben, dan hadden ze me die zottin nooit gestuurd  :wink: (niet dat ik nu 'naam en faam' heb btw, maar 'men' weet wel dat ze mij overal tegen het lijf lopen op show/jachttoestanden in Europa, zadelt een fokker je dus op met een totaal ongeschikte hond, 'dan gaat dat rond' en dat heeft een fokker dus niet zo graag  :mrgreen:)
Kan me voorstellen, dat wanneer je hier wat fokkers bezoekt, dat er daar hier en daar wel gaan bij zijn die interesse hebben in 'vreemd' bloed om in hun kennel te gebruiken. Die kunnen dan al wel eens een hond op het oog hebben die ze interessant vinden, maar er geen plaats/geld/tijd/... voor hebben om hem zelf te kopen. Die zouden dan wel eens erg behulpzaam kunnen zijn bij jouw zoektocht (MAARRRR zoals gezegd, ben niet thuis in de dober wereld en weet dus ook niet hoe het zit met 'gecoupeerde' honden hier in de fok te kunnen/mogen gebruiken, dus misschien valt die optie al weg...).
Soît... Laat je iig helpen/bijstaan/informeren zoveel je kan 'in dobermiddens' om een teleurstelling te voorkomen.

Offline Curiosity

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: mei 29, 2012, 19:59:16 »
Dank je voor de uitleg.

@ Evie: ik bedoel kopen. Ik vind adopteren minder 'de hond als een ding beschouwd' klinken, maar blijkbaar wordt daar iets anders mee bedoelt. Sorry voor de verwarring.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #22 Gepost op: mei 29, 2012, 20:31:05 »
Commentaar van de groepsmoderator Gelieve het hier ontopic te houden. Een discussie pro/tegen couperen is hier niet aan de orde!
  • waardeerde dit.

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 30, 2012, 12:33:12 »
Bekijk deze link eens. Hier vind je de namen van wat buitenlandse kennels. http://dobermann-kennels.startpagina.nl/
Als je een gecoupeerde dober wil, zou ik ook eens naar de oostenrijkse kennels kijken, di matario, mon-ja-mes en zo. Die kunnen je ook wel aan een gecoupeerd pup helpen.
In het voormalige oostblok moet je je wel realiseren dat veel gezondheidscertific aten daar gekocht worden. HD, harttest, bloedtest, ZTP, die zijn altijd ok omdat daar geld op tafel komt. Zo werkt dat daar nu eenmaal. Zelf met de stamboom foefelen ze. Weet ook dat daar kennels zijn die leven van hun honden, die honden zitten daar in afschuwelijke omstandigheden en ze fokken er op los omdat ze heel goed weten dat hier in het westen waar bijna nergens meer mag gecoupeerd worden er nog steeds vraag is naar gecoupeerde honden. Weet dat het wanneer je in zo een kennel koopt, en geloof me, dat zijn dikwijls zeer bekende namen, die honden wel op heel veel punten van de rasstandaard afwijken. Bij goede kennels, die fokken niet om te vermeerderen maar om te verbeteren, dat de mooiste van de nest niet in jouw handen zal vallen, je doet er toch niks mee dus die verkopen ze liever aan echte dobermensen die met hun hond buiten komen.
Weet dat ze daar lijnen gebruiken met veel hartafwijkingen en dat als er iets gebeurt met je hond de garantie 0 is.
Maar er zijn daar zeker ook goede fokkers, die echt bezorgd zijn om hun honden, en die je inderdaad wel een goede pup gaan verkopen omdat ze er van overtuigd zijn dat de hond hier in Belgie een beter leven heeft dan wanneer hij hier blijft. De kennel focus (teef focus painted dream) heeft in juni een nest van onze reu.
Ik ken Cristian en bij hem kan je wel in vertrouwen een pup kopen.
chanel

Offline doby

• hondenvriend pro
  • *
  • 1073 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: mei 30, 2012, 13:40:51 »
Ok, je hebt duidelijk gezegd dat je geen nutteloze commentaar wilt maar ik kan mij als dober liefhebber toch niet inhouden.  Moet effe van mij af, en dan hoor je niets meer van mij.  Ik vind het gewoon super erg dat je een gecoupeerde dober wilt omdat je het mooier vindt.  Sorry.  Voor mij, is het dierenmishandeling. 

Ik wens je toch veel plezier uiteindelijk met je puppy en hoop dat je een goede fokker vindt.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #25 Gepost op: mei 30, 2012, 13:47:50 »
@Chanelle: Interessant! Ik zie dat Vom Gini House (die link die ik doorgaf) gestart is met een 'founding bitch' van Focus. Toevallig ook een fokker in Roemenië  :wink:

Offline Mijn gedacht

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 202 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 31, 2012, 09:35:22 »
Contacteer een fokker van hier en kijk of die je in contact kan brengen met een fokker uit het buitenland waar couperen wel mag.
Je zal dan bij de pup de nodige papieren krijgen zodat je in orde bent voor de Belgische wet.
Hou wel rekening dat je nooit wedstrijden met deze hond kan lopen, of shows (wel in het buitenland waar er geen coupeerverbod is)
Je kan ook nooit voor je brevet gaan en er zijn hondenscholen die je mogen weigeren al denk ik niet dat dit vaak zal gebeuren
Het is niet omdat je in het buitenland een gecoupeerde hond koopt dat het ok is in België. volgens de letter van de wet mag je geen honden verhandelen (kopen of verkopen) die gecoupeerd zijn waar ze ook van komen

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #27 Gepost op: mei 31, 2012, 13:06:30 »
Commentaar van de forumbeheerder Een deel van het bericht werd afgesplitst en verplaatst naar het board "algemeen".
Gelieve hier enkel te helpen zoeken naar een fokker en het couperen in het ander topic te bepreken. :thumbs:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
Re: Gecoupeerde Doberman puppy (Modedit:pag.2)
« Reactie #28 Gepost op: mei 31, 2012, 13:23:24 »
Waarom zou je helemaal naar landen als Roemenië ofzo moeten gaan? Frankrijk ligt vlak naast de deur bij wijze van spreken en daar zijn ook meer dan genoeg Dobermann-kennels. Ik heb zelf wel al wat goeds gehoord van Gardiens du Donon (http://www.gardiensdudonon.fr.st/). Ze zijn gesitueerd in Normandië wat dus niet eens zo ver is (kan je gewoon zelf je pup gaan halen en wellicht op voorhand ook al eens langsgaan om eens met de fokker te praten en dergelijke). Het is natuurlijk wel allemaal in het Frans te doen. En zoals gewoonlijk is het niet omdat ik er iets goeds van gehoord heb dat het daarom de voor jou geschikte fokker is. Zelf ermee gaan praten en evalueren of je met deze fokker in zee wilt gaan, blijft sowieso noodzakelijk!

Edit: dober wist me wel net te vertellen in het topic over al dan niet couperen dat in Frankrijk wel enkel de staart gecoupeerd wordt (ik weet niet of de gecoupeerde oren voor jou ook belangrijk zijn).

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: mei 31, 2012, 17:03:20 »
het coeperen van oren is geen belgische wet, dat is een europese wet. De meeste landen hebben dat ook opgenomen in hun eigen wetgeving. Dus een gecoupeerde hond uit frankrijk of roemenie halen is ook een overtreding want ook daar is dat verboden.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juni 01, 2012, 08:58:25 »
Ik kan je een DA geven die nog coupeert.

het coeperen van oren is geen belgische wet, dat is een europese wet. De meeste landen hebben dat ook opgenomen in hun eigen wetgeving. Dus een gecoupeerde hond uit frankrijk of roemenie halen is ook een overtreding want ook daar is dat verboden.
Dan schrijf je hem toch even in een ander land in,of je doet het gewoon in belgie en houd je pup 2 weken binnen
trouwens alleen degene die het couperen doet is in belgie strafbaar een gecoupeerde hond bezitten niet manieren genoeg om de regel omtrent couperen te omzeilen

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juni 01, 2012, 12:51:33 »
Een dierenarts in Belgie die nog coupeert...... dat is er ene die het met de wet niet zo nauw neemt dan toch, ziet liever zijn geld dan zijn patienten.
Dan heb ik mijn bedenkingen wat hij nog zo al door de vingers ziet. En daarbij, dierenartsen zijn niet diegene die vroeger de honden coupeerden, dat waren fokkers zelf die dat deden, zij deden dat dikwijls en voor andere fokkers ook en konden een oor mooi vorm geven, aangepast aan de vorm van het hoofd. De lelijk gecoupeerde honden, die kwamen van dierenartsen en charlatans.
Ik kan begrijpen dat je graag een gecoupeerde dober ziet, het is nog steeds het oude beeld dat in de mensen hun hoofden zit, maar het is ook ergens choquerend nog gecoupeerden in Belgie te zien rondlopen. Onze volgende dober, wanneer we geen goede combinaties in Belgie zien, die zal uit het buitenland komen, daar hebben we wel een weekje vakantie voor over, en graag ongecoupeerd, zeker de oren niet, want na al die jaren coupeerdverbod zie ik het eigenlijk liever, zo een hangoor.
Chanel

Offline Idiesel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 300 HV-Punten
  • Mijn klein pupje xxx
« Reactie #32 Gepost op: juni 01, 2012, 13:06:54 »
Daar heb ik toch ook mijn bedenkingen over, ik hoop dat ze hem ooit pakken   :shock:

Wij gaan samen door het leven stap voor stap               en bekijk het leven met opgeheven hoofd

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juni 01, 2012, 15:13:13 »
Ik kan je een DA geven die nog coupeert.
Dan schrijf je hem toch even in een ander land in,of je doet het gewoon in belgie en houd je pup 2 weken binnen
trouwens alleen degene die het couperen doet is in belgie strafbaar een gecoupeerde hond bezitten niet manieren genoeg om de regel omtrent couperen te omzeilen

die naam zou ik wel eens willen weten....

Tja, je kan altijd de wet omzeilen hé. Feit blijft wel dat je een hond gaat kopen die een illegale, nutteloze en pijnlijke  behandeling heeft ondergaan op jouw vraag. Leuk begin van een loyale vriendschap... Vraag me ook af hoe dat coeperen ter plaatse dan gebeurt want dat is daar ook illegaal. Ik kan het me al levendig voorstellen.... :shock:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juni 01, 2012, 15:15:43 »
die naam zou ik wel eens willen weten....

Tja, je kan altijd de wet omzeilen hé. Feit blijft wel dat je een hond gaat kopen die een illegale, nutteloze en pijnlijke  behandeling heeft ondergaan op jouw vraag. Leuk begin van een loyale vriendschap... Vraag me ook af hoe dat coeperen ter plaatse dan gebeurt want dat is daar ook illegaal. Ik kan het me al levendig voorstellen.... :shock:

idd  :silenced: ik snap het nut er ook niet van (tenzij medisch verantwoord) en als het niet mag in België ben ik ook heel benieuwd naar degenen die de wet omzeilen
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 15:17:31 door wendy hostyn »
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Ddogg

• warme hondenvriend
  • *
  • 136 HV-Punten
    • Boxerkennel Van Citashoeve
« Reactie #35 Gepost op: juni 01, 2012, 15:19:54 »
er zijn inderdaad ook mensen die zelf couperen thuis he.

de vroegere beter fokkers van dit ras, knipte de oren en staarten zelf ( heb ik vroeger ook nog gedaan voor 2006 - de staart dan )

maar als je vroeger dus de oren door de DA liet knippen waren die niet steeds mooi geknipt, en deden de mensen dit zelf... wat mooie oren maar ook vooral vreselijk leergeld moet gekost hebben.....

Honden fok je uit liefde NIET voor het geld ! Fokken doe je met verstand !

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juni 01, 2012, 15:27:26 »
idd  :silenced: ik snap het nut er ook niet van (tenzij medisch verantwoord) en als het niet mag in België ben ik ook heel benieuwd naar degenen die de wet omzeilen

het mag zelfs niet in de meeste EU landen! Dat is een EU wetgeving, geen belgische. Belgie heeft dat net als de meeste andere landen geratificeerd (= in eigen wetgeving ingeschreven)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal