collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: cavalier king charles  (gelezen 6285 keer)

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
cavalier king charles
« Gepost op: juli 21, 2013, 22:20:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi ik ben op zoek naar een cavalier king charles. Ik heb ze alvast op de hoogte gebracht van broodfok en zaken om zeker op teletten.
Dus wie weet er een goede fokker met een nestje?

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
Re: cavalier king charles
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2013, 16:30:49 »
ik zoek ook een fokker cavalier king charles. Iemand die een goede fokker weet?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2013, 16:53:12 »
Dit wordt een moeilijke volgens mij ...
Een fokker vinden die zeker MRI laat nemen van de honden waarmee ze fokken !! En dan nog.
Succes met de zoektocht.
« Laatst bewerkt op: september 04, 2013, 16:56:19 door petiitrebel »

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2013, 19:40:33 »
Ok, dus een MRI voor de honden waarmee gefokt wordt.

ken er iemand een fokker die dat doet?

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2013, 22:49:17 »
Ok, dus een MRI voor de honden waarmee gefokt wordt.

ken er iemand een fokker die dat doet?

Ik weet niet of je op de hoogte bent van het belang en het waarom van het nemen van een MRI bij dit ras?
Ik wil gerust eens navragen voor een goede fokker.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2013, 00:49:04 »
Ik weet niet of je op de hoogte bent van het belang en het waarom van het nemen van een MRI bij dit ras?
Ik wil gerust eens navragen voor een goede fokker.

omwille van de te kleine schedel dacht ik?

Een collega op het werk zoek een king Charles. Ze waren al gaan kijken in een winkel, maar net omdat dit een moeilijk ras voor echt gezonde honden, lijkt me dat echt geen goed idee.

Ik ga nog eens vragen waarom een king Charles en hoop dat ik mss iets anders kan voorstellen. Maar eenmaal men zijn gedacht heeft, is het soms moeilijk te veranderen.

Alvast bedankt!

Offline Beau_12

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2013, 08:09:53 »
Ni echt ontopic, maar mijn DA is op zoek naar een nieuwe thuis voor een Cavalierke van 5 jaar.  Een reu, nog intact.  Super braaf en rustig beestje.  Hij wordt herplaatst wegens tijdgebrek ...

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2013, 10:56:05 »
omwille van de te kleine schedel dacht ik?

Een collega op het werk zoek een king Charles. Ze waren al gaan kijken in een winkel, maar net omdat dit een moeilijk ras voor echt gezonde honden, lijkt me dat echt geen goed idee.

Ik ga nog eens vragen waarom een king Charles en hoop dat ik mss iets anders kan voorstellen. Maar eenmaal men zijn gedacht heeft, is het soms moeilijk te veranderen.

Alvast bedankt!
http://www.anexcellentchoice.nl/

Deze fokker zou al haar honden Scannen en heel erg goed de bloedlijnen nagaan ! Ze is niet goedkoop ,maar beter dan een zieke hond kopen ,die je uiteindelijk meer gaat kosten .Ons cavaliertje is maar 9 j mogen worden ,wat in vergelijking met vroeger de levensvewachtingen 12 tot 15j was. 

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2013, 10:58:19 »
Bedankt!

Ik heb het doorgestuurd.

@beau: ik heb dat ook doorgegeven.

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2013, 15:26:14 »
bij mij is het te laat, heb die avond 3 uur uitleg gegeven over broodfok en het gevaar ervan.
En natuurlijk zijn ze de volgende dag naar een winkel geweest: resultaat serieuze onderbijt met als gevolg serieus ondervoede pup.
Dierenartskosten gaan hierdoor al oplopen tot meer dan 2000 maar heb alleen met de pup compassie....

Nu begrijpt ze het, maar weer te laat natuurlijk :-S

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2013, 16:20:48 »
bij mij is het te laat, heb die avond 3 uur uitleg gegeven over broodfok en het gevaar ervan.
En natuurlijk zijn ze de volgende dag naar een winkel geweest: resultaat serieuze onderbijt met als gevolg serieus ondervoede pup.
Dierenartskosten gaan hierdoor al oplopen tot meer dan 2000 maar heb alleen met de pup compassie....

Nu begrijpt ze het, maar weer te laat natuurlijk :-S
Zucht... Hopelijk hebben ze er nu wel een les uitgeleerd! Mijn Cavaliertje kwam wel een een 'Goede Fokker' die ze ons hadden aangeraden . Toen was er nog niet zoveel te doen/geweten  rond de erfelijke aandoeninng  .Zelfs bij de fokkers moet je echt nu gaan kijken of ze scannen en dan nog ben je niet zeker. Helaas  zijn 90 procent van deze hondjes niet gezond . Hoe lief en hoe leuk ik ze vindt ,hier komt er geen meer omwille van de erfelijke aandoening.

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 06, 2013, 11:55:38 »
Ben al wel blij, dat ze nu volop opzoekingen aan het doen zijn om de pup nu op alles te laten testen. Gelukkig goede dierenarts die ze ook al met de vinger heeft gewezen :-).

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 06, 2013, 14:28:55 »
Net gelezen dat in nl, een mri en doppler voor het hart verplicht zijn door de rasclub....

Ik ben benieuwd waar ze hun hond gaan halen. Ze hebben nu ook een kleinere fokker gevonden ( met hk nummer), wat hun ook beter beschermd door de consumentenwet. Maar dus duurder dan in de winkel.

Ik heb hun gezegd dat ze moeten vragen naar de testen.

Tina, ik hoop dat het pupje gezond is. Hou ons op de hoogte.

Offline Sven Callaerts

• startende hondenvriend
  • *
  • 27 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2013, 19:51:56 »
Of the narcis flower, een eerlijke fokker die zijn pups opvolgt en niet te klein fokt. Zodoende heb je die zever van die hersenpan niet en moet er niet nodeloos zwaar geld worden uitgegeven aan scanners ed. Let op dat je je niet teveel laat meeslepen in de verhalen qua ziektes. Als je nooit voor pijnlijke confrontaties wil komen te staan koop dan niks in het andere geval kijk goed uit je doppen en vraag/zoek referenties. In een uur gesprek met een fokker weet je vaak genoeg als je maar kritisch luistert.

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2013, 12:26:23 »
Of the narcis flower, een eerlijke fokker die zijn pups opvolgt en niet te klein fokt. Zodoende heb je die zever van die hersenpan niet en moet er niet nodeloos zwaar geld worden uitgegeven aan scanners ed. Let op dat je je niet teveel laat meeslepen in de verhalen qua ziektes. Als je nooit voor pijnlijke confrontaties wil komen te staan koop dan niks in het andere geval kijk goed uit je doppen en vraag/zoek referenties. In een uur gesprek met een fokker weet je vaak genoeg als je maar kritisch luistert.

Klopt niet helemaal , onze Cavalier kwam  ook van een 'goeie fokker' met zeker al geen kleine cavaliers en met een  mooie brede kop, net zoals het hoort .(Dat heeft er trouwens niks mee te maken dat ze klein zijn )   :-)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2013, 18:51:00 »
ok, er is een pupje besteld bij een kleinschalige fokker, maar geen enkele test gedaan....

Als dat maar goed komt...

testen zijn idd geen garantie, maar ik zie toch veel dat als men niet test, dat dit vaak wel met reden is maw, dat de dieren er niet zo goed uitkomen....

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2013, 12:13:09 »
Of the narcis flower, een eerlijke fokker die zijn pups opvolgt en niet te klein fokt. Zodoende heb je die zever van die hersenpan niet en moet er niet nodeloos zwaar geld worden uitgegeven aan scanners ed.  :shock: Als je nooit voor pijnlijke confrontaties wil komen te staan koop dan niks in het andere geval kijk goed uit je doppen en vraag/zoek referenties. In een uur gesprek met een fokker weet je vaak genoeg als je maar kritisch luistert.
70% van de populatie lijdt aan Syring...
Een groot deel aan mitruspidalis (of zoiets, die klep aan het hart), patella enz.

Ik vind het erg sterk dat je afkomt met die stelling.  :shock:

En dat rode. Alsof een fokker gaat zeggen dat hij zieke honden fokt...
« Laatst bewerkt op: september 16, 2013, 12:15:59 door pipo de clown »

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2013, 12:34:38 »
In de reportage Inbox op 2B durfde een fokker van de Cavalier Charles zelfs geen fokker meer aan te raden die dit ras fokte..

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #18 Gepost op: september 16, 2013, 13:00:08 »

Denk dat je beter je eens goed inleest in heel de materie .Mijn fokker van ons Cavaliertje voldeed aan ALLE eisen op ALLE vlakken ,niet enkel op 1 uur gesprek waaruit dan zou blijken dat je bij een goede fokker zit Het is en blijft een feit dat de populatie van de Cavaliers met deze aandoening enorm groot  percentage  is ,zonder nog van hun hartproblemen te spreken ...Ze krijgen bij een CM van graad 2 toelating om als nog te fokken  :zot:. Van het minste dat er hersenen uit de hersenpan hangen zijn ze ziek!!Of dat nu om weinig gaat of niet  vervorming is vervorming en zou in mijn ogen niet mogen worden mee gefokt.

Offline SnuffelSof

• *
  • 26 HV-Punten
    • From Snowfighters
« Reactie #19 Gepost op: september 23, 2013, 14:22:05 »
Neem gerust eens contact op met Linda Devolder: 03 6520140
Zij doet de puppybemiddeling van de rasvereniging en zal je graag verder helpen!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal