collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: border collie pup gezocht!  (gelezen 5443 keer)

Offline Bandolero

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3421 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: border collie pup gezocht!
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2012, 21:34:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Die praktijken is denk ik niet al te verstandig om daar zomaar open en bloot op internet iets over te zeggen :p
Er zijn daar idd niet zo propere zaken gebeurd.
Als je wil, mag je pb sturen met de stamboomnamen van de ouders.

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2012, 21:38:55 »
Da's waar, sorry. Hoe kan ik een pb sturen?

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #22 Gepost op: mei 05, 2012, 21:43:24 »
Heel toevallig een nest gevonden met alleen bruin-witte pups. We zijn gaan kijken en hebben direct een teefje gereserveerd. Beide ouders hebben een stamboom, maar de pups niet (volgens de eigenaar omdat de moeder geen shows ofzo gelopen heeft?), van de vader weet ik niets, maar die zou ook een stamboom hebben. De moeder komt van 't Hof van Diabolo en na wat opzoekwerk op internet kom ik niet zo'n positieve dingen tegen. De grootmoeder van de pups zou op controle geweest zijn bij een DA met hartproblemen, maar ik weet niet wat er uiteindelijk met haar scheelde. Er zou daar ook teveel gefokt geweest zijn met dezelfde teefjes, een teef die gedekt geweest is door haar vader... Weet iemand welke praktijken daar nu werkelijk van waar zijn en of een nakomeling een veilige koop is?

De wanpraktijken van 't Hof Diabolo rezen meer dan de pan uit.Ikzelf weiger alleen uit principe om ooit een nakomeling van die fokster in huis te halen.En lopen toch wat honden rond van die fokster die problemen hebben.Als ik mij niet vergis ,zit er hier iemand op't forum met een hond van daar die ook hartproblemen heeft. :denk:
Direct reserveren Ún niks van de afkomst van de vader weten,kan ik nu toch niet echt doordacht noemen. :?
Als je een naam hebt van de moeder en/of de vader,wil ik wel eens opzoeken wat ik er kan over terugvinden.Mag in PB ook.

Wakkere honden slapend maken.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 05, 2012, 21:45:21 »
Da's waar, sorry. Hoe kan ik een pb sturen?

bovenaan bij 'mijn berichten'

Ofwel hier onder de profielfoto van de persoon waar je pb wil naar sturen op het meest rechtste icoontje (persoonlijk bericht) drukken  :wink:

Offline Roesjoesjoeke

• warme hondenvriend
  • *
  • 103 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: mei 05, 2012, 23:09:22 »
ik zou ook eens checken bij Of Marrannshome. Mijn bordertje komt van daar en tis een geweldige hond!

Offline Kaszi

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #25 Gepost op: mei 07, 2012, 23:25:45 »

Teefjes zijn meestal harder vind ik, sommige ronduit bitcherig, komt echt nogal vaak voor bij BC's...

Niet alleen bij BC hoor  :mrgreen: Hier zijn trouwens ook altijd de teven de baas.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 08, 2012, 07:59:38 »
Niet alleen bij BC hoor  :mrgreen: Hier zijn trouwens ook altijd de teven de baas.

ja okÚ, ma teven die als ge me ne reu op nen meter staat al beginnen knappen (tak tak tak), echt al vaak gezien BC-teven, bij andere rassen is me da toch nog nie opgevallen  :lol:

Offline Kaszi

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #27 Gepost op: mei 08, 2012, 08:36:33 »
ja okÚ, ma teven die als ge me ne reu op nen meter staat al beginnen knappen (tak tak tak), echt al vaak gezien BC-teven, bij andere rassen is me da toch nog nie opgevallen  :lol:

Neen, dat doen ze niet (tja als ze loops zijn en de moment is er nog niet dan wel) maar ze kunnen echt wel de bitch uithangen en teven die onderling vechten is niet van de poes.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: mei 08, 2012, 09:15:24 »
de bc teven die ik ken dat waren echte teven  :lol:
allemaal aanhankelijk en lief bij mensen, maar er moest geen andere teef in de buurt komen, een reu enkel als ze goesting hadden om te spelen anders wilde ze rust  :mrgreen:

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: mei 08, 2012, 20:03:25 »
Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb het pupje dat ik gereserveerd had afgezegd. Gisteren zijn we dan naar een ander nest gaan kijken en het was direct van smelt smelt  :wub:
We hebben een reutje gereserveerd, de prijs is niet van de poes, maar het gevoel zit goed!! Vooral na wat ik vandaag gehoord heb van een kennis. Zij heeft een border van 6 maand waar nu epilepsie bij vastgesteld is. Ze heeft hem van bij een fokker die in verschillende rassen doet. Ik hoop dat ik van die miserie gespaard zal blijven! Begin juni mogen we onze pup gaan halen, het kan niet snel genoeg zover zijn...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #30 Gepost op: mei 08, 2012, 20:12:32 »
Veel geluk met jullie pupje en nu is het aftellen...  :dance:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #31 Gepost op: mei 08, 2012, 20:16:50 »
Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb het pupje dat ik gereserveerd had afgezegd. Gisteren zijn we dan naar een ander nest gaan kijken en het was direct van smelt smelt  :wub:
We hebben een reutje gereserveerd, de prijs is niet van de poes, maar het gevoel zit goed!! Vooral na wat ik vandaag gehoord heb van een kennis. Zij heeft een border van 6 maand waar nu epilepsie bij vastgesteld is. Ze heeft hem van bij een fokker die in verschillende rassen doet. Ik hoop dat ik van die miserie gespaard zal blijven! Begin juni mogen we onze pup gaan halen, het kan niet snel genoeg zover zijn...

Super dat je uw verstand hebt laten spreken. :thumbs:
En nu aftellen naar juni.Proficiat !!!

Wakkere honden slapend maken.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: mei 08, 2012, 23:16:03 »
Proficiat!!
Maar nu ben ik wel benieuwd van waar het pupje zal komen  :lol: :fuu:

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: mei 09, 2012, 22:22:41 »
We hebben de pup gevonden bij een koppel die zelf 4 collies in huis heeft. Hun kennel noemt "From Aislinn valley", ze hadden 6 pups, waarvan wij er nu eentje gereserveerd hebben. Toen we maandag op bezoek gingen, heeft de eigenaar ons 2 uur uitleg gegeven over het ras, het africhten... Ik mocht vragen stellen Ó volontÚ. Het gevoel zat direct goed. Vandaag zijn we terug op bezoek geweest, zondag gaan we nog eens. Ik hoop dat hij niet vindt dat we overdrijven, maar ik wil graag dat de pup ons al een beetje leert kennen? De naam staat nog niet vast, maar ik zie hem wel als "Lex" door 't leven gaan...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #34 Gepost op: mei 09, 2012, 22:32:10 »
Veel geluk gewenst met jullie puppy en nu... aftellen!  :dance:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal