collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: border collie pup gezocht!  (gelezen 5459 keer)

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
border collie pup gezocht!
« Gepost op: mei 04, 2012, 14:32:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo
Vorig jaar hebben we onze boxer na 10 jaar trouwe vriendschap moeten afgeven. De pijn is traag weggesleten en nu zouden we een border pupje willen nemen. We zijn op zoek naar een nest, maar mijn zoektocht heeft nog niet veel opgeleverd. We hadden graag een lilac of chocelate teefje gewild, maar die zijn meestal al besproken of gereserveerd. Heeft er iemand weet van een nest of betrouwbare adressen waar ik me kan informeren? Er staan er soms op Kapaza of 2dehands, maar ik wil niet bij een broodfokker terechtkomen...
Alvast bedankt en lieve groeten
Marge

Offline Stessel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2818 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • denoestewerkers
Re: border collie pup gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2012, 14:40:56 »
www.vandegaleystukken.be

zij verwacht pups

Offline marver

• Global-Moderator
  • *
  • 140 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2012, 14:42:59 »
Neem eens contact op met borderke hier op't forum.
Zij heeft geloof ik nog een terugbrenger zitten van haar laatste nest.
Een pup red je niet uit zijn aquarium, je laat enkel het moederdier verder afzien.

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2012, 14:53:44 »
Bedankt voor de reactie! Op welke manier kan ik borderke bereiken?

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2012, 14:58:30 »
Bij http://www.speciallyforyou.be/  is er nog 1 reutje beschikbaar en zwart/wit en is nu 8 weken.(Borderke hier op't forum)
En bij http://bordercollies-proudtobe.be/ worden er binnekort pups geboren,maar ik heb wel geen idee welke kleur ze juist verwachten.Soms hebben ze eens bruin ook.

Lilac zal zowiezo al moeilijk worden,chocolade iets minder,maar als je bij een kennel wilt kopen die méér belang hecht aan karakter en gezondheid dan aan kleur gaat dat meestal een toevalstreffer zijn.

Heb je al overwogen wat je met je border wilt doen,want ook daar is er een groot verschil in.Wij hebben 2 showlijnen en 1 drijverslijn en het verschil in temperament is dag en nacht.Mss daar ook eens over nadenken vooraleer je een border aanschaft. :wink:

Wakkere honden slapend maken.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2012, 16:17:36 »
http://www.fromaislinnvalley.be/

Volgen wat ik heb gehoord op de HS hebben zij nog pupjes over

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2012, 16:19:27 »
Ik wou net zeggen bij Specially for you, prachtig reu'ke!!
Prachtige goede fokker erachter ook  :cheeky:

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2012, 17:43:22 »
Het is niet de bedoeling om me te verdiepen in wedstrijden. Het ras spreekt me enorm aan en ik hoop dat, als ik 2-wekelijks met de hond naar school ga, ze getraind kan worden om mee te nemen naar m'n werk. Ik werk als animator in een rusthuis en zou haar om te beginnen 1x per week mogen meenemen. We wonen midden tussen de velden, hebben een grote tuin, 2 kinderen. Behalve haar dagelijkse wandeling, heeft ze hier plaats genoeg om de benen te strekken.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2012, 17:46:16 »
Het is niet de bedoeling om me te verdiepen in wedstrijden. Het ras spreekt me enorm aan en ik hoop dat, als ik 2-wekelijks met de hond naar school ga, ze getraind kan worden om mee te nemen naar m'n werk. Ik werk als animator in een rusthuis en zou haar om te beginnen 1x per week mogen meenemen. We wonen midden tussen de velden, hebben een grote tuin, 2 kinderen. Behalve haar dagelijkse wandeling, heeft ze hier plaats genoeg om de benen te strekken.

Wat Els bedoelde sloeg niet op het feit of je al dan niet wedstrijden wil doen  :wink:
BC's uit werklijnen hebben doorgaans een hoge energieniveau dan BC's uit showlijnen (de vele uitzonderingen daar gelaten)...
Ik denk dat je best voor een showlijn, of 'HTK-lijn' gaat, en niet voor een sportlijn of werklijn.

Offline Els

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2012, 18:35:31 »
http://www.ofmarannshome.be/gvk/gvk.htm

geen idee ivm nog beschikbaar...

en ik weet niet of een border wel een goede keuze is om mee te nemen naar een rusthuis  :denk:  onze oudste bijvoorbeeld heeft het echt niet begrepen op aangehaald worden door vreemden - de jongste zou dan weer te fel in zijn bewegingen zijn  :weetniet:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2012, 18:43:55 »
http://www.ofmarannshome.be/gvk/gvk.htm
en ik weet niet of een border wel een goede keuze is om mee te nemen naar een rusthuis  :denk:  onze oudste bijvoorbeeld heeft het echt niet begrepen op aangehaald worden door vreemden - de jongste zou dan weer te fel in zijn bewegingen zijn  :weetniet:

Als ze dat van kleinsaf geleerd worden. :weetniet:
Ik weet van iemand wiens BC regelmatig mee gaat naar het rusthuis, en dat gaat super, zo is rustig, voorzichtig met de mensen, en de oudjes vinden het superleuk als ze mee is.

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2012, 19:27:24 »
Ik heb ergens een filmpje gevonden van iemand die met z'n pups naar een rusthuis gaat, dat was nadat ik al besloten had om een border te nemen. Ik dacht ook dat het de hond aangeleerd kon worden om zich rustig te houden bij mensen. En het is niet zo dat ze gans de dag binnen zou moeten blijven. Op 't werk is er een afgebakende tuin waar ze zou kunnen rondlopen. Ik ga ook naar buiten met de mensen als 't weer goed is...
Maar het is goed om weten dat ik beter uitkijk naar een hond uit een showlijn dan een werkhond, bedankt voor de tip!!

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 04, 2012, 19:58:20 »
De fokster van mijn showlijnen gaat ook altijd met de pups op bejaardenbezoek en de 'oudjes' kijken er altijd echt naar uit.  :wink:

Of je je hond kunt meenemen om aangehaald te worden,dat hangt dus erg veel van de hond zelf af,denk ik.Onze oudste reu heeft het al helemaal niet voor vreemden,ons teef wordt enorm graag aangehaald,maar wordt dan weer 'geweldig'.Onze jongste reu is heel rustig,maar die zal zich terugtrekken als ze hem willen aanhalen en ergens alleen gaan liggen en onze pup van 4 maand,die zou momenteel de oudjes aflikken van kop tot teen en van de ene schoot op de andere springen.
In principe kan het natuurlijk aangeleerd worden van pup af aan,maar ik zou het al niet zien zitten om mij met die oudjes te moeten bezig houden én ondertussen ook nog ogen op mijn gat moeten hebben voor die pup.
Hier mag de jongste reu al eens mee naar het werk (ik doe thuiszorg bij een invalide),maar die kan ik in de tuin laten of in zijn bench als ik met dingen bezig ben,waar hij beter niet omtrent is.Met onze pup zou ik dat (nog) niet moeten doen,want die verbouwt in 10 minuten die mens zijn tuin en zou dus veel tijd in de bench moeten doorbrengen terwijl ze thuis gewoon haar vrijheid heeft. :wink:

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #13 Gepost op: mei 04, 2012, 22:03:14 »
Ik ken ook een paar BC fokkers,  en inderdaad had het reutje van Borderke al op Facebook gezien.

Bij Off Border Hill verwachten ze ook puppies www.offborderhill.be
Bij Quellyane hebben ze puppies, weet niet of er nog beschikbaar zijn www.quellyane.be
Bij Rublisiehof hebben ze ook puppies, waaronder ook bruine, maar weet niet of er nog beschikbaar zijn www.rublisiehof.be
Bij Wendevick hebben ze ook puppies www.wendevick.net

Veel succes in je zoektocht.

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2012, 10:42:30 »
Het valt me op dat de teefjes het rapst weg zijn. Ik wil zelf ook een teefje omdat ik vermoed dat zij ook het rustigst zijn, of vergis ik me hierin? Alvast bedankt voor alle reacties en adressen! Laat maar komen!

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2012, 11:22:04 »
Wij hebben 2 teefjes en 2 reuen en het enigste verschil is dat een teef (meestal) wat praktischer is van formaat.Maar ons ene  teef is al even groot als de reuen,zodus dat 'gemak' hebben we niet.Voor de rest,een reu markeert eerder,maar je hebt teven die het ook doen en de teven worden hier 'geholpen' en zo zijn we ook van de loopsheid verlost.
Voor de rest wat werken of temperament betreft,zie ik maar weinig verschil. :weetniet: En als ik echt moet zeggen wie hier de rustigste is,dan is dat onze jongste reu.Op en top salonborder. :wink:
Ik zou mij niet vastpinnen op een 'geslacht',ik zou gaan voor de pup die best bij mij past van karakter en waar ik een 'klik' mee heb.Vertel aan de fokker wat je juist zoekt in je hond en meestal kunnen die op 5 weken een paar pups aanwijzen die bij jouw situatie het best passen en kun je daaruit kiezen. :wink:

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 05, 2012, 15:21:13 »
Ik denk ook dat ik m'n voorkeur voor het geslacht beter laat varen. Onze boxer was een reu en hij was een droomhond! Maar ik zie me niet met een boxer bij bejaarden toekomen. Hij ziet er niet alleen "boos" uit, z'n kwijl hebben mensen ook niet graag... Maar als ze bij de kennel weten dat ik voor een teefje kom, zullen ze me misschien geen reu willen meegeven? Ik weet het niet, hé, ik heb eigenlijk geen ervaring met kennels en hoe ze werken... En verder zijn we hier thuis "omsingeld" door reus, geen van onze tuinen is afgesloten, de honden wandelen soms in de straat; dus ik vrees dat een teefje geen rust zal kennen (en de reus ook niet...). Misschien nog een reden om voor een reu te gaan? Al heb ik het gevoel dat ik een teefje moet nemen.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2012, 15:55:57 »
Hier is teefje rustiger dan de reu, maar dat ligt gewoon aan haar karakter denk ik. Alhoewel ze soms zeker niet moet onderdoen  :mrgreen: En de reu kan ook rustig zijn... Hangt echt af van de moment, waar we mee bezig zijn.
Denk dus dat dat vooral ligt aan het karakter van de hond, en niet zozeer aan het geslacht. De fokker moet je daar normaal gezien wel mee kunnen helpen.
Je kan je teefje ook laten steriliseren he, dan heb je geen last meer van de reu's van de buren, en is misschien nog de veiligste optie ook ;-).

Ik heb het qua karakter meer voor reu's. Ze zien er stoerder uit, gedragen zich soms ook zo, maar toch hebben ze zo'n klein hartje en zijn het grote knuffelberen.
Teefjes zijn meestal harder vind ik, sommige ronduit bitcherig, komt echt nogal vaak voor bij BC's... (de mijne gelukkig (nog) niet, wou echt geen hond die van't minste begint te snakken naar andere honden).
Maar da's echt persoonlijke voorkeur :-)

Offline wiccagirl

• *
  • 576 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: mei 05, 2012, 16:21:02 »
mischien gewoon afgaan op het karakter van de pups die in het nest zitten en dan pas een keuze maken?  :mrgreen:

Offline marge

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: mei 05, 2012, 21:23:07 »
Heel toevallig een nest gevonden met alleen bruin-witte pups. We zijn gaan kijken en hebben direct een teefje gereserveerd. Beide ouders hebben een stamboom, maar de pups niet (volgens de eigenaar omdat de moeder geen shows ofzo gelopen heeft?), van de vader weet ik niets, maar die zou ook een stamboom hebben. De moeder komt van 't Hof van Diabolo en na wat opzoekwerk op internet kom ik niet zo'n positieve dingen tegen. De grootmoeder van de pups zou op controle geweest zijn bij een DA met hartproblemen, maar ik weet niet wat er uiteindelijk met haar scheelde. Er zou daar ook teveel gefokt geweest zijn met dezelfde teefjes, een teef die gedekt geweest is door haar vader... Weet iemand welke praktijken daar nu werkelijk van waar zijn en of een nakomeling een veilige koop is?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal