collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: American staffordshire terrier  (gelezen 5779 keer)

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: american staffordshire terrier kennel? hulp gevraagd.
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2011, 19:58:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vant moment dat er iets aan die hond scheelt, het hen eens goed benadrukken.  :silenced:

Ik moet zwijgen van men ouders...
Maar ikzelf geef hem geen jaar voordat hij in het asiel zal zitten.  :silenced:
Toen ik tegen de zoon benadrukte dat het een brookfokpup was maakte hij zich kwaad.
Ik had onvoldoende goeie fokker doorgegeven  :yeek:

Pardon? Ik heb bekent gemaakt wat broodfok is sint hubertus gepromoot en blijven volhouden dat dit geen hond voor hun is ...

Nu ga ik proberen me niet meer te moeien maar de 'fokker' is hier op HV meer dan bekend hoor.

Zoals ik al eerder zei: we gaan het nooit winnen van de broodfok  :muur:  :silenced:

Offline venijntje13

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1221 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: juni 19, 2011, 20:40:39 »
Ik moet zwijgen van men ouders...
Maar ikzelf geef hem geen jaar voordat hij in het asiel zal zitten.  :silenced:
Toen ik tegen de zoon benadrukte dat het een brookfokpup was maakte hij zich kwaad.
Ik had onvoldoende goeie fokker doorgegeven  :yeek:

Pardon? Ik heb bekent gemaakt wat broodfok is sint hubertus gepromoot en blijven volhouden dat dit geen hond voor hun is ...

Nu ga ik proberen me niet meer te moeien maar de 'fokker' is hier op HV meer dan bekend hoor.

Zoals ik al eerder zei: we gaan het nooit winnen van de broodfok  :muur:  :silenced:
:muur:
Zo'n situaties zijn inderdaad heel ontmoedigend, ik heb het ook al genoeg meegemaakt. Ik hoop echter dat het je er niet van weerhoudt om toch mensen te blijven voorlichten. :pray:
Misschien zal het maar effect hebben bij 1 op 5, maar dat is dan toch n hond minder waar een broodfokker aan kan verdienen!

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juni 19, 2011, 20:48:02 »
:muur:
Zo'n situaties zijn inderdaad heel ontmoedigend, ik heb het ook al genoeg meegemaakt. Ik hoop echter dat het je er niet van weerhoudt om toch mensen te blijven voorlichten. :pray:
Misschien zal het maar effect hebben bij 1 op 5, maar dat is dan toch n hond minder waar een broodfokker aan kan verdienen!

Eerlijk gezegd verlies ik die moed   :silenced:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juni 19, 2011, 21:00:07 »
Ik probeer dat ook, maar het heeft geen zin, zelfs niet bij mensen die je goed kent. Laat ze maar doen, maar dan moeten ze later ook niet afkomen.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juni 19, 2011, 21:04:38 »
Je zou soms van minder de moed verliezen natuurlijk. Maar elke aankoop die op die manier voorkomen kan worden is toch een winst? Daar moet je het voor doen!
En je gaat ook eens de juiste mensen voorlichten die blij gaan zijn dat jij het hen hebt uitgelegd.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2011, 21:21:47 »
Ik probeer dat ook, maar het heeft geen zin, zelfs niet bij mensen die je goed kent. Laat ze maar doen, maar dan moeten ze later ook niet afkomen.
Inderdaad.

Zo kreeg ik overlaatst een mail van iemand die vroeg ofdat ik HH pups kan fokken zonder stamboom want dan zouden die goedkoper zijn  :zot: Veel mensen snappen het echt niet hoor! Het draait vooral om geld.
En daar spelen broodfokkers gretig op in.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2011, 21:29:00 »
Je zou soms van minder de moed verliezen natuurlijk. Maar elke aankoop die op die manier voorkomen kan worden is toch een winst? Daar moet je het voor doen!
En je gaat ook eens de juiste mensen voorlichten die blij gaan zijn dat jij het hen hebt uitgelegd.

Alle foto's van oostkamp die op facebook beland zijn heb ik gedeeld voor al men vrienden een ik schreef er steeds een textje bij met uitleg over broodfok en een link naar de site. En toch nog dit meemaken.
Dit is gwn bewust naar een broodfokker gaan gwn om een pup snel te bezitten he... we hebben het hier nogal meegemaakt.  :muur:
Sorry ik ben effe alle moed verloren hoor.
Morgen gaan we er wrs weer tegenaan maar echt pfff.

Ik moet toegeven tis een mooi beestje  :silenced: maar blijft het gezond en hoe mooi zen ouders er uit zien .... dat weten wij allemaal he.  :muur:

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2011, 21:31:56 »
Inderdaad.

Zo kreeg ik overlaatst een mail van iemand die vroeg ofdat ik HH pups kan fokken zonder stamboom want dan zouden die goedkoper zijn  :zot: Veel mensen snappen het echt niet hoor! Het draait vooral om geld.
En daar spelen broodfokkers gretig op in.

Deze pup heeft meer gekost dan een pup bij een hobbykennel (een vriendin van mij)  :weetniet:
Maar je hebt ookwel een punt.
Toen ik bij een broodfokker van duitse herders was en het gesprek afrondde  probeerde de vrouw toch nog even te verkopen door 50euro van de aankoopprijs te knijpen. :muur:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2011, 22:35:32 »

Wacht dan maar tot die ENE keer dat je wl succes hebt ermee! Als je dan de dankbaarheid van die mensen ziet, en hun band met hun hondje, dan ga je daar verder echt ontzettend veel moed uit kunnen putten  :huggg: :huggg: :huggg:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
Re: American staffordshire terrier
« Reactie #29 Gepost op: juni 20, 2011, 10:03:27 »
Ik dacht dat ik dees beter zou verteren maar ik had et mis.
Vannacht ni geslapen  :muur:

Tja das het leven van een dierenvriend zeker :weetniet:
Maar na een nacht wakker liggen kan ik het volgende zeggen.

Gisteren zag ik het niet meer zitten om te blijven vechten tegen de broodfok maar vandaag gaan we er weer voor!
Hoe dom en blind sommigen van onze soortgenoten ook maar blijven wij als HV'ers moeten blijven strijden voor een beter leven voor alle kweekhonden uit de broodfok.

Het is dweilen met de kraan open maar wij moeten doorgaan met het verspreiden en bekend maken van deze problematiek.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #30 Gepost op: juni 20, 2011, 21:35:01 »
 :thumbs: :bow:

En ook heel veel  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: want idd, soms kan een verloren gevecht echt pijn doen  :huggg: Gelukkig is HV er dan nog he, om mekaar te steunen!  :wink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Zoah

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juni 20, 2011, 21:47:16 »
Ik dacht dat ik dees beter zou verteren maar ik had et mis.
Vannacht ni geslapen  :muur:

Tja das het leven van een dierenvriend zeker :weetniet:
Maar na een nacht wakker liggen kan ik het volgende zeggen.

Gisteren zag ik het niet meer zitten om te blijven vechten tegen de broodfok maar vandaag gaan we er weer voor!
Hoe dom en blind sommigen van onze soortgenoten ook maar blijven wij als HV'ers moeten blijven strijden voor een beter leven voor alle kweekhonden uit de broodfok.

Het is dweilen met de kraan open maar wij moeten doorgaan met het verspreiden en bekend maken van deze problematiek.

:thumbs:  :huggg:

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juni 21, 2011, 00:28:02 »
:thumbs: :bow:

En ook heel veel  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: want idd, soms kan een verloren gevecht echt pijn doen  :huggg: Gelukkig is HV er dan nog he, om mekaar te steunen!  :wink:

Vandaag voelt een knuffel via HV beter dan eentje van familie  :silenced:

:huggg:

Offline bri

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 28, 2011, 23:00:24 »
Volgens mij is er een fokker die zelf een hondenschool leidt in het Holsbeekse/rotselaar bij Leuven.  Hij is ronduit tegen broodfok en heel erg op belonings gericht trainen gericht.

Toen ik bij hem naar de school ging kwam er een dame met haar boerboel die ze niet meer aankon.  Haar hele arm blauw en gezwollen want de hond hapte er altijd in tijdens het wandelen.  Ook zo'n type hond gekozen voor de stoerheid en dan niet aankunnen.

Ze hebben hem in orde gekregen, maar de vraag is of die dame alle advies is blijven voortzetten eens thuis en niet meer op school!

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: januari 11, 2012, 01:25:30 »
Volgens mij is er een fokker die zelf een hondenschool leidt in het Holsbeekse/rotselaar bij Leuven.  Hij is ronduit tegen broodfok en heel erg op belonings gericht trainen gericht.
vandaar dat ze onder 2 kennel namen fokken  1 staat wel op de zus haar naam ma ja verder moet ik daar geen tekening bij maken ze hebben min 4/5 nesten per jaar.
als verantwoordelijke van de ras club hebben ze er ook een handje van weg om andere kennels die niet bij hun zijn aangesloten om deze zwart te maken zo werd er bv over een fokker beweerd dat die niet test op hd maar dat doet die dus wel anders zou die al niet met stamboom kunnen fokken,ze willen alles naar de hand van hun club zetten en zoveel mogelijk pup kopers naar hun en de aangesloten leden lokken,als je dan weet wat er bij sommige leden gebeurt qua fokken man man man dat vertegenwoordigd dan dit ras in Belgie,triest

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal