collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Meting  (gelezen 4642 keer)

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Meting
« Gepost op: april 12, 2011, 19:49:01 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Nelson moet zondag voor de eerste keer gemeten worden. Hoe gaat dat in zijn werk?

Is dat gewoon met een lat naast hem? Of is dat met een speciaal toestel?
Maw, moet ik al iets oefenen?  :lol:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
Re: Meting
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2011, 20:56:16 »
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze momenteel meten bij de bfb. Denk niet hij veel oefening nodig zal hebben. Hij zal in ieder geval even moeten stilstaan  :lol:.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2011, 20:59:37 »
Heel eventjes moet wel lukken.  :mrgreen:

En is het normaal om zoveel zenuwen te hebben voor je eerste wedstrijd? :doh:
Nuja, Bij Seppe heb ik dat ook gehad ooit voor gehoorzaamheid. En keer bezig, loopt het wel los. (of net niet  :mrgreen: )

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2011, 21:23:03 »
Met Sem had ik ook enorm veel zenuwen. Maar dat is dan vooral omdat Sem "Sem" is. Onvoorspelbaar. Hij is tijdens de eerste race ook van de baan afgeweken om naar de andere kant te proberen gaan.

Ik denk dat Nelson wel een stuk voorspelbaarder is. Moet dus wel meevallen lijkt me. 

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2011, 23:15:07 »
Ik vind dat ik nog heel veel moeite moet doen om hem te blijven 'controleren'. Ben dat niet gewoon van mijn honden dat ze zoveel 'drift' vertonen.

Ik moet echt volledig meelopen en vanaf dat hij gedraaid is beginnen roepen als zot ( ben er nadien hees van  :roll: ) , als ik te snel of te traag begin te roepen (of omdraai) 'verlies' ik hem heel af en toe nog wel eens.  :oops:

Heb nog veel werk, maar blijkbaar hebben zij er wel een goed oog in. (zaterdag ging het op training anders ook wel prima, maar toch)

Hij is wel starthond, dus ik kan me mss wel een foutje permitteren?  :shifty:  :pray:
Nog een probleem: ik snap nog niet veel van wat doen en wat zeker niet doen. Maar dat is dus de schuld van baasje en niet van hond.  :mrgreen: Maar bij gehoorzaamheid kende ik het reglement wel van buiten en dat is toch wel net een verschil voor mijn gemoedstoestand.

Het gaat dan ook zo snel, ik heb echt het gevoel dat hij TE snel gaat. Ik heb mss 10 lessen gehad.  :denk:

Offline StevieDK

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2011, 10:15:43 »
Op tien lessen en al klaar voor de wedstrijd  :clap:
Ben benieuwd en zal er zeker naar komen kijken !
Veel geluk.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2011, 11:27:08 »
Kom jij in Putte naar de wedstrijd zondag? Dan kom ik je zoeken. Heb je je kelpie mee, dan vind ik je gemakkelijker.

Je hond wedstrijdklaar op 10 lessen? Dat geloof ik niet.

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2011, 11:43:00 »
Heel eventjes moet wel lukken.  :mrgreen:

En is het normaal om zoveel zenuwen te hebben voor je eerste wedstrijd? :doh:
Nuja, Bij Seppe heb ik dat ook gehad ooit voor gehoorzaamheid. En keer bezig, loopt het wel los. (of net niet  :mrgreen: )
Ja hoor  :mrgreen: Mijn vriend loopt met Gillian en tijdens hun eerste wedstrijd was hij zelf totaal niet zenuwachtig, ik daarentegen stond mijn nagels af te bijten langs de kant  :lol: Het was dan ook wel direct het Europees kampioenschap waar ze aan meededen dus ik begaf het bijna van de zenuwen. Maar de eerste keer op wedstrijd mag je niet te veel verwachten van je hond hoor. Gillian deed tijdens de trainingen alles perfect, ze was overal ook heel erg snel mee weg. Tijdens de eerste les sprong ze al over de hordes en op de box. Dus na een jaar trainen dachten wij dat ze het perfect ging doen maar het is toch een hele andere situatie, veel volk langs de kant, ze moesten toen onder een tent lopen, heel veel honden... En de eerste keer liep ze dus finaal verloren op de baan. Maar de tweede keer deed ze het gelukkig wel goed  :thumbs:
Oh ja, en het meten doen ze bij de bfb met een lat  :wink:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2011, 13:43:13 »
Kom jij in Putte naar de wedstrijd zondag? Dan kom ik je zoeken. Heb je je kelpie mee, dan vind ik je gemakkelijker.

Je hond wedstrijdklaar op 10 lessen? Dat geloof ik niet.

Het is in Beerzel te doen.  (dat bedoel je h)

Ik zal meedoen met de kelpie idd. (wel laagste team hoor)

En klaar? Neen dat geloof ik ook niet.  :doh:
Hij doet het heel goed op training, maar ander plein kan hem mss verwarren (zoals dorien zegt), want dat deed ik nog nooit. Ik hoop dat het gaat zoals op de training.  :pray:

Ben benieuwd en zal er zeker naar komen kijken !

Oh, stel jezelf wel voor h!

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2011, 14:07:54 »
Het is in Beerzel te doen.  (dat bedoel je h)

Ik zal meedoen met de kelpie idd. (wel laagste team hoor)

En klaar? Neen dat geloof ik ook niet.  :doh:
Hij doet het heel goed op training, maar ander plein kan hem mss verwarren (zoals dorien zegt), want dat deed ik nog nooit. Ik hoop dat het gaat zoals op de training.  :pray:

Oh, stel jezelf wel voor h!
Naar die wedstrijd komen wij ook. Mijn vriend loopt met Gillian en waarschijnlijk komt Juno ook wel even mee een kijkje nemen. Ik zal supporteren voor Nelson! (tenzij jullie tegen een van onze teams lopen natuurlijk  :hmpf:  :lol:)

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2011, 14:11:04 »
veel succes alvast. Het zal allemaal wel vlot verlopen

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2011, 14:17:35 »
Wedstrijdklaar op 10 lessen is wel enorm snel. Maar ik denk dat je ze bij de K-otics (daar train je dacht ik?) wel genoeg ervaring hebben op flyballgebied om dat in te schatten.

Probleem gaat vnl het gebrek aan routine zijn. Andere omgeving, ander plein, afleiding. Dan willen ze soms wel eens vergeten om deftig op de box te springen of om de bal mee te nemen.

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2011, 14:22:12 »
Is dat dan in Ter Dries?

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2011, 14:34:40 »
Is dat dan in Ter Dries?
Yep, daar is het.

@Tine: Het probleem is de nadere honden gaan storen.

Ik ga mijn debuut maken met met mijn hondje, dus hier ook stress.  :dance:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2011, 14:37:57 »
Ik denk niet dat Nelson zo gefixeerd is op andere honden. Of op de flyball mss wel?
Jullie hebben al getraind met twee banen tegelijk vermoed ik Liesbet?

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: april 13, 2011, 15:31:03 »
alsk niet weet wat doen en tis mooi weer, kom ik mss wel ns kijken  :lol:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: april 13, 2011, 15:58:36 »
Ik denk niet dat Nelson zo gefixeerd is op andere honden. Of op de flyball mss wel?
Jullie hebben al getraind met twee banen tegelijk vermoed ik Liesbet?
Ja, de training in wedstrijdklas is meestal met 3 banen tegelijk. Maar toch, nog niet op vreemd plein natuurlijk.

En ja, heb nog maar 3x getraind in die klas ook h.  :muur:

« Laatst bewerkt op: april 13, 2011, 16:03:43 door sepke »

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: april 13, 2011, 16:36:51 »
En kijkt hij naar de andere honden?

Sem heeft zijn eerste wedstrijd alleen op de rechtse baan gelopen. Hij draait naar rechts, en op de linkerbaan, ziet hij de andere dan duidelijk lopen. De eerste wedstrijd kon hij dat nog niet aan  :mrgreen:.

Als starthond heb je idd twee kansen (toch wat de "wissel" betreft). Toch vind ik starten niet zo leuk  :mrgreen:. Vooral goed onthouden op hoeveel meter je staat om te vertrekken, zodat je daarmee kan schuiven indien hij te vroeg of te laat was.
Als Nelson een fout maakt, kan het zijn dat je hem opnieuw moet opsturen na de 4de hond. Maar dat is ook afhankelijk van of het andere team ook een fout gemaakt heeft. Als zij zonder fouten binnen zijn, heeft het geen nut dat jij Nelson opnieuw opstuurt.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: april 13, 2011, 17:06:20 »
En kijkt hij naar de andere honden?

Sem heeft zijn eerste wedstrijd alleen op de rechtse baan gelopen. Hij draait naar rechts, en op de linkerbaan, ziet hij de andere dan duidelijk lopen. De eerste wedstrijd kon hij dat nog niet aan  :mrgreen:.

Als starthond heb je idd twee kansen (toch wat de "wissel" betreft). Toch vind ik starten niet zo leuk  :mrgreen:. Vooral goed onthouden op hoeveel meter je staat om te vertrekken, zodat je daarmee kan schuiven indien hij te vroeg of te laat was.
Als Nelson een fout maakt, kan het zijn dat je hem opnieuw moet opsturen na de 4de hond. Maar dat is ook afhankelijk van of het andere team ook een fout gemaakt heeft. Als zij zonder fouten binnen zijn, heeft het geen nut dat jij Nelson opnieuw opstuurt.
De eerste hond opsturen is ook niet zonder gevaar. Hij is het niet gewoon om achter een andere  hond te lopen, dus moet je wachten tot de 4e hond volledig voorbij is. De 4e hond is ook niet gewoon dat er nog een hond afkomt, dat maakt de kans op botsingen groter.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: april 13, 2011, 17:57:11 »
De eerste hond opsturen is ook niet zonder gevaar. Hij is het niet gewoon om achter een andere  hond te lopen, dus moet je wachten tot de 4e hond volledig voorbij is. De 4e hond is ook niet gewoon dat er nog een hond afkomt, dat maakt de kans op botsingen groter.

Ligt er een beetje aan. Bij ons kunnen de meeste honden op elke plaats in het team lopen. Meestal wordt daar toch wel op getraind.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal