collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Aftellen naar zondag  (gelezen 4294 keer)

Offline terrierlady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1227 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Off the wetlandclan
Aftellen naar zondag
« Gepost op: mei 13, 2011, 11:54:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dan gaat de competitie nederlandse bak weer van start.
Na een drama2010 van naast de baan terugkomen en uitval doordat ze drachtig is staan we er weer op en top fit en beheerst troyca de baan weer.
Het zou lekker fris worden, dus perfect voor de runs.
We hebben er zin inen over 2 maand gaat zirka haar debuut maken, zij gaat nu leren wisselen.
Nieuwegein hier komt een compleet nieuw team Oase rangers

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
Re: Aftellen naar zondag
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2011, 13:14:11 »
Spannend, veel succes!

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2011, 22:34:00 »
Kmag trots zijn op men zwarte, ze heeft geen enkele run naast de baan gedaan en heeft een kop aan kop sprint gedaan tegen een hond die schat ik 40cm is en zij 32cm en won met een fotofinish.
We zijn 4de geworden, maar konden hoger eindigen als ze die tervuur en duitser eens uit het team zouden flikkeren, zij kunnen geen rakelingse wissel doen omdat ze naar alles happen, scheelt toch 2 seconden.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2011, 22:38:03 »
Ik ga ook naar Nederland! Misschien komen we elkaar wel eens tegen...

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2011, 22:39:45 »
Doe jij dan ook nederlndse bak?

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2011, 22:41:50 »
Doe jij dan ook nederlndse bak?

Oei, zat effe fout... ik dacht de flyballwedstrijd in Nederland. Ben hier vanalles door elkaar aan 't lezen. Even te snel geweest  :oops:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2011, 13:15:38 »
 :dance: We blijven in stijgende lijn gaan, zirka heeft vandaag leren wisselen en na haar eerste onwennige set van 3 runs ging ze daarna als een speer.
26/6 maakt zij haar debuut, enkel effe iemand vinden die men honden wisselt. De runs volgen elkaar soms vaak meteen op.
En een nieuwe beginnende hond staat al klaar, knick gaat nu ook de knepen van het vak leren.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2011, 13:50:13 »
Ik ben zo fier op mijn 2 meiden, dat ze zon plezier in de sport hebben.
Maar voor mij is de fun eraf.
Blijkbaar zijn we in de vorige wedstrijd in een snellere divisie gemoeten door een foutje, ik heb een hele dag de seconden niet bijgehouden, maar het is zo dat je in divisie 3 moet vanaf 26 seconden en onze tijden in de voormiddag waren allemaal rond de 28 seconden. Dus we werden ingedeeld in een divisie voor honden die onder de 26 liepen dacht ik.
De wedstrijd van zondag stond ik te juichen dat door een te vroege wissel van het andere team we een run gewonnen hadden. Volgens de scheids was er niks gebeurd en heeft het andere team gewonnen.
De 2de run wonnen en de 3de run mocht ik naar de stoel en werd een jr ingezet die even breed als lang is en geen vaart maakt. Totaal kansloos dus, ik wil nou niet beweren dat we met troyca wel zouden gewonnen hebben, maar dit gaf echt een beeld dat de coatch zeker wou verliezen en er de brui aangaf voor die dag.
Kheb niks laten merken maar diep in mezelf zwaar teleurgesteld.
En dan nog weet ik dat we best een snel team kunnen zijn, maar 3 herders in het team moeten voorzichtig gelost worden als de andere al voorbij is, want ze vliegen elkaar aan, een jr in slechte conditie, een bc die als de sprongen hoog staan er niet over kan en ze omver loopt en troyca die is weer wat onvoorspelbaar met naast de baan terug te komen.
Maar ik ga echt voor de sport en de kick.
Dus internationale bak kriebeld erg bij me en denk erover terug naar de flying dutch te gaan.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2011, 14:12:00 »
zolang je er plezier aan beleeft is het toch goed? :thumbs:
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2011, 14:15:19 door TASHAtje »

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2011, 14:18:42 »
En dat heb ik nu niet

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2011, 18:34:17 »
Ik ben zo fier op mijn 2 meiden, dat ze zon plezier in de sport hebben.
Maar voor mij is de fun eraf.
Blijkbaar zijn we in de vorige wedstrijd in een snellere divisie gemoeten door een foutje, ik heb een hele dag de seconden niet bijgehouden, maar het is zo dat je in divisie 3 moet vanaf 26 seconden en onze tijden in de voormiddag waren allemaal rond de 28 seconden. Dus we werden ingedeeld in een divisie voor honden die onder de 26 liepen dacht ik.
De wedstrijd van zondag stond ik te juichen dat door een te vroege wissel van het andere team we een run gewonnen hadden. Volgens de scheids was er niks gebeurd en heeft het andere team gewonnen.
De 2de run wonnen en de 3de run mocht ik naar de stoel en werd een jr ingezet die even breed als lang is en geen vaart maakt. Totaal kansloos dus, ik wil nou niet beweren dat we met troyca wel zouden gewonnen hebben, maar dit gaf echt een beeld dat de coatch zeker wou verliezen en er de brui aangaf voor die dag.
Kheb niks laten merken maar diep in mezelf zwaar teleurgesteld.
En dan nog weet ik dat we best een snel team kunnen zijn, maar 3 herders in het team moeten voorzichtig gelost worden als de andere al voorbij is, want ze vliegen elkaar aan, een jr in slechte conditie, een bc die als de sprongen hoog staan er niet over kan en ze omver loopt en troyca die is weer wat onvoorspelbaar met naast de baan terug te komen.
Maar ik ga echt voor de sport en de kick.
Dus internationale bak kriebeld erg bij me en denk erover terug naar de flying dutch te gaan.
:thumbs:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2011, 22:21:17 »
Na een veel te kort nachtje, met zirka richting hilversum voor de wedstrijd.
Het nieuwe team onthulde zijn tshirts en zirka maakte vandaag haar debuut in een gloednieuw team, The Horses (ik weet niet wie die naam ooit verzonnen had :roll:)

In de voormiddag werd me gevraagd om zirka wat in te tomen en te sparen voor de namiddag, was makkelijker gezegd dan gedaan.
Zirka had wat last van de opwinding en ging na elke run zowat zo snel mogelijk het veld af om te schijten.
De warmte nam ook toe en je zag veel teams verzwakken.
Dus zirka zoveel mogelijk koelen.

In de namiddag verloren we de run, maar nog niks verloren.
De volgende was tegen de andere ploeg van de club en dat was blijkbaar een goeie reden om meer toeschouwers te lokken.
Het andere team begon met een valse start en daarna wij een keer  :eh:
Uiteindelijk vertrokken en bob de jr met zen 9jarige leeftijd had het gehad en de tegenstand bouwde een fikse voorsprong op. De tegenstand van zirka was al aan de bak aan het keren toen ik haar loste en tot grote verbazing steekt zirka hem nog enkele cm voor de finisch voorbij. :shock:
Daarna liepen we hen met gemak uit en hadden we de derde plek.

Dus we konden voor de finale gaan en we wonnen  krap de run tegen het overgebleven team. Echter hadden die nog maar 1 keer een run verloren en zouden we nog een keer moeten lopen.
Dus volgde eerst een andere divisie en daar ging iemand tegen de vlakte die knock out ging en waarschijnlijk een heup gebroken had. Dus de ambu werd gebeld en uiteindelijk liep alles uit. Er is beslist geen finale meer te lopen door de warmte en het welzijn van de honden.
Der is geloot en we zijn dus 2de geworden.

Ben zo fier op men zirka die in de namiddag maar 1 keer aan de kant heeft gezeten en voor de rest alle runs zonder problemen liep.
Ze is nu echter op en in de loop van de dag is er toch een liter volle melk ingegaan en dan nog een hoop water.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juni 27, 2011, 09:52:27 »
Mooi gedaan van jullie.  :thumbs:

En die drinkt nogal zeg!  :shock: Wel goed natuurlijk.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #13 Gepost op: juni 27, 2011, 10:34:08 »
Allemaal dankzij musher, smorgens een halve liter en tss elke run door een paar slokken.
Ze heeft zich wel een paar keer leeg gezeken.
Maar zij en een andere jr die ik tssdoor ook melk gaf hebben het wel heel de dag getrokken.
Het is soms wel triestig om te zien hoe mensen slecht voor de conditie van hun dier zorgen.
3 honden van de 6 trokken de namiddag nimeer en moesten geregeld reserve staan, oke het was warm, maar zorg dan beter voor je hond.
Na de run meteen koelen met water en drinken geven en de bench in de schaduw in en niet een 5 tal minuten staan beppen in de volle zon.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juni 27, 2011, 13:11:03 »
Allemaal dankzij musher, smorgens een halve liter en tss elke run door een paar slokken.
Ze heeft zich wel een paar keer leeg gezeken.
Maar zij en een andere jr die ik tssdoor ook melk gaf hebben het wel heel de dag getrokken.
Het is soms wel triestig om te zien hoe mensen slecht voor de conditie van hun dier zorgen.
3 honden van de 6 trokken de namiddag nimeer en moesten geregeld reserve staan, oke het was warm, maar zorg dan beter voor je hond.
Na de run meteen koelen met water en drinken geven en de bench in de schaduw in en niet een 5 tal minuten staan beppen in de volle zon.
Mijn hond drinkt niet, desnoods van de ganse dag niet. Ik moet het haar met de spuit inspuiten.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #15 Gepost op: juni 27, 2011, 18:19:59 »
Puur water geven helpt ook niet bij zirka, madam moet een smaakje hebben.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2011, 01:04:48 »
Ondertussen staan er een paar filmpjes op men facebook, zirka is telkens de  laatste hond.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: juni 29, 2011, 15:09:53 »
Fijn dat Zirka het zo leuk vindt!!
De filmpjes op FB zie ik wel niet?

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2011, 15:46:09 »
Ow das raar, anderen zien het wel.
Ondertss is de eerste training goed verlopen, enkel moet zirka leren afremmen, ze gaat in te hoge snelheid op de bak af en de kans op blessures is te groot.
Ook het opvangen met een flosh snapt ze nog niet helemaal, op de nl bak gebruikt iedereen een bal.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juli 01, 2011, 16:32:37 »
Ow das raar, anderen zien het wel.
Ondertss is de eerste training goed verlopen, enkel moet zirka leren afremmen, ze gaat in te hoge snelheid op de bak af en de kans op blessures is te groot.
Ook het opvangen met een flosh snapt ze nog niet helemaal, op de nl bak gebruikt iedereen een bal.
Hoe draait ze dan? Je leert ze niet met 4 poten draaien dan? Dan kunnen ze heel snel aankomen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal