collapse

Auteur Topic: Binnen en Buiten  (gelezen 323 keer)

Offline Snow de labrador

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
Binnen en Buiten
« Gepost op: januari 25, 2020, 21:36:04 »
Hallo,

Ik zorg voor de labrador van een kennis waar ik het huis met deel.
De hond heeft een grote ruimte binnen van 6 bij 2 meter waar ze kan slapen en verblijven wanneer ik niet thuis ben.
Om 6.45 gaat ze buiten tot rond 8.00 en wandeling alsook eten, dan ben ik mijn eerste job gaan doen en ben rond 13.30 terug, uitlaten in de tuin tot rond 15.30 en dan terug binnen tot 17.00 uur, dan terug los in de tuin tot 19.00 uur.
Nadien nog een uurtje buiten spelen en gaat ze binnen slapen. de ruimte is een verwarmde en goed ingerichte garage waar ze droog zit.
Wanneer iemand uit de omgeving gaat wandelen en op de oprit komt en de hond roept zit ze soms binnen, hij is komen klagen dat de hond dan juist binnen zit. Dierenarts gaf mij een compliment over hoe gezond de hond is en de mooie ruimte die ze heeft.

Wat is jullie mening hierover?

Groeten,
Tom

Offline Linda G.

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Binnen en Buiten
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2020, 22:33:03 »
Ik snap het niet goed.
Bedoel je dat een van je buren gewoon op je oprit komt en naar de hond roept ? En die heeft er een probleem mee dat de hond binnen zit ?

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2020, 08:28:40 »
Ik begrijp het ook niet goed. Waarom komt die persoon op de hond roepen en waarom vind die het erg dat de hond binnen zit? Gaat die persoon ook soms met de hond wandelen?

Offline Snow de labrador

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2020, 09:42:40 »
Hallo,
Die persoon heeft zelf 2 honden die de hele dag buiten zitten en wanneer hij langskomt en de auto er niet staat wandelt hij gewoon op zonder iets te vragen of zeggen. Vandaag camera geplaatst buiten en komt hij af dan staat het erop.
Inderdaad het blaffen en niet kunnen vinden dat de hond binnen zit voor enkele uren, daarvoor wilt hij ons straffen, als dat al niet mag zeg. Als het vriest en regent zitten zijn honden ook de hele dag buiten, is dat dan wel goed?
De hond is super gezond.
Hij zou deze ochtend terugkomen met de inspectie van dierenwelzijn zegt hij, mij niet gelaten ze mogen komen kijken.
Hij mag niet op onze oprit komen, zijn honden halen uit naar mensen en probeerde zelfs onze labrador aan te vallen op straat...
Ik heb al lang dieren en dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.

Offline Linda G.

• *
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2020, 10:46:30 »
Volgens mij doe jij niks verkeerd met je hond.
Sommige honden leven binnen, anderen buiten. Ieder zijn eigen keuze.
Leeft een hond binnen, dan moet hij toch voldoende beweging krijgen, en dat krijgt die van jou zo te lezen.
Zitten de honden buiten dan moeten ze een deftig schuilhok hebben tegen de kou en regen. En schaduw tegen de zon.
Ik denk niet dat iemand van dierenwelzijn zijn tijd gaat steken in een inspectie enkel omdat een hond in huis wordt gehouden. Ze zouden hun werk nogal hebben,

Offline Linda G.

• *
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2020, 10:48:45 »
Wat bedoel je met het blaffen ?
Blaft jullie hond als ze binnen alleen zit ? Of net als ze in de tuin loopt ?

Online Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2020, 10:54:44 »
Ik vind dat die hond helemaal niets tekort komt, regelmatig buiten, een wandeling, een mooie binnenruimte, zijn dag is onderbroken door jouw thuiskomst op de middag, ik vind daar helemaal niets verkeerds aan, laat die mens maar komen met dierenwelzijn, hij zal zelf wel een mal figuur slaan.  (trouwens zeer twijfelachtig of dierenwelzijn wel zal willen komen op zo'n "klachten" )

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2020, 11:27:50 »
Niks mis met wat je doet .

Ik zou die mens aanspreken en zeggen dat je niet meer wilt dat hij je eigendom betreedt.

Niks zeggen van de camera .

Staat hij daarna nog op beeld , je wijkagent aanspreken of klacht indienen met je beelden als bewijs .

Hij is niks verloren op je oprit en hoeft voor niks jou hond te controleren .

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2020, 11:58:05 »
Dus hij klaagt omdat jouw hond binnen zit?  :zot: denk dat de dierenbescherming daar ook eens goed mee gaat lachen.
Als de hond echt overmatig blaft dan kan dat wel problemen opleveren in de zin van geluidsoverlast.

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal