collapse

Auteur Topic: Baasje zoekt hond  (gelezen 1096 keer)

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Baasje zoekt hond
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2019, 11:51:33 »
Een hond uit het buitenland vind ik ook zo moeilijk. Je weet eigenlijk niet wat je in huis haalt. Ik vind dat je daar wel flexibel voor moet kunnen zijn en ik denk dat dat voor jullie niet de beste keuze is.

Voor een pup bij een goeie fokker moet je inderdaad goed op tijd zijn. Dat doe je als je vb pas binnen een jaar een pup wil of het niet erg vind om zo lang te wachten. Wat wel soms gebeurt is dat mensen hun hond terug brengen naar de fokker (kan om uiteenlopende redenen) en dan zoekt de fokker naar een nieuwe thuis. In dat geval heb je wel meer info dan bij een hond uit het asiel.

Offline poeseline

• *
« Reactie #21 Gepost op: september 18, 2019, 12:16:05 »
Ik denk dat je gewoon alle asielen goed in de gaten moet houden en een beetje geluk hebben. Wij hebben Roran op 12 weken geadopteerd, was een nestje van 10 pups. Het is een kruising maar voor de gezondheid moet je dat niet doen hoor, heel die nest zit vol gezondheidsprobleme n.

Hij zou je trouwens ook afschieten mocht je voorstellen om 3u per dag te gaan wandelen elke dag. Nochtans is het op zich wel een actieve hond maar elke dag 3u ronddrentelen daar ziet hij het nut niet van in denk ik. Vroeger ging ik daar 's ochtends mee wandelen maar hij bliksemde mij iedere keer dood als hij uit zijn mand moest dus daar zijn we maar mee gestopt  :vuistje: Ligt een beetje in de aard van de rassen die er in zitten denk ik.

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #22 Gepost op: september 18, 2019, 12:32:25 »
Wij wandelen met mijn 'actieve' hond 2-3 u per dag, hij heeft er ook niet altijd evenveel zin in. Afhangend van wat we de voorgaande dagen hebben gedaan moet ik hem soms vier keer roepen voor hij eindelijk opstaat en naar de deur slentert. Liefst al geeuwend en met een pauze aan de drinkbak. Soms negeert hij mij en de open deur en gaat in de slaapkamer op bed gaan liggen.

Afhangend van het ras moet je inderdaad wel wat geduld hebben. Wij hebben 6-8 maand gewacht, dacht ik, en zijn pup in Frankrijk gaan halen. Voor de volgende wil ik liever iets dichterbij :P Naar wat ik begrijp kan je bv wel elke week 10 border collie pups vinden, met geteste ouders.  :weetniet:

Offline poeseline

• *
« Reactie #23 Gepost op: september 18, 2019, 17:48:54 »
Ik zou hem wel gerust 3u sporen kunnen laten lopen, doet hij doodgraag. Maar dat is niet verantwoord  :vuistje:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #24 Gepost op: september 18, 2019, 19:39:15 »
Ik zit veel op FB en zie veel honden ter adoptie passeren, ik zal het melden als er iets bij is die in je "profiel" past. Bij deze staat wel 'groot' bij, maar valt te zien hoe groot "groot" is hé https://vitus-adoptie.be/dieren/momy/5d7e608c21f24d1755d5cf48

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #25 Gepost op: september 18, 2019, 19:56:26 »

Offline FloretteV

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #26 Gepost op: september 19, 2019, 10:03:32 »
Bedankt voor al jullie reacties!
Zoals ik al zei kunnen we pas in 2020 echt terug wat verlof krijgen.

Dus we hebben besloten pas naar herplaatsers te beginnen kijken vanaf nieuwjaar.

Wat we wel verder gaan doen is nestjes bekijken en de mogelijkheden van een puppy.
Moesten we het perfecte nestje vinden gaan we al een pupje reserveren voor een geboorte die rond januari valt.
Op dit moment is voor een pup een english springer spaniel of cocker spaniel ook wel een optie!

Als we toch niet echt een goede nest pups vinden of geen toekomstig nestje, spreek ik jullie wel terug aan om mij te helpen in de zoektocht naar top herplaatsers vanaf januari!
Herplaatsers voor ons mogen dan honden uit het buitenland zijn maar wel die in een gastgezin ergens in de buurt zitten (nederland, belgie) zodat we de hond kunnen ontmoeten en weten hoe die zich aanpast aan het leven in huis.

Maar jullie hebben echt geweldig geholpen om alles in perspectief te zetten. Bedankt!  :loved:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #27 Gepost op: september 19, 2019, 11:31:05 »
CU later alligator  :thumbsup:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #28 Gepost op: september 19, 2019, 13:59:14 »
Bedankt voor al jullie reacties!
Zoals ik al zei kunnen we pas in 2020 echt terug wat verlof krijgen.

Dus we hebben besloten pas naar herplaatsers te beginnen kijken vanaf nieuwjaar.

Wat we wel verder gaan doen is nestjes bekijken en de mogelijkheden van een puppy.
Moesten we het perfecte nestje vinden gaan we al een pupje reserveren voor een geboorte die rond januari valt.
Op dit moment is voor een pup een english springer spaniel of cocker spaniel ook wel een optie!

Als we toch niet echt een goede nest pups vinden of geen toekomstig nestje, spreek ik jullie wel terug aan om mij te helpen in de zoektocht naar top herplaatsers vanaf januari!
Herplaatsers voor ons mogen dan honden uit het buitenland zijn maar wel die in een gastgezin ergens in de buurt zitten (nederland, belgie) zodat we de hond kunnen ontmoeten en weten hoe die zich aanpast aan het leven in huis.

Maar jullie hebben echt geweldig geholpen om alles in perspectief te zetten. Bedankt!  :loved:
Geboorte zal okt-nov moeten zijn als jullie in januari verlof hebben  :denk:

Offline FloretteV

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #29 Gepost op: september 19, 2019, 14:26:48 »
Geboorte zal okt-nov moeten zijn als jullie in januari verlof hebben  :denk:

Vanaf januari hebben we terug verlof, een nieuw jaar.  :wink:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #30 Gepost op: september 19, 2019, 14:34:56 »
Vanaf januari hebben we terug verlof, een nieuw jaar.  :wink:

Ze bedoeld als je in Januari een puppy wilt word die okt/ nov  geboren 

Pups geboren in  januari kunnen het nest verlaten vanaf maart  :wink:

Offline Timo jr

• *
    • In 't Honderd
« Reactie #31 Gepost op: september 19, 2019, 14:48:52 »
Bij fokkers ga je 'net zoals je hier doet', gewoon moeten aan geven 'wat je zoekt' en kom je op een wachtlijst... Eens de pups geboren, zijn ze gereserveerd, want veel fokkers willen liefst pas een nest doen als ze ervan verzekerd zijn dat alle pups een baasje zullen hebben. Je gaat dan toch wat moeten kijken naar 'wat voor ras' je precies wil natuurlijk... Je krijgt dan de pup die hebt best aan sluit bij wat jullie zoeken (en mag dus vaak niet 'eentje uit kiezen').
Een 'nu al geplande' kruising is geen accidentje natuurlijk  :lol:
Bij herplaatsers lijkt het me belangrijk dat ze 'uit een vergelijkbare woonomgeving komen'. Vaak zie ik 'plattelandshonden' geadopteerd worden door stadsmensen, wat giga veel stress oplevert voor die honden...

Wij hebben eind vorig jaar een draadhaar vizsla teefje van 3 jaar geadopteerd vanuit Hongarije (herplaatsingsgroep voor vizsla's op fb), wensenlijst door gegeven (hier was dat 'moet met andere honden overeen komen, moet een teef zijn (want mijn senior reutje duldt geen andere venten in zijn kot...) en verder weinig eisen gesteld en hoppa! ons cadeautje zo gevonden...

Offline FloretteV

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2019, 16:12:14 »
Ze bedoeld als je in Januari een puppy wilt word die okt/ nov  geboren 

Pups geboren in  januari kunnen het nest verlaten vanaf maart  :wink:

Inderdaad ik weet het. En ik bedoel dat het niet uitmaakt omdat we vanaf januari eender wanneer verlof kunnen nemen! Moet dus niet precies in januari zijn :)
Maar een hond vinden die zwanger is in oktober zou perfect zijn als ik juist tel zijn er dan eind januari begin februari pupjes.

Offline FloretteV

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2019, 16:16:37 »
Bij fokkers ga je 'net zoals je hier doet', gewoon moeten aan geven 'wat je zoekt' en kom je op een wachtlijst... Eens de pups geboren, zijn ze gereserveerd, want veel fokkers willen liefst pas een nest doen als ze ervan verzekerd zijn dat alle pups een baasje zullen hebben. Je gaat dan toch wat moeten kijken naar 'wat voor ras' je precies wil natuurlijk... Je krijgt dan de pup die hebt best aan sluit bij wat jullie zoeken (en mag dus vaak niet 'eentje uit kiezen').
Een 'nu al geplande' kruising is geen accidentje natuurlijk  :lol:
Bij herplaatsers lijkt het me belangrijk dat ze 'uit een vergelijkbare woonomgeving komen'. Vaak zie ik 'plattelandshonden' geadopteerd worden door stadsmensen, wat giga veel stress oplevert voor die honden...

Wij hebben eind vorig jaar een draadhaar vizsla teefje van 3 jaar geadopteerd vanuit Hongarije (herplaatsingsgroep voor vizsla's op fb), wensenlijst door gegeven (hier was dat 'moet met andere honden overeen komen, moet een teef zijn (want mijn senior reutje duldt geen andere venten in zijn kot...) en verder weinig eisen gesteld en hoppa! ons cadeautje zo gevonden...

Fokkers hebben toch vaak maar 1 ras, of twee? Maar dus je zegt dat je je al inschrijft op een pup nog voor dat er een plan is om een nestje te doen? Dat is totaal anders dan wat ik tot nu al van antwoorden heb gekregen van fokkers ;) Maar misschien zijn er verschillende soorten.

Inderdaad een kruising zal gewoon zijn als we nu toch geen fokker nestje naar ons goesting vinden en dan na januari op iets "stoten" toevallig, idem met herplaatsers.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #34 Gepost op: september 19, 2019, 17:01:17 »
Ik had soms inderdaad al mensen op de lijst voor de dekking, sommige van wanneer de dracht vastgesteld was en andere van als de pups geboren waren .
En soms mochten de pups al vertrekken en was er nog geen baasje , dat was hier ook geen probleem , dan nog gingen ze niet weg aan de eerste die aan de deur stond .
De klik moet er zijn , ook tussen de fokker en het nieuwe baasje .
Ik volgde mijn pups graag op , met mensen waar het niet met klikte of waar ik niet het gevoel had dat het ras of de pup bij hun paste is die kans op een goed contact achteraf te klein .

Offline Timo jr

• *
    • In 't Honderd
« Reactie #35 Gepost op: september 20, 2019, 01:46:54 »
Fokkers hebben toch vaak maar 1 ras, of twee? Maar dus je zegt dat je je al inschrijft op een pup nog voor dat er een plan is om een nestje te doen? Dat is totaal anders dan wat ik tot nu al van antwoorden heb gekregen van fokkers ;) Maar misschien zijn er verschillende soorten.

Inderdaad een kruising zal gewoon zijn als we nu toch geen fokker nestje naar ons goesting vinden en dan na januari op iets "stoten" toevallig, idem met herplaatsers.

Ik heb geen bijzonder populair ras, maar wel eentje wat doorgaans grote nesten krijgt. Ik begin dus niet aan een nest als niet minstens de helft (en liefst meer) gereserveerd is... (maar ik heb dan ook geweldig veel noten op mijne zang...  :fuu:  :lol: )
De fokkers binnen mijn ras waarmee ik een goed contact heb, die hebben doorgaans ook gewoon volle wachtlijsten... Is raar of zelden dat er nog pups beschikbaar zijn, eens ze geboren worden. Denk dat de fokkers van populaire rassen pas 'laat' aan lijsten beginnen, aangezien de meeste mensen 'niet wachten' en er in populaire rassen ook vlotjes pups te vinden zijn, waardoor mensen het ook niet  nodig vinden om zich op een lijst te zetten...

Offline Jolien.

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #36 Gepost op: september 20, 2019, 07:15:01 »
Het hangt er inderdaad beetje vanaf welk ras je wilt/welke eisen je hebt voor de fokker denk ik.

Toen ik op zoek was naar een Duitse herder, had ik gemakkelijk direct een pup kunnen kopen met stamboom, aangezien er enorm veel fokkers zijn met pups over. Maar ik wou specifiek van 1 fokker een reu (omdat ik daar een heel goed gevoel bij had en haar honden prachtig vond), waar ik nu dus waarschijnlijk nog minimaal 2 jaar op ga moeten wachten.

Bij shelties heb ik 1 keer heel veel geluk gehad, toen wou ik 'gewoon' een sable met stamboom en heb ik maar 2 maanden moeten zoeken. Viavia iemand gevonden die een eenmalig nest deed met hulp van haar fokker, en dat ook niet op fb ofzo zette, waardoor ze nog 1 pupje over had. 2de keer wou ik een blue merle, dusja... Ik heb op de wachtlijst gestaan van 8 fokkers (België, Nederland, en Duitsland) en het heeft 8 maanden geduurd eer ik eindelijk bij 1 van die fokkers mijn pup mag gaan ophalen.

Dus, afhankelijk van het ras en of je een bepaalde fokker/kleur/geslacht/... wilt, ga je inderdaad op een wachtlijst moeten staan nog voor er pups geboren zijn.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #37 Gepost op: september 20, 2019, 08:58:31 »
Ik heb ook 9 maanden gewacht op Igor, en die zijn omgevlogen! Ik heb die tijd gebruikt om cursus hondenopvoeding te volgen, boeken te lezen over de noden van de hond, alles uit te pluizen over voeding etc.......  En eerlijk gezegd, ik heb genoten van die maanden! Ondertussen werd ik door de fokker op de hoogte gehouden over dekking en dracht, en vanaf de pups 4 weken waren, konden we op bezoek komen  :dance:   Ik vergelijk het altijd met een zwangerschap, dan bereid je stilaan ook alles voor voor je baby......

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #38 Gepost op: september 20, 2019, 10:21:28 »
Vond dat ook raar, TS, dat je zei dat de lijsten pas werden opgesteld als de puppies geboren zijn. Welke rassen heb je bekeken?
Toen ik op zoek was naar een samojeed stonden wij op wachtlijsten ookal waren er nog geen pups, of was er nog geen dekking. Misschien is dat idd anders bij de populaire rassen.

Wij hebben na 6 maanden geluk gehad. Zijn wel naar Frankrijk moeten rijden :P

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #39 Gepost op: september 20, 2019, 10:50:46 »
Ik heb ook 9 maanden gewacht op Igor, en die zijn omgevlogen! Ik heb die tijd gebruikt om cursus hondenopvoeding te volgen, boeken te lezen over de noden van de hond, alles uit te pluizen over voeding etc.......  En eerlijk gezegd, ik heb genoten van die maanden! Ondertussen werd ik door de fokker op de hoogte gehouden over dekking en dracht, en vanaf de pups 4 weken waren, konden we op bezoek komen  :dance:   Ik vergelijk het altijd met een zwangerschap, dan bereid je stilaan ook alles voor voor je baby......

Mijn 1ste Maine Coon was een héél  lange zwgerschap  :vuistje:
10 jaar van dromen en wachten op de juiste moment,
Dan de dracht en de spanning of er voor ons 1tje tussen zat , de opluchting na de geboorte van YES er zit er 1tje bij  :cheer:
Daarna  de wekelijkse updates  , afstellen naar eerste bezoekje op 6 weken , 2 de op 11 weken en dan op 14 weken gaan halen  :bow:

Maar zoals Schnauzefan zegt dat vliegt om  :yes:

De 2de was een "verassingske"   :mrgreen: gevonden toen ik niet aan het zoeken was  :fuu:

Maar ook dat was  6 weken wachten

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal