collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wolfsblut  (gelezen 22058 keer)

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: wolfsblut
« Reactie #80 Gepost op: maart 16, 2013, 13:20:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb de wide plain besteld,ben benieuwd hoe hij het erop zal doen!!!!!

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: maart 19, 2013, 23:30:09 »
Zal toch carni love worden hier die natrium seleniet in wolfsblut is er me net iets te veel aan.

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #82 Gepost op: maart 20, 2013, 13:43:35 »
Hey Ben,

Bij  wolfsblut word zeezout gebruikt,je moet maar eens kijken op wolfsblut.com en op de vertaaltoets drukken want het is de
duitse site.En dan kijk je maar eens bij infoworld op de bovenste balk,en dan linkse balk,daar vind je meer informatie over
de kruiden,vitamines,zout,groenten en fruit,...
Ik heb dit ook eerst allemaal gelezen,er zit geen vitamine k,bht,bha en andere rotzooi in,want dat zijn allemaal kankerverwekkende
stoffen!!!
Ik heb mijn dutsken deze morgen voor de eerste keer de wide plain van wolfsblut gegeven,en zijn bak was direct leeg,en hij heeft
nog niet veel moeten drinken,dus,dat zout zal dus wel ok zijn !!!
Ik geef hem dit wel enkel s'morgens want s'avonds krijgt hij vers.
Ik ben wel benieuwd hoe het nu zal evolueren met zijn jeuk.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie!!!

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: maart 28, 2013, 12:31:03 »
Bwa nog steeds geen keuze gemaakt 3 uitplaatsers waar ik tegen volgende maand een brok moet voor hebben
had in gedachten applaws 75% vlees Carni love 70% vlees of wolfsblut range lam

applaws-€ 50/12.5kg
Carni love € 64/12 kg
wolfsblut  € 59/15 kg

Applaws is goedkoop aan € 50 maar geen idee hoelang die prijs zo blijft,Carni love heeft als voordeel dat het merendeel van de 70 % vlees vlees  is en niet oa ook eieren enzo die vele merken ook mee tellen als vlees,wolfblut valt me op dat je van de range lam een stuk minder moet geven dan de andere varianten voor 25 kg een 240 gram de andere varienaten zitten rond de 330 gram,scheelt al rap 8 kg/€ 32 per maand met 3 honden.

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #84 Gepost op: maart 28, 2013, 13:46:56 »
Bwa nog steeds geen keuze gemaakt 3 uitplaatsers waar ik tegen volgende maand een brok moet voor hebben
had in gedachten applaws 75% vlees Carni love 70% vlees of wolfsblut range lam

applaws-€ 50/12.5kg
Carni love € 64/12 kg
wolfsblut  € 59/15 kg

Applaws is goedkoop aan € 50 maar geen idee hoelang die prijs zo blijft,Carni love heeft als voordeel dat het merendeel van de 70 % vlees vlees  is en niet oa ook eieren enzo die vele merken ook mee tellen als vlees,wolfblut valt me op dat je van de range lam een stuk minder moet geven dan de andere varianten voor 25 kg een 240 gram de andere varienaten zitten rond de 330 gram,scheelt al rap 8 kg/€ 32 per maand met 3 honden.

Ik zou dus niet teveel verder gaan op die aanbevelingen op de WB zak... Ik zit hier VER boven de aanbevolen hoeveelheid...

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: maart 28, 2013, 13:57:21 »
Ik zou dus niet teveel verder gaan op die aanbevelingen op de WB zak... Ik zit hier VER boven de aanbevolen hoeveelheid...
Al vaker gehoord denk dat wb dan toch afvalt voor me.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: maart 28, 2013, 16:24:19 »

Hier zitten ze eronder  :lol: en al een tijdje terug goed aant lopen (fietsen) met Sky, nu wss niet met jou trainingen te vergelijken...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: maart 28, 2013, 18:51:52 »
Hier zitten ze eronder  :lol: en al een tijdje terug goed aant lopen (fietsen) met Sky, nu wss niet met jou trainingen te vergelijken...

Das hier ook maar 'bij momenten' dat ze iets extra nodig hebben EN bij de Doglovers gold bv, kregen ze dezelfde hoeveelheid dan bij de TOTW en werden ze moddervet (maar ok, in Doglovers Gold zitten pakken rijst)... Dan dus naar de Wolfsblut, en langzaam aan allemaal te mager... Ze krijgen hier dus nu een 40 à 60 gram per dag meer (op 200gram is dat toch al wat vind ik?) om op gewicht te staan...
Concreet;
Voedingstabel;
hond tussen 5 en 15kg --> 80 tot 160gram
Hond tussen 15 en 25kg --> 160 tot 240gram

Timo, een 8 kilo en mega neiging om te dik te worden sinds castratie, staat goed met 100gr per dag
Otto, een kleine 10 kilo, eet 240gram per dag
Gonzo idem
Jip, een dikke 8 kilo, eet 180 gram per dag
Cessa een kleine 9 kilo, eet 160 gram per dag
Benz, de labrador, eet 300gram per dag

Wil dus zeggen dat 2 van de teckels hier al aan de aanbevolen hoeveelheid van een hond van 25 kilo zitten...
Bij de volgende bestelling (want vind de kwaliteit wel nog steeds goed, ze moeten er gewoon veel van hebben...) ga ik gewoon al eens kijken voor de versie met de meeste calorieën en die eens proberen...

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: maart 28, 2013, 19:00:29 »

Bij de volgende bestelling (want vind de kwaliteit wel nog steeds goed, ze moeten er gewoon veel van hebben...) ga ik gewoon al eens kijken voor de versie met de meeste calorieën en die eens proberen...
Zou de range lam zijn als ik me niet vergis,van de andere varianten moeten ze nog meer hebben.
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2013, 19:04:02 door ben »

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: maart 28, 2013, 19:09:03 »
Carni love 70% vlees
Deze brok vond ik echt niet de moeite.
Ik geef mijn twee werkhonden brokken bij, steeds TOTW gegeven. Ik kreeg van een leverancier een zak carnilove om te proberen, ik moest ineens veel meer str*nt ruimen en de twee honden waren er niet zo gek op. Terwijl het beide vuilbakken zijn.

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: maart 28, 2013, 19:15:52 »
Deze brok vond ik echt niet de moeite.
Ik geef mijn twee werkhonden brokken bij, steeds TOTW gegeven. Ik kreeg van een leverancier een zak carnilove om te proberen, ik moest ineens veel meer str*nt ruimen en de twee honden waren er niet zo gek op. Terwijl het beide vuilbakken zijn.
Vreesde ik al voor is van Brit en heb daar ook een enorme stront hoop ervaring mee,ga de wolfsblut range lam eens kopen en zal wel zien hoe ze het erop doen bevalt het niet wordt het terug acana of evt applaws,totw heb ik overwogen maar een maat van me zijne verkochte hond is daar enorm van gegroeid op 10 maand tijd verschil was enorm tov zijn opgegroeide pup die hij zelf heeft gehouden.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: maart 28, 2013, 19:26:17 »
 :shock: Amaai Timo, hier eten ze beide zo'n +/-100g soms 150g en tegenwoordig nog amper tussendoortjes (ja wortelen mr geen calorierijke dingen meer) en Sky zit terug op +/-10km per dag beweging  en zo'n 4h per dag buiten continue lopen want die zit niet stil en zij weegt er 18.6kg. Dayos weegt 13kg en eet hetzelfde!

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: maart 28, 2013, 19:27:59 »
Vreesde ik al voor is van Brit en heb daar ook een enorme stront hoop ervaring mee,ga de wolfsblut range lam eens kopen en zal wel zien hoe ze het erop doen bevalt het niet wordt het terug acana of evt applaws,totw heb ik overwogen maar een maat van me zijne verkochte hond is daar enorm van gegroeid op 10 maand tijd verschil was enorm tov zijn opgegroeide pup die hij zelf heeft gehouden.
Ik geef enkel brok aan volwassen honden (en dan enkel nog mijn werkhonden) dus ivm opgroeien kan ik niets zeggen.
Nu krijgen de werkhonden trouwens Fish4Dogs (had nog een zak staan), ook daar ben ik best tevreden over.

De prijs van Wolfsblut valt eigenlijk ook wel goed mee, als ik me niet vergis is dat ongeveer hetzelfde als bv ne FarmFood?
Wolfsblut is enkel te koop bij Food4Pets denk ik?

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: maart 28, 2013, 19:40:16 »
:shock: Amaai Timo, hier eten ze beide zo'n +/-100g soms 150g en tegenwoordig nog amper tussendoortjes (ja wortelen mr geen calorierijke dingen meer) en Sky zit terug op +/-10km per dag beweging  en zo'n 4h per dag buiten continue lopen want die zit niet stil en zij weegt er 18.6kg. Dayos weegt 13kg en eet hetzelfde!

amai... dan lopen hier toch serieuze doorjagers rond...  :shock:
Nu, er is ook wel een verschil of je 'meer dan 3 honden' hebt lopen naar 't schijnt... Dacht dat ik het ooit eens op een zak RC zag staan dat je vanaf 3 honden meer moet voeren aangezien die mekaar ook aardig bezig houden op een dag vs. een enig-kind hond die veel meer rust op een dag, maar dan nog...

De prijs van Wolfsblut valt eigenlijk ook wel goed mee, als ik me niet vergis is dat ongeveer hetzelfde als bv ne FarmFood?
Wolfsblut is enkel te koop bij Food4Pets denk ik?

prijs is die van TOTW

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: maart 28, 2013, 19:56:25 »
amai... dan lopen hier toch serieuze doorjagers rond...  :shock:
Nu, er is ook wel een verschil of je 'meer dan 3 honden' hebt lopen naar 't schijnt... Dacht dat ik het ooit eens op een zak RC zag staan dat je vanaf 3 honden meer moet voeren aangezien die mekaar ook aardig bezig houden op een dag vs. een enig-kind hond die veel meer rust op een dag, maar dan nog...

prijs is die van TOTW

Ja nu sinds ik bij mama woon zit ze idd wel meer binnen  :yes: en ervoor gaf ik vers dus kan niet vergelijken!

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: maart 28, 2013, 22:52:14 »
@ Timo, ik had TOTW veel goedkoper  :wink:

Iemand ervaring met Purizon?

Offline kurt007013

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 22 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: april 01, 2013, 21:15:10 »
Wow Ben, je bent 'voergewijs' wel echt op dreef vandaag!  :mrgreen:

Zoals gezegd, ik ben 'op het oog' meer tevreden van Wolfsblut dan van TOTW. Ik was van TOTW meer tevreden dan Orijen (en heb allen lang genoeg gegeven aan veel honden tegelijk om verschil te zien/merken, van Orijen werden ze hyper, verder geen uiterlijke verschillen).

Wat me wel bij ALLE 3 tegen steekt, ze moeten er dus wel aardig wat meer van krijgen dan van brokken met meer graan/rijst (maar dat lijkt me ook logisch...), wat ze dus nog duurder maakt.

is idd zo .... heb 7 boxers ... geef hen vnl Barf ... maar als ik korrels geef ( = Wolfsblut , dan zie ik ook welke hoeveelheid ik hen moet geven tvg met een andere korrel zoals Pro Plan

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: april 22, 2013, 16:44:00 »
zak 1 wolfblut lam is op tot nu niet tevreden van hond stond ervoor op britt lam en zag er beter uit nu 3 weken wolfsblut grauwe kleur van haar en schilfertjes en je kan hier en daar de plukken haar er zo uittrekken,
Terug naar britt is geen optie is een uit geplaatste hond en willen absoluut een brok met degelijke ingredienten + van Brit schijten ze enorm veel.
aan het overwegen om Dog lovers gold eens te proberen als binnen 3 weken het niet beter is op wolfsblut.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: april 22, 2013, 19:11:31 »
Hier zak 2 en nog steeds ne witte cocker die enkel nog last heeft van zijn lipplooien, huid is beter en sky blinkt nog steeds  :thumbs:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #99 Gepost op: april 23, 2013, 11:17:20 »
zak 1 wolfblut lam is op tot nu niet tevreden van hond stond ervoor op britt lam en zag er beter uit nu 3 weken wolfsblut grauwe kleur van haar en schilfertjes en je kan hier en daar de plukken haar er zo uittrekken,

De meeste honden zijn nu enorm aan het ruiven, zou het niet daarvan komen?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal