collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wolfsblut  (gelezen 22063 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: wolfsblut
« Reactie #60 Gepost op: maart 07, 2013, 22:57:40 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

en op dreef denk als eens de achterdocht erin zit dit moeilijk weg te krijgen is is nog sterker geworden bij me sinds heel die lasange cinema met dat paarden vlees denk nu zo als ze daar al mee kloten wat moet dat dan niet zijn bij hondenbrokken.een mooie site,graanvrij erop zin erbij als zoals de hond zijn natuur  het voorschrijft maar wat kappen ze achter de schermen er allemaal niet in of juist wel...

was een grapje Ben...  :mrgreen:
Ik moet zeggen dat ik er NU ook niet zo maniakaal meer mee bezig ben dan een paar jaar geleden. Timo hier heeft een gluten intollerantie (toen dat dus vast gesteld is, ben ik wel begonnen met etiketjes lezen tegen de sterren omhoog, internet afschuimen, vers voeren, enz enz enz...) en kan geen chemische troep hebben. Ik heb hem dus ook niet op de DLG gezet btw. Hij is een goeie 'troep-barometer', maar hij staat nu nog niet heel lang op de WB. Ik weet dus nog niet 100% zeker of dat goed blijft gaan, voorlopig alleszins wel, wat al wil zeggen dat er geen gluten kunnen inzitten.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #61 Gepost op: maart 07, 2013, 23:14:23 »
Ik ben die brokken van foods4pets aan het uittesten, zak Wolfsblut (weet niet meer welke) is nu op. Ruikt lekker, maar je moet er meer van geven dan ze adviseren. Voor een niet heel actieve hond (gebaseerd op gewicht) staat 3 kopjes, actieve hond 4. Ik gaf 6 (waarvan ze een klein deel liet staan) en  daarbuiten krijgt ze nog gewoon vlees (om te trainen,  worstjes enzo en als ik vlees eet, krijgt zij ook). Ik vond haar vacht dof en er was niks bij te krijgen. Nu is de zak Wolfsblut op en heb ik een zak Acana (sports & agility) geopend en sinds ik dat geef blinkt haar vacht veel meer, laat ze niks staan en ze is niet meer zo mager (er mocht echt wel een klein beetje bij). Toeval? Ik weet het niet.
Uiteindelijk wil ik wel rauw proberen ...

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: maart 12, 2013, 15:49:05 »
Hey Ben,

Ik geef nu vooral alaska versvoer,maar heb vroeger ook acana gegeven.
Ik ben dus ook een voorstander van acana of orijen vooral omdat in die voeders toch het meeste vlees
overblijft en omdat er geen troep zoals bht en bha en andere giftige dingen inzit.
Ik zit met een beestje dat nogal gevoelig is voor jeuk,van welke van de acana en orijen ben jij het meeste tevreden?
Hij staat nu volledig op vers,maar overweeg toch om hem s'morgens terug wat van een goede brok bij te voeren.
Hij heeft ook de neiging om eerder mager te zijn,dus mag hij gerust wat meer hebben vind ik!!!

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: maart 12, 2013, 18:03:46 »
Hier staan ze nu een maand denk ik op WB om de dag brok en andere dag kvv, Dayos is ne witte en nog niet verkleurd, Sky blinkt wel véél feller heb ik de indruk... Dayos zijn huid is stukken beter, ok de atopica is ook tijdelijk weer vehoogd geweest mr ben er zeker van dat de brokken ook wel invloed hebben want tis na 5j een groot verschil  :shifty:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #64 Gepost op: maart 12, 2013, 18:09:12 »
Hier al een maand of 6 wolfsblut. Tot hiertoe heel tevreden van. Ik koop telkens de kleine zakken en wissel dus wel veel af, maar hij eet deze brok ook graag (zolang ik dus vaak genoeg afwissel van smaak), wat ik niet kan zeggen van orijen, totw...

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: maart 12, 2013, 18:20:41 »
Hier al een maand of 6 wolfsblut. Tot hiertoe heel tevreden van. Ik koop telkens de kleine zakken en wissel dus wel veel af, maar hij eet deze brok ook graag (zolang ik dus vaak genoeg afwissel van smaak), wat ik niet kan zeggen van orijen, totw...

Dat is hier ook wel het geval, ze eten het echt graag!!! Dacht ook eens de kleine zakken te nemen smaken te wisselen mr op zich doen ze het nu goed dus wss gewoon dezelfde!

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: maart 12, 2013, 23:04:15 »
,van welke van de acana en orijen ben jij het meeste tevreden?
Koop eigenlijk alleen nog maar de Orijen adult en  Acana Wild Prairie als ik brok nodig heb.

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: maart 13, 2013, 14:48:47 »
Wel, ik denk dat ik de orijen whole prey fish een keer ga proberen,want die andere zitten kip of rund in,en
omdat hij snel last heeft van jeuk wil die dingen vermijden,net zoals dat ik granen wil vermijden.
Er zit wel 38% eiwit in wat redelijk veel is,kan dit geen kwaad voor zijne jeuk?
Van wolfsblut zie ik hier verschillende meningen,en ken ik ook eigenlijk niet.
Tips ivm welke brokken voor hond met allergie,altijd welkom he!!!
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2013, 14:53:37 door chica68 »

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: maart 13, 2013, 17:33:18 »
Wel, ik denk dat ik de orijen whole prey fish een keer ga proberen,want die andere zitten kip of rund in,en
omdat hij snel last heeft van jeuk wil die dingen vermijden,net zoals dat ik granen wil vermijden.
Er zit wel 38% eiwit in wat redelijk veel is,kan dit geen kwaad voor zijne jeuk?
Van wolfsblut zie ik hier verschillende meningen,en ken ik ook eigenlijk niet.
Tips ivm welke brokken voor hond met allergie,altijd welkom he!!!

Ik heb de wolfsblut met zalm in, doet voor Dayos toch écht wel af en heb thans nog nooit verandering gezien met een brok/vlees..
Mr sinds ik deze geef scheurt hij niet meer open, heeft geen zwarte plekken meer  :denk: weet niet of het toeval is of niet mr hij is in 5j nog niet zo goed geweest met zijn huid!

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: maart 13, 2013, 19:06:24 »
Das wel goe,dan ga ik me toch ook even verdiepen in die wolfsblut!!!
Ja,het is niet plezant dat da beestje last heeft van jeuk he.
Een goede snack zonder rund,kip en graan is ook zeeeeer moeilijk te vinden,
dus maak ik tegenwoordig zelf wat koekjes voor hem.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: maart 13, 2013, 19:31:26 »
Ik ben héél tevreden het enige waar dayos nog last van heeft is zijn poep en zijn lipplooien!
Geen etter meer tss tenen, geen rode plekken meer, geen zwarte "korsten", geen scheuren...   :denk: :shifty: hopelijk is het blijvend!
Nu zijn med. is ook terug verhoogd mr dat is al vaaak zo  geweest zonder effect, dus...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: maart 13, 2013, 21:05:42 »
Das wel goe,dan ga ik me toch ook even verdiepen in die wolfsblut!!!
Ja,het is niet plezant dat da beestje last heeft van jeuk he.
Een goede snack zonder rund,kip en graan is ook zeeeeer moeilijk te vinden,
dus maak ik tegenwoordig zelf wat koekjes voor hem.

Intussen zijn er toch al best veel van die snacks te vinden. 5 jaar geleden was dat nog wel anders...
Fish4Dogs bv, verkopen ze al op veel plaatsen, van die gedroogde vleesstrips van 'exotischere' diersoorten, hertengewei om te kauwen...

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: maart 14, 2013, 11:44:01 »
Ja,nu begin ik te twijfelen of ik orijen zou nemen of wolfsblut,het is natuurlijk maar ter aanvulling
voor s'morgens want s'avonds krijgt hij vers,daar ben ik nog steeds voorstander van.
En Loekie,ik vind het toch vree leuk te horen dat jouw beestje het beter stelt!

Even nog een aantwoord voor Timo,die hertengewei heeft hij ook maar dat laat hij liggen!

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: maart 14, 2013, 12:16:53 »
Even nog een aantwoord voor Timo,die hertengewei heeft hij ook maar dat laat hij liggen!
Is hier ook 'bij momenten' interessant, op andere momenten wordt er niet naar omgekeken...
Het zou wel eens kunnen helpen om ze in bouillon te laten trekken (pak dan voor die van u bv visbouillon ;))
Tegenwoordig zijn de gewijen er ook in 'overlangs' door gesneden exemplaren, is voor sommige honden ook aantrekkelijker...

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: maart 14, 2013, 15:26:40 »
Hey Timo,bedankt voor de tip,dat ga ik nu zeker eens proberen,ben eens benieuwd hoe hij daar gaat op reageren!!!!
Hij is over het algemeen een heel gemakkelijk hond  wat eten en snacks en kauwbenen betreft,maar ja,snel last van jeuk he!!!
Dus het is niet simpel om geschikte dingen te vinden waar hij zich toch wat mee kan bezighouden en goed is voor zijn tanden!!!

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #75 Gepost op: maart 14, 2013, 22:22:08 »
Hey Timo,bedankt voor de tip,dat ga ik nu zeker eens proberen,ben eens benieuwd hoe hij daar gaat op reageren!!!!
Dus het is niet simpel om geschikte dingen te vinden waar hij zich toch wat mee kan bezighouden en goed is voor zijn tanden!!!

Ik hoor de laatste tijd wel regelmatig van honden waarbij tanden afbreken door die geweien omdat ze gewoon te hard zijn. Best een beetje met oppassen dus.

Offline chica68

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: maart 15, 2013, 20:01:36 »
Ok,Tom ik zal hem in het oog houden,allee,als meneer ervan wil eten he!!!

Hey Loekie,ik heb juist even geinformeerd bij foods4pets,en Mathieu raad voor een hond met jeuk eerst de wolfsblut
wide plain aan.Ik heb ondertussen even nagekeken wat er in zit en ook belangrijk wat niet,zoals die chemische toevoegingen
en er zit gene brol in dus,denk ik dat ik toch ga proberen,maar toch eerst een zakje van 3 kg,eerst zien hoe hij erop reageert he!!!

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: maart 15, 2013, 23:21:19 »

Hey Loekie,ik heb juist even geinformeerd bij foods4pets,en Mathieu raad voor een hond met jeuk eerst de wolfsblut
wide plain aan.Ik heb ondertussen even nagekeken wat er in zit en ook belangrijk wat niet,zoals die chemische toevoegingen
en er zit gene brol in dus,denk ik dat ik toch ga proberen,maar toch eerst een zakje van 3 kg,eerst zien hoe hij erop reageert he!!!

Moet ook ne nieuwe zak gaan bestellen één van dees, zal deze ook eens bekijken  :thumbs:

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: maart 16, 2013, 09:38:06 »
Na wat meer opzoekingen besloten om eens een zak Carni love chicken te bestellen
70% vlees 30 % fruit groente verschil met orijen is dat ze effectief 62% vlees gebruiken +5% vet en 3% lever,in die 80% vlees van orijen zijn oa ook de eieren mee gerekend als vlees.
Carni love heeft een kcal van 4341 en 1.6 ca/1.2 ph
De prijzen van orijen/acana gaan binnen een week of 2 extreem de hoogte in,zo zal de red 114 euro gaan kosten en de adult 89.
Opgelegde prijs van orijen,De verdeler in NL heeft  alle winkels een brief/mail gestuurd dat ze zich aan die prijs moeten houden of ze mogen het niet meer verdelen (dacht dat prijs afspraken verboden waren in EU...)
Nu Orijen doet dit verder bewust want ze willen minder klanten ze kunnen de vraag niet aan en willen geen extra fabriek bij bouwen.
Voor de kleine  hond ga ik wel eens 4 proef zakjes Wolfblut kopen voor op de dagen dat vers niet gaat.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2013, 09:42:44 door ben »

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: maart 16, 2013, 10:56:23 »

Eens gelezen maar ik hou het toch bij de zalm  :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal