collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wolfsblut  (gelezen 22085 keer)

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: wolfsblut
« Reactie #40 Gepost op: januari 20, 2013, 11:21:38 »

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #41 Gepost op: januari 20, 2013, 11:39:53 »
Die voordelen  :shock: ben benieuwd wie het ziet
http://www.wolfsblutpetfood.nl/webshop/wolfsblut-wild-duck/detail/80/wolfsblut-wild-duck-2kg.html

:mrgreen:  maar echt, die rieken zo goed dat ik echt al veel gedacht heb er van te proeven  :mrgreen:

Leve google-translate

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: januari 20, 2013, 11:45:14 »
Ik zie het niet denk ik  :shifty: of ik doe toch niet  :shock:   :lol:

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: januari 20, 2013, 11:53:55 »
Ach t'is voor de mensen die naar de dierenarts gaan hé!

Voor de varkens onder ons...

Offline Aikoo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: januari 20, 2013, 12:28:40 »
Ik heb er al van geproefd, smaakt wat naar Oxo.Heeft een vettig nasmaakje :lol:
Maar INU vindt het niet lekker.Eet het alleen als hij echt heel grote honger heeft.
We kunnen misschien ons "potje" ruilen.
En allergieën heb ik niet dus moet ik niet naar de dierenarts, trouwens de ziekenkas betaalt dat niet terug  :vuistje:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: januari 20, 2013, 12:38:38 »
Hier hebben ze ze graag mr ze eten wel mr weinig brok!

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #46 Gepost op: januari 20, 2013, 13:12:02 »
Dan is het wellicht niet aangeraden voor witte honden!

geen idee, Benz, de zwarte, ziet er super uit, van RC bv krijgt hij rosse poten, hij is nu gewoon mooi zwart.
Ik zou niet weten waarom het voor een witte hond niet zou kunnen, 't is echt wel een deftige brok  :weetniet:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #47 Gepost op: januari 20, 2013, 13:14:42 »
geen idee, Benz, de zwarte, ziet er super uit, van RC bv krijgt hij rosse poten, hij is nu gewoon mooi zwart.
Ik zou niet weten waarom het voor een witte hond niet zou kunnen, 't is echt wel een deftige brok  :weetniet:

Omdat er iets in zit, die de pigment zwaarder doet verkleuren, ideaal voor gekleurde honden, als je dat aan een witte geeft, wordt hij geel/orange...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: januari 20, 2013, 14:35:42 »
Omdat er iets in zit, die de pigment zwaarder doet verkleuren, ideaal voor gekleurde honden, als je dat aan een witte geeft, wordt hij geel/orange...

wat zou er dan in zitten? Timo is nog aan zijn laatste restjes van zijn light brokken bezig en dan gaat hij er ook op. Ben er vrij zeker van dat hij gewoon netjes wit gaat blijven...

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: februari 14, 2013, 17:32:36 »
Inderdaad, Niila de leverkleurige flatcoat was mooi chocoladebruin op wolfsblut. Op deze brok die ze nu krijgt (platinum) ook hoor, maar vile me inderdaad op dat ze toch iets donkerder was op wolfsblut.

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #50 Gepost op: februari 14, 2013, 19:42:05 »
Ik heb het ook eens gegeven, omdat ik graag brok in huis heb, als ik eens vergeet vlees uit te halen en Eiji had er echt vreselijke diarree van...

He is watching over Eiji & Shunka

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: maart 07, 2013, 21:52:01 »
Ik ga het toch houden op orijen/acana iets geeft  me het gevoel dat die 2 weten waar ze mee bezig zijn
maat van me heeft nu 2 nesten gedaan uit zijn eerste nest zat een reu die vanaf 8 weken op totw een ander op wolfsblut nu 11 maand verder is de reu op totw al 33 kg en die op wolfsblut 31.5 kg zijn eigen reu die voornamelijk barf krijgt en op sommige dagen orijen weegt nu op 11maand 24 kg,toch een enorm verschil waar ook ik ogen van opentrok,op die brok zijn die pups gegroeid lijk zot de pup die hij zelf heeft gehouden groeit geleidelijker is een ras wat tot 2.5/3 jaat moet uit groeien,ook de vreemde analyzes en geheim doenerij van wolfsblut fabrikant  doen me toch ergens het gevoel geven dat dit niks voor mij is als ik brok nodig heb,een reactie zoals mijn honden doen het er prima op is niet genoeg voor me miljoenen mensen die dat ook van pedigree zeggen,maar ondanks dat er veel toch tevreden over wolfsblut zijn kijk ik er toch vrij kritisch tegen aan zeker voor pups lijkt deze brok me qua analyze vere van ideaal vanwege de vaagheid over hun  calcium gehalte en blijkbaar doen ze ook nogal raar over de % vlees enzo als je erachter vraagt iets  waar je bij orijen/acana wel duidelijk antwoord op krijgt
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2013, 22:01:15 door ben »

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #52 Gepost op: maart 07, 2013, 22:00:26 »
Ik heb ooit een zak acana gegeven aan Kaya (had die gekocht voor op reis)
Ik was helemaal niet tevreden daarover, Kaya deed het daar niet goed op (stoelgang en vacht)
ik weet alleen niet meer welke variant dat was (het was in alle geval wel duur dacht ik  :mrgreen:), daar zijn er ondertussen ook al zoveel van (net zoals bij wolfsblut)
Wolfsblut en TOTW doet ze het wel goed op (pasop ook maar op 1 variant van de wolfsblut, de gele zak, de andere doet ze het ook slecht op). Wolfsblut staat er iets groen op, heb die zak nog altijd van het zomerverlof, daar doet ze het ook ok op (maar de gele totw is voor haar nog altijd het beste)
dus dat hangt van hond tot hond af

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: maart 07, 2013, 22:04:03 »
lijk me moeilijk om één brok te gaan beoordelen op 1 zak
verder als de analyzes niet kloppen en vaag zijn en je geen duidelijk antwoord krijgt op de % zegt dit al genoeg voor me.
ik riskeer het dan toch liever niet zeker niet bij pups.

nu goed of slecht op doen zegt verder ook niks over de kwaliteit van brok dus daar ben ik ook niks mee.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #54 Gepost op: maart 07, 2013, 22:26:09 »
ervaringen van een paar pups bij een vriend zijn dan ook niet echt iets waar je rekening mee moet houden he.

Voor mij persoonlijk is 'er goed op doen' wel belangrijk, vermits ze niet vaak brok krijgen en dat dan toch wel men hoogste prioriteit is (een gezonde hond op die moment)
(als ik constant brokken zou geven, zou dat misschien anders, al denk ik gewoon dat ik dan ook veel zou afwisselen tussen een aantal merken waar ik achtersta ipv altijd hetzelfde)

Ik geloof op zich geen enkele producent, acana en orijen zijn vrij bekend en zullen wel een goede marketing achter zich hebben zitten.
Ik analyseer mijn eigen eten ook niet zo. Ook niet alle mensen zijn goed op dezelfde voedingsmiddelen  :weetniet:

Weet wat je geeft, moet belangrijk zijn daarmee geef ik vnl barf
Maar ik maak mezelf daarmee dan ook niet wijs dat ik dan 100% weet wat ik geef want ik weet niet van waar die dieren komen en wat er in zit. Daarvoor moet je dan enkel barfen op bio-vlees (of hoe noem je dat dan) of van dieren die je kent.
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2013, 22:31:01 door evie »

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: maart 07, 2013, 22:29:45 »
Ik ga het toch houden op orijen/acana iets geeft  me het gevoel dat die 2 weten waar ze mee bezig zijn
maat van me heeft nu 2 nesten gedaan uit zijn eerste nest zat een reu die vanaf 8 weken op totw een ander op wolfsblut nu 11 maand verder is de reu op totw al 33 kg en die op wolfsblut 31.5 kg zijn eigen reu die voornamelijk barf krijgt en op sommige dagen orijen weegt nu op 11maand 24 kg,toch een enorm verschil waar ook ik ogen van opentrok,op die brok zijn die pups gegroeid lijk zot de pup die hij zelf heeft gehouden groeit geleidelijker is een ras wat tot 2.5/3 jaat moet uit groeien,ook de vreemde analyzes en geheim doenerij van wolfsblut fabrikant  doen me toch ergens het gevoel geven dat dit niks voor mij is als ik brok nodig heb,een reactie zoals mijn honden doen het er prima op is niet genoeg voor me miljoenen mensen die dat ook van pedigree zeggen,maar ondanks dat er veel toch tevreden over wolfsblut zijn kijk ik er toch vrij kritisch tegen aan zeker voor pups lijkt deze brok me qua analyze vere van ideaal vanwege de vaagheid over hun  calcium gehalte en blijkbaar doen ze ook nogal raar over de % vlees enzo als je erachter vraagt iets  waar je bij orijen/acana wel duidelijk antwoord op krijgt

Ik denk dat je daar je verschil mag gaan zoeken en niet bij orijen!

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: maart 07, 2013, 22:34:09 »
Wow Ben, je bent 'voergewijs' wel echt op dreef vandaag!  :mrgreen:

Zoals gezegd, ik ben 'op het oog' meer tevreden van Wolfsblut dan van TOTW. Ik was van TOTW meer tevreden dan Orijen (en heb allen lang genoeg gegeven aan veel honden tegelijk om verschil te zien/merken, van Orijen werden ze hyper, verder geen uiterlijke verschillen).

Wat me wel bij ALLE 3 tegen steekt, ze moeten er dus wel aardig wat meer van krijgen dan van brokken met meer graan/rijst (maar dat lijkt me ook logisch...), wat ze dus nog duurder maakt.

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: maart 07, 2013, 22:45:13 »
Ik denk dat je daar je verschil mag gaan zoeken en niet bij orijen!
Klopt 100% wat je zegt heeft absoluut te maken dat hij barf geeft dat zijn hond lichter is wat me verder ook veel gezonder lijkt
Maar verder heb ik toch iets meer vertrouwen in orijen/acana als brok fabrikant is gewoon mijn gevoel,neemt niet weg dat die onduidelijkheden die er over wolfsblut oa bv over de onduidelijke van de hoeveelheid aardappel die is  toegevoegd waardoor het eiwitpercentage van vlees moeilijk te achter halen is, en het viel op dat deze brok toch een hoog koolhydraat gehalte heeft waar ze tot de conclusie kwamen dat het vlees aandeel toch niet zo hoog zou zijn dan ze laten uitschijnen

nu markting orijen/acana wie kent dat hier in be/nl niemand toch die niet op forums komt dus zo een draaimolen zit er niet achter in eu,geld voor wolfsblut ook natuurlijk.
zullen wel zien zeker binnen een paar jaar als er een paar nesten zijn op groot gebracht tot dan hou ik hem liever waar hij is.

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: maart 07, 2013, 22:47:47 »

Wat me wel bij ALLE 3 tegen steekt, ze moeten er dus wel aardig wat meer van krijgen dan van brokken met meer graan/rijst (maar dat lijkt me ook logisch...), wat ze dus nog duurder maakt.
Die graan/rijst brok was dat DLG en hoe vond je die tov de andere 3 merken?
en op dreef denk als eens de achterdocht erin zit dit moeilijk weg te krijgen is is nog sterker geworden bij me sinds heel die lasange cinema met dat paarden vlees denk nu zo als ze daar al mee kloten wat moet dat dan niet zijn bij hondenbrokken.een mooie site,graanvrij erop zin erbij als zoals de hond zijn natuur  het voorschrijft maar wat kappen ze achter de schermen er allemaal niet in of juist wel...
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2013, 22:50:30 door ben »

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: maart 07, 2013, 22:54:58 »
Die graan/rijst brok was dat DLG en hoe vond je die tov de andere 3 merken?

Ben nu hard aan 't denken wat ik ooit voor TOTW nog 'veel' gegeven heb, maar weet het niet meer, was nog voor het vers voeren en dus echt lang geleden... De laatste graanbrok was idd DLG met dus VEEL rijst erin. Komende van de TOTW toen moest ik echt aardig terugschroeven in hoeveelheid, iedereen stond vet op een wip. Toen ik hem gaf, vond ik hem niet slecht (al zat het me niet bijster lekker dat er zoveel niet-vlees in zat), maar na de overschakeling naar de WB viel het me echt hard op hoeveel beter ze eruit zagen. Mijn vriend is helemaal niet zo bezig met voer en hij zei het eerst dat hij de labrador er veel beter vond uitzien...
Komt er dus op neer dat ik DLG veel vriendelijker voor de portemonnee vond terwijl ik wel wist dat het kwalitatief ook minder was. Ik vond hem dan ook minder, maar pas toen ze dus op de WB stonden omdat ik het toen zag.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal