collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Wolf of Wilderness  (gelezen 352 keer)

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • ons chekepeeke
Wolf of Wilderness
« Gepost op: december 01, 2017, 18:28:41 »
Is Wolf of Wilderness een goede brok? Chť staat nu bijna op zijn streef gewicht en we zijn aan het uitkijken voor een goede en voedzame brok met veel vlees en zonder granen, we hadden een staaltje gekregen van Wolf of Wilderniss maar met zo een klein zakje kan je niet uit maken of hij het er goed op doet daarmee mijn vraag, eventueel ook een andere brok geen KVV Chť verteerd dat niet

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
Re: Wolf of Wilderness
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2017, 21:17:54 »
Mij spreekt dit merk niet aan, omdat alle varianten op basis van kip zijn. Met 1 allergisch exemplaar en eentje dat niet tegen teveel eiwit (meer bepaald purines) kan, valt dit voer af.

Zelf voer ik momenteel Wolfsblut bij (hoofdvoer is kvv), veel varianten en de honden eten het graag. Ruikt ook "kruidig". De visvariant heb ik als trainingsbrokje. Van Taste of the wild heb ik ook eens een proefzakje gehad en dit aten ze ook graag. Verschil: TotW moet ik online bestellen en Wolfsblut laat ik door en "lokale" handelaar leveren. Zij hebben me ook aardig op weg geholpen met voer zoeken dat voldeed aan het volledige lijstje.

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2017, 22:48:49 »
Mijn mama heeft het een tijdje gevoerd aan haar honden. Beviel haar wel. Maar inderdaad, alles op basis van kip, dus is ze overgeschakeld op een andere brok

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2017, 18:23:08 »
Welke andere brokken zijn er dan nog waar er veel vlees in zit en geen granen? denk dat we met een probleem zitten of zou ik dan toch terug naar Nutro wat hij voor zijn dieet kreeg overschakelen  :weetniet:

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2017, 13:23:27 »
Goh toen ik op zoek was naar een geschikte brok voor mijn allergisch exemplaar, heb ik alleen gelet op de eiwit- en koolhydraatbron.

Merken die er voor mij uitsprongen waren toen (voor zover ik mij herinner) allemaal op basis van (zoete) aardappel en/of zetmeelhoudende peulvruchten (erwten, linzen) als koolhydraatbron en als eiwitbron lam, rund of vis.
Acana, Fish4dogs, Orijen, Purizon, Taste of the wild en Wolfsblut. Wat me op zich als merk ook wel aansprak waren Edgar&cooper en Carnilove, alleen bevatte het laatste kippenlever of bv simpson klinkt op papier ook goed, maar alle varianten bevatten gedroogd ei, wat dus ook niet werkt bij een kipallergie...
Persoonlijk alleen ervaring met Orijen en Wolfsblut en staaltjes gehad van Fish4dogs en Taste of the wild wat goed ik de smaak valt als trainingskoekje. Orijen is te hoog qua eiwitehalte (39%) voor mijn honden waardoor ze niet op gewicht te houden waren zonder huidproblemen. Wolfblut zit met de varianten die ik voer maar tussen 25 en 30% en dat vul ik nog steeds aan met gekookte groenten en extra olie om ze een vol gevoel te geven en op gewicht.

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2017, 18:03:13 »
Echtgenoot heeft Wolf of Wildernis de proef pakketen besteld  :doh: :doh: :muur: :muur:,

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2017, 12:52:15 »
Als ik de ingrediŽntenlijst bekijk, wordt ik niet meteen wild. Heb even de "lam" als voorbeeld genomen: 41% vers kipvlees (in een lamsbrok???) lijkt veel maar vers betekent veel vocht dus werkelijk aandeel kipvlees is eerder max. 10% ŗ 15% ofzo. Dan zien we op de tweede plaats het eigenlijke ťchte hoofdbestanddeel van deze brok, namelijk aardappel. Geen graan maar verder niet meteen iets waar honden veel behoefte aan hebben. Dan komen de 2 andere "vlees"-ingrediŽnten zijnde namelijk gevogelte-eiwit en lamseiwit. Merk op dat er staat "gevogelte": je hebt dus geen idee welk gevogelte en als men spreekt over eiwit in plaats van specifieke lichaamsdelen/spieren/organen dan gaat het dus vaak over industriŽle/chemische extractieprocessen (denk: het industrieel verwijderen van eiwitten uit het afval dat overblijft nadat alle meer conventioneel bruikbare onderdelen reeds verwerkt zijn). Kortom: ik heb hier ook de nodige bedenkingen bij de kwaliteit van de eiwitten (niet alle eiwitten zijn gelijkwaardig in kwaliteit).

Als je dan de prijs ziet (50Ä voor 12kg) en je vergelijkt dit met bijvoorbeeld de prijs van Acana Heritage Cobb Chicken & Greens (ik kies overigens doelbewust een Acana-brok van kip want dat is ook wat de WoW "lam" in realiteit is), dan kost die zo'n 55Ä voor 11,4kg. Iets duurder ja maar daarvoor krijg je wel 11% vers kippenvlees (zelfde opmerking als voor WoW) maar vervolgens ook 10% kipmeel (meel is reeds gedroogd dus effectief 10%), 10% kalkoenmeel, 6% verse kiporganen (hart, lever, nier), 5% haringmeel, 5% kippevet, ...

Kortom: een kwalitatief veel betere brok met een veel hoger vleesaandeel dan WoW. En als je een hond hebt die ťcht allergisch zou zijn voor kip dan kan je bij een merk als Acana wel terecht voor alternatieve eiwitbronnen (ze hebben overigens een ganse reeks "Singles" die speciaal voor allergische honden maar 1 eiwitbron gebruiken).

Overigens: ook brokken zoals Taste Of The Wild en Wolfsblut zijn in mijn ogen pakken beter dan die WoW...

Offline mixani

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: december 07, 2017, 13:20:59 »
Wow stelt inderdaad qua samenstelling niet zoveel voor vlees % is amper 20%
Ik geef nu al met 3 andere een hele tijd C pro food zit wel 20% rijst in maar voor die prijs we betalen ze zelf 42.60 voor 18kg in een winkel in Maaseik online te krijgen aan  47.5/18kg als je er 2 koopt.

Zonder graan waar ik echt heel tevreden van was is Carnilove maar op cpro food merk ik niet veel verschil zelf de zo gezegde graan allergie hond doet het er prima op.

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: december 07, 2017, 14:53:51 »
Een merk dat alleen brokken heeft op basis van kip vind ik sowieso geen goed merk.

Bij Carnilove vind ik heel erg zonde dat ze toch nog in alle varianten 3% kippenlever verwerken. Want hun idee achter de brokken zit wel ok, maar dan gaat die 3% kip er bij mij echt niet in...

Offline mixani

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #9 Gepost op: december 07, 2017, 15:12:52 »
Er is niks mis met kip, kan je hond er niet tegen dan ligt dat niet aan de kip/merk wel aan de hond.

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2017, 15:25:09 »
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met kip en ja ik heb toevallig een exemplaar dat allergisch is.
Maar gezien er steeds meer en meer honden met allergieŽn zijn, vind ik het gewoonweg "vreemd", dat je hele gamma gebaseerd is op kip...

Hondenvrienden.be

« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2017, 15:25:09 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

Plan de voeding van je hond of kat dankzij Food Plan van WelloPet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal