collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Welke voeding is het beste voor een Cavalier King Charles?  (gelezen 7138 keer)

Offline Jarake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Welke voeding is het beste voor een Cavalier King Charles?
« Gepost op: juli 28, 2010, 09:09:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo iedereen,

Half augustus krijg ik mijn puppie'tje Jara eindelijk mee naar huis. Een Cavalier King Charles. 
De fokker geeft haar de diepvriesvoeding van "Energique" en denkt bijgevolg dus ook dat deze het beste is.
Maar links en rechts hoor ik ook veel over diepvriesvoeding van "Duck".
Weer anderen zeggen me dat ik het best alleen droge voeding geef.
Onderhand weet ik niet echt meer wat te doen.

Kunnen jullie misschien je ervaringen en/of raad met me delen?

Alvast bedankt.

Grtz

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Welke voeding is het beste voor een Cavalier King Charles?
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2010, 11:53:05 »
Je voert waar je hond het het best op doet en waar jij je het beste bij voelt...

Persoonlijk vind ik KVV (kant-en-klaar vers vlees = diepvriesvoer) beter dan droge voeding, MAAR dat hangt dan ook weer van het soort KVV af. Er zijn heel veel merken, het één al wat beter dan het ander... In Duck zitten nogal veel granen, dus ik ben er niet zo'n fan van... KVV is niet zo makkelijk te vinden in de winkel, meestal vind je alleen Duck, MAAR KVV kan je dan wel weer makkelijk online bestellen en aan huis laten leveren... Je hebt dan wel een redelijke vriezer nodig.
Het allergezondste vind ik gewoon vers rauw vlees (organen+vlees+botten), maar dan moet je jezelf eerst goed inlezen om zelf de juiste samenstellingen te leren. Bij de complete KVV versie's moet je zelf niks uitrekenen, daar zit alles in de juiste verhouding in.

Hier eten de honden een paar dagen brokken (zonder chemische bewaarmiddelen of geur/kleurstoffen met een hoog vlees/vis gehalte), een paar dagen KVV en een paar dagen rauw.

Offline Jarake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2010, 20:14:44 »
Bedankt voor de tip Timo jr.

Offline hondenmaatje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2010, 20:47:13 »
Wat leuk zeg, nog een cavaliertje erbij hier bij hondenvrienden. Energique is een  heel goed voer, ik geef hen hier Carnibest dat is ook zo'n voer maar iets groffer gemalen, energique krijgen ze soms ook, hangtr er vanaf in de winkel, van Duck ben ik persoonlijk niet zo'n fan omdat zoals Timojr zegt veel granen in zitten en veel dierlijke bijproducten.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2010, 20:49:23 »
Er bestaat speciaal voer voor cavaliertjes van Royal canin.

Offline Jarake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2010, 09:56:16 »
Bedankt hondenmaatje en linsay voor  de tips.

Offline hondenmaatje

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2010, 09:56:00 »
Wel opletten met de cavalier brokken van royal canin, deze zijn niet voor puppy's enkel voor volwassen honden. Graag gedaan, heb je nog een cavalier vraag, vuur maar af hoor.

Offline Jarake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2010, 12:17:07 »
Dat heb ik al gezien ja, dat die brokjes van royal canin voor volwassen honden zijn. Nu int begin moet ik toch de energique geven omdat ze dat bij de fokker krijgt. Ik ga zien hoe mij dat zelf ook bevalt met het diepvriesvoer. Ik moet nog 2 weekjes wachten vooraleer ik haar mag gaan halen. Dat duurt zolang hé. :wink: Ik kijk er zo enorm naar uit om haar hier in mijn huisje te hebben rond lopen.  :yes:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2010, 12:24:01 »
Kijk al op het gemak in d ebuurt welke KVV( diepvries voer) ze verkopen, en haalt desnoods al een kleine aantal van.
Energique is niet slecht, wel redelijk 'duur'
Duck is ook niet slecht, wel veel granen in, maar je hond 'zal er niet van dood gaan', voordeel si wel dat het per plakken van 100gr te delen is!
Er bestaan e rnog: Naturis, degomeat,carnibest...overal heb je tevreden en ontevreden mensen/honden van.

vraag aan de fokker welke brok ze desnoods zou aanbevelen?

Offline hondenmaatje

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2010, 21:25:39 »
Naturis is ook een merk dat je mag vergelijken met energique en carnibest alleen iets schappelijker van prijs, dat zal wel zijn jarake, wachten kan lange duren hé meid als je op je kleine pupymeid wachten moet, goh bij Fritske was dat maar een week en dat leek alsof de dagen achteruit ipv van vooruit liepen en als een slak vooruit kropen  :lol: bij Seppe was het 3 weken en mochten we gelukkig op bezoek elke week  :happywink: wat was ik blij dat ze thuis waren  :happywink:

Offline Jarake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2010, 17:18:08 »
Naturis is ook een merk dat je mag vergelijken met energique en carnibest alleen iets schappelijker van prijs, dat zal wel zijn jarake, wachten kan lange duren hé meid als je op je kleine pupymeid wachten moet, goh bij Fritske was dat maar een week en dat leek alsof de dagen achteruit ipv van vooruit liepen en als een slak vooruit kropen  :lol: bij Seppe was het 3 weken en mochten we gelukkig op bezoek elke week  :happywink: wat was ik blij dat ze thuis waren  :happywink:

Ik ben ook al 3 x gaan kijken. Toen ze 4,5 en 6 weken was. Nu kan ik een paar weken niet gaan omdat de fokker nog een vrouwtje heeft om te bevallen.  Om infecties enzo tegen te gaan mag niemand meer gaan kijken. Ik vind het eigenlijk wel heel erg en een beetje stom. Maar ja , nog maar ff doorbijten hé. Nog 12 dagen wachten.  :wink:
 :wave: :wave: :wave:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal