collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: welke brokken?  (gelezen 3097 keer)

Offline Jeanny

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
welke brokken?
« Gepost op: juli 27, 2010, 15:17:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hey,
wij geven nu al een tijdje Royal Canin aan onze honden want de eerste soort (van de aveve) bleek ons Foggy uitslag te bezorgen. Nu we zijn overgestapt naar Royal Canin en blijkt onze Rocco vol te staan met uitslag op zijn borst en binnenkant van zijn poten. We mochten van de dierenarts hier isobetadine op doen en het werkt wel een beetje. Ik ben gewoon overtuigd dat het aan de brokken ligt...
Nu heb ik een beetje gegoogled  en blijkt dat 'siensce plan' een goed merk is.
Zijn er misschien mensen die ook deze hondenbrokken gebruiken... ?? :denk:

- My little dog,  a heartbeat at my feet. -

Offline wiccagirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 576 HV-Punten
Re: welke brokken?
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2010, 15:19:12 »
Ik geef de voorkeur aan gewoon vlees voederen, veel natuurlijker zonder al die chemische brol erin  :oops:

Offline NiQi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2010, 15:21:22 »
Ik heb een  tijdje Science Plan gegeven en ik was daar tevreden van ... tot ik ook een hond in huis kreeg die er blijkbaar niet tegen kon en er ook huidproblemen van kreeg. Ik ben toen eerst overgestapt naar FarmFood (tot hij daar maagproblemen van kreeg) en nu krijgen ze Meadowfield en nu gaat het goed (ik wissel wel af met Naturis vlees).

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline Jeanny

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2010, 15:29:19 »
Ik geef de voorkeur aan gewoon vlees voederen, veel natuurlijker zonder al die chemische brol erin  :oops:

dat wou ik eerst ook doen maar de dierenarts had mij dit afgeraden omdat staffords een redelijk zwakke maag hebben. en blijkbaar kon de staff van mijn schoonbroer daar ook niet tegen (braken, diarree,...). Dus heb ik mij daar toch niet aan gewaagd 

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2010, 15:32:01 »
Er zijn best wel wat dierenartsen die dit afraden omdat ze er zelf geen ervaring mee hebben. En nee, ik wil hiermee niet alle DA's over dezelfde kam scheren. Als je hond kans heeft op een redelijk zwakke maag, dan zou ik me precies ook niet wagen aan een brok waar veel bewaarmiddelen in zitten. Dat kan nooit goed zijn volgens mij.

Maar je kan het altijd eens proberen hé om je hond vlees te geven, probeer eens met een klein beetje. De ene hond/stafford is de andere niet hé. :wink:

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline wiccagirl

• *
  • 576 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2010, 15:36:39 »
je moet het natuurlijk ook nooit van de ene op de andere dag geven,
je kan beginnen met kleine stukjes rauw vlees bij te geven en zien hoe ze reageren.
en als alles goed gaat wat meer vlees en minder brokken, and so on ^^

Offline Jeanny

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2010, 15:37:37 »
Er zijn best wel wat dierenartsen die dit afraden omdat ze er zelf geen ervaring mee hebben. En nee, ik wil hiermee niet alle DA's over dezelfde kam scheren. Als je hond kans heeft op een redelijk zwakke maag, dan zou ik me precies ook niet wagen aan een brok waar veel bewaarmiddelen in zitten. Dat kan nooit goed zijn volgens mij.

Maar je kan het altijd eens proberen hé om je hond vlees te geven, probeer eens met een klein beetje. De ene hond/stafford is de andere niet hé. :wink:

zal het morgen eens proberen :) bedankt he  :bow:

Offline Maan

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Hollandse Herder Kennel Van de Norak
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2010, 15:48:16 »
Ik geef ook de voorkeur aan "echt" vlees  :wink:
's Avonds geef ik dat dan ook.

's Ochtends ben ik altijd lui en dan krijgen ze een beetje brok (Fokker), ben ik erg tevreden over.

Als je je hond voor het eerst vers vlees geeft en ik denk dat je dat het beste met een KVV kunt proberen, gooi er dan de eerste keren wat heet water overheen (en laten afkoelen he!). Dan is het eerste rauwe er wat van af. Heeft men mij toen ook aangeraden.

Offline city dog

• *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2010, 15:50:15 »
hier krijgt de hond altijd Vers....nooit problemen met diarree of braken....met brokken was dat wel het geval

natuurlijk kan het zijn dat het overschakelen wat tijd kost vooraleer je op gang bent....eventueel tijdelijk het vlees koken en stilletjes aan mengen met rauw....

succes!

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2010, 18:04:31 »
Ik geef geperste brokken, afgewisseld met kvv (duck of degomeat).

Offline juffran

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2010, 20:18:15 »
Flora (3-jarige windhond) woont bij ons sinds december '09. In het begin kreeg ze Eukanuba brokken. We stelden al vlug vast dat ze heel vies k..kte en ze deed haar ras "eer" aan met verschrikkelijke winden. Ook had ze een hele droge huid en heel veel haaruitval. Eerst dachten we dat het aan de nieuwe omgeving lag, maar het ging niet over. Na nog enkele andere merken uitgeprobeerd te hebben (Hills, Royal Canin, ...) zijn we overgeschakeld naar Duck versvoeding. Sindsdien legt Flora "mooie" drolletjes, glanst haar zwarte pels als een spiegel en laat ze nog zelden een stinkende sch...
Brokjes krijgt ze nu nog enkel als snoepje of als beloning. Ik doe ook steeds wat zalmolie op haar vlees.

Offline Jeanny

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2010, 00:04:07 »
ben nu al een 2 weekjes bezig met afwisseling
soms geven we ze gebakken vlees met groentjes en rijst
en andere dagen brokken van Science plan (sensitive skin) en JAWEL onze Rocco zijn uitslag begint stilletjes af te nemen :)

Bedankt aan iedereen voor de tips!

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2010, 19:12:38 »
Onze oudste 2 staan sinds kort op Hills Science Plan en we zijn daar heel tevreden over!!  :thumbs:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline fuzzface

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2010, 01:18:19 »
Iedereen hier heeft zneige voorkeur, en niet alle honden hebben dezelfde smaak en behoeften...
Sommige dierenartsen zweren bij eukaneba, andere bij Hills of Proplan, etc...
Als ze zelf het merk in kwestie ook nog eens zelf verdelen is er al een beetje een eerste reden om te twijfelen aan hun objectiviteit :lol:

Je zal dus zelf een beetje een zoektocht moeten beginnen vrees ik :denk:

Prijs/kwaliteit gaat er volgens mij niks boven rauw vlees, maar kwa gemak (vriezer vol ingewanden en karkassen, slachthuizen afrijen, etc) is het niet altijd evident, en je moet natuurlijk in de eerste plaats zien hoe je hond erop reageert. Aanvullen met kvv en/of brokken is misschien wel aan te raden als je -zoals mij- de kansen op een "volledige" voeding wilt vergroten en je hond niet teveel wilt laten tekort komen. Als de heel kleine meerprijs voor kvv er wel afkan, je hebt plaats in je vriezer, maar wilt toch relatief makkelijk verkrijgbaar voer: Kvv.

Het lijkt me logisch dat de gemiddelde hond als basisbestanddeel van zn voeding vlees eet...En dus niet graanafval en chemische brol. Zoals de meeste mensen weten bestaat het "vlees" in dure brokken van bekende merken hoofdzakelijk uit kippepoten, hoeven, etc...Dat voor verwerking uiteraard extreem verhit/gedroogd/vermalen wordt.

Het zou me niks verbazen als dat grotendeels de reden zou zijn van de meeste van al die allergiën (jeuk, uitslag, haaruitval) waar je altijd over hoort/leest.

Maar dus nog es: Als je hond het goed doet op bvb aldi-brokken, dan zijn al die theoriën onbelangrijk :thumbs:

...Of je zou je dan ook kunnen afvragen of je hond het dan misschien niet NOG beter zou doen op een betere voeding:)

Offline marnix

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Aika
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2010, 19:23:44 »
Mischien domme vraag maar wat is kvv?

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #15 Gepost op: oktober 29, 2010, 19:46:22 »
Komplete versvoeding. Meestal gemalen vlees dat per portie verpakt is. Vrijwel altijd ook ingevroren als je het koopt. Je hoeft het dus enkel nog maar te ondooien.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal