collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voeding  (gelezen 3232 keer)

Offline Saiko

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Voeding
« Gepost op: november 14, 2011, 15:58:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze Saiko (hier te bezichtigen: http://www.hondenvrienden.be/forum/even-voorstellen/dag-iedereen-136827/ ) is een gezonde AmStaff van bijna 3 jaar!

De vorige eigenaars gaven hem aldibrokken, wij zijn daarvan afgestapt en geven hem pedigree pal brokken.

Nu krijg ik van hier te horen dat dit misschien ook niet goed is ?

Ik weiger om Aldibrokken te geven... dus kom daar niet mee af! :)

Onze DA raadde oa pedigree pal aan, zeker omdat hij in het begin kilo's meer moest wegen..., dus ik denk niet dat het werkelijk zo slecht is ?

Wat ik wel merk ,is dat hij ťnorm veel drinkt, met gemak 2 ŗ 3 volle kommen per dag (en t'zijn geen kleine kommekes!) en dat hij altijd eerst naar zijn drinken ga en dan pas naar zijn eten... Nierproblemen? :(

Iemand dus een goede evenwichtige voedingbrokken?

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
Re: Voeding
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2011, 16:01:07 »
Pedigree brokken zijn even slecht als die Aldi brokken!

Als je perse brokken wilt geven, stap dan over op een Premium merk.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2011, 16:05:45 »
Als je je zorgen maakt om zijn drinkgedrag kan je eens bij je DA gaan en urine en/of bloed laten testen. Zo zie je rap of je hond nierproblemen of diabetes of iets dergelijks heeft  :wink:
Is er geen medische reden, dan kan het ook aan de brok gelegen zijn.
Wij geven Royal Canin, zijn er zeer tevreden van, maar er zijn nog een aantal andere goeie merken.

Offline Saiko

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2011, 16:11:35 »
Ok, Royal Canin dus, zijn er nog alternatieven? :)

Online DarrenRastaKaitť

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2011, 16:56:04 »
Je kan nu kiezen: ofwel geef je een geperste brok ofwel een geŽxpandeerde brok. Het verschil hiertussen is de wijze van bereiden.

Voorbeelden van geperste brokken
- farm food
- prins
- bevo
- Markus MŁhle
- Cavom

Voorbeelden van geŽxpandeerde brokken
- hill's
- royal canin
- bento kronen
- Eukanuba
- Delcon

Best is eens te kijken waar jij je goed bij voelt ťn voornamelijk waar je hond het goed op doet!

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2011, 18:21:58 »
Kijk hier maar eens:

Brokken die bovenstaand genoemd worden zijn dan wel premium brokken, maar zijn nog steeds van minder kwaliteit tov sommige andere. En dan nog wel super duur, zoals onder andere Royal Canin. Die hebben een percentage vlees dat onder de 30% ligt en toch verkopen ze zich aan een prijs alsof er biefstuk in zou zitten. Als je in de lijst op onderstaande link kijkt, zie je bovenaan de echt goede merken staan (die veel mensen niet kennen, maar gewoon verkrijgbaar zijn bij echte voedingspeciaalzake n), vaak niet duurder als royal canin en dergelijke, zelfs goedkoper sommige, maar wel met 50 tot 80% vlees in de brok en geen of weinig granen (wat een hond dus helemaal niet nodig heeft en wat zorgt voor veel en slechte ontlasting).

Daarnaast kan je ook altijd eens denken aan het geven van vers vlees, KVV.

Let er op: de bovenste tabel zijn geperste brokken, de onderste tabel zijn geŽxpandeerd brokken. De allerbeste staan in de 2de tabel, maar als je geperst wil, kan je in de bovenste tabel ook kijken.

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 21:05:13 door Marengo »

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 14, 2011, 18:34:22 »
De site's die ik heb meegegeven zijn trouwens echt super informatief. Heeft mijn ogen doen open gaan over commerciele merken van brokken. Wat heeeel veeeeel mensen nog niet weten. Daarom. Sorry hoor!
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 21:06:20 door Marengo, Reden: Enkele berichten aangepast omwille van discussie »

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2011, 18:36:02 »
Kijk hier maar eens:

Brokken die bovenstaand genoemd worden zijn dan wel premium brokken, maar zijn nog steeds van minder kwaliteit tov sommige andere. En dan nog wel super duur, zoals onder andere Royal Canin. Die hebben een percentage vlees dat onder de 30% ligt en toch verkopen ze zich aan een prijs alsof er biefstuk in zou zitten. Als je in de lijst op onderstaande link kijkt, zie je bovenaan de echt goede merken staan (die veel mensen niet kennen, maar gewoon verkrijgbaar zijn bij echte voedingspeciaalzake n), vaak niet duurder als royal canin en dergelijke, zelfs goedkoper sommige, maar wel met 50 tot 80% vlees in de brok en geen of weinig granen (wat een hond dus helemaal niet nodig heeft en wat zorgt voor veel en slechte ontlasting).

Let er op: de bovenste tabel zijn geperste brokken, de onderste tabel zijn geŽxpandeerd brokken. De allerbeste staan in de 2de tabel, maar als je geperst wil, kan je in de bovenste tabel ook kijken.

Wie heeft die lijst ooit gemaakt?
Wie heeft ooit gezegd/onderzocht dat je min 50a80% vlees in moet?
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 21:06:36 door Marengo »

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #8 Gepost op: november 14, 2011, 18:38:16 »
@ Saiko: Pedigree is idd evenslecht als Aldibrokken.
Kijk eens naar een dierenspeciaalzaak , wat de ene hier goed vind voor zijn hond hoeft niet perse goed te zijn voor de jouwe.
Ik zelf verkies geperste brokken, maar daar is iedereen vrij in!

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 14, 2011, 18:38:47 »
Je moet niks :-) Een hond kan perfect oud worden op brokken met 20% graan of minder ook. Dit is gewoon informatief en zet je gewoon aan het denken over wat JIJ je hond al dan niet wil geven. Al het graan dat in een brok zit (en dit is wel bewezen) kakt een hond gewoon terug uit. Met als resultaat dat als er in een brok veel graan zit, je vooral betaald voor veel ontlasting en je er ook nog veel meer van moet geven dan een brok waar veel vlees in zit.

Jullie moeten mij hier niet doodschieten hoor! Info is info, de topic starter doet er mee wat hij wil.  De andere ook, je geeft nog altijd wat je zelf wilt, ik en niemand anders oordeelt daar over.

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2011, 18:39:53 »
Ik zelf geen trouwens Markus Muhle, ook een geperste brok met MAAR 37% vlees, maar ze doen het hier heel goed op en ben er zeer tevreden van.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2011, 18:40:51 »
Je moet niks :-) Een hond kan perfect oud worden op brokken met 20% graan of minder ook. Dit is gewoon informatief en zet je gewoon aan het denken over wat JIJ je hond al dan niet wil geven. Al het graan dat in een brok zit (en dit is wel bewezen) kakt een hond gewoon terug uit. Met als resultaat dat als er in een brok veel graan zit, je vooral betaald voor veel ontlasting en je er ook nog veel meer van moet geven dan een brok waar veel vlees in zit.

Jullie moeten mij hier niet doodschieten hoor! Info is info, de topic starter doet er mee wat hij wil.  De andere ook, je geeft nog altijd wat je zelf wilt, ik en niemand anders oordeelt daar over.

Ik schiet je niet dood, ik vroeg gewon van wie of wat dat onderozek kwam, is niet de eerste keer dat je de link geeft, ben gewoon benieuwd naar!

Mijn honden krijgen idd een brok met "genoeg" granen, en toch heb ik heel weinig ontlasting  :weetniet:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2011, 18:43:25 »
Kijk hier maar eens:

Amai leuke site  :thumbs: Daar zie je 4% vlees in pedigree staan.
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 21:07:11 door Marengo »

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #13 Gepost op: november 14, 2011, 18:48:57 »
Hetgene waarnaar ik kijk is vlees of vis als nummer 1 ingrediŽnt (dus als eerste vermeld in de ingrediŽntenlijst, 't is verplicht van datgene wat er het meest aanwezig is bovenaan te zetten) en GEEN 'door de EU toegestane anti-oxidanten', kleur of geurstoffen (E-nummertjes op de zak bv).
Als aan bovenstaande voldaan is, dan kan je volgens mij geen 'slechte' brok in handen hebben.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: november 14, 2011, 18:53:08 »
En mijn pro plan geeft ni eens zo'n goede resultaten zie ik, veel graan en maar 20% vlees.
Maar ze doen het er uitzonderlijk goed op. Dus veranderen doe ik niet NOG eens  :mrgreen:

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: november 14, 2011, 18:54:14 »
@ Timo: dat is inderdaad de basisregel. Daarnaast kan je ook nog kijken dat het "vlees" dat er in zit, dat dit niet is "vlees en dierlijke bijproducten", want dan is het vlees van echt super slechte kwaliteit, gewoon het afval van het afval van alle dieren die ze vastkrijgen. Beter is bv Kipmeel, of rundsvlees, ... als eerste ingredient.

Best is te kijken naar de 1ste 5 ingrediŽnten. En bv. Rijst of haver of mais zijn al betere granen dan bv. Tarwe (waar veel honden huidklachten van krijgen).

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #16 Gepost op: november 14, 2011, 18:58:02 »
@ Timo: dat is inderdaad de basisregel. Daarnaast kan je ook nog kijken dat het "vlees" dat er in zit, dat dit niet is "vlees en dierlijke bijproducten", want dan is het vlees van echt super slechte kwaliteit, gewoon het afval van het afval van alle dieren die ze vastkrijgen. Beter is bv Kipmeel, of rundsvlees, ... als eerste ingredient.

Best is te kijken naar de 1ste 5 ingrediŽnten. En bv. Rijst of haver of mais zijn al betere granen dan bv. Tarwe (waar veel honden huidklachten van krijgen).

Hier eten ze Taste of the Wild of Orijen...

enkel de 6 sterren komen hier in aanmerking  :lol:
http://www.dogfoodanalysis.com/

Hier loopt er eentje rond met een gluten intollerantie, dus tarwe is zowiezo al uitgesloten...

Online DarrenRastaKaitť

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 21:07:36 door Marengo »

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: november 14, 2011, 19:00:43 »
Dat zijn inderdaad 2 heeeel goede merken, met Orijen op kop als beste merk brok dat bestaat op dit moment (in Europa). Veel honden zijn intolerant voor tarwe, maar veel baasjes weten dat nog niet. Honden met uitslag, huidklachten, slechte vacht, gelige paperige ontlasting, ... ; Het is pas als het echt in erge mate voorkomt dat de dierenarts iets wil doen en vaak schrijft hij dan pillen voor, ipv tarwe vrij voer.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: november 14, 2011, 20:38:20 »
Mijn honden krijgen idd een brok met "genoeg" granen, en toch heb ik heel weinig ontlasting  :weetniet:

heel leuk voor jou, maar je moet kijken naar de ontlasting van je honden hť  :doh:

:mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal