collapse

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Smaakverandering NA zwangerschap  (gelezen 1077 keer)

Offline Philou

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Smaakverandering NA zwangerschap
« Gepost op: april 04, 2018, 10:25:25 »
Onze Philou (Welsh Springer Spaniel) is nooit een schrokker geweest, eerder een rustige, kleine eter. Ze bleef perfect op peil door haar 2x daags Hill's droge brokken te geven waar dan telkens wat vlees (vb Duck) doorgemengd werd.  Toen ze drachtig werd kreeg ze nog minder zin in eten. Zoiets als ochtendmisselijkhei d dachten we, maar om haar toch krachten te laten opdoen, kreeg ze toen puppy-brokjes van Hill's of Royal Cannin, maar dat moesten we mengen met blikvoer (pedigree).
We hadden gedacht dat ze door het zogen wel meer zou eten. Jammer genoeg niet dus.  Enkel blikvoer en terrines.  Vanzodra het teveel naar brokjes smaakt of ruikt blijft het staan.  Ik heb ze zelfs al een paar keer gemixt zodat ze als poedervorm gemend konden worden. Zelfs dat mocht niet baten.
Heeft er iemand nog tips?

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
Re: Smaakverandering NA zwangerschap
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2018, 10:47:43 »
Vreemd, meeste teven die ik ken worden food obessed tijdens dracht...

Ander merk brokken of overstappen naar kvv? En anders toch eens uittesten of vasten helpt.

Offline Philou

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2018, 11:52:39 »
Ja wij hadden ook verwacht dat ze automatisch meer zou eten, niet dus.  We hebben al een aantal merken uitgeprobeerd, maar haar smaak nog niet gevonden.  Zelf koken lukt ook. Gisteren een kip tot vol-au-vent verwerkt. Een flinke hoeveelheid velletjes, kraakbeen en kippenvlees gemengd met rijst. Dat lukte wel.  Maar de bouillon in brood of brokken laten weken dat was weer teveel gevraagd voor mevrouw.
Met 7 pups van 1week oud, durf ik haar toch niet uit te hongeren.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2018, 12:32:57 door Philou »

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2018, 12:32:36 »
Hier ook een zogende teef die nogal kieskeurig is. Ze was gewend om  KVV te eten en de puppybrokken liet ze links liggen.
Al van tijdens de dracht , laat ik puppybrokken weken in warm water en schep dat nu tussen haar KVV.
Verder staan er die pap van geweekte brokken en gewone brokken altijd tot haar beschikking, maar ze komt er eigenlijk niet aan.
In de loop van de dag schep ik die pap telkens tussen haar KVV en geef ik haar dat. Zo eet ze toch een kilo vlees met puppybrokkenpap verrijkt op 1 dag.
De 7 pups komen goed bij ( zijn nu 5 dagen) , ik ga er dus van uit dat Lass voldoende (extra) voedingsstoffen binnen krijgt.

Offline Philou

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2018, 12:35:14 »
Waarvoor staat die kvv (Kalorierijk versgevroren vlees????) :eh:

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • waasland
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2018, 12:38:13 »
kvv = kant en klaar vers vlees
zoals bv duck (maar er zijn heel wat andere en betere merken ook)

Als ze haar duck wel eet, zou ik ook meer daarvan geven en evt eens andere kvv's halen en proberen

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2018, 14:41:39 »
Waarvoor staat die kvv (Kalorierijk versgevroren vlees????) :eh:
  :vuistje:

kvv is inderdaad kant-en-klaar vers vlees, dus in de meeste gevallen een goede verhouding spier-en orgaanvlees met gemalen bot of een premix om compleet te zijn. Geweekte brokken zou ik niet doen, daar halen ze hier ook hun neus voor op.
Persoonlijk zou ik vers vlees proberen en eventueel aanvullen met wat gekookte groenten en rijst of aardappelen.

Heeft de teef nog pups? Bij teven die te veel van zichzelf geven voeren wij de pups al bij vanaf 3 weken met vers vlees en na 4-5 weken volle platte kaas als extraatje (ook goed voor mams trouwens).

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2018, 08:55:19 »
Hier ook een teef gehad die naar het einde van haar dracht toe (en zowat de eerste maand na haar bevalling) compleet weigerde om brokken te eten. Zelfs de meeste KVV interesseerde haar geen barst. Maar op de KVV van Farmfood (Hart & Pens Compleet alsook Rund Compleet) was ze compleet verzot en dus kreeg ze dat in grote hoeveelheden aangevuld nog eens met dagelijks een kom puppy melk (ook van Farmfood). Zo hebben we haar terug op volume gekregen (ze zag er na de geboorte van de pups meer als een geraamte dan als een hond uit).

Ironisch genoeg is ze nadien (toen de pups al 4-5 weken oud waren) langzaam maar zeker een grote alles-eter geworden (daar waar ze voor haar dracht eigenlijk dus ook een eerder kieskeurige eter was). Tegenwoordig maakt het niet uit wat we haar geven: ze eet het met volle overtuiging op.

Offline Philou

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2018, 19:07:33 »
Bedankt iedereen voor de tips.  Ondertussen hebben we geleerd om de zakken met droge brokken achterwege te laten. Ze eet nu volop natte voeding en KVV gemengd met rijst of pasta's.  Het goed om haar nu smaakvol te zien eten en veel rustiger haar kids te zogen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

Plan de voeding van je hond of kat dankzij Food Plan van WelloPet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal