collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: royal canin  (gelezen 2255 keer)

Offline lisa_orpha

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
royal canin
« Gepost op: augustus 06, 2012, 13:39:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
iemand ervaring mee royal canin??

zit er een groot verschil tss de voeding voor chihuahua's en en voor kleine honden van royal canin?

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: royal canin
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2012, 13:52:37 »
Ik heb jaren RC gegeven, van de brokken zelf was ik heel tevreden.
Een grote verschil zal er niet zijn, enkel zijn die voor de chihuahuas beter voor hun gemaakt, voor hun specifieke eisen, maar ze zullen zeker ook goed staan op de mini!

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2012, 13:55:28 »
Wij geven hier ook royal canin (breed golden retriever) en zijn er ook tevreden van. James blijft mooi op gewicht.

Wij kopen het trouwens altijd via zooplus (goedkoper meestal dan in gewone dierenwinkel)

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2012, 14:48:36 »
Noor  malteser staat al jaren op brokken van RC (speciale voeding voor haar maag/darmprobs) de lightvoeding ze doet het er heel goed mee  :thumbs:

Offline lisa_orpha

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 15:22:22 »
oo ok , omdat ik er al veel negatieve comentaar van hoord heb dat het al chemise boel is zeg maar dat in die brokken zitten enzo.
en wisselen julie soms af ook van de verschillende brokken of is dit niet echt nodig want ze hebben een groot asortiment eigenlijk e

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2012, 15:42:00 »
Het is belangrijk om te zien hoe je eigen hond het er op doet.
Mijn honden deden het super slecht op RC, dus dat hangt af van hond tot hond.

Offline lisa_orpha

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2012, 15:50:59 »
ja mijn hond is een hele kieskeurige eter.
al van alles geprobeert en verschillende brokken , kvv maarja 1maaltijd ging et goed de volgende moest ze niet meer hebben. mja dan een zakje royal canin had voor chihuahua's en daar smult ze al 4dagen goed haar bakje leeg in 1trok. mja in begin was ik er wel gelijk niet echt voor voor dat merk omdat ik er al veel slechte dingen over hoord heb daardoor dit topic om de andere mensen hun ervaring er over te weten te komen

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2012, 15:58:35 »
De hond hoeft niet kieskeurig te zijn.
Indien hij zijn eten niet moet...jammer. Bak weg en wachten tot de volgende maaltijd. Hij zal wel eten. Hoe oud is je hond? Zomaar om de haverklap wisselen van voeding is echt niet goed voor hem hoor.

Offline lisa_orpha

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2012, 16:18:50 »
6maand is ze nu ze heeft 3verschillende brokken had en die kvv. mja als ze niks niet eet maar hap en da ist ja is ook niet echt de bedoeling. 2maand heeft dit nu geduurt en nu eet ze haar brokker mooi op is het in 5min op zeg maar.
toen ik de andere gaf ( ik mocht het nog wegnemen en savonds trg geven) neen at ze niet. zelf met de kvv ook niet de 1ste keer wel maar erva haar 2de maaltijd of de dagen nadien 1hapje en dat was het zeg maar. tss doorstjes krijgt ze al niet. juist met te trainen snoepjes maar die probeer ik ook te beperken en gebruik ik een beertje of mn stem

tis eigenlijk bij de 1ste brok nu dat ze sochtens en savonds haar bakje op heeft 4dagen aan een stuk.

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2012, 16:57:36 »
van waar komt je hond?

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2012, 17:36:31 »
RC is idd chemische troep en veel te vet, althans de "cocker 25". Maar als je hondje het graag heeft  :weetniet:...je kan het ook niet laten verhongeren hé.  :shock:

Offline lisa_orpha

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2012, 18:36:33 »
van waar komt je hond?
van mensen die we kennen

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2012, 18:47:33 »
Ik wissel nooit af met andere brokken , ze lust het graag het is goed voor haar gezondheid (aangeraden door DA) ..

Nu je zegt dat je hondje nu met RC zijn bakje leeg eet, blijf je hondje dan gewoon die brokjes geven zou ik zeggen..
Afwisselen zou ik nu zeker niet doen, je loopt het risico dat je hondje na een tijdje die voeding weer beu is en zo blijf je bezig..

Had ooit ook zo'n kieskeurig hondje en ook veel geld uitgegeven aan verschillende zakken voeding, telkens na een tijdje at hij niet meer , tot ik eindelijk door had dat hij me gewoon aan het uittesten was, dus voeding gezet , at hij het niet, spijtig bakje weg..
dag daarna heeft hij bakje leeg gegeten en alles was in orde ..

Offline karendb

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2012, 19:52:38 »
RC is idd chemische troep en veel te vet, althans de "cocker 25". Maar als je hondje het graag heeft  :weetniet:...je kan het ook niet laten verhongeren hé.  :shock:
Een hond zal zichzelf niet laten verhongeren hoor. Als ie honger heeft zal ie wel eten. Maar door telkens andere voeding te kopen maak je hem gewoon kieskeurig.

Offline falco 27

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2012, 18:23:36 »
RC is idd chemische troep en veel te vet, althans de "cocker 25"
:muur: ik denk dat er andere "troep" bestaat buiten RC, man-man, hier kan je wat lezen :pray:

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2012, 18:40:17 »
:muur: ik denk dat er andere "troep" bestaat buiten RC, man-man, hier kan je wat lezen :pray:

Wat wij wel doen voor onze golden is het eten steeds mooi afwegen en wij geven het aanbevolen gewicht voor een binnenhuishond (hoewel hij soms wel wat actiever is dan een binnenhuishond). Hij blijft wel mooi op gewicht tot nu toe (is nu 20 maand).

Het is soms toch wel moeilijk om te oordelen wat nu de beste voeding is... Maar als uw hondje het lust (en er gezond mee is) zou ik het zeker blijven geven...

Offline falco 27

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2012, 21:23:29 »
Wat wij wel doen voor onze golden is het eten steeds mooi afwegen en wij geven het aanbevolen gewicht voor een binnenhuishond (hoewel hij soms wel wat actiever is dan een binnenhuishond). Hij blijft wel mooi op gewicht tot nu toe (is nu 20 maand).

Het is soms toch wel moeilijk om te oordelen wat nu de beste voeding is... Maar als uw hondje het lust (en er gezond mee is) zou ik het zeker blijven geven...
Dan ben je goed bezig, alleen even vermelden dat de tabel op de verpakking een richtlijn is. Het is een kwestie van zelf je hond in het oog te houden op gebied van zen gewicht, je moet de ribben voelen maar niet zien, dus de hoeveelheid dat je per dag moet geven kan verschillen van het cijfer op de verpakking.

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2012, 21:41:53 »
Dan ben je goed bezig, alleen even vermelden dat de tabel op de verpakking een richtlijn is. Het is een kwestie van zelf je hond in het oog te houden op gebied van zen gewicht, je moet de ribben voelen maar niet zien, dus de hoeveelheid dat je per dag moet geven kan verschillen van het cijfer op de verpakking.

Inderdaad dat is zo bij onze James, we voelen zijn ribben, maar ook  niet niet te hard  (met dat lange haar zie je dat bij een golden wel minder goed). Wij willen absoluut vermijden dat hij te zwaar wordt, wat bij een golden snel een probleem is (hij is ook een zeker geen slechte eter  :vuistje: ). Vandaar: zijn eten wordt afgewogen.

Offline Majaken

• *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2012, 17:18:26 »
ik geef sinds 1 week ook royal canin en moet zeggen dit is de eerste voeding waar de honden erg weinig stoelgang van hebben en ze eten het met smaak op

vooral dat ze zo weinig stoelgang hebben is opvallend, want op al de andere brokken die ik al heb gegeven had vooral schelsey altijd grote hopen en heb al wat soorten geprobeerd

vind het vooral leuk op wandel, nu moet ik tenminste niet met 5 zakjes stront rondlopen zoals daarvoor bij het wandelingen

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2012, 17:20:31 »
Voor de "kenners". Wat voor chemische brol zit er in Royal Canin?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal