collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Rijst slecht of goed voor honden?  (gelezen 25831 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rijst slecht of goed voor honden?
« Reactie #40 Gepost op: oktober 15, 2010, 21:40:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Euhm, neen, je moeder heeft eigenlijk volledig gelijk: de meeste (maar niet alle) dierenartsen worden gesponsord door merken zoals Hill's, ProPlan, Eukanuba, Royal Canin, ...

Ik vraag me soms echt af wat mensen daar in zien. In dat "sponseren"? Het is echt niet zo dat DA-praktijken geld krijgen van die voedingfabrikanten ofzo. Uiteraard zijn er wel wat kortingen en kan je af en toe wat gratis dingen vast krijgen als je een speciale actie in de praktijk doet en als je "een goede klant" bent.
Maar DA's gaan geen voedingen verkopen waar zij niet in geloven omdat het zou opbrengen.

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #41 Gepost op: oktober 18, 2010, 12:31:50 »
Uiteraard zijn er wel wat kortingen en kan je af en toe wat gratis dingen vast krijgen als je een speciale actie in de praktijk doet en als je "een goede klant" bent.
Mja, dat is toch wat de meeste mensen verstaan onder "sponsoring" dacht ik zo? De DA draait niet op voor die kortingen, gratis dingen en speciale acties hé...dat wordt voorzien (gesponsord dus) door de voedselfabrikant...

Maar het gaat mij voornamelijk over neutraliteit. Het wordt hier vaak gezegd (zeker als het over brokken gaat) dat elke hond anders is en dat brok X perfect kan zijn voor hond 1 maar rotslecht voor hond 2, die het dan wel weer uitstekend doet op brok Y.

Ik heb dan ook mijn bedenkingen bij een DA die één specifiek merk verkoopt: gaat die bijvoorbeeld hond 2 ooit écht verder kunnen helpen als hij brok X verkoopt? Of gaat hij gewoon concluderen dat hond 2 een zwak spijsverteringsstel sel heeft en dat opvangen met behulp van medicatie bijvoorbeeld?

Kortom: ik zou veel liever zien dat een DA ook op vlak van voeding neutraal blijft (en dus helemaal niets van voeding verkoopt).

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #42 Gepost op: oktober 18, 2010, 15:22:02 »

Kortom: ik zou veel liever zien dat een DA ook op vlak van voeding neutraal blijft (en dus helemaal niets van voeding verkoopt).

en wat dan met speciale dieetvoeding? Ook dat zal van een merk zijn waar de da 'goede contacten' mee heeft maar is toch essentieel dat hij dit direct ter hande heeft (een hond die plots een slecht werkende niet etc krijgt).

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #43 Gepost op: oktober 18, 2010, 16:17:58 »
Maar er bestaan toch van verschillende goede merken speciale dieetvoeding? :denk:
(en de ene doet het goed op het ene merk en de andere net niet maar wél op een ander merk)
Ik denk dat dat is wat Steve bedoeld  :weetniet:
Zal een DA die een bepaald merk verkoopt daar ook (voldoende) rekening mee houden?

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #44 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:05:13 »
Ik denk dat dat is wat Steve bedoeld  :weetniet:
Inderdaad.  En evie: ik moet nog de eerste hond tegenkomen die NU ONMIDDELLIJK die speciale dieetvoeding nodig heeft, wil hij niet ter plekke dood neervallen. Met andere woorden: de DA kan je ook gewoon naar een speciaalzaak sturen waar je die dieetvoeding kan kopen. Zo behoudt hij tenminste zijn professionele integriteit...

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: oktober 18, 2010, 20:41:39 »
Mja, dat is toch wat de meeste mensen verstaan onder "sponsoring" dacht ik zo? De DA draait niet op voor die kortingen, gratis dingen en speciale acties hé...dat wordt voorzien (gesponsord dus) door de voedselfabrikant...

Dat is inderdaad sponsering ja. Maar geloof me, daar word je niet rijk van. Het is echt niet zo dat ze het geld en de zakken voer zo binnengooien.
Hetgene wat mij hier vooral stoort is dat mensen beweren dat DA's bepaalde voedingen zouden verkopen enkel om te kunnen verkopen, of de hond het er nu goed op doet of niet... En dat is helemaal niet zo.
Mijn bazin staat heel erg achter Hill's omdat ze er gewoon enorm goede ervaringen mee heeft. En dan is het mooi meegenomen dat we af en toe een extraatje van hen krijgen. We verkopen bv. ook heel wat Sanimed (Vobra, van ondermeer Carocroc), dit is een goedkopere lijn van dieetvoeding. Daar krijgen we niets extra van, maar dat maakt ons niet uit. Het is het dier en zijn baasje dat uiteindelijk geholpen moet zijn.

Citaat
Maar het gaat mij voornamelijk over neutraliteit. Het wordt hier vaak gezegd (zeker als het over brokken gaat) dat elke hond anders is en dat brok X perfect kan zijn voor hond 1 maar rotslecht voor hond 2, die het dan wel weer uitstekend doet op brok Y.

Ik heb dan ook mijn bedenkingen bij een DA die één specifiek merk verkoopt: gaat die bijvoorbeeld hond 2 ooit écht verder kunnen helpen als hij brok X verkoopt? Of gaat hij gewoon concluderen dat hond 2 een zwak spijsverteringsstel sel heeft en dat opvangen met behulp van medicatie bijvoorbeeld?

Wij beperken ons helemaal niet tot één merk, dus ik kan hier moeilijk over oordelen. Wat bij ons primeert, is dat het dier het goed doet en de baasjes tevreden zijn. Er zijn enkele klanten bij ons met honden die EPI hebben die overgestapt zijn op KVV op aanraden van ons. Omdat dit voor die dieren gewoon het beste was.

Vergeet trouwens ook niet dat veel mensen het liefste brokken geven omdat dit het gemakkelijkste is. Veel mensen vinden het fijn dat ze het hondeneten kunnen kopen bij de DA die ze vertrouwen. Er is heel wat vraag achter.

Dieetvoeding mag enkel door dierenartsen verkocht worden, en dat is maar goed ook. Daar sta ik volledig achter.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #46 Gepost op: oktober 18, 2010, 20:42:55 »
@ Tine: ik hoop dat de meeste DA's en DA-praktijken jullie voorbeeld volgen  :thumbs:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal