collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: pup eet niet genoeg korrels  (gelezen 5426 keer)

Offline Bonnie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • plat, platter, GiGi!!
pup eet niet genoeg korrels
« Gepost op: mei 29, 2010, 07:28:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ons Gigi eet maar de helft van wat ze zou moeten eten  :doh:
Ze is wel een trage eter.
Kan dit kwaad?
Verder krijgt ze niets extra.

Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: pup eet niet genoeg korrels
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2010, 10:04:43 »
Kan niet zoveel kwaad hoor, mijn Rood-Witte varkens aten in het begin nog niet eens de helft en dat heeft toch wel een paar maanden geduurd. Ze hebben er toch niets aan overgehouden en zijn altijd goed gegroeid. Misschien heeft Gigi gewoon wat minder nodig als op de verpakking staat, dat is ook altijd maar een richtlijn en moet je je niet teveel van aantrekken hoor!
Je kunt ze wel af en toe iets extra geven, is ook niks erg. Hier krijgen ze altijd vrij veel fruit, gewoon omdat ze dat graag lusten en ook wel gewoon droog brood als er eens iets oud over is ofzo.
Fruit begin ik bij mijn pups altijd al heel jong te leren eten, gewoon heel kleine stukjes geven. Als je zelf een appel, sinaasappel of een peer eet bijv. gewoon een klein stukje aan je hondje geven. Hier vinden ze het altijd heel lekker, vooral in de zomer kan dat makkelijk zijn omdat ze met fruit ook veel vocht binnen krijgen.
Ze eten hier ook graag wortel maar daar moet je ze niet teveel van geven, verteerd meestal niet zo makkelijk en komt er nog net zo oranje uit als het erin gegaan is.  :happywink:
Maar maak je over dat eten geen zorgen hoor! We hebben hier al 8x een pup in huis gehaald en van die 8 pups is er maar 1 geweest die altijd alles opat vanaf het eerste moment.
Is wel vervelend voor het baasje als je hond niet wil eten maar ze zal zich niet uithongeren hoor, en als ze de helft nog opeet is er helemaal geen reden tot zorgen.

Veel succes!  :thumbs:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2010, 11:35:41 »
Ze is nog niet zo lang bij jullie hé dus ik zou het even aanzien.
Vermagert ze toch doordat ze te weinig eet, zou ik overwegen om haar iets anders te geven, maar dat zou ik nu nog niet doen.
Of misschien zijn de brokken wel te groot voor haar en moet ze teveel moeite doen waardoor ze gewoon te moe is om verder te eten :weetniet:
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2010, 20:08:41 »
goh, echt vermageren doet ze niet, maar nu ik de foto's van bij de fokker zie, lijkt ze andere korrels te hebben.. raar want ze gaf een zak mee  :weetniet:
Nu ja, zolang ze eet...
ik wil nu ook niet beginnen met haar blikvoeding of zo te geven, Luuk at niets meer op den duur omdat ze wist dat ze ets anders ging krijgen  :zot:

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2010, 12:44:59 »
Hier ook een mussenpikker aan de magere kant (niks puppyvet).
Een richtlijn voor een goed gewicht zou zijn : de ribben kunnen voelen maar niet zien (dat las ik hier ergens op het forum) .
Maar bij een harige hond ligt dat moeilijk , vind ik . Ik voel duidelijk ribben en vermoed dat ze onder een korte vacht te zien zouden zijn .
Net zoals een kind zal een pup zich niet verhongeren denk ik .

De fokker raadde ten stelligste af om een beetje natvoer toe te voegen zodat ze wel goed zou eten . Zo krijg je kieskeurige eters volgens hem .
Daar zit wel iets in natuurlijk maar het is toch leuker als je hen met smaak i.p.v. met lange tanden ziet eten .
Langs de andere kant heb ik liever een dunne hond dan eentje die je later op dieet moet zetten . Hier houden we het dus op enkel de brokken en een pup die aan de magere kant is . Voor de rest is ze vinnig genoeg .

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2010, 13:00:40 »
Hier ook een mussenpikker aan de magere kant (niks puppyvet).
Een richtlijn voor een goed gewicht zou zijn : de ribben kunnen voelen maar niet zien (dat las ik hier ergens op het forum) .
Maar bij een harige hond ligt dat moeilijk , vind ik . Ik voel duidelijk ribben en vermoed dat ze onder een korte vacht te zien zouden zijn .
Net zoals een kind zal een pup zich niet verhongeren denk ik .

De fokker raadde ten stelligste af om een beetje natvoer toe te voegen zodat ze wel goed zou eten . Zo krijg je kieskeurige eters volgens hem .
Daar zit wel iets in natuurlijk maar het is toch leuker als je hen met smaak i.p.v. met lange tanden ziet eten .
Langs de andere kant heb ik liever een dunne hond dan eentje die je later op dieet moet zetten . Hier houden we het dus op enkel de brokken en een pup die aan de magere kant is . Voor de rest is ze vinnig genoeg .

Dat valt volgens mij nogal mee, hier heb ik 2 pups gehad die enorm moeilijk waren met eten. Zelfs als er natvoer doorheen zat wilden ze het af en toe niet eten. Ze zijn zelfs afgevallen toen ze rond de 12 weken oud waren. Ik heb echt van alles geprobeerd erdoor te doen (of ze met spelletjes iets laten eten), soms een gekookt eitje, vers vlees, KVV, blikvoer, kattenvoer uit blik, tonijn uit een blikje, brood echt alles erdoor gegooid om ze ook maar iets te laten eten.
Ze zijn nu 1,5 jaar oud en ze eten alles wat ik ze voor zet, het grootste deel van de week eten ze 2x per dag droge brokken. Maakt niet uit welk merk of welke variant ze eten het altijd helemaal op, en met smaak.

Dus ik denk dat je daar niet teveel van aan moet trekken, als een pup afvalt moeten je alarmbellen gaan rinkelen denk ik. Maar zolang dat het geval niet is en een pup niet graat en graatmager is denk ik dat je je geen zorgen moet maken.
Zolang ze nog iets eten is dat denk wel oke hoor!

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2010, 13:03:17 »
Ik heb het bij Gwiedo maanden aangezien (met de brokjes), ben dan overgeschakeld op kvv en dat eet hij wel (nu wel een ander merk, maar hij eet het nog steeds)

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2010, 13:09:26 »
Het is waarschijnlijk tegen alle principes in, maar toen Bamse als pup heel slecht at (en véél te mager bleef), heb ik toch ook "gemengd". Ik deed dan een beetje soep of saus (tafelrest) onder zijn brokken.

Een kieskeurige eter is hij er niet van geworden, want ik heb nu een bijna 5-jarige hond die alles eet wat je hem voor zet. Behalve de brokken van Eukaneuba dan... don't know why  :weetniet:.
.

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2010, 07:37:46 »
Ik heb het nu 2 weekjes bekeken....
ze eet, maar blijft onder het gemiddelde.
Ze is niet mager,maar ook niet dik.
Ik ga het voorlopig zo laten, nu krijgt ze op vaste tijdstippen eten en dat gaat al vlotter  :thumbs:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2010, 07:57:36 »
Het is waarschijnlijk tegen alle principes in, maar toen Bamse als pup heel slecht at (en véél te mager bleef), heb ik toch ook "gemengd". Ik deed dan een beetje soep of saus (tafelrest) onder zijn brokken.

Een kieskeurige eter is hij er niet van geworden, want ik heb nu een bijna 5-jarige hond die alles eet wat je hem voor zet. Behalve de brokken van Eukaneuba dan... don't know why  :weetniet:.

Hier werd ook gemengd hoor  :wink: In Kiara's geval was haar laten vasten gewoon onverantwoord..
Maar hier dus wel nog altijd een kieskeurige eter  :lol:  Al moet ik zeggen dat het over 't algemeen wel vrij vlot gaat.. Haar brokken worden standaard met Duck Pens (enkelvoudig) vermengd (soms héél klein beetje verwarmd voor extra geur en sap  :puke:) en dat gaat dus meestal goed... Als ze écht kieskeurige dagen heeft wordt er wel wat extra's onder gemengd (anders zit ze tegen de vooravond te kokhalzen en zo misselijk 'als een hond' rond te strompelen, maar eten? No way hoor  :hmpf: :zot:)

Alleszins wel goed dat het nu beter gaat met Gigi !!  :thumbs:
Maar 1 klein vraagje  :oops: Dat je geen natvoer onder de brokken wil mengen, daar kan ik me persoonlijk helemaal in vinden.. Maar waarom overweeg je bv. geen KVV daarvoor?  :oops: (moest het ooit toch terug slechter gaan bedoel k dan he  :happywink:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2010, 11:31:13 »
Hier werd ook gemengd hoor  :wink: In Kiara's geval was haar laten vasten gewoon onverantwoord..
Maar hier dus wel nog altijd een kieskeurige eter  :lol:  Al moet ik zeggen dat het over 't algemeen wel vrij vlot gaat.. Haar brokken worden standaard met Duck Pens (enkelvoudig) vermengd (soms héél klein beetje verwarmd voor extra geur en sap  :puke:) en dat gaat dus meestal goed... Als ze écht kieskeurige dagen heeft wordt er wel wat extra's onder gemengd (anders zit ze tegen de vooravond te kokhalzen en zo misselijk 'als een hond' rond te strompelen, maar eten? No way hoor  :hmpf: :zot:)

Alleszins wel goed dat het nu beter gaat met Gigi !!  :thumbs:
Maar 1 klein vraagje  :oops: Dat je geen natvoer onder de brokken wil mengen, daar kan ik me persoonlijk helemaal in vinden.. Maar waarom overweeg je bv. geen KVV daarvoor?  :oops: (moest het ooit toch terug slechter gaan bedoel k dan he  :happywink:)

KVV overweeg ik wel hoor, prob is dat we voor de verhuis momenteel geen diepvries hebben dus dat is wat lastiger om rap wat Duck in huis te halen he  :oops: :oops:

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2010, 11:33:27 »
oops dubbele post

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2010, 12:12:07 »
KVV overweeg ik wel hoor, prob is dat we voor de verhuis momenteel geen diepvries hebben dus dat is wat lastiger om rap wat Duck in huis te halen he  :oops: :oops:

Ah okay, kwas gewoon curieus zenne  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline marcb

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Cead Mile Failte
    • Ailleann & Eagann
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2010, 14:49:38 »
als pup was Ailleann ook een slechte eter,  hebben dan vanalles beginnen toevoegen om toch te eten.
Met onze laatste aanwinst, Eagann, geven we zijn eten en laten dit max 15 min staan,  daarna nemen we het weg.
Hetgeen niet is opgegeten krijgt hij ook niet meer bij.  Al bij al lukt dit nog vrij aardig.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal