collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: PRO PLAN  (gelezen 1753 keer)

Offline _Spike

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
PRO PLAN
« Gepost op: maart 16, 2011, 10:23:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Goedemorgen,
onze dwergpinscher pup van 10 weken eet momenteel brokken van PRO PLAN (PUPPY SMALL). Bij de fokker had hij Eukanuba en fokker mengde dit soms met PRO PLAN. Van Eukanuba had hij echt een stinkende adem, scheetjes en vrij grote drolletjes. Aangezien fokker toch soms mengde met PRO PLAN hebben we de pup nu volledig op PRO PLAN gezet. De overgang is vlot verlopen. Op dit moment groeit onze pup echt super snel, heb zelfs het gevoel dat het te snel gaat. Bovendien heeft hij ALTIJD honger, terwijl ik hem al meer geen dan de aanbevolen dosis. Op dit moment krijgt hij 3 maaltijden, maar ik wou eigenlijk naar 2 maaltijden gaan zoals onze andere hond, maar voorlopig zie ik dat helemaal niet zitten omdat de pup altijd zo hongerig is....
Weet iemand raad? Is het goede voeding?

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
Re: PRO PLAN
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2011, 10:48:24 »
De teckels hier hebben ook ALTIJD honger, maar daar houd ik dus geen rekening mee  :lol:
Ik voer op 't zicht, maar heb mijn honden liever te mager dan te dik, dus ze staan hier allemaal nogal droogjes. Ik zou dus zeker niet 'teveel gaan voeren uit compassie'. Je gewoon aan de aanbevolen hoeveelheid houden Ún aangezien de pup toch nog heel jong is, gewoon nog even doorgaan met 3x per dag voeren...

Hangt allemaal wat van hond tot hond af... Ik heb hier een hele tijd 1x per dag gevoerd en dat 's avonds laat. Voor sommigen gaat dat, voor anderen dus niet... De labrador moet vaak overgeven als hij maar 1x voer krijgt. Otto, de bruine Teckel is niet op gewicht te krijgen met maar 1x eten per dag (en hij heeft problemen met de hoeveelheid dan). Timo is recent geopereerd en moest meerdere keren kleine porties krijgen. Hij krijgt nu nog steeds 2x per dag. Onze jongste, ook aan de magere kant en een doorjagertje... Normaal staan ze hier op een maand of 4 al op volwassen brok, maar de jongste was al 7 maanden toen ze hier kwam en kreeg dus meteen volwassen brok. Toch kreeg ik haar niet netjes op gewicht met volwassen brok, dus die krijgt er nu toch weer terug puppybrok bij en ook nog steeds 2x per dag... Enfin, een hele uitleg dus om maar te zeggen... hangt allemaal van hond tot hond en baasje tot baasje af... Ik vond het uiteraard het makkelijkst om 1x per dag te voeren (toen kregen ze ook hoofdzakelijk NRV), maar dat bleek hier dus niet te werken op lange termijn... Er gaan er hier dan weer andere zijn die al jaren maar 1x voeren, of steevast 2x voeren, of pertinent tegen brokken voeren zijn, enz... Over voeding zijn de meningen HEEL uiteenlopend  :wink:

Offline _Spike

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2011, 10:57:34 »
Naar 1 keer per dagen voeren zou ik zeker niet gaan, onze ander hond krijgt ook 2 keer per dag en dit is perfect voor ons.
Het is niet echt uit compassie dat ik hem meer zou geven, maar gewoon om er zeker van te zijn dat hij alle nodige voedingstoffen binnenkrijgt.

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2011, 11:33:31 »
Hij krijgt wel alle nodige voedingsstoffen binnen, zeker als hij een 'puppy small' krijgt... Daar zit je kwa energie gehalte normaal al een pak hoger aangezien kleine honden meer energie verbruiken dan grote honden en pups met al dat gegroei nog meer... vandaar dat ik ook terug puppybrok ben gaan bij geven...
Over dat 'altijd honger' hebben zou ik mij niet teveel zorgen maken... De ene hond heeft dat al meer dan de andere... Voor Timo gecastreerd was, at die heel slecht en weinig, nadat hij gecastreerd was, non stop honger Ún op een bepaald moment was hij ook gewoon te dik geworden (en nog steeds had hij altijd honger).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal