collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Ook Eiko andere brokken?  (gelezen 1599 keer)

Offline dogfreakje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Valéas de hulphond
Ook Eiko andere brokken?
« Gepost op: februari 12, 2009, 11:59:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Eiko woont sinds 10 november 1999 bij ons.
Ze at reeds Pedigree, Royal Canin en Eucanuba. Toen heb ik geen verschil gemerkt in de problemen.
De gehele tijd had ze vuile oren en jeuk -> malassezia.
Pilletjes Nizoral hielpen, uitkuisen en drupjes indoen waren een ramp: ik kan het zelf niet omdat Eiko het haat en wegkruipt en tegenwerkt. Voor andere mensen is het een hel om haar zo te 'martelen'. Soms vind ik een vrijwilliger die het wekelijks wil doen voor enkele maanden, maar die kotgenoot verhuist dan, of het jaargenootje is nu afgestudeerd, of Eiko woont nu thuis (op pensioen) en ik betwijfel of ze haar daar wekelijks 'martelen'.

Er werd jaren terug een bloedstaal genomen om te testen op een allergie. De waarden wezen daarop: ofwel een enorme wormenpopulatie (wat niet kon daar ze nog maar net ontwormd was) of een allergie.
De DA raadde aan om Hills Z/D te geven. Het verbeterde een beetje, maar belange niet genoeg. Ze eet dan ook andere dingen erbij: koekjes, de restjes uit de vaatwas  :oops: (mijn ouders laten het toe alhoewel ik er boos om word), kattenstront, etc.
Haar oren blijven vuil, ze jeuken, zitten 'vol' bruine brokken smeer en ze hoort er amper nog of vaak zelfs niet meer door.
Een tijdje terug kuiste men de oren wat uit en deed men er een grote scheut amandel olie in (kuist de oren naar 't schijnt) en plots hoorde ze WEL terug iets als we haar riepen!
Die Malassezia maakt haar doof!!! :cryblue:
Bovendien vindt iedereen dat Eiko STINKT, terwijl het gewoon de geur van haar oren is (duidelijk merkbaar als ze flappert) en ze heeft jeuk aan haar oren en pijn vanals iemand eraan komt  :cry:

Ik voel me een rotslechte baas, maar wist tot nu toe niet wat ik eraan moest doen.
Tot nu.
In Val

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: Ook Eiko andere brokken?
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2009, 20:45:15 »
Je zegt dat ze op de aangeraden geperste brokken WEL schone oren heeft?Begrijp ik dat goed?En op de Hill's heeft ze al die jaren vuile stink oren?Als dit zo is dan is de keuze natuurlijk heel snel gemaakt en zou ik haar niks anders meer geven dan die geperste brokken waar ze goed op gaat.Want waarom doorgaan met Hill's als ze er vieze oren en pijnlijke oren bij heeft?Succes meid,als ik het lees dan heeft je hond een hoop te voorduren met haar gezondheid en ik hoop dat ze op haar oude dag toch nog redelijk klachtenvrij kan blijven op ander voer. :huggg:

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2009, 20:59:14 »
Je zegt dat ze op de aangeraden geperste brokken WEL schone oren heeft?Begrijp ik dat goed?En op de Hill's heeft ze al die jaren vuile stink oren?Als dit zo is dan is de keuze natuurlijk heel snel gemaakt en zou ik haar niks anders meer geven dan die geperste brokken waar ze goed op gaat.Want waarom doorgaan met Hill's als ze er vieze oren en pijnlijke oren bij heeft?Succes meid,als ik het lees dan heeft je hond een hoop te voorduren met haar gezondheid en ik hoop dat ze op haar oude dag toch nog redelijk klachtenvrij kan blijven op ander voer. :huggg:

Mijn andere hond Val

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2009, 23:06:54 »
Ik zou toch ook niet aarzelen, als ik jou was  :denk:. Je hebt er niets mee te verliezen en het kan Eiko alleen maar ten goede komen.

Alleen denk ik wel dat het veranderen van voeding alleen niet voldoende zal zijn.

Je schrijft trouwens dat Eiko geen grote problemen heeft... Goh, ik vind het nochtans wel niet bepaald "miniem" wat hij met zich meesleept: pijnlijke oren, met veel jeuk, niet goed meer horen door chronisch vervuilde oren, epilepsie na stress, artrose, ... dat is toch al behoorlijke belastend! En voer doet veel, maar niet alles! Ik stuur je nog een pb'tje  :wink:

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2009, 23:16:03 »
Ik zou toch ook niet aarzelen, als ik jou was  :denk:. Je hebt er niets mee te verliezen en het kan Eiko alleen maar ten goede komen.

Alleen denk ik wel dat het veranderen van voeding alleen niet voldoende zal zijn.

Je schrijft trouwens dat Eiko geen grote problemen heeft... Goh, ik vind het nochtans wel niet bepaald "miniem" wat hij met zich meesleept: pijnlijke oren, met veel jeuk, niet goed meer horen door chronisch vervuilde oren, epilepsie na stress, artrose, ... dat is toch al behoorlijke belastend! En voer doet veel, maar niet alles! Ik stuur je nog een pb'tje  :wink:

Buiten die epilepsie - ze deed in jaren geen aanval - en de artrose waarvan ze de laatste tijd geen last meer van heeft, vind ik (die artrose is eigenlijk op het zicht vastgesteld...) en ze is 12 jaar: ik vind dat eigenlijk nog meevallen voor 'n schatje van 12 jaar.
AL de rest is door die stomme allergie! De oren zijn vol prut waardoor ze jeuken, doof zijn en overgevoelig zijn.  :muur:

Ik zou misschien die voedingsverandering combineren met vb nizoral... nizoral hielp tegen de schimmels in de oren toen maar de pillen blijven geven was niet gezond.
Stel nu: na 4 weken natur dog (geen idee welk van de twee soorten natur dog) moet die allergie beter zijn. Dan een serieuze kuur tegen die schimmels in de oren... En dan zien?  :weetniet:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2009, 23:20:42 »
Maigret is 13 jaar en heeft niets van medische problemen  :mrgreen:. Hij wordt grijs. En kan geen lange wandelingen meer aan, maar dat is het  :wink:
Pebbles wordt ook 13 en als je haar bezig ziet, geef je haar 4 jaar  :zot:. Een zotte doos, niet te doen!!

Ik zou Eiko hetzelfde geven als Val

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2009, 23:25:31 »
Maigret is 13 jaar en heeft niets van medische problemen  :mrgreen:. Hij wordt grijs. En kan geen lange wandelingen meer aan, maar dat is het  :wink:
Pebbles wordt ook 13 en als je haar bezig ziet, geef je haar 4 jaar  :zot:. Een zotte doos, niet te doen!!

Ik zou Eiko hetzelfde geven als Val

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2009, 23:26:49 »
Ik wil gewoon NIET een 2de maal moeten omschakelen van voeding  :oops:

En als die Hills Z/D (ok met restjes en al erbij) al geen heel effect heeft, terwijl dat een eleminatiedieet is, wat wil dat dan zeggen?
Dat ze allergisch is aan de massa's granen die in elke ge

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2009, 06:58:36 »
Ik wil gewoon NIET een 2de maal moeten omschakelen van voeding  :oops:

En als die Hills Z/D (ok met restjes en al erbij) al geen heel effect heeft, terwijl dat een eleminatiedieet is, wat wil dat dan zeggen?
Dat ze allergisch is aan de massa's granen die in elke ge

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2009, 17:48:51 »
Thuis overleg gepleegd.

't feit dat de Hills Z/D niet werkt

Offline Sannie

• hondenvriend pro
  • *
  • 709 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2009, 17:57:10 »
persoonlijk zou ik die pedigree dinges nie geven zenne :roll:
peperduur,en dikke kans nie veel waard :silenced:
er zijn veel betere dingen die je kunt geven volgens mij :yes:

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2009, 17:59:53 »
persoonlijk zou ik die pedigree dinges nie geven zenne :roll:
peperduur,en dikke kans nie veel waard :silenced:
er zijn veel betere dingen die je kunt geven volgens mij :yes:

Wel er was een actie: voor 10 euro aan pedigree kopen en 1 euro ging naar Dyadis, de collega organisatie van Hachiko die ook hulphonden opleidt.
Ik ken iemand wiens hond er baat bij had, ik wou 10 euro geven maar niet aan massa's goedkope biskrokjes of markiesjes die Val

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 556 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2009, 18:04:05 »
voor de gewrichten kun je supplementen geven.
best een combinatie van glucosamine en chondro
Groetjes -Hanne en Bo-

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2009, 18:06:08 »
voor de gewrichten kun je supplementen geven.
best een combinatie van glucosamine en chondro

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2009, 17:49:55 »
Ik weet dat dit topic al iets ouder is en ik weet niet hoe het nu met de oren gesteld is maar onze cocker had ook constant last van zijn oren. Hij deed niet anders dan krabben en zijn oren zaten ook steeds vol ontstekingen en gisten. Na een hoop antibioticakuren zijn wij via de DA overgestapt op Eukanuba Dermatosis en ons oorprobleem is opgelost! Hij krabt niet meer en zijn oren zijn netjes proper. Misschien kan dit nog een tip zijn als het probleem nog niet opgelost is ...

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal