collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naturediet  (gelezen 3209 keer)

Offline Iago

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Naturediet
« Gepost op: augustus 20, 2010, 20:57:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hey,

Aangezien we nog steeds niet de juiste voeding voor Iago gevonden hebben (eerst kreeg hij Pro Plan, dan verschillende soorten KVV, kippennekken en vleugels, Farmfood fresh en droog, Markus Muhle, tijdens de vakantie zelfs bijkomend blikvoer van Pedigré en César (dat hij trouwens ook niet moest hebben) heb ik nu een paar verpakkingen van Naturediet gekocht.

Hij eet het, maar zoals gewoonlijk niet met veel enthousiasme  :roll:

Zijn er mensen die ervaring hebben met Naturediet? Doet je hond het er goed op? Geven jullie enkel deze voeding of wisselen jullie af?

Alle tips zijn welkom.
Bedankt

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
Re: Naturediet
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2010, 22:09:04 »
Hey,

Ik vind het vooral erg duur, te duur om het zelf te geven. Waarom ben je al zo vaak overgeschakeld? Normaal zie je het effect van een voer pas na een bepaald aantal tijd (jouw hond is nog jong, of vergis ik me?).

Wij geven nu NRV en onze honden doen het daar heel goed op. Vroeger kregen ze Bento Kronem, maar het beste deden ze het op Barca (brokken, goedkoop want niet in de handel - je moet het zelf via verdelers kopen - , geen kleurstoffen of bewaarmiddelen). Op die brok deden ze het beter dan op Duck.

NatureDiet geef ik als extraatje soms in de Kong, maar het lijkt me toch iets dat niet helemaal gezond is.

Door heel veel over te schakelen kan het zijn dat je hond nog kieskeuriger wordt.

Offline Iago

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2010, 16:58:57 »
Ik ben al zo vaak overgeschakeld omdat hij niets lekker lijkt te vinden. Bij Iago is het helemaal niet zo dat hij zit te wachten op zijn eten. Hij zal het pas opeten als hij honger heeft, meestal laat op de avond.

Ik heb ook al geprobeerd om hem zijn eten voor te schotelen en als hij het niet direct opeet terug weg te nemen, maar dan komt het dus voor dat hij enkele dagen niet eet.
's Morgens krijgt hij sowieso al geen eten meer, want dat blijft toch staan. Hij eet dus enkel 's avonds laat.

Ik ben niet zo'n voorstander van brokken, dus ik zou dat zo weinig mogelijk willen geven eigenlijk.
Naturediet lijkt me net een erg natuurlijk product met minstens 60 % vlees (of vis of kip), het ziet er inderdaad niet uit, maar dat is wel met meer voeder zo  :lol:

Bij Iago is dat zo duur niet, want hij eet toch niet meer dan 1 doosje per dag. Ik geef het nu twee dagen en hij eet het op, maar ook weer niet enthousiast  :weetniet: En gisteren had hij diarree, daar heeft hij anders nooit last van ook al ben ik al zo vaak overgeschakeld. 

Ik zal mij er moeten bij neerleggen zeker dat hij een moeilijke eter is. Eten van tafel daar is hij altijd wel voor te vinden, misschien moet ik hem dat maar wat vaker geven?

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2010, 20:51:38 »
Ik had het laatst ook eens meegenomen uit nieuwsgierigheid.
Ushi smulde het lekker op (nuja, wat eet ze niet graag?!)
en haar ontlasting was er goed mee.
Ik vond het er ook niet slecht uitzien.
Heb je het al eens in de micro gestoken?
Dan eten ze het echt super graag... Met die vlooitjes van First Class kun je dat ook.

groetjs

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:30:43 »
Ik heb het ooit uit pure wanhoop geprobeerd voor mijn Chihuahua. Hij wou ook absoluut niets eten, alles geprobeerd en kreeg de raad van Nature Diet. Ik heb het denk ik 5dagen gegeven en dan alles weggegooid omdat ik het rommel vond  :oops:

Ik heb hem toen consequent overgezet op kvv. Dus niet eten, eten weg. Hij heeft dat lang volgehouden, maar ik ook. Nu eet hij redelijk goed. Enkel als hij gaat logeren, dan probeert hij dat truckje nog.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:34:36 »
Ik heb dat ook, voor nekeer in de kong of voor op reis mee te nemen.
Maar persoonlijk zou ik dat toch niet als hoofdvoeding geven.

Ik zou dan voor een kvv gemengd met tafelresten gaan.
Is het een volwassen hond? Ik zou hem 2 dagen geen eten voorschotelen en dan met je kvv aankomen (savonds laat want dan is er de meeste kans dat hij eet blijkbaar) en het toch wegnemen na een tijd als hij niet begint  (ale kvv zou ik sowieso altijd wegnemen, ik vind dat nu toch niet smakelijk als dat een paar uur blijft staan).

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:37:10 »

Ik zou dan voor een kvv gemengd met tafelresten gaan.

Volgens mij is er niets slechter dan tafelresten te geven aan je hond  :weetniet:
Zou ik echt niet doen. heb je al iets vers geprobeerd?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:39:00 »
waarom?
tafelresten gaan hier ook soms naar de honden hoor (dat en naar de kippen eveneens)

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:40:42 »
Volgens mij is er niets slechter dan tafelresten te geven aan je hond  :weetniet:
Zou ik echt niet doen. heb je al iets vers geprobeerd?

tgoh ja daar ben ik niet van overtuigd
Hier krijgen ze vers maar krijgen ze gerust ook mijn restjes, ik zie daar niets verkeerds in
(plus de restjes zijn kleine beetjes dan he, zoveel honden dat dat eten en vroeger waren er trouwens geen 101 hondenbrokken)
Natuurlijk zou ik ook eerst proberen zonder en echt volhouden, als de hond volwassen is (met een pup zou ik dat niet doen), zal hij wel nekeer eten zeker en anders pech voor hem een paar dagen...

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:52:53 »
tgoh ja daar ben ik niet van overtuigd
Hier krijgen ze vers maar krijgen ze gerust ook mijn restjes, ik zie daar niets verkeerds in
(plus de restjes zijn kleine beetjes dan he, zoveel honden dat dat eten en vroeger waren er trouwens geen 101 hondenbrokken)
Natuurlijk zou ik ook eerst proberen zonder en echt volhouden, als de hond volwassen is (met een pup zou ik dat niet doen), zal hij wel nekeer eten zeker en anders pech voor hem een paar dagen...
Het geen wij eten is teveel gekruid. Nuja, elk heeft zijn mening daarover.
Maar als je nu geen restjes geeft dan zou ik er niet mee beginnen.
Met restjes hebben ze niet alle nodige voedingstoffen binnen.
Hondenvoeding (korrels bvb) is volledig uitgebalanceerd naar de behoeftes van je hond.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2010, 21:58:10 »
Hondenvoeding (korrels bvb) is volledig uitgebalanceerd naar de behoeftes van je hond.

het kan echt geen kwaad om tafelrestjes bovenop korrels te geven. je hond gaat er niet meer/minder uit balans mee geraken  :wink: zolang het hoofdpercentage van de maaltijd uitgebalanceerd is, is het ok. (in de zelfde redenering zou je anders ook geen hondensnoepjes, kauwbeentjes ed mogen geven  :wink:)
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:02:41 »
Ik heb Naturediet een paar keer gekocht om bv mee op vakantie te nemen.  Het is waarschijnlijk niet de beste voeding, maar volgens mij toch ook niet de slechtste.
Heb je al rauw vlees geprobeerd? 
Hier krijgen ze af en toe ook tafelresten hoor (niet zomaar alles natuurlijk) en dat eten ze met veel smaak op.  En volgens mij (!) kan dat helemaal geen kwaad.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:08:01 »

het zijn restjes voor iets hé.
en welk 'vlees' denk je dat ze gebruiken in korrels? zijn ook niet de biefstukken hoor  :wink:
evenals veel mijn vers dat ik geef aan de honden, het afvalvlees is.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:27:27 »
 :baeh: Ik ga niet discussiëren.
Ok, honden voeding is niet gemaakt van het beste vlees (zo ver was ik al)
Maar onze voeding is gewoon te hard gekruid vind ik.
Ik vind dat een hond dat niet moet eten...
Ik raad het ook altijd iedereen ten sterkste af in de winkel (sorry voor de fans  :happywink:)
Iedereen moet er maar zijn eigen oordeel over vellen.
Nuja, het zal wel handig zijn om je restjes te geven, je hoeft dan niets weg te smijten. (zoals hier wel eens gebeurd) Maar toch zou ik het nooit mijn hond geven.  :roll:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:33:20 »
:baeh: Ik ga niet discussiëren.
Ok, honden voeding is niet gemaakt van het beste vlees (zo ver was ik al)
Maar onze voeding is gewoon te hard gekruid vind ik.
Ik vind dat een hond dat niet moet eten...

Nuja, het zal wel handig zijn om je restjes te geven, je hoeft dan niets weg te smijten. (zoals hier wel eens gebeurd) Maar toch zou ik het nooit mijn hond geven.  :roll:

tgoh ja wat is te hard gekruid?
Dat is misschien persoonlijk. Ik maak nooit sauzen en ik kook niets met zout. Als het vlees gekruid is, dep ik dat idd wel eerst af.
Persoonlijk gun ik de honden daar toch hun 'plezier' mee ipv men restjes in de vuilbak te laten stinken (die komt hier enkel om de 2 weken  :mrgreen:)
Als hoofdmaaltijd zou ik het ook niet geven maar een restje bij het avondeten, why not (maar dit zou ik dus normaal enkel doen bij een hond die wel goed eet, hier eten ze alles en zullen ze niets weigeren omdat er geen restje bij zit wat je bij een kieskeurige hond dan misschien nog meer gaat verkrijgen)

on-topic: wat als je twee kvv's of twee soorten brokken mengt?

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:37:27 »
tgoh ja wat is te hard gekruid?
Dat is misschien persoonlijk. Ik maak nooit sauzen en ik kook niets met zout. Als het vlees gekruid is, dep ik dat idd wel eerst af.
Persoonlijk gun ik de honden daar toch hun 'plezier' mee ipv men restjes in de vuilbak te laten stinken (die komt hier enkel om de 2 weken  :mrgreen:)
Als hoofdmaaltijd zou ik het ook niet geven maar een restje bij het avondeten, why not (maar dit zou ik dus normaal enkel doen bij een hond die wel goed eet, hier eten ze alles en zullen ze niets weigeren omdat er geen restje bij zit wat je bij een kieskeurige hond dan misschien nog meer gaat verkrijgen)

on-topic: wat als je twee kvv's of twee soorten brokken mengt?
Jep, dat denk ik ook. Als je bij een zindelijke hond begint met restjes, dan hongeren ze zich uit tot dat die restjes komen  :happywink: Dan wordt jij de restjes eter uiteindelijk haha  :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:40:00 »
Jep, dat denk ik ook. Als je bij een zindelijke hond begint met restjes, dan hongeren ze zich uit tot dat die restjes komen  :happywink: Dan wordt jij de restjes eter uiteindelijk haha  :lol:

niet mee eens.
Hier een zindelijke hond, geef haar elke dag restjes en ze eet op den duur de restjes niet meer  :wink:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:44:25 »
niet mee eens.
Hier een zindelijke hond, geef haar elke dag restjes en ze eet op den duur de restjes niet meer  :wink:
Begint ze dan brokken te eten ofzo?  :lol:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:55:50 »
@Iago; hier krijgen ze af en toe ook eens een vlootje Naturediet, maar om dat elke dag te geven vind ik het ook heeeeeeel duur...
Timo was, toen hij jong was en enige hond hier, ook een hele slechte eter, maar ik ging niet om de zoveel tijd iets anders geven, aangezien hij gewoon een slechte eter was (eender wat je hem gaf). Zijn eten bleef gewoon de hele dag staan, ik had daar geen enkel probleem mee... Toen waren het wel nog korrels, das natuurlijk ook wat makkelijker om te laten staan... Met Timo zijn we door zijn voedselallergie vrij snel op vers overgeschakeld en dat liet hij nooit staan, bakje was altijd meteen netjes leeg.
Intussen zijn ze met meer en is 'laten' staan geen optie meer en sinds hij gecastreerd is, is eten een obsessie geworden, dus 'het probleem' heeft zich hier ook wat vanzelf opgelost...

Ik zou in jouw geval een goeie KVV of vers kiezen en het gewoon laten staan. Het raakt wel op, wordt hij echt te mager (wat bij Timo dus ook regelmatig het geval was), geef dan een paar dagen wat pasta of rijst bij, dat wordt normaal best graag gegeten en het zijn dikmakers...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 22, 2010, 22:58:28 »
Begint ze dan brokken te eten ofzo?  :lol:

jep  :wink:
of kvv of vers of blik of geperste brok of geexpandeerde brok of niets of...
afwisseling is the clue  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal