collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: naturDog  (gelezen 7293 keer)

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
Re: naturDog
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2010, 08:58:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik ga zeker niet betwisten dat Natur Dog een brok is hoor, dat weet ik ook, maar als je de analyse leest ziet die er niet zo slecht uit...mij gaat het hoofdzakelijk om het eiwitgehalte...ik gaf TechiCal met 27% eiwit en mijn hond verteerde dat niet goed, gaf gestoorde leverwaardes aan...hij moest dus een voeding krijgen met een lager eiwitgehalte en zo ben ik op de Natur Dog gekomen die zoals je in de analyse kan zien maar 18% bevat...mijn keuze was snel gemaakt dan...
Het is idd een Italiaanse voeding die daar al een aantal jaren meedraait dus van enige hype is hier miz geen sprake.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2010, 09:01:49 door Nigra »

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #21 Gepost op: april 12, 2010, 09:01:28 »
en ik zie nu pas dat mijn info onvolledig was...hierbij de volledige analyse...

NATUREDOG EXPO ADULT + GLUCOSAMINE 230 mg/kg + CHONDROITINE 300 mg/kg + PLANTAARDIGE NATUURLIJKE VITAMINE C 200 mg/kg + BOSWELLIA extracten 36 mg/kg (antiontsteking)
         45% GEDEHYDREERD WIT VLEES : KIP  en KALKOEN en 16.8 % VERSE VIS

Complete voeding voor alle honden: bestaat in MINI en MAXI

Eigenschappen: EXPO de ideale voeding voor alle honden boven de 18 maanden die het pigment van het oog, de slijmvliezen en de snuit en de kleur van de vacht verfraait en een perfect uithoudingsvermogen garandeert.
Dit alles is te danken aan de grote hoeveelheid wieren, aan een evenwichtig eiwitten aanport
(hoofdzakelijk verse vis en met zorg geselecteerd vlees), de aanwezigheid van essentiële vetzuren, visolie (Omega 3 en 6), koolstofhydraten (hoog energetische waarde en apart gekookt) et de verbinding met vitaminen en oligo mineralen (gecapsuleerde Zink).
EXPO mag dan wel aangezien worden als een voeding zonder contra-indicaties.

Gebruiksaanwijzinge n: Niets toevoegen: de dosis is 10/15 gr. per Kg gewicht per dag.
Voor grote honden raden wij U aan de portie over twee maaltijden te verdelen en altijd vers drinkwater ter beschikking te stellen.

Ingrediënten: geroosterd brood, gedehydreerd wit vlees: kip en kalkoen (gegarandeerd 90% verteerbaar), verse vis LT gekookt op lage temperatuur, plantaardige producten, bietenpulp, visolie (Omega 3 en 6), zonnebloemolie, vetten en bouillon van wit vlees (kip en kalkoen), minerale samenstellingen: Zeoliet, voedingsgisten, enzymen (plantaardige en zuivel), wieren dat het pigment verfraait, knoflook en wortelen, natuurlijke conserveermiddelen en anti-oxydanten: Vitamine E en NATUURLIJKE Vitamine C.

Toegevoegd per Kg : Vit. A (gecapsuleerde) I.U 22.000 – Vit. D3 (gecaps.) I.U. 1.800 – Vit. E (gecaps.) (Alpha tocophérol 91%) mg.140 – Vit.B1 mg.11 – Vit. B2 mg.20 – Vit. B6 mg.8,5 – Vit.B12 mcg.95 –Vit.C mg.200 - Vit.K mg.50 - Vit.PP mg.32 – Folisch zuur mg.1,8 – D- biotine mcg.310 – Pantotheenzuur  mg.33- Choline chloride mg.675- Ijzer (Ijzer fum.) mg.22- Ijzer (Ijzeroxide) mg.90 – Koper mg.24 – Mangaan (Mangaanoxide) mg.38 – Cobalt (cobalt sulf. Ept.)mg.1,3 – Jodium (Iode van kalium) mg.3.8 – Zink (Zinkoxide)
 mg.135 – Sélénium (sel. Natrium) mcg.0,5 - L- Lysine mg.90 – DL Méthionine mg.180-Glucosamine 230 mg. - Chondroïtine 300 mg.

Analyse S.t.q. : Vocht 8,5 % - Ruwe eiwitten 18 % - Ruwe vetten 14 % - Ruwe vezels 2, 3 %
Ruwe assen 7,5 % - Calcium 0,90 % - Fosfor 0,65 %
Energie S.t.q. : Kcal/100 gr. 468 - KJ/ 100 gr.1958
Verpakking : zakken van 30 kilos
Bestaat in versie MINI (kleine rassen) en versie MAXI (grote rassen)    

*

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2010, 09:02:53 »
Oh ja en over wat voor "rotzooi"heb je het dan?Dat zou ik graag eens horen.

Ik heb het over de giftige bewaarmiddelen (verboden voor menselijke consumptie) die vele merken durven gebruiken  :wink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #23 Gepost op: april 12, 2010, 10:30:19 »
Hier ook een tevreden gebruiker, voor de 3 honden die redelijk wat sporten  :thumbs:

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: april 12, 2010, 14:41:58 »
Ik heb het over de giftige bewaarmiddelen (verboden voor menselijke consumptie) die vele merken durven gebruiken  :wink:
Welke giftige bewaarmiddelen en welke merken?Graag duidelijk,want zomaar iets roepen kan ik ook.Als je soms Ethoxiquine bedoelt,dat mag en word in geen enkel product meer gebruikt al jaren niet meer.De middelen die nu nog gebruikt worden zijn:BHA en tophocerolen en die worden in humane voeding ook gebruikt oa in producten die vetten bevatten.Zoals margarine,mayonaise,maar ook in koekjes etc,om te zorgen dat de vetten niet ranzig worden.Alleen staat het dan meestal vermeld als E320.

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: april 12, 2010, 14:48:18 »
@Nigra:Ik ben er niet op uit om dit merk onderuit te halen,want van ieder merk is wel wat te zeggen.Maar ik lees in je laatste berichtje:Boswellia(anti-ontsteking),sorry maar mijn hond heeft geen ontstekingen en ik zou dit dus niet permanent in het voer van mijn honden willen zien.Vervolgens de ingredientenlijst waarop als eerste in volgorde vermeld staat:Geroosterd brood.Ik heb altijd geleerd dat de ingredientenlijst is opgesteld in volgorde van wat het meeste bevat.In dit geval bevat deze brok dis hoofdzakelijk Geroosterd brood. :shock: :zot: Deze brok zou ik nog niet eens gratis willen voeren aan mijn honden.Ben je op zoek naar een brok met een laageiwitgehalte dan zijn Denkadog en Hill's en Hill's Natures Best een hele goede optie.Ook Carcocroc heeft een dieetbrok(Lam&Rijst)in hun assortiment en is ook nog eens zeer gunstig geprijst. :thumbs:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: april 12, 2010, 14:54:46 »
Seeeg ik heb niet veel verstand van de samenstelling van brok dus ik meot afgaan op gebruikers en men dierenarts (waar dan naturdog uit kwam)
Nu word ik wel ongerust als ik de post van cavalier lees  :?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #27 Gepost op: april 12, 2010, 14:57:27 »
Seeeg ik heb niet veel verstand van de samenstelling van brok dus ik meot afgaan op gebruikers en men dierenarts (waar dan naturdog uit kwam)
Nu word ik wel ongerust als ik de post van cavalier lees  :?

daar lig ik ni van wakker hoor, mijn honden hebben nog nooit zo goed gestaan, dat is voor mij de referentie, niks anders  :happywink:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #28 Gepost op: april 12, 2010, 16:20:53 »
idem...ik heb mijn redenen aangehaald waarom ik Natur Dog geef en die voeding had het laagste eiwitgehalte...Mare in en nog verschillende mensen hebben me toen met kennis van zaken verder geholpenen ik zie niet in waarom ik aan hen zou twijfelen...ook mijn da kan zich vinden in deze voeding...er zijn hier toch een aantal honden met allergieën die het goed doen op deze brok, Giorgio heeft ook geen blaasinfecties meer gehad, zijn vacht is goed, zijn conditie is goed en zijn uithouding ook, zijn eetlust is ook prima (en dat is ooit anders geweest)...
wat betreft Denkadog zat het eiwit nog op 20% ook Hills en Natures best zaten te hoog...waarom zou ik twijfelen als ik een voeding van 18% kan vinden?...en laat me nu net de beide laatsten een beetje commercieel vinden...

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: april 12, 2010, 16:51:03 »
In Hill's Natures Best  Canine Adult 7+,zit 18,2% ruw eiwit.DenkaDog premium Senior 17%eiwit.Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten.Ik vind het zelf belangrijk om altijd kritisch naar voer te kijken,zodat ik weet wat ik voer.En als jij achter dit voer staat,wie ben ik dan om daar tegen in te gaan? :wink:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #30 Gepost op: april 12, 2010, 19:22:34 »
aan een jonge hond van nog geen twee jaar oud ga ik geen senior voeding geven...
en verder sluit ik me aan bij wat je zegt...ook ik heb kritisch gekeken en ben hier bij uitgekomen...

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: april 12, 2010, 19:40:08 »
ah ja vergeten... wij dus zondag  :doh:
Ik zou het dus wel eens willen proberen (ben eigenlijk heel tevreden van de Henne, maar dit lijkt me ook een goeie brok en scheelt toch bijna €10 per zak dacht ik), maar 't is nogal een stukje rijden om het te komen afhalen...

Ik bestel geregeld hoor, dus als je wil kan ik voor jou meebestellen en dan breng ik je je zak wel.

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: april 13, 2010, 06:24:47 »
aan een jonge hond van nog geen twee jaar oud ga ik geen senior voeding geven...
en verder sluit ik me aan bij wat je zegt...ook ik heb kritisch gekeken en ben hier bij uitgekomen...
Wat denk je dan dat het verschil is tussen je huidige voeding en een seniorbrok?Waarschijnlijk niet zo heel veel,in seniorenbrokken is het eiwitgehalte en het fosforgehalte en de natriumwaardes verlaagd.Alle 3 de ingredienten hebben honden daar helemaal niet zoveel van nodig,dus dit kun je prima voeren.Er zijn ook jonge honden met ernstige eiwitallergien en die hebben ook vaak baat bij een seniorenvoeren omdat daar een laageiwitpercentage in zit.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: april 13, 2010, 08:13:58 »
Wat denk je dan dat het verschil is tussen je huidige voeding en een seniorbrok?Waarschijnlijk niet zo heel veel,in seniorenbrokken is het eiwitgehalte en het fosforgehalte en de natriumwaardes verlaagd.Alle 3 de ingredienten hebben honden daar helemaal niet zoveel van nodig,dus dit kun je prima voeren.Er zijn ook jonge honden met ernstige eiwitallergien en die hebben ook vaak baat bij een seniorenvoeren omdat daar een laageiwitpercentage in zit.

een hond met eiwitallergie geef je volgens mij nog altijd het beste rauwe voeding, aangezien de eiwitten in brok bewerkte eiwitten zijn en ze veel moeilijker het teveel aan eiwit kunnen afscheiden dan bij rauwe voeding.

Ik snap zowieso niet echt de bedoeling van al die onderverdelingen in brokken :weetniet:  (behalve dan dat je met een hond van een groot ras een grote kans hebt dat je problemen krijgt als je die puppybrok geeft :roll:)
Een kind of een bejaarde eet toch ook geen andere dingen dan een gewone volwassene? 
In het wild maken ze daar ook geen onderscheid in :weetniet:

Verder, Citydog: dat begrijp ik dat je in vakantieperiodes brok wil geven :yes:
Wij gaan nooit op reis (zijn wel van plan om binnenkort eens een paar dagen naar de franse ardennen te trekken) maar ik zou het vlees in het buitenland niet echt vertrouwen denk ik, de buurlanden wel maar warmere landen  :? nee, kweet niet waarom maar kzou het mij niet riskeren om dat rauw aan mijn honden te geven :weetniet:

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: april 13, 2010, 10:18:55 »

een hond met eiwitallergie geef je volgens mij nog altijd het beste rauwe voeding, aangezien de eiwitten in brok bewerkte eiwitten zijn en ze veel moeilijker het teveel aan eiwit kunnen afscheiden dan bij rauwe voeding.Dat ligt aan het eiwit waarvoor de hond allergisch is.Als je de eiwitfracties berekent van bv Carnibest dan kom je uit op plm. 25-26%,dat is voor een eiwitgevoelige hond nog vrij hoog.Het volgens mij enigste kvv merk wat een lage eiwitfractie heeft is Energique numer 4,zij hebben dit zo laag kunnen krijgen door het vetpercentage te verhogen naar plm.24%(zeg ik zo eventjes uit het blote hoofd)en daardoor ligt de eiwitfractie op 17,4 %.

Ik snap zowieso niet echt de bedoeling van al die onderverdelingen in brokken :weetniet:  (behalve dan dat je met een hond van een groot ras een grote kans hebt dat je problemen krijgt als je die puppybrok geeft :roll:)
Een kind of een bejaarde eet toch ook geen andere dingen dan een gewone volwassene? 
In het wild maken ze daar ook geen onderscheid in :weetniet:Klopt op zich wel wat je schrijft,een pup eet het zelfde maar moet er alleen veel meer van eten.Senioren mogen het zelfde maar eten in principe gewoon minder.(Farmfood brokken hebben een brok volgens dit principe gemaakt)Dit gaat in de natuur misschien wel op,maar onze honden worden niet op een natuurlijke manier gehouden.We laten ze in huis bij de kachel,we fokken rassen met lange vachten,platte snuiten,kromme poten enz.Onze honden zijn door ons gecreeerd en heben naar mijn mening toch andere behoeftes dan wilde wolven.Nu word er gezegd dat honden van binnen identiek zijn aan wolven,dus dat we ze ook als zodanig moeten voeren.Ik zelf laat het een beetje in het midden,ik vind versvlees een belangrijk onderdeel van het menu van mijn honden,maar voer er zeker ook een groot deel brok bij omdat ik toch wel een groot vertrouwen heb in de meeste merken die er op de markt zijn.Ik vind brok niet slecht,en heb ervaring van jaren dat honden gezond oud kunnen worden op brokken.De eerste hond die 15 jaar vlees heeft gegeten en daarmee oud is geworden moet ik nog tegenkomen.Ik geloof het meeste in afwisseling,dus vlees,brok,blik,restjes van ons voedsel.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: april 13, 2010, 10:39:33 »
mijn is altijd verteld geweest dat rauwe eiwitten en bewerkte eiwitten helemaal iets anders zijn.
Het teveel aan rauwe eiwitten kan een hond uitscheiden, bewerkte eiwitten daarentegen niet.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #36 Gepost op: april 13, 2010, 12:37:10 »
de meeste allergische honden zijn niet allergisch voor de dierlijke eiwitten, maar net voor het graan, bewaarmiddelen e.d. die in brok terug te vinden zijn...
Ik bestel geregeld hoor, dus als je wil kan ik voor jou meebestellen en dan breng ik je je zak wel.

I love you  :huggg: Geef een seintje als je bestelt, want dan neem ik zeker een zak...

Een andere optie zou ook nog zijn dat Nigra maakt dat Giorgio Best in Show wordt op zaterdag en dan zondag moet terug komen...  :lol:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #37 Gepost op: april 13, 2010, 13:23:20 »
Giorgio kreeg die eiwitten niet goed verwerkt (gestoorde bloedwaardes) en at met lange tanden...maar soit, ik heb mijn keuze gemaakt, die is niet ondoordacht gemaakt en ik heb hulp gekregen van mensen die veel beter op de hoogte zijn dan ikzelf...
vind het echt niet nodig om deze voeding hier zo af te breken...daarvoor zijn er hier teveel tevreden gebruikers. Giorgio doet het er goed op en eet met smaak...

Een andere optie zou ook nog zijn dat Nigra maakt dat Giorgio Best in Show wordt op zaterdag en dan zondag moet terug komen...  :lol:

euh  :shock: :shock: :shock: dat zal een maatje te hoog zijn hoor, heb niet genoeg connecties  :happywink:

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #38 Gepost op: april 13, 2010, 13:29:58 »
Ik ben toch ook wel een voorstander van senior voeding voor oudere honden. Wolven in het wild eten inderdaad allemaal hetzelfde, maar in het wild gaat een wolf nooit 12,13,14 jaar worden.. gemiddeld 7 jaar.
Bij oudere honden werkt de lever en nieren een beetje minder, wat ook logisch is,want het lichaam wordt ook oud en alles werkt niet meer perfect. Een senior voeding heeft dan ook een lager eiwitgehalte waardoor er minder last komt lever en nieren.

Ook bij vers kan je je menu aanpassen zodat er minder last komt op lever en nieren en bij oude honden kan dat zeker geen kwaad.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: april 13, 2010, 16:58:54 »
de meeste allergische honden zijn niet allergisch voor de dierlijke eiwitten, maar net voor het graan, bewaarmiddelen e.d. die in brok terug te vinden zijn...
I love you  :huggg: Geef een seintje als je bestelt, want dan neem ik zeker een zak...

Ze komen er vrijdag net 2 leveren, ik kan wel effe verder met maar ene, dus als je wil mag je er vrijdag al ene hebben, kost is 92:2=46 (als ik goed tel) en als mijne zak op is dan bestel ik opnieuw. Ik neem de nature dog longlife maar ik geloof dat die weer van naam veranderd is, Linea Gold Dog Dolce Vita noemt het nu.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal