collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Merken hondenbrokken  (gelezen 26445 keer)

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
Re: Merken hondenbrokken
« Reactie #40 Gepost op: april 17, 2007, 08:26:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
als je informatie wil over Barca stuur dan een mail naar barca_premium@hotmail.com en dan zult u wel een antwoord terug krijgen op u vragen.
In trouwe vast

Offline Aikoo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 510 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: april 17, 2007, 13:18:15 »
He, bedankt, mijn mailtje is juist weg se  :thumbs:

-Ann-

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: april 18, 2007, 07:51:34 »
Gisteren nieuwe brokken gaan kopen, het is pro plan geworden...
Smakelijke eerste portie in elk geval, en belangrijk: hij heeft goed gekauwd, want vroeger slokte hij gewoon alles binnen (waren ook nog puppy korrels, is net

Offline Petalouditsa

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Neusje in het zand..
« Reactie #43 Gepost op: april 18, 2007, 11:10:11 »
ik ben heel tevreden van Barca, ondertussen ga ik al  Barca halen voor 5 andere honden...
Barca is heel goedkoop en heel goed voer.

Is Barca ook geschikt voor grote honden? :denk:
"A man's soul can be judged by the way he treats his dog."

Offline Stessel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #44 Gepost op: april 18, 2007, 11:23:24 »
Het verschil tussen goedkope voedingen en premiumvoedingen.

Bij premiumvoeding blijft de inhoud steeds hetzelfde en hiermee bedoel ik dat alle voedingselementen hetzelfde blijven en ook in de zelfde hoeveelheid aanwezig blijven.

Bij andere voedingen veranderen de voedingselementen en hoeveelheid wel eens naargelang de prijs van de basisproducten.

Dus het nadeel aan de gewone voedingen is dat je hond het jaren kan eten en dan ineens allergisch reageert op de voeding. Dit komt door de veranderde samenstelling.

Ik raad dus aan om een premiumvoeding te nemen. Het merk maakt niet uit als je hond er maar goed mee is.

Offline Pooky

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: april 18, 2007, 12:18:46 »
De Jack Russel bij onze thuis heeft 7.5 jaar lang Eukaneuba gekregen. Dat beestje kreeg 2 porties per dag en stond eigenlijk nogal naar de magere kant. Op een bepaalde dag waren haar brokken op en door omstandigheden geen tijd meer om ver te rijden, dus had mijn ma brokken uit den Aldi meegebracht. De hond mocht de brokken supergraag, dus zijn dat blijven kopen daar. Na +/- 4 maand is de hond gestorven: een supergrote uitgezaaide levertumor die volgens de DA van "teveel eten" kwam. Nu, echt, dien hond stond echt niet dik en kreeg echt niet teveel, ook geen chocolade of van die dingen.

Ik zeg niet dat het aan Aldivoeding of aan Eukaneubavoeding ligt, maar het zal wel met 1 van de 2 te maken hebben.

Onze Pooky nu krijgt Royal Canin. Tot zijn 10 maand kreeg hij de pupvoeding, gemengd met die van Europremium ( per ongeluk met 2 tegelijk naar een verschillende winkel om hondeneten geweest). Zijn vacht heeft altijd mooi geblonken en stoelgang was meestal ok, soms heel lichtbruin en plat. Nu krijgt hij volwassen royal canin ( dat trouwens verschilt naargelang de grote en activiteit en soms zelfs rasgericht). Zijn velletje blinkt nog wel, maar percies wat minder en zijn stoelgang is ook altijd lichtbruin/groenig en wat naar de platte kant. Iemand enig idee aan wat dat kan liggen?

De Duitse dog en x labrador/rottweiler van de hondenschoolinstruc teurs krijgen al jaren Royal Canin en die zien er echt zooooooooooo goed en gezond uit. Ook Pooky ziet er veel gezonder uit dan zijn broertjes die eukaneuba krijgen.
Both ends of the leash should be having fun!

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: juli 06, 2007, 12:25:27 »
Als ik is brok geef bij uitzondering dus :wink: dan is het Orijen das een brok die bestaat uit vlees en groente enfruit absoluut graanvrij erg goede brok maar vreselijk duur 13 kg voor 83,=!! dan is barf toch echt veel goedkoper. Maar een (volgende) kleine hond wil ik best Orijen geven barf kun je namelijk niet altijd meenemen als je een dagje weggaat ofzo.
Ik zit dit met verbazing te lezen,want dit is toch geen normaal bedrag meer voor een zakje brokken?Voor 83 euro kunnen wij zelf ruim een week van leven.Wij voeren zelf Acana ook van de zelfde fabrikant als Orijen(tenminste als ik goed opgelet heb :wink: ),en dat kost al 51,50 per 15 kilo,wat ik eigenlijk al best duur vind.Gelukkig heb ik kleine hondjes+1 grote hond,want anders zou ik het me ook niet kunnen veroorloven om zo'n groot bedrag steeds te betalen voor hondenvoer.Wij doen plm.1 maand met 15 kilo brok.

Offline Yarko

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: juli 06, 2007, 12:40:40 »
In het begin gaven wij voeding van den delhaize of aldi... dit aten ze wel graag... ik weet nog steeds niet waarom, maar mijn ma is pedigree beginnen meebrengen... mijn hondjes zijn daar goed mee gesteld, mooie vacht... enkel nu je het zegt heb ik gemerkt dat Yarko zijn uitwerpselen niet zijn wat het moet zijn.. Tommy heeft daar geen last van... dus Yarko mss toch op iets anders overschakelen...  :denk:

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: juli 19, 2007, 16:04:48 »
Mijn hond stond ook op pedigree en idd, veel te veel stoelgang op 1 dag, de ene week had ie griep, andere week weer iets met de darmen, dacht altijd dat dit was omdat hij als pup kattenvoer kreeg in het asiel en dat ie daardoor zo zwakjes was, sinds een paar maanden overgeschakeld naar Carocroc, nu goede vaste stoelgang en een pak minder per dag, meestal smorgens na het slapen en dan nog een keer voor het slapen (mss overdag nog een keertje tussendoor maar dat zie ik ni altijd) hij heeft al tijden geen last meer van zijn maag en darmen, zijn vacht is helemaal aant openbloeien tot een mooie zachte glanzende vacht.. kortom Heel content van Carocroc. weet wel dat hij in de toekomst als het meezit (schoolgaand ;)) dat ik dan mss overschakel op Hill's maar tot nu toe vind ik dat overbodig..

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #49 Gepost op: juli 20, 2007, 14:06:22 »
Ik lees hier dat kleur en hoeveelheid van stoelgang een gevolg kan zijn van voeding. Sara krijgt bento nu nog gemengd met Royal Canin. Haar uitwerpselen zijn gelig, meestal vast, maar soms ook zacht... Mss dat ik ook best overschakel op een ander merk dan  :denk:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #50 Gepost op: juli 23, 2007, 11:10:35 »
In de toekomst kan ik Eukanuba brokken verkrijgen aan de helft van de prijs in de winkel (iemand die ik ken koopt het in 't groot). Is dit aan te raden...? Ik denk eerder van niet, maar ik wou toch even checken...

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: juli 24, 2007, 21:34:39 »
Mijn honden kregen hier altijd pedigreebrokken met een lepel pedigree vlees erbij. Ze hebben dat altijd graag gegeten. Roy is nu al een paar maanden hier en at ook van die brokken maar ik vind dat hij nog altijd te mager staat en heb er eens met mijn DA over gesproken en hij zei dat pedigree Roy niet zou helpen verdikken. Hij rade mij Royal Canin aan. Ik ben nu gestart met de andere brokken, op hoop van zegen dat meneer een beetje verdikt.

borderke-bruin

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 31, 2007, 21:49:45 »

Offline rozemarijn

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: augustus 31, 2007, 22:31:02 »
ik ben het eens met Aikoo
Ik zou nooit Eukanuba geven ivm testen op dieren.
T is een beetje raar om dieren te mishandelen om andere dieren hun pelske te doen glanzen.
Juno & Skipper

Offline Gittje

• *
  • 351 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: september 04, 2007, 15:27:34 »
Het verschil tussen goedkope voedingen en premiumvoedingen.

Bij premiumvoeding blijft de inhoud steeds hetzelfde en hiermee bedoel ik dat alle voedingselementen hetzelfde blijven en ook in de zelfde hoeveelheid aanwezig blijven.

Bij andere voedingen veranderen de voedingselementen en hoeveelheid wel eens naargelang de prijs van de basisproducten.

Dus het nadeel aan de gewone voedingen is dat je hond het jaren kan eten en dan ineens allergisch reageert op de voeding. Dit komt door de veranderde samenstelling.

Ik raad dus aan om een premiumvoeding te nemen. Het merk maakt niet uit als je hond er maar goed mee is.

Stelling van mijn DA is idd dat premiumbrokken te verkiezen zijn boven gewone brokken.  Eens je in de premium range zit, kan je volgens haar geen slechte keuze maken voor wat huis-, tuin- & keukenhond betreft.

Offline Almora

• *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: september 04, 2007, 15:55:28 »
Ik zou nooit Eukanuba geven ivm testen op dieren.
T is een beetje raar om dieren te mishandelen om andere dieren hun pelske te doen glanzen.

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ik boycot Procter & Gamble sowieso helemaal.
Eukanuba heeft een sterke marketingmachine achter zich, maar ik heb grote twijfels over de kwaliteit daarvan, o.a. omdat je vaak hoort/leest van Eukanubahonden die op relatief jonge leeftijd kanker ontwikkelen. Mijn vorige hond behoort helaas ook tot die categorie.
Ik geef nu Yarrah (www.yarrah.nl): biologisch en dierproefvrij en naargelang zeker niet duur.

Offline Aikoo

• *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 04, 2007, 19:14:21 »
Nu... ik kan Yarrah niet echt goedkoop vinden.
Ik heb het vorige week lukraak gekocht, in mijn hopeloze zoektocht naar brokken die INU wel wil eten, bij de Bioplanet in Gent.
2Kg hondenbrokken voor puppys en kleine rassen:8,37

Offline tipsy

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Yalle en Ranka
« Reactie #57 Gepost op: september 04, 2007, 20:08:34 »
Maar ik denk wel dat je de pens via het slachthuis moet gaan halen.
In ieder geval een geweldig vies ding, maar een hele gezonde en lekkere maaltijd voor de honden.

Ze verkopen in nederland ook gedroogde pens, maar da stikt wel even erg, honden zijn er dol op..

Offline Almora

• *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: september 04, 2007, 20:53:39 »
Nu... ik kan Yarrah niet echt goedkoop vinden.
Ik heb het vorige week lukraak gekocht, in mijn hopeloze zoektocht naar brokken die INU wel wil eten, bij de Bioplanet in Gent.
2Kg hondenbrokken voor puppys en kleine rassen:8,37

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: september 04, 2007, 21:26:43 »
een voer hoeft ook niet duur te zijn om goed te zijn...

De reclamecampagnes moeten ook door iemand betaald worden... En rara wie zou dat zijn...

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal