collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Markus Mühle  (gelezen 14675 keer)

Offline catofthedark

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Markus Mühle
« Reactie #20 Gepost op: november 07, 2011, 10:18:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wonkske staat al van in het begin op MM. Ze is nu anderhalf jaar (plus 2 of 3maand dan) en die dierenarts zei onlangs nog dat ze een perfect figuur heeft. ;) Ik ben in ieder geval heel blij van MM! Toen Sanka nog leefde is ze ook enorm vooruit gegaan qua vacht sinds ze MM at.
*~*a paw leaves footprints on your heart *~*

Offline musher1

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: november 07, 2011, 12:36:55 »
Ik geef het sinds enkele maanden ook aan beide honden. Wat een verbetering hier! We gaven voordien Royal Canin en ik kan je zeggen: ze moeten er minder van eten, ze moeten er minder van ontlasten, de ontlasting is aangenamer van geur, kleur en vastheid en ze moeten er minder scheetjes door laten. Nu onze reu krijgt het wel in combinatie met vers want hij is beetje gevoelig voor graan heb ik de indruk, maar ons teefje heeft 100% op MM en doet het super!

Misschien bijvermelden welke RC , want die hebben veel verschillende soorten en kwaliteiten .

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: november 07, 2011, 12:40:45 »
Wat mij heel hard opvalt, in dit topic maar ook in andere topics , is hoeveel mensen wisselen van voer en hoeveel ze aan hun honden geven ?

ik geef onze teven zo'n 30gr brok en 150gr vlees
de reu zo'n 40 gr brok en 250 gr vlees

En nochtans word er met deze honden gesport ?
en ik geef al sinds 2000 hetzelfde merk van brokken en hetzelfde vlees.

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: november 07, 2011, 12:50:24 »
Wat mij heel hard opvalt, in dit topic maar ook in andere topics , is hoeveel mensen wisselen van voer en hoeveel ze aan hun honden geven ?

Ik geef al sinds Goya 5 maand is Carocroc brokken (bijna 4j) aan de buitenhonden en al een jaar Hills Sensitive aan de kleine binnen. Daarvoor gaf ik jaren Bento premium, maar Carocroc ontdekte ik later pas en het ligt prijs-kwaliteit iets beter.

Ik verander in principe ook nooit van voeding als ze het goed doen op iets.

De hoeveelheden weeg ik nooit af, ik ken ze "ongeveer" en voeder op het oog.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2011, 12:52:41 door elliot »
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: november 07, 2011, 12:51:52 »
Ik gaf Royal Canin Giant, heb een reu van 50 kg.
Markus Mühle is misschieen geen top brok, maar wel beter als RC voor mij. Natuurlijk hangt dit ook van hond tot hond af. De grootste reden bij mij voor overstap waren een aantal ingrediënten in de brokken van RC waar ik eerst niet op de hoogte van was, maar als ik het dan één keer wist, wou ik deze brok echt niet meer geven.
Ik geef het nu ook in combinatie met KVV, waar ik heeeel tevreden over ben! Minder tandplak sinds en al!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 07, 2011, 13:20:56 »
enkele wekeen terug was ik gaan informeren voor een goede brok omdat bella aanvankelijk niet mee zou gaan op vakantie en ik de dogsitter niet wou opzadelen met barf  :mrgreen: mijn eerste gedacht was toen markus muhle, tot ik de ingrediëntenlijst zag. ik was eigenlijk wat 'ontgoocheld' want had de samenstelling hoger ingeschat. uiteindelijk is de keuze op een andere geperste brok gevallen en is bella toch mee op vakantie vertrokken (met barf  :lol:)
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 07, 2011, 13:42:19 »
De grootste reden bij mij voor overstap waren een aantal ingrediënten in de brokken van RC waar ik eerst niet op de hoogte van was, maar als ik het dan één keer wist, wou ik deze brok echt niet meer geven.

Welke dan  ??   Pure nieuwschierigheid   :wink:

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #27 Gepost op: november 07, 2011, 16:19:53 »

Soms kan je gewoon niet anders dan een aantal voedingen uitproberen. Ikzelf heb een paar honden met allergieën en had een goeie brok gevonden Meadowfield en dat in combinatie met KVV. Nadien was er nergens nog Meadowfield te krijgen dus dan begin je te zoeken naar een evenwaardig alternatief tot je weer iets goed gevonden hebt ...

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 11, 2011, 22:54:26 »
enkele wekeen terug was ik gaan informeren voor een goede brok omdat bella aanvankelijk niet mee zou gaan op vakantie en ik de dogsitter niet wou opzadelen met barf  :mrgreen: mijn eerste gedacht was toen markus muhle, tot ik de ingrediëntenlijst zag. ik was eigenlijk wat 'ontgoocheld' want had de samenstelling hoger ingeschat. uiteindelijk is de keuze op een andere geperste brok gevallen en is bella toch mee op vakantie vertrokken (met barf  :lol:)
Wat is er niet goed in de ingrediëntenlijst van MM ?  Gewoon benieuwd.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: november 12, 2011, 02:11:50 »
Wat is er niet goed in de ingrediëntenlijst van MM ?  Gewoon benieuwd.

het gaat er niet om wat er niet goed is, maar om wat ik er niet goed in vind  :wink: even de samenstelling hieronder gekopieerd. ik had vooral een groter percentage vlees verwacht in deze brok en minder plantaardig materiaal.

Gevogeltevleesmeel (27% in de droge massa), volkoren maïsmeel (geëxtrudeerd, 13%), volkorenrijstmeel (geëxtrudeerd, 13%), wildpenspoeder (5%), rijstkiemen, botmeel, maïskiemen, aardpeerpoeder, bietenpoeder, vispoeder (5%), lijnzaadolie, raapzaadolie (beide koud geperst), fruit-poeder (uit: Sint-Jansbrood, ananas, papaja, banaan, West-Indische kersen, appel, peer, bosbessen, mango, framboos), aromatische kruiden, eigeelpoeder, zalmolie, algenpoeder, spoorelementen en vitaminen. Alle vaste ingrediënten zijn gemalen tot meel. Daardoor wordt de biologische beschikbaarheid van de natuurlijke producten, het mengen en de vitale stof door een koude drukpers techniek optimaal verbeterd.

Additieven:
vitamine A (10.500 IE/kg), vitamine D3 (1050 IE/kg), vitamine E (200 mg/kg), vitamine B1 (3,5 mg/kg), vitamine B2 (7 mg/kg), vitamine B6 (4,2 mg/kg), vitamine B12 (42 mcg/kg), biotine (210 mcg/kg), foliumzuur (0,35 mg/kg), niacine (21 mg/kg), vitamine C (140 mg/kg), panthotheenzuur (7 mg/kg), choline-chloride (1050 mg/kg), ijzer (200 mg/kg), cobalt (1 mg/kg), mangaan (48 mg/kg), seleen (0,25 mg/kg), koper (10 mg/kg), zink (65 mg/kg), jodium (1,6 mg/kg)
« Laatst bewerkt op: november 12, 2011, 22:40:49 door wendy hostyn »
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 12, 2011, 17:45:41 »
Ik schrik er toch ook van dat er zo weinig vlees in zit.
In het begin aten ze het hier graag. Maar de laatste week blijft het regelmatig staan.
Ik had nog een zak naturis geperste brok gekocht, die heb ik eens opengedaan.
Dunne worstjes, en de geur vind ik helemaal niet goed.
Ik heb er al een paar aangeboden, Geicha vond het ok. Elmer moet er nog eens diep over nadenken.
Verdorie toch, waarom is die meadowfield nergens meer te vinden ?

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #31 Gepost op: november 12, 2011, 22:38:50 »
Ik schrik er toch ook van dat er zo weinig vlees in zit.
In het begin aten ze het hier graag. Maar de laatste week blijft het regelmatig staan.
Ik had nog een zak naturis geperste brok gekocht, die heb ik eens opengedaan.
Dunne worstjes, en de geur vind ik helemaal niet goed.
Ik heb er al een paar aangeboden, Geicha vond het ok. Elmer moet er nog eens diep over nadenken.
Die zou normaal gezien nu online kunnen besteld worden en dat zou dan geleverd worden 'via de post'.

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: november 14, 2011, 11:14:29 »
Welke dan  ??   Pure nieuwschierigheid   :wink:

@pluchke   ????????

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: november 14, 2011, 11:34:04 »
De stof BHA, een stof waarvan bewezen is dat het kankertumors veroorzaakt. Ik heb dit ooit gelezen op een ander forum, dan wat gaan opzoeken en bij teksten uitgekomen waarbij RC zou beweerd hebben dat het toch geen kwaad gaan omdat honden "niet zo oud worden". Wat er allemaal van waar is, ja, dat valt met een korreltje zout te nemen, maar als een producent dergelijke dingen toevoegd, sta ik toch niet meer helemaal achter zo'n merk. Nu de rest van de ingrediënten is ook niet wat het moet zijn, Markus muhle is ook niet helemaal hoe het hoort (nog veel mais en rijst), maar ze doen het hier wel veel beter op thuis en dat kan ik je echt wel garanderen. (bij mijn honden hé). + dat royal canin ook niet dierproef vrij schijnt te zijn. Net zoals sommige andere bekende merken... .

Je moet me niet doodschieten als je bovenstaande niet geloofd, of weet dat het niet zo is ofzo, dit is wat ik gelezen en opgezocht heb en waar ik mijn besluit op genomen heb.

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: november 14, 2011, 11:41:30 »
Commentaar van de groepsmoderator bericht verwijderd wegens reclame
« Laatst bewerkt op: november 14, 2011, 18:48:55 door Nigra »

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: november 14, 2011, 14:14:06 »
ah, interessante website ! ik sta van sommige merken toch een beetje te kijken...

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: november 14, 2011, 17:16:36 »
Ik stond er ook van te kijken. Je leert echt wel bij! Daarom ook dat ik in mijn webshop alleen maar de merken neem die in die lijsten (er zijn er meerdere, maar komen wel overeen) bovenaan staan. In Nederland is dit allemaal al veel feller, ik zit ook op een nederlands forum. En als je daar durft zeggen bv dat je royal canin geeft, dan word je nogal veroordeelt. Het ding is dat die andere, betere merken helemaal niet zoveel duurder zijn, sommige zelfs goedkoper, maar dan toch zoveel beter zijn. RC, Eukanuba, Pro Plan, Science Plan, Hill's,... stoppen veel geld in reclame maken, en minder in ingrediënten.

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: november 14, 2011, 18:01:18 »
Ik sta nogal sceptisch tegenover die resultaten en waardes,
vooral nadat ik de opmerkingen onderaan eens goed doorgelezen heb

en misschien hebben enkele grote merken vroeger proeven op dieren gedaan  ( en nu mss nog ? )  die andere merken die zogenaamd dierenproef vrij zijn hebben toch mee geprofiteerd van de resultaten welke uit die proeven gekomen zijn

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: november 14, 2011, 18:08:44 »
Omdat die amper verkoopt in België, je moet er als verdeler veel van aankopen waar je dan ontzettend lang mee blijft zitten.

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: november 14, 2011, 18:11:09 »
Tja, dat valt allemaal te bekijken natuurlijk. Het is een onafhankelijke site, dat staat vast. Dus ze hebben geen enkel belang bij het geen ze meedelen. Ondertussen is er trouwens een nieuwe versie van http://www.voerwijzer.com, de reden dat ik de oude gaf, is omdat daar de geperste nog apart staan vermeld. In de nieuwe lijst staan ze samen met de andere en zakken ze begrijpelijk naar beneden.

Ik heb persoonlijk contact met de persoon die deze lijsten heeft gemaakt, en alles is gebaseerd op emails en informatie die van de producenten zelf komt. Daarom staat er soms een * in plaats van info, dat wil zeggen dat de producten deze info niet wou meedelen.

Of er al dan niet nog dierproeven gebeuren, dat weet ik zelf ook niet. En of de andere er van geprofiteerd hebben, dat weet ik ook niet, want dat kost stukken van mensen en ik denk niet dat ze zomaar hun resultaten gaan doorgeven aan concurrenten.

Maar dat terzijde, de lijst is vooral informatief bedoeld, heeft geeft een goed beeld. Veel mensen hun ogen gaan open omdat ze altijd denken te weten welke de beste merken zijn, en dat dat dan toch eigenlijk niet zo heel goed blijkt te zijn.

Ook even vermelden, echte brok merken van in de supermarkt worden niet opgenomen, dus het feit dat het er tussen staat, wil zeggen dat ze wel enige waarde hebben. Maar of ze helemaal beneden of helemaal bovenaan staan, ja, dat hangt af van het percentage vlees, percentage graan en de soort van het graan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal