collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Markus Mühle  (gelezen 2551 keer)

Offline Perrito

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Markus Mühle
« Gepost op: april 24, 2010, 19:27:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met Markus Mühle geperste brokken?

Ik wil namelijk graag ons seniorke en onze pup op dezelfde voeding zetten en zowel Farmfood als Markus Mühle zijn geschikt voor alle leeftijden.

Farmfood is hier echter niet zo gemakkelijk te vinden en Markus Mühle wordt verkocht in een winkel hier vlakbij.

Offline Ellie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
Re: Markus Mühle
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2010, 19:59:47 »
Heel positief over Markus Mühle.
Ik geef voornamelijk kvv, maar als ik vergeten ben het uit de diepvries te halen krijgt ze die brokken, omdat ze koud geperst zijn kan ik ze afwisselen met kvv. Ze heeft altijd goede ontlasting en een mooie vacht (kan natuurlijk ook door de kvv zijn)  :happywink:

Ze is heel kieskeurig op haar eten, maar deze eet ze met smaak op. 
Nog 3 andere honden die ik ken die er een proefpakketje van geprobeerd hebben (en het misschien ondertussen al geven), verkiezen deze brokken boven hun eigen brokken. Ze eten MM er eerst tussenuit.

Brokken hebben ook een 'lekkere' geur.
Hier kan je ook wat beoordelingen lezen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog/markus_muehle/26494

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
    • Doggy Dance Heist op den Berg
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2010, 19:21:53 »
helemaal akkoord, voor mij een revelatie die Markus Muhler, hond met glutenallergie en allerhande vachtklachten, jeuk, bijtwondjes door de jeuk, verlaagde vitaliteit door dikke darm problemen, allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen!

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
    • Nathalie & Pieter en Yargo & Aki
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2010, 19:45:28 »
Ik ga de voeding op vakantie geven als vervanging van het verse voeren.
Ze hebben het hier al een aantal dagen gehad, maar wat je direct opmerkt is dat ze direct veel meer stoelgang hebben dan met vers.

Voor de rest geef ik het niet lang genoeg om de goede of slechte effecten te merken. Maar ze eten het allemaal graag en de drolletjes zijn vast. Het zijn wel grotere brokken maar daardoor slikken ze het niet in, want met andere brokjes heb ik veel last van het stofzuiger-effect.  :lol:

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2010, 20:31:45 »
Hei Nathalie, als je grote drolletjes hebt vraag ik me af of je ze niet wat veel hebt gegeven  :happywink:
Want ze mogen er echt maar weinig van eten, nl 12gram geloof ik per kilogram lichaamsgewicht, dus das dan 120 petieterige grammekes voor een hond van 10kg...  da kan nie veel drol geven mijn gedacht   :rolf:   :rolf:

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2010, 21:28:38 »
Als je normaal vers geeft is het echt wel een gigantisch verschil hoor  :wink: Vers zijn het altijd kleine en compacte drollen. Vanaf de moment dat ik iets van brok geef (pro plan, markus muhle of iets anders ...) schieten het aantal drolletjes en hun gewicht de lucht in  :silenced: Die periode heb ik poepzakjes versleten, het valt echt op. Vooral met vier grote honden, met één zou het nog wel meevallen. Maar onze tuin was in die periode zelfs een mesthoop  :shock: Terwijl ze nu ze terug vers krijgen ze alles op wandeling doseren ...

Ik heb het een dikke week gegeven in totaal, in het begin met de hoeveelheden die op de zak, maar daar vermagerden ze mee, dus ik geef ze altijd iets meer dan aangegeven. Vers eten ze ook veel meer dan de normale 2,5%. Nu staan ze goed, maar ik geef ze allemaal ongeveer 1/3  tot de helft (voor de kleinste dan nog wel  :lol: ) meer dan aangegeven, anders kan ik piano spelen op hun ribben. Ice weegt 17 kg en eet hier zelfs 700 gr verse voeding. Terwijl hij normaal maar een 400 gr zou nodig hebben volgens 'de regeltjes'.

Ik geef liever geen brokken, maar 't is nodig voor op vakantie. Ik kan echt niet iedere dag vier kg vlees daar gaan kopen in schotland. Het gaat een kostelijke grap worden vrees ik. Dus ik heb iets gezocht dat ik als vervanging zou kunnen geven. Ben er voorlopig tevreden van, buiten de kakjes, maar dat heb je met al de brokken als je ze met vers vergelijkt ...

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2010, 23:17:20 »
heb ook altijd rijst en duck gegeven hier voor misschien heb ik niet echt op t verschil gelet

Schotland, superrrrrrrrrrrrr, daar zijn wij denk ik 5 jaar op rij naar toe geweest, maar hoe neem je je honden mee?   Met de boot, vliegtuig?  ik krijg het niet over mijn hart om ze apart op de boot in een hokje te stoppen of op t vliegtuig,dus blijven we maar lekker thuis of gaan we met de caravan op pad

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2010, 08:26:56 »
Wij doen de oversteek van calais naar dover maar. Dus dan zitten ze maar een uurtje apart normaal gezien. En ik denk zelf dat ze gedurende die korte oversteek bij ons mogen blijven  :happywink: Maar daar zijn we nu voor aan het horen. Het is de lange oversteek naar Hull waar ze echt heel de tijd apart moeten zitten.

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2010, 16:49:36 »
wij gingen vroeger altijd met Superfast naar Rosyth of met DFDS vanuit Nederland naar kweenie meer just waar, maar dan moesten ze apart op de boot en dat zag ik echt niet zitten....

Laat eens weten wat de uitslag is, of ze bij jullie mogen blijven of niet???

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2010, 20:08:15 »
Pieter zegt dat ze er bij mogen blijven ...
Eind juni weet ik het met zekerheid te zeggen, want dan zijn we terug  :happywink:

Offline Ridgie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2010, 17:47:27 »
Heb dit topic gevonden in mijn zoektocht naar ervaringen met Markus Mühle, want ben geneigd om het toch eens te proberen.
Wij geven nu Hills afgewisseld met een paar keer per week Duck en dat bevalt goed, maar ik denk dat het toch nog beter kan.
Ik heb enkel 'klachten' gevonden over de hoeveelheid stoelgang op MM. Is dit werkelijk zoveel? En over hoeveel spreken jullie dan? Nu hebben we gemiddeld 2 hoopjes (of hopen  :wink: ) per dag, is het op MM dan werkelijk zoveel meer? Dat lijkt mij dan toch niet zo goed te zijn aangezien je er maar veel minder van hoeft te geven. En hoe meer er weer uit komt, hoeveel minder ze ervan opnemen, toch?

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2010, 17:53:27 »
Ik heb het hier drie weken op vakantie gegeven.

Onze eerste ondervindingen waren positief, maar na een paar dagen werd het een dikke sh*t  :oops:

Ze hebben echt wel hopen gekakt die weken, vaak diarree gehad en ze bleven totaal niet op gewicht. Als ik mij aan de hoeveelheden op de zak hield hadden ze niet genoeg, gaf ik wat meer dan kregen ze heel snel diarree.

Hun vacht was na de vakantie zo droog en dof als de borstel hier in huis ...

Hier komt het niet meer in huis  :roll:

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2010, 18:37:01 »
tis goed als beloningssnoepje, maa als voeding....
Evenals nathalieke: veel mee str dan op vers...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal