collapse

Auteur Topic: Hypoallergene hondenbrok gezocht ( zonder kip rund varken of vis)  (gelezen 276 keer)

Offline Lorski

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Hey allemaal!
Ik heb een 1 jaar oude stafford, met allergie op omgevingsfactoren, kip rund vis rijst en graan.
Ik geef haar nu nature dog food.
Gaat op zich wel goed maar is wat gewicht kwijt. En legt grote hopen poep...
Heb ook kvv geprobeerd ( verschillende merken) maar daar werd ze ook wat schraal van en super harde ontlasting.
Vacht ziet er goed uit omdat ze ook Apoquel krijgt tegen de jeuk. Kan niet zonder , anders krabt ze zich kapot en kan niet goed slapen.
Dus mijn vraag of iemand nog andere voeding weet waarop ze iets kan van bijkomen. Ze is heel actief
Groetjes!

Offline Larshann

• begonnen hondenvriend
  • *
Re: Hypoallergene hondenbrok gezocht ( zonder kip rund varken of vis)
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2019, 18:27:08 »
Mijn IBD -ertje krijgt Trovet Exclusion nvd als voeding, volledig plantaardig en graanvrij dacht ik ook..
Ze heeft goede ontlasting en blijft mooi op gewicht

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2019, 18:30:03 »
Ivm schraalheid en ontlasting op kvv alleen doe ik lijnzaadolie en gekookte aardappelen door het vlees.

Echte hypoallergene brokken buiten de veterinaire lijnen weet ik niet, maar Wolfsblut heeft wel een brok op basis van hert&aardappel en lam&aardappel. Waarschijnlijk nog wel meerdere varianten, maar het is opletten want sommige soorten bevatten rijst of meerdere diersoorten...

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2019, 08:16:04 »
Heb hier ook een allergisch mieke, ik ben al een tijdje overgeschakeld naar Opti Life Adult Skincare Medium/Maxi hondenvoer en moet zeggen, ze heeft geen uitslag meer gehad (grote vlek uitslag in haar lies en telkens AB moeten nemen), geen last meer van haar oor (kreeg regelmatig oorontstekingen) - haar stoelgang is mooi vast en niet overdreven veel.
Geen idee of het jou zou helpen, maar hier was het de oplossing  :dance:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2019, 10:45:31 »
Heb hier ook een allergisch mieke, ik ben al een tijdje overgeschakeld naar Opti Life Adult Skincare Medium/Maxi hondenvoer en moet zeggen, ze heeft geen uitslag meer gehad (grote vlek uitslag in haar lies en telkens AB moeten nemen), geen last meer van haar oor (kreeg regelmatig oorontstekingen) - haar stoelgang is mooi vast en niet overdreven veel.
Geen idee of het jou zou helpen, maar hier was het de oplossing  :dance:

De optilife bevat rijst en dat staat in de TS haar lijstje met te vermijden ingrediŽnten...

Hier was aanpassen van het dieet ook DE oplossing voor alle huidinfecties en oorontstekingen ( oren waren bloederige lappen door het continu schudden en krabben en moesten onder narcose gereinigd worden)

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2019, 10:56:38 »
Paws a wyle heeft verschillende varianten. 

https://www.sinaais-hoevevlees.be/paws-a-wyle

Misschien eens overwegen om een holistische DA te zoeken, zodat je misschien van die Apoquel af kan op termijn?

Als je hond schraal wordt op kvv, kan/mag je wat meer geven en ivm de harde ontlasting een merk zoeken met een lager calciumgehalte.

Offline Lorski

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2019, 11:02:22 »
Hey bedankt voor de reacties.
Is lastig om iets te vinden  zonder al die dingen die ze niet mag.
Zou fijn zijn om van de apoquel af te geraken.

Offline Perdita

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2019, 11:13:49 »
Als ik jou was zou ik ook eens langs een holistische dierenarts gaan.
Persoonlijk zou ik rauw geven, maar wel onder begeleiding dus van een DA die hier kennis van heeft.
Ivm de kvv, de stoelgang hierop is altijd wat steviger en minder. als die echt te hard is, dan heb je een kvv met verhoudingen die niet zo denderend zijn, of die voor jouw hond niet ideaal zijn. Daar kan je op inspelen.
Ik vind het verder ook niet echt vreemd als een hond van 1 jaar wat schraler staat, omdat alle energie naar groeien gaat. Uitzetten doen ze later wel. Echt heel mager is iets anders natuurlijk.

Maar echt, ga naar een dierenarts met kennis, en laat je begeleiden. Even goed zoeken wat er net scheelt en hopelijk kan je stoppen met die apoquel, want daar zou ik nu ook niet vrolijk van worden.
Veel succes!

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal