collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoeveel een labrador geven van brokken  (gelezen 11068 keer)

Offline jappe07

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • in de kempen
hoeveel een labrador geven van brokken
« Gepost op: juli 24, 2008, 19:28:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hallo het is eigenlijk om te vragen wij geven brokken maar hoeveel mag je een labrador eigenlijk eten geven want wanneer kan je zien of ze te dik staan
en hoeveel geven jullie aan jullie labrador
en hoeveel mag een labrador wegen

max en iko zijn mijn hele leven!

Offline JoŽlle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 183 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoeveel een labrador geven van brokken
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2008, 19:33:20 »
Ik voer ze echt op het oog, kan er echt geen grammen opplakken
je moet de ribben kunnen voelen zonder veel druk te moeten zetten
hoeveel dat hij mag wegen hangt van labrador tot labrador af, ik heb hier allemaal stevige jongens van over de 40 kilo en ze zijn geen gram te dik, zelfs mijn DA vind ze prima, maar erzijn labradors die al te dik zijn met 35 kilo, overlaatst zei iemand op de HS dat een labradorreu maar rond de 32 kilo zou mogen wegen moesten die vanmij maar zoveel wegen dan zien ze er echt niet uit, ze zouden veel te mager zijn, je moet het echt van hond tot hond zien

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2008, 19:36:27 »
hallo
de hoeveelheid hangt af van het merk brokken, de energie die je hond verbruikt, hoe hij het voer opneemt, ... Toen mijn labrador nog brokken at, moest hij van Eukanuba bijna het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid hebben, met Prins kwam hij toe met de aanbevolen hoeveelheid.

Op deze site kan je je hond vergelijken met de tekeningen. Labradors zijn er in veel maten en gewichten, de mijne is vrij groot en weegt 32 kilo.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/afvallen.html

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2008, 19:37:15 »
Olly is een labjesteefje en bij haar is het ook elke dag verschillend hoeveel ik haar geef.  Het is een heel kleine, ranke hond (21 kg), maar ze is wel ZEER energiek en actief en dus geef ik haar op de zeer drukke dagen ook een paar handjes meer dan op de rustige reisdagen :).  Ik voel ook dagelijks Olly ribben en deze zijn bij haar zeer vlot te voelen, net niet te zien.  Ze ziet er prachtig uit!
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2008, 19:40:16 »
Twee labjes hier (teven) en een golden (teef) zij wegen alle drie 29

Offline jappe07

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • in de kempen
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2008, 19:14:12 »
[quote author=J

max en iko zijn mijn hele leven!

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2008, 19:16:56 »
Ik wil alle ribben voelen zonder laagje vet tussen. Dus rib en dan direct huid. De achterste ribben mogen zichtbaar zijn bij beweging. In mijn ogen is elke hond perfect zo, maar dat is persoonlijk.

Offline Kirsten

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2008, 19:39:50 »
Ik heb een labradorreu van 35kg en die krijgt 200g brokken (hill's) per dag. Dit is veel minder dan op de zak beschreven staat voor een hond van 35kg. Hij krijgt nochtans veel beweging maar heeft snel neiging om aan te komen. De hoeveelheid voer die je moet geven kan sterk verschillen van hond tot hond. Dit moet je wat uitzoeken.
Als je hond denkt dat jij de beste bent, zoek dan geen tweede mening.

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2008, 19:49:13 »
Ik wil alle ribben voelen zonder laagje vet tussen. Dus rib en dan direct huid. De achterste ribben mogen zichtbaar zijn bij beweging. In mijn ogen is elke hond perfect zo, maar dat is persoonlijk.

Zo zie ik ze ook graag, en voor mij hoeft er ook geen speklaagje te zijn.  Voor mijn DA, de DA van de geleidehondenschool en de instructeurs aldaar hoeft dat overigens ook niet :).  Maar dat ziet iedereen toch anders :).

Olly brokt ook Hill's, weegt 21 kg (teef), en zij eet gemiddeld tussen de 250 en 600 gram brokken per dag, afhankelijk van haar beweging.
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2008, 21:29:40 »
ik heb een te dikke labrador (geen die je kan rollen, want zo heb ik er overlaatst ook een gezien  :(), een teefje van bijna twee jaar die nu 33 kilo ongeveer weegt...
Ze staat nu op 220 gram brokken, en dat gaat naar 200 gram gaan... probleem hier is dat mijn ouders haar maar blijven bijvoederen, en niet naar mij willen luisteren (tja, de omgekeerde wereld, het lukt ni altij e  :mrgreen:), om daar mee te stoppen... dus hoe meer zij bijvoederen (wel gezond, geen snoepjes, die dienen hier enkel als beloning), hoe minder brokken ik geef... en het helpt blijkbaar, want ik kreeg laatst een compliment van iemand die haar een tijd niet had gezien, dat ze toch zichtbaar vermagerd is...  Al moet ik nog even wachten voor ze optimaal op gewicht is...  den tip van het minder eten geven als de ouders blijven bijvoederen, kwam trouwens van de frisbeetrainer (dank u Kris  :wink:), omdat ze een beetje veel te dik staat om gezond en ongevaarlijk te kunnen springen....  Hier is het dus echt wel wegen (en wikken  :lol:), en niet op het oog voederen...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2008, 22:21:41 »
max is zeker niet  dik !! :zot:

Offline twijfelaarke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Tara, voor altijd bij ons
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2008, 11:04:05 »
Onze Tara is nog een pup; zij krijgt precies de hoeveelheid die op de zakken staat aangegeven, maarrrr... ook twee keer per dag een stukje gedroogd brood en veel traininssnoepjes. Ik denk dat ze heel goed staat: mooi afgetekend, ribben voelbaar maar niet echt vel over rib. 't Is nog een pupje he, die mag van mij een beetje reserve hebben...  :wink:

Offline Joco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 7 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2008, 18:08:04 »
Hier zou ik het ook niet weten ik geef ze 2x per dag zo een goed gevuld plastieken bekerke dat je bij elk merk wel krygt
Hoeveel gr dat is....zou ik begot ni weten
Maar zoals er al is gezegd als je de ribben nog kan voelen is hy/zy zeker niet te dik

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #13 Gepost op: juli 29, 2008, 20:35:43 »
Hier zou ik het ook niet weten ik geef ze 2x per dag zo een goed gevuld plastieken bekerke dat je bij elk merk wel krygt
Hoeveel gr dat is....zou ik begot ni weten
Maar zoals er al is gezegd als je de ribben nog kan voelen is hy/zy zeker niet te dik

en ik doe ni als wegen, en mijne lab sta te dik (den jack trouwens ook, ma das offtopic)... ik ga der hier es twee tegen hun oren kletsen  :bla: :mrgreen:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Charly

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2008, 12:27:30 »
ik had vroeger ook een labrador
wegen deed ik niet ik deed het gewoon op het oog.
Als ze te dik werd gaf ik minder ...
labradors worden snel dik

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal