collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Farmfood  (gelezen 1334 keer)

Offline Erik en Pascale

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 582 HV-Punten
Farmfood
« Gepost op: juni 08, 2013, 07:40:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ook hier een zoektocht naar een (goede!) brok (het waarom staat in medisch topic).
Wat zijn jullie ervaringen met Farmfood?
 Na een ganse dag sufsurfen op internet, raakte ik er minder en minder van overtuigd om naar brok over te stappen.
Nu hebben we wel één ervaring gelezen van een HV'tje en we hebben ook contact met de leverancier, maar mijn man staat niet achter die brok (Barca Premium) (ik denk dat hij het vooral niet ziet zitten om dat eind te rijden :shhh:).

Nu heb ik m'n stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met een winkel hier om de hoek. De uitleg dat die dame gaf :shock:
Ik denk dat we chance hebben : ze volgt geregeld bijscholingen omtrent honden(voeding) en wist me heel veel (goeie) uitleg te geven.
Om een brok te vinden die het dichtst aanleunt bij hetgeen wij willen (geen vette vacht, geen 20 drollen per hond per dag, energieke beestjes, vooral geen geboer, winden die je hele huis doen stinken en een hond die zich beroerd voelt...) raadde ze ons Farmfood aan.
90% vertering, 10% stoelgang. Klinkt als muziek in de oortjes :dance:
Maar ik wil zeker zijn. De brokken zouden in BE moeilijk te verkrijgen zijn, maar ze gaat contact opnemen met Farmfood zodat die bij haar leveren, want ze heeft nog een klant waar ze farmfood aan aanraadt.

'Bij de bereiding van Farm Food HE wordt uitsluitend gebruik gemaakt van vleesmeel en vet van rundvlees en niet van gevogelte zoals kip. Ook onze andere producten zullen nooit kip bevatten.
De afgelopen 25 jaar heeft meer dan bewezen dat Farm Food HE uitermate geschikt is voor zowel pups als senioren, (zeer) grote als kleine rassen, hard werkende of slapende honden. Voor de kleine honden (puppy of een klein ras) is er de Farm Food HE Mini, precies hetzelfde maar dan een kleiner formaat in een kleinere zak.
Omdat in Farm Food HE gebruik wordt gemaakt van zuivere, voor menselijke consumptie geschikte grondstoffen, en er geen gebruik wordt gemaakt van goedkope kip-bijproducten, heeft dit als gevolg dat Farm Food HE zeer energierijk is. Dit houdt in dat uw hond veel minder vulstof nodig heeft en daardoor veel minder ballaststoffen te verwerken krijgt, hetgeen de totale gezondheid en welzijn ten goede komt. Daarom staat HE ook voor High Energy.

Farm Food is 100% natuurlijke voeding en bevat geen kunstmatige antioxydanten en conserveringsmiddel en. Daarom is het belangrijk dat Farm Food HE bewaard wordt op een koele donkere plaats waar het kan 'ademen'. Niet bewaren in een afgesloten ton.

Farm Food HE bevat geen kunstmatige toevoegingen of stoffen zoals chemische antioxidanten (Ethoxyquin, BHT en of BHA), conserveringsmiddel en of bindmiddelen.'

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Lio

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Farmfood
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2013, 09:07:08 »
Voor wij op vers overstapten hebben wij enkele brokken geprobeerd waaronder Farmfood. Ik vond het zeker niet de beste brok drolletjesgewijs, maar vooral hij lustte het echt niet. Na een paar dagen hongerstaking heb ik het weg gedaan. Wij waren wel tevreden van Orijen (http://www.cpbenelux.nl/mobile/). Is er een reden waarom je graag brok wil geven?

Offline Gittje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 351 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2013, 15:35:55 »
Vroeger heb ik nog FF gegeven aan de honden. In de beginperiode gaf het geen problemen, maar na een paar maanden kregen ze last van oprispingen en moesten ze nu & dan overgeven.

En ik vond het ook vervelend dat als je op het einde van de zak kwam, het voornamelijk uit gruis.

« Laatst bewerkt op: juni 16, 2013, 16:01:34 door Gittje »

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2013, 15:55:34 »
Ik vind Farm Food prijs / kwaliteit geen slechte brok, maar het blijft een brok, en er is ook heel wat graan aanwezig.
Ik vind het een beetje bizar dat je ze expliciet farm food aanraadt, want ik denk dat veel brokken aan je vereisten zouden voldoen, en dat je dat nooit op voorhand met zekerheid kan zeggen maar dit gewoon afhangt van hoe jouw honden het op die brok doen. Dus ik denk dat uitproberen de beste manier is, want over alles zul je wel negatieve ervaringen vinden op internet, maar dat wil daarom niet zeggen dat jouw honden het daar persé slecht op zouden doen...

Verder geven wij onze honden soms ook wel eens Farm Food, maar omdat wij altijd kvv geven en maar eens af en toe een dag brokken kan ik je niet echt mijn mening geven. We hebben wel wat klanten die hun honden het wel super doen op de Farm Food dus ja zoals ik eerder aanhaalde, proberen en je zal vanzelf zien hoe je honden het erop doen  :thumbs:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2013, 19:59:52 »
Ik heb het ook wel eens gegeven. Igors vacht werd er bijna rood van (en dat was veen blue merle) en Voodoo weigert het te eten. En ik kan ook niet zeggen dat de ontlasting zo miniem was.

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2013, 22:15:06 »
Momenteel krijgen ze brokjes van Versele, zalm rijst en ze doen het er alle 3 goed op. Ik hoop dat dat zo blijft. Van FF nog niets gehoord, maar 'k moet deze week toch terug een zak eten halen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal