collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Eukanuba  (gelezen 5039 keer)

Bruno

• Gast
Re: Eukanuba
« Reactie #20 Gepost op: juli 08, 2008, 22:20:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik geef Eukanuba en ben er zeer tevreden van.
Bailey eet het graag en ik heb maar 2 vaste kakjes per dag.  :mrgreen:

En hoeveel geeft Bailey er dan per dag ? :whoea:

Hier geen ervaring maar Otto staat ook op Eukanuba, ... ik schakel zo snel mogelijk over naar dezelfde brok als Bruno , nl. Natures Best :wink:

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2008, 22:26:23 »
Ah ja?? Goeie tip!

Ik verbruik hier een zak op een dikke week, dus kom ik wel aan die 600! Anders nog en mooi 'excuus' om er een 6de bij te nemen (zoals die geweldige dober Maxime bij de herplaatsingen, ik kan hem al niet meer uit m'n hoofd zetten!): 'Ja, schattie, ik heb nog een hond bijgenomen om geld te besparen'  :whoea:

Hoeveel goedkoper is dat? (Mag per pb)

En waar vraag ik dat aan?

zie pbtje :)

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2008, 08:45:48 »
:bla:

:mrgreen:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline zonneke

• *
  • 252 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2008, 10:17:22 »

:whoea:

Ik zal even afwachten hoe de pup het doet en dan zie ik wel  :weetniet:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2008, 13:22:20 »
De prijs is voor mij niet zo belangrijk, de kwalitieit daartegen ...

Nee uiteraard, 't moet goed voer zijn natuurlijk. Maar moest ik ooit een hond hebben die op Eukanuba staat, zal i ktoch proberen om te zien of hij het ook niet goed doet op Euro Premium of Bento Kronen. Hiervan zijn we nl. oo kzeer tevreden, maar 't is wel veel goedkoper. Vandaar :wink:

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juli 09, 2008, 14:03:53 »
Boris heeft een jaar of 5 Eukanuba gekregen, hij deed het er goed op maar hij had wel vrij veel ontlasting en bleef erg mager ook al kreeg hij meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Het zal van hond tot hond afhangen. Daarna ben ik overgestapt naar een geperste brok (Prins) op korte tijd was er 5 kilo bij, dat was niet de bedoeling maar die brok nam hij dus beter op. Nu eet hij Duck.

Offline eline

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • a dog has an owner, a cat has its staff
« Reactie #26 Gepost op: juli 09, 2008, 14:07:40 »
hier allebei op eukanuba, best tevreden over... kiwi eet het allesinds liever dan europremium

Offline zonneke

• *
  • 252 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juli 10, 2008, 12:36:32 »
Nee uiteraard, 't moet goed voer zijn natuurlijk. Maar moest ik ooit een hond hebben die op Eukanuba staat, zal i ktoch proberen om te zien of hij het ook niet goed doet op Euro Premium of Bento Kronen. Hiervan zijn we nl. oo kzeer tevreden, maar 't is wel veel goedkoper. Vandaar :wink:

ja als je het zo bekijkt heb je gelijk hoor :yes:

ik verander alleen niet zo graag van voeding :denk:

Offline Jessica01

• warme hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juli 10, 2008, 13:00:39 »
Boris heeft een jaar of 5 Eukanuba gekregen, hij deed het er goed op maar hij had wel vrij veel ontlasting en bleef erg mager ook al kreeg hij meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Het zal van hond tot hond afhangen.

He!  Dat heb ik hier ook met de pup!  Zij krijgt meer dan wat ze mag hebben van Eukanuba maar ik blijf haar mager vinden, de reu daarintegen krijgt gewoon wat hij mag hebben en die vind ik iets te struis opt moment.  Was al aan het denken om eventueel over te schakelen op Canex omdat daar al minder zouten inzitten.

Weet er iemand toevallig waar ik de voedingstabellen van de verschillende voeders kan vinden?  Op de sites staat het niet overal en in de winkel is het een beetje moeilijk om alle merken te vergelijken qua samenstelling.

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juli 13, 2008, 18:40:35 »
Moeilijk te zeggen,de ene hond deed het er erg goed op en onze ander hond deed het er zeer slecht op. :denk: Kwestie van uitproberen.Na een hoop heen en weer gewissel tussen merken brok voer ik nu al weer een poosje kvv,het is wel duurder voor mij,maar de honden eten het graag en de ontlasting is beter dan op brok,dus zolang ik het kan betalen blijven ze maar eventjes op kvv. :wink:

Offline Flair

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juli 15, 2008, 20:00:59 »
Babs heeft van bij de fokker Eukanuba gegeten, en doet het er nog steeds zeer goed op.
Wat de prijzen betreft, ik heb in de winkel een lijstje hangen met de dag-kost per voeding, om aan de mensen te tonen dat de soms hoge prijs voor 15kg niet wil zeggen dat het een dure voeding is. Het zijn wel prijzen van zo'n 3 jaar geleden(ben te lui om een nieuwe te maken), maar elk merk is intussen duurder geworden, dus de vergelijking gaat nog steeds op. Enkele voorbeelden voor een hond van 40 kg met lam en rijst-voeding:

Eukanuba: 1,17 euro/dag
Bento kronen:1,42 euro/dag
Proplan: 1,54 euro/dag
Hills: 1,55 euro/dag
Royal Canin: 1,75 euro/dag
Duck: 2,17 euro/dag

Dus Eukanuba staat in dit lijstje op de eerste plaats. Als je dus uit al deze merken het goedkoopst wil uitkomen, ...   
Als je hond vindt dat jij de beste bent, vraag dan geen tweede mening!

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juli 15, 2008, 20:35:26 »
Babs heeft van bij de fokker Eukanuba gegeten, en doet het er nog steeds zeer goed op.
Wat de prijzen betreft, ik heb in de winkel een lijstje hangen met de dag-kost per voeding, om aan de mensen te tonen dat de soms hoge prijs voor 15kg niet wil zeggen dat het een dure voeding is. Het zijn wel prijzen van zo'n 3 jaar geleden(ben te lui om een nieuwe te maken), maar elk merk is intussen duurder geworden, dus de vergelijking gaat nog steeds op. Enkele voorbeelden voor een hond van 40 kg met lam en rijst-voeding:

Eukanuba: 1,17 euro/dag
Bento kronen:1,42 euro/dag
Proplan: 1,54 euro/dag
Hills: 1,55 euro/dag
Royal Canin: 1,75 euro/dag
Duck: 2,17 euro/dag

Dus Eukanuba staat in dit lijstje op de eerste plaats. Als je dus uit al deze merken het goedkoopst wil uitkomen, ...   

Misschien moet je de klanten beter vragen of ze goedkoop uit willen zijn

Offline Flair

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juli 16, 2008, 18:59:53 »
Da's je persoonlijke mening. Ik wil alleen maar aantonen dat bv 58 euro voor 15 kg heel veel lijkt(en idd is) maar dat je hond er zo weinig moet van eten dat het helemaal niet duurder is dan een zak van 30 euro voor 15 kg waarvan hij dan 2 keer zoveel moet eten om genoeg binnen te krijgen. Mensen vergissen zich hierin: ik hoor ze regelmatig zeggen: ik wil mijn hond goede voeding geven maar het is allemaal zo duur. En dat gaat niet op voor alle merken. Okee, Eukanuba is de laatste tijd niet zo populair, maar neem dan een Proplan of een Royal Canin en vgl dan die dagkost met die van een Pedigree of een Friskies. De dagkost zal niet zoveel verschillen, maar bij de eerste merken ben je zeker dat je je hond goede voeding geeft, bij de tweede geef je voor hetzelfde bedrag troep aan je hond.
Ik sta enerzijds ook niet zo verschrikkelijk achter Eukanuba, met die dierproeven. Maar anderzijds, je moet een kat een kat noemen en Babs doet het nu eenmaal heel goed op Eukanuba. Ze is heel allergisch, en alhoewel ze van bij de fokker Eukanuba kreeg, heb ik toch eerst enkele andere merken geprobeerd om te kijken of ze het daar ook niet goed op zou doen. Maar het was de ene ramp na de andere, dus ben ik uiteindelijk, een beetje tegen mijn zin, toch terug naar Eukanuba gegaan, en nu is de allergie heel goed onder controle te houden zonder medicijnen. Babs eet nu de Cocker-korrel met veel smaak en haar velletje is bijna normaal.     

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2008, 08:22:39 »
Da's je persoonlijke mening. Ik wil alleen maar aantonen dat bv 58 euro voor 15 kg heel veel lijkt(en idd is) maar dat je hond er zo weinig moet van eten dat het helemaal niet duurder is dan een zak van 30 euro voor 15 kg waarvan hij dan 2 keer zoveel moet eten om genoeg binnen te krijgen. Mensen vergissen zich hierin: ik hoor ze regelmatig zeggen: ik wil mijn hond goede voeding geven maar het is allemaal zo duur. En dat gaat niet op voor alle merken. Okee, Eukanuba is de laatste tijd niet zo populair, maar neem dan een Proplan of een Royal Canin en vgl dan die dagkost met die van een Pedigree of een Friskies. De dagkost zal niet zoveel verschillen, maar bij de eerste merken ben je zeker dat je je hond goede voeding geeft, bij de tweede geef je voor hetzelfde bedrag troep aan je hond.
Ik sta enerzijds ook niet zo verschrikkelijk achter Eukanuba, met die dierproeven. Maar anderzijds, je moet een kat een kat noemen en Babs doet het nu eenmaal heel goed op Eukanuba. Ze is heel allergisch, en alhoewel ze van bij de fokker Eukanuba kreeg, heb ik toch eerst enkele andere merken geprobeerd om te kijken of ze het daar ook niet goed op zou doen. Maar het was de ene ramp na de andere, dus ben ik uiteindelijk, een beetje tegen mijn zin, toch terug naar Eukanuba gegaan, en nu is de allergie heel goed onder controle te houden zonder medicijnen. Babs eet nu de Cocker-korrel met veel smaak en haar velletje is bijna normaal.     

Dan betwijfel ik toch of het een voedselallergie is... (ik zeg niet dat het niet kan h

Offline Flair

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2008, 17:50:54 »
Babs is gewoon h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal